رفتن به مطلب

وب‌سایت ایده‌ آل چه مشخصه‌هایی دارد؟


zootech

پست های پیشنهاد شده

ideal-wen-design-1200x480.jpg

اگرچه مدتی قبل طراحی سایت و حضور در دنیای مجازی یک امتیاز برای کسبه، شرکت ها و همچنین افراد بشمار می رفت، امروزه با گسترش استفاده از فناوری های نوین و ورود کامپیوتر به تمامی فعالیت های انسانی و در پی آن افزایش وب سایت های ساخته شده به امری متداول تبدیل شده است.اما، این بدین معنی نیست که تماما وب سایت ایده آل بوده و در یک رده قرار دارند و دیگر جای هیچگونه خلاقیت و نوآوری در این عرصه وجود ندارد.

 

تفاوت یک وب سایت ایده آل با وب‌سایت معمولی

اگر به یک گشت‌وگذار کوچک در دنیای وب بپردازید معنی این تفاوت را به خوبی درک خواهید کرد.وب‌سایت های متداولی که برای استفاده های شخصی، سازمانی و یا فروشگاهی بکار می‌روند اکثرا در یک سطح بوده و حتی می‌توان گفت که ایرادات متداول و مشابهی در آن‌ها یافت می‌شوند.در این بین فرصت برای ارائه یک نوآوری بروز کرده و شما می توانید وب سایت ایده آل و متفاوتی را ارائه کنید.

البته در نظر داشته باشید ایده‌ال همیشه به معنی متفاوت و خاص بودن نیست، بلکه داشتن تمامی استانداردهای ضروری خود اصلی مهمتر از قرار دادن ویژگی‌های جدید و نوآورانه بشمار می‌رود.

 

طراحی ریسپانسیو و نمایش وب‌سایت در تمامی دستگاه‌ها

از جمله ویژگی‌هایی که در یک وب سایت ایده آل دیده می‌شود می توان به ریسپانسیو (واکنش‌گرا) بودن اشاره کرد.طبق آمار به دست آمده میزان زیادی از کاربران در حدود ۷۰ درصد و یا بیشتر برای مرور صفحات وب از دستگاه های همراه نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت استفاده می‌کنند.حال در نظر بگیرید که در طراحی وب‌سایت گذشته این دسته از کاربران چقدر مجبور به زوم کردن های اضافی برای دیدن یک صفحه بودند.

 

photography-portfolio-web-design-2.jpg

 

این نوع از طراحی از جمله ویژگی های استاندارد و محبوب امروزی بشمار می‌رود که البته در وب سایت های زیادی رعایت نشده و در سایر وب‌سایت های ریسپانسیو نیز قوانین آن به خوبی پیاده سازی نشده , به طوری که طراحی سایت عادی و نمایش متداول وب سایت در دستگاه مربوطه ظاهری جذاب‌تر از آن خواهد داشت!

 

زمان بارگذاری وب‌سایت

از دیگر فاکتورهای شناخت یک وب سایت ایده‌ آل می‌توان به زمان بارگذاری آن اشاره کرد.وب سایت های زیادی به دلیل در نظر نگرفتن تفاوت سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت، استفاده از چندین اسلایدشو، قرار دادن تصاویر با حجم بالا، شلوغ کاری صفحه اول وب‌سایت و… طی زمانی بسیار طولانی‌تر از حالت ایده‌ آل بارگزاری می‌شوند.

از طرفی امروزه به دلیل تعدد وجود وب سایت در زمینه های مختلف، کاربران دیگر چشم انتظار باز شدن صفحه وب سایت شما ننشسته و پس از بستن پنجره به سراغ موردی دیگر خواهند رفت.

 

8_Faster_browsing3.jpg

 

استفاده از جلوه های بصری

چشم ها دروازه ورود تصویر دنیای اطراف به ذهن ما هستند، ذهنی که عاشق زیبایی است و از آن تاثیر می‌پذیرد.هرچه ظاهر وب‌سایت شما جذابتر و گیراتر باشد کاربر بیشتر به سمت آن جلب شده و بالعکس هرچه ظاهر آن خشک و زمخت و یکنواخت باشد بیشتر به هرچه سریعتر بستن پنجره ترغیب خواهد شد!

از جمله مواردی که به افزایش جذابیت ظاهری وب سایت شما می‌انجامد استفاده از انیمیشن در طراحی سایت است.

 

gifanimation.gif

 

همچنین می‌توانید از تصاویر عادی ولی عریض و با کیفیت برای اینکار استفاده کنید.اهمیت این موضوع را هرگز فراموش نکرده و ظاهر وب سایت ایده آل خود را همواره زیبا و شکیل نگه دارید.

البته فراموش نکنید که هرگز در راستای انجام اینکار اصل دوم یعنی سرعت بارگذاری پایمال نشود، چون تصاویر باکیفیت و همچنین انیمیشن ها معمولا با حجم پایین میانه خوبی ندارند.

 

منوی کامل و جامع

وب سایت شما ممکن است که از قسمت های زیادی تشکیل شده باشد، از این رو باید برای کاربری که برای اولین بار به آن پا می‌گذارد یک نقشه راه بسیار خوانا قرار دهید که ما این نقشه را منو وب سایت می‌خوانیم.تمامی دسته بندی ها و صفحات وب سایت شما می توانند به صورت تو در تو و البته بسیار مرتب در منو قرار بگیرند تا کاربر از بخشی کوچک و قابل دسترس در وب سایت بتواند مسیر خود را پیدا کند.

کامل نبودن و همچنین گیج‌کننده بودن منو از جمله مواردی است که کاربر را از رسید به بخش مورد نظر در وب سایت محروم می کند، گویا که اصلا آن بخش وجود ندارد هرچند برای قرار دادن آن زمان زیادی را صرف کرده باشید.

 

004-web-menu-navigator-bars-button-drop-light-dark-vol1.jpg

 

بروز بودن با آهنگ زمانی ثابت

برای تامین نیازهای اطلاعاتی کاربران خود درباره زمینه فعالیتتان و همچنین شاداب و سرحال ظاهر شدن نزد موتورهای جستجو، با آهنگ زمانی ثابتی به تولید محتوا و نوشته در وب سایتتان اقدام بپردازید.

 

how-to-create-content-when-you-are-short-on-time.jpg

منظور از آهنگ زمانی ثابت بروز بودن پیوسته است، به این معنی که نباید چند روز متوالی مطلبی قرار نداده و بعد آن با کوله باری از مطالب و انتشار چندین نوشته ظاهر شوید.حتی اگر به طور پیوسته روزی یک مطلب منتشر کنید بر حالت ذکر شده قبلی برتری کلی خواهد داشت.

 

برای گرفتن مشاوره در راستای طراحی وب سایت ایده آل خود با ما تماس بگیرید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 4 هفته پیش...
لطفا در مورد طراحی responsive بیشتر توضیح بدید

 

 

  • سلام

  • خدمت شما کمی توضیحات در مورد ریسپانسیو

 

 

 

طراحي ريسپانسيو اصطلاحا به نوعي از طراحي وب گفته مي‌شود که در آن صفحات يک سايت متناسب با وسيله‌ مورد مشاهده که مي‌تواند مرورگر پي‌سي، تبلت يا مرورگر گوشي باشد، واکنش نشان مي‌دهند و به اين ترتيب مشاهده کننده سايت را به صورت تر و تميز و بدون نياز به اسکرول يا تغيير زوم خواهد ديد.

 

در يکي دو سال اخير توجه زيادي به اين نوعي از طراحي شده است، طراحي ريسپانسيو حتي اپليکيشن‌هاي اختصاصي را به چالش مي‌کشد و مواردي ديده شده که صاحبان سايت‌هاي معتبر به جاي تمرکز روي اپليکيشن‌ها به طراحي ريسپانسيو روي آورده‌اند.

 

در اين پست براي آگاهي صاحبان سايت‌ها و وبلاگ‌ها ايراني و همچنين طراحان وب، دو نمونه از سايت‌هايي را ذکر مي‌کنم که به تازگي به طراحي ريسپانسيو روي آورده‌اند.

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

سايت اول سايت readWriteWeb است که به خاطر داشتن تحليل‌هاي ژرف، يکي از سايت‌هاي مورد علاقه من در حوزه فناوري است، اين سايت البته سال پيش توسط Say Media خريداري شد، «ري برند» شد و نامش به readWrite تغيير پيدا کرد و تيم دبيري آن هم تغيير پيدا کرد.

 

اما در تازه‌ترين تغيير در اين سايت، ما شاهد يک قالب جديد، زيبا و کارا در آن هستيم که ريسپانسيو است.

 

اگر به اين سايت سر بزنيد و با مرورگر خود روي سايت زوم کنيد، مي‌بيند که به تناسب افزايش زوم، سايت واکنش نشان مي‌دهد و با سايز جديد، سازگار مي‌شود.

 

اما سايت مشهورتري که به تازگي متمايل به طراحي ريسپانسيو شده است، سايت تايم است ( Breaking News, Analysis, Politics, Blogs, News Photos, Video, Tech Reviews - TIME.com )، مرور اين سايت براي مشاهده طراحي جديدش را هم توصيه مي‌کنم.کنم که به تازگي به طراحي ريسپانسيو روي آورده

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...