• اطلاعیه ها

    • Masih

      برخوردی شدید با تاپیک های تبلیغاتی   شنبه, 12 آبان 1397

      درود، از این لحظه به بعد، تمامی تاپیک های تبلیغاتی سبک رپرتاژ که با هدف جمع آوری بک لینک در انجمن های بیست اسکریپت ایجاد می شوند، حذف شده و دسترسی کاربر خاطی نیز مسدود خواهد شد.

zootech

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    21
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

13 Good

درباره zootech

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد 11 دی 1376

اطلاعات شخصی

  • آدرس سایت
    http://inten.asia/blog-2
  • جنسیت
    male
  1. سلام دوستای گلم من دنبال یه سیستم پرسش و پاسخ هستم که برای یه بخشی از وب سایتمون استفاده بکنم اما نمیدونم از کدوم استفاده بکنم . یه سیستم پرسش و پاسخ توی لینک زیر دیدم میخواستم ببینم این سیستم بدرد میخوره برای سیستم پرسش و پاسخ استفاده کرد یا نه ؟ faq.inten.asia
  2. بنابر نیازهای گوناگون و بسته به شرایط مختلف گاه نیاز می شود تا به نفع کسب و کار مجازی طراحی سایت ، نسبت به جابجا کردن هاستینگ خود اقدام کنید.تفاوتی ندارد که این جابجایی از روی افزایش میزان بازدیدکننده، نیاز به حجم بیشتر و یا قیمت باشد، چون جابجایی وب سایت یک چالش برای وب‌مستر و همچنین بازدیدکنندگان بشمار آمده و آن ها را از رویه ثابت همیشگی، یعنی مدیریت آسان و یا دیدن راحت وب سایت برای مدتی دور می کند. جابجایی وب سایت و مشکلات بر سر راه به طور حتم مهمترین دل نگرانی و دغدغه شما حین جابجایی وب سایت به حداقل رساندن دان – تایم (زمان دان بودن سرور) است.در برخی موارد، کارکرد صحیح وب سایت شما ۷۲ ساعت پس از جابجایی آغاز خواهد شد. رمز اصلی موفقیت یک طراحی سایت پس اگر ملزومات جابجایی وب سایت را رعایت نکنید، بعید نیست که این مدت زمان را به میزان نامعلومی افزایش دهید.در ادامه به بررسی ۳ مورد مهم که باید هنگام منتقل کردن وب سایت بدان ها توجه کنید خواهیم پرداخت. کنسل کردن زود هنگام سرویس کنونی برخی به منظور کاهش هزینه ها و یا دلایل گهگاه شخصی دیگر پس از گرفتن تصمیم جابجایی وب سایت سریعا سرویس کنونی که طراحی وب سایت بر روی آن سوار است را کنسل می کنند.در چنین حالتی بیشتر سرویس دهندگان با این فرض که شما کاربری به اندازه کافی حرفه ای بوده و از جوانب کار خود مطلع هستید، تمامی اطلاعات شما را به همراه سرویس از بین خواهند برد. در این مورد اصلا عجله به خرج ندهید.ابتدا جابجایی وب سایت خود را ترتیب داده و تا زمان اجرا شدن صحیح آن درست همانند زمان قبل منتظر بمانید.پس از گذشت یک یا دو روز از این زمان، می توانید سرویس قبلی را غیرفعال کنید. فشرده کردن تمامی فایل – فولدرهای وب سایت ضروری است تا پیش از جابجایی وب سایت، تمامی احتمالات پیش رو را در نظر گرفته و به این منظور از وب سایت خود نسخه پشتیبان در حالت فشرده شده تهیه کنید.پس از تهیه سرویس جدید این امکان وجود دارد تا فایل – فولدرهای قبلی را به صورت فشرده شده آپلود نموده و سپس از حالت فشرده خارج نمایید. عدم وجود برنامه صحیح انتقال وب سایت فرآیندی بسیار چالش برانگیز بوده و برخلاف عقیده عموم تنها به پیدا کردن یک هاستینگ جدید ختم نمی شود.فرآیند جابجایی وب سایت هرگز نباید تبدیل به ضرب المثل از چاله به چاه افتادن برای شما شود! طراحی سایت معتبر به طور حتم شما برای برآورده کردن نیازی که در سرویس قبلی برآورده نمیشد به فکر انتقال افتاده اید که عدم پشتیبانی از تعداد بازدیدکننده کنونی، قدیمی بودن تکنولوژی هاست، نیاز به افزایش حجم و… همگی می توانند از جمله این دلایل باشند.پس با در نظر گرفتن کامل نیازهای خود دست به جابجایی بزنید. همچنین نداشتن برنامه بدون شک زمان معلق بودن وب سایتتان حین جابجایی را افزایش می دهد، پس ذهن شما برای ساعت های بیشتری درگیر این موضوع بوده و همچنین کاربران برای ساعت های بیشتری از دسترسی به طراحی سایت شما محروم خواهند بود. علاوه بر تمامی این موارد، با افزایش زمان تعداد دفعاتی که موتورهای جستجو به سراغ وب سایتتان آمده و آن را چک می کنند نیز افزایش می باید، بدین ترتیب که نمره منفی بیشتر و بیشتری دریافت کرده و اگرکه پیشتر زمان و هزینه زیادی برای سئو وب سایت خود خرج کرده باشید همگی بر باد خواهد رفت. منبع : ملزومات جابجایی وب سایت پس از طراحی سایت
  3. رپرتاژ آگهی در سئو سایت چه تاثیری دارد ؟ رپورتاژ آگهی ابزاری برای معرفی خدمات و محصولات به کاربران سایت های خبری می باشد ، با این روش شما علاوه بر اینکه می توانید خدمات و محصولات خود را در این رپرتاژ‌معرفی کنید ، میتوانید دو یا چند لینک هم به سایت خود بگیرید . در رپرتاژ آگهی که هایپر لینک به سمت سایت شما قرار گرفته است یک نکته مثبت به سئو سایت شما خواهد بود . اهمیت لینک در رپرتاژ آگهی در سئو سایت چرا که موتور های جستجو اهمیت ویژه ای را برای این موضوع قائلند . وقتی سایت شما در کلمات کلیدی خاصی که مد نظرتان است به سایتتان لینک می شود ربات های موتور جستجو این موضوع را درک می کنند که سایت شما در این کلمه کلیدی فعالیت دارد . این کلمه کلیدی در رپرتاژ آگهی می تواند اسم محصول شما یا نام خدمات شما باشد که بصورت استراتژیک در فروش شما تاثیر خواهد داشت . سایت های مهم و تاثیر بالای آن در سئو سایت انتخاب سایت های برتر برای انتشار رپرتاژ آگهی هم از جمله موضوعاتی است که در سئو سایت تاثیر بالایی را داراست می باشد . در انتخاب سایت مناسب برای رپرتاژ آگهی هم باید دقت داشته باشید که چه سایتی را برای انتشار خبر به همراه لینکتان انتخاب می نمایید. در لیست های موجود در رپورتاژ ادز سعی شده است وب سایت های برتر ایرانی مطرح شود که بهترین گزینه برای انتشار اخبار شما باشد . در رپرتاژ‌ آگهی سعی نمایید بصورت غیر مستقیم به معرفی خدمات و محصولاتتان بپردازید برای اطلاع از نوشتن بهترین رپورتاژ آگهی پیشنهاد میکنم مقاله نحوه نگارش یک رپورتاژ آگهی را مطالعه نمایید. در این مقاله بهترین روش ها برای نوشتن یک رپورتاژ‌ آگهی موفق نوشته شده است که می تواند شما را بصورت کامل راهنمایی کند . منبع :‌رپورتاژ آگهی
  4. اگرچه مدتی قبل طراحی سایت و حضور در دنیای مجازی یک امتیاز برای کسبه، شرکت ها و همچنین افراد بشمار می رفت، امروزه با گسترش استفاده از فناوری های نوین و ورود کامپیوتر به تمامی فعالیت های انسانی و در پی آن افزایش وب سایت های ساخته شده به امری متداول تبدیل شده است.اما، این بدین معنی نیست که تماما وب سایت ایده آل بوده و در یک رده قرار دارند و دیگر جای هیچگونه خلاقیت و نوآوری در این عرصه وجود ندارد. تفاوت یک وب سایت ایده آل با وب‌سایت معمولی اگر به یک گشت‌وگذار کوچک در دنیای وب بپردازید معنی این تفاوت را به خوبی درک خواهید کرد.وب‌سایت های متداولی که برای استفاده های شخصی، سازمانی و یا فروشگاهی بکار می‌روند اکثرا در یک سطح بوده و حتی می‌توان گفت که ایرادات متداول و مشابهی در آن‌ها یافت می‌شوند.در این بین فرصت برای ارائه یک نوآوری بروز کرده و شما می توانید وب سایت ایده آل و متفاوتی را ارائه کنید. البته در نظر داشته باشید ایده‌ال همیشه به معنی متفاوت و خاص بودن نیست، بلکه داشتن تمامی استانداردهای ضروری خود اصلی مهمتر از قرار دادن ویژگی‌های جدید و نوآورانه بشمار می‌رود. طراحی ریسپانسیو و نمایش وب‌سایت در تمامی دستگاه‌ها از جمله ویژگی‌هایی که در یک وب سایت ایده آل دیده می‌شود می توان به ریسپانسیو (واکنش‌گرا) بودن اشاره کرد.طبق آمار به دست آمده میزان زیادی از کاربران در حدود ۷۰ درصد و یا بیشتر برای مرور صفحات وب از دستگاه های همراه نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت استفاده می‌کنند.حال در نظر بگیرید که در طراحی وب‌سایت گذشته این دسته از کاربران چقدر مجبور به زوم کردن های اضافی برای دیدن یک صفحه بودند. این نوع از طراحی از جمله ویژگی های استاندارد و محبوب امروزی بشمار می‌رود که البته در وب سایت های زیادی رعایت نشده و در سایر وب‌سایت های ریسپانسیو نیز قوانین آن به خوبی پیاده سازی نشده , به طوری که طراحی سایت عادی و نمایش متداول وب سایت در دستگاه مربوطه ظاهری جذاب‌تر از آن خواهد داشت! زمان بارگذاری وب‌سایت از دیگر فاکتورهای شناخت یک وب سایت ایده‌ آل می‌توان به زمان بارگذاری آن اشاره کرد.وب سایت های زیادی به دلیل در نظر نگرفتن تفاوت سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت، استفاده از چندین اسلایدشو، قرار دادن تصاویر با حجم بالا، شلوغ کاری صفحه اول وب‌سایت و… طی زمانی بسیار طولانی‌تر از حالت ایده‌ آل بارگزاری می‌شوند. از طرفی امروزه به دلیل تعدد وجود وب سایت در زمینه های مختلف، کاربران دیگر چشم انتظار باز شدن صفحه وب سایت شما ننشسته و پس از بستن پنجره به سراغ موردی دیگر خواهند رفت. استفاده از جلوه های بصری چشم ها دروازه ورود تصویر دنیای اطراف به ذهن ما هستند، ذهنی که عاشق زیبایی است و از آن تاثیر می‌پذیرد.هرچه ظاهر وب‌سایت شما جذابتر و گیراتر باشد کاربر بیشتر به سمت آن جلب شده و بالعکس هرچه ظاهر آن خشک و زمخت و یکنواخت باشد بیشتر به هرچه سریعتر بستن پنجره ترغیب خواهد شد! از جمله مواردی که به افزایش جذابیت ظاهری وب سایت شما می‌انجامد استفاده از انیمیشن در طراحی سایت است. همچنین می‌توانید از تصاویر عادی ولی عریض و با کیفیت برای اینکار استفاده کنید.اهمیت این موضوع را هرگز فراموش نکرده و ظاهر وب سایت ایده آل خود را همواره زیبا و شکیل نگه دارید. البته فراموش نکنید که هرگز در راستای انجام اینکار اصل دوم یعنی سرعت بارگذاری پایمال نشود، چون تصاویر باکیفیت و همچنین انیمیشن ها معمولا با حجم پایین میانه خوبی ندارند. منوی کامل و جامع وب سایت شما ممکن است که از قسمت های زیادی تشکیل شده باشد، از این رو باید برای کاربری که برای اولین بار به آن پا می‌گذارد یک نقشه راه بسیار خوانا قرار دهید که ما این نقشه را منو وب سایت می‌خوانیم.تمامی دسته بندی ها و صفحات وب سایت شما می توانند به صورت تو در تو و البته بسیار مرتب در منو قرار بگیرند تا کاربر از بخشی کوچک و قابل دسترس در وب سایت بتواند مسیر خود را پیدا کند. کامل نبودن و همچنین گیج‌کننده بودن منو از جمله مواردی است که کاربر را از رسید به بخش مورد نظر در وب سایت محروم می کند، گویا که اصلا آن بخش وجود ندارد هرچند برای قرار دادن آن زمان زیادی را صرف کرده باشید. بروز بودن با آهنگ زمانی ثابت برای تامین نیازهای اطلاعاتی کاربران خود درباره زمینه فعالیتتان و همچنین شاداب و سرحال ظاهر شدن نزد موتورهای جستجو، با آهنگ زمانی ثابتی به تولید محتوا و نوشته در وب سایتتان اقدام بپردازید. منظور از آهنگ زمانی ثابت بروز بودن پیوسته است، به این معنی که نباید چند روز متوالی مطلبی قرار نداده و بعد آن با کوله باری از مطالب و انتشار چندین نوشته ظاهر شوید.حتی اگر به طور پیوسته روزی یک مطلب منتشر کنید بر حالت ذکر شده قبلی برتری کلی خواهد داشت. برای گرفتن مشاوره در راستای طراحی وب سایت ایده آل خود با ما تماس بگیرید.
  5. اطلاعات فنی و نقشه های صنعتی مربوط به دو گوشی آیفون ۷و آیفون ۷ پلاس امروز به بیرون از کارخانه درز کرده است کهنشان می دهد آیفون های امسال در مقایسه با نسل پیشین ضخامت بیشتری را تجربه می کنند ، طبق اطلاعات سایت اپل آیفون ۶ اس ۷.۱ میلی متر ضخامت دارد و اطلاعات فاش شده ی امروز از ضخامت ۷.۲ میلی متری برای آیفون ۷ صحبت می کنند ، به همین ترتیب آیفون ۷ پلاس با افزایش ۱ میلی متری ضخامت در مقایسه با آیفون ۶ اس پلاس ۷.۳ میلی متر ضخامت دارد ، در دیگر مولفه های ابعاد تغییری مشاهده نشده و آیفون ۷ و آیفون ۶ اس هر دو ابعاد ۱۳۸.۳ در ۶۷.۱ میلی متری را دارا هستند ، همچنین در مورد برادران بزرگتر می دانیم که به لحاظ طول و عرض با هم برابری می کنند و بدین ترتیب آیفون ۷ پلاس و آیفون ۶ اس پلاس هر دو ابعاد ۱۵۸.۲ در ۷۷.۹ میلی متر را نشان می دهند ، همانطور که از شواهد پیداست تنها تغییر ابعادی آیفون های امسال به افزایش ۱ میلی متری در ضخامت محدود می شود که کارشناسان انتظار دارند نتیجه ی آن به استفاده از باتری بزرگتری بیانجامد. آیفون های امسال در مقایسه با نسل پیشین افزایش ضخامت دارند طبق نقشه های صنعتی این دو آیفون که امروز از کارخانه به بیرون درز کرده می توانیم در مورد دوربین دوگانه ی آیفون ۷ پلاس مطمئن باشیم و همچنین می دانیم که دوربین دوگانه مختص آیفون ۷ پلاس است و آیفون ۷ دوربین دوگانه ای را نخواهد داشت ، علاوه بر این طبق نقشه ی صنعتی آیفون ۷ پلاس می دانیم که اپل پورت Smart Connector را به آیفون ۷ پلاس آورده است ، با استفاده از این درگاه هوشمند کاربران می توانند تا از کیبورد هوشمند اپل که تا به حال فقط با Ipad Pro کار می کرد استفاده کنند ، علاوه بر این کیبورد گفته می شود که اهالی کوپرتینو وسایل جانبی دیگری را نیز (مخصوص آیفون ۷ پلاس ) به بازار عرضه خواهند کرد.
  6. پس از معرفی پرچمداران شرکت های معروفی چون سامسونگ ، ال جی و اچ تی سی نظر کاربران و کارشناسان بر روی تنها گزینه ی موجود امسال منعطف شده است ، آیفون ۷ تنها پرچمدار معروفی است که کاربران مشتاقانه منتشر انتشار اخبار و عکسهای آن هستند ، البته شرکت سونی نیز قصد دارد تا در آینده ی نزدیک و به احتمال زیاد زودتر از شرکت اپل پرچمدار خود را راهی بازار کند ، اما راستش را بخواهید پس از وقفه ای که در کار ساخت پرچمداران آن رخ داد ، کاربران مقداری از سونی دل سرد شده اند و باید دید که آیا سونی می تواند بار دیگر در راس توجه قرار بگیرد و یا خیر. آیفون های امسال در کانون توجه شایعات و گمانه زنی ها قرار گرفته اند ، شایعات ضد و نقیضی که کاربر را از ساختن یک تصویر واحد از این گوشی ها دور می کند ، تا به امروز شایعات متعددی درباره ی آیفون های ۲۰۱۷ شنیده ایم برخی از آنها موثق بوده اند و برخی دیگر نیز عمر کوتاهی داشتند ، امروز یکی از سایتهای فعال در زمینه ی فناوری عکسی را منتشر و ادعا می کند که این عکس اولین عکس منتشر شده از تصویر آیفون ۷ نهایی می باشد ، یعنی همان آیفونی که ۵ ماه دیگر در بازار خواهید دید ، این عکس از نمای پشتی آیفون گرفته شده است و همانطور که میبینید از دوربین دوگانه در آیفون ۷ خبری نیست و انتظار داریم تا در آیفون ۷ پلاس شاهد آن باشیم . آیفون ۷ برای اولین بار به روایت تصویر : همانطور که انتظارش را داشتیم در عکس خبری از خطوط افقی معروف به خطوط آنتن نیست و این موضوع سبب خوشنودی بسیاری از کاربران خواهد شد ، همانطور که مشاهده می کنید فلش دوربین در این عکس به جای رنگ زرد ، مشکی میباشد و این بدان معنیست که این عکس از قاب آیفون ۷ تهیه شده و سخت افزار هنوز داخل آن قرار نگرفته اند ، با اینکه این عکس موثق ترین عکس آیفون ۷ تا به امروز است بهتر است کاملا به آن اعتماد نکنیم و در قضاوت خود جایی را نیز برای احتمال کار با فوتوشاپ در نظر بگیریم ، مطمئنا در ماه های مانده تا سپتامبر اطلاعات بیشتری از این گوشی محبوب منتشر خواهد شد و ما نیز روز به روز شما را در جریان آخرین اطلاعات قرار خواهیم داد.
  7. طراحی وب سایت برای مدارس طراحی وب سایت برای مدارس : امروزه با پیشرفت تکنولوژی و آشنایی اکثریت افراد با فضای مجازی و چگونگی کار با اینترنت و وورود به وب سایت ها ، طراحی سایت در حوزه های گوناگون گسترش یافته . عده زیادی برای معرفی کسب و کار خود اقدام به ساخت وب سایت نموده اند . عده ای برای فروش کالاها و … در این میان مدارس گوناگون نیز در سال های اخیر برای نمایش افتخارات ، سهولت کار اولیا و … از وب سایت ها استفاده نموده اند . در این مقاله با طراحی وب سایت برای مدارس و ویژگی های اینگونه وب سایت ها آشنا خواهید شد . طراحی وب سایت برای مدارس چه مزایایی دارد ؟ شاید شما هم به عنوان مدیر و مسئول یک مدرسه از خود بپرسید که آیا سفارش یک وب سایت فایده ای هم خواهد داشت ؟ در پاسخ این سوال شما جواب های متعددی وجود دارد . موارد زیر تعدادی از فواید طراحی وب برای سایت مدارس است : ۱) ابتدایی ترین علت ایجاد هر وب سایتی تبلیغات است . با قرار دادن افتخارات دانش آموزان ، معرفی کادر تدریس ، تاریخچه مدرسه ، فعالیت های خارج از مدرسه مانند اردوها و … و تصاویری از محیط های مختلف مدرسه مانند سالن غذا خوری ، حیاط ، کلاس ها ، سالن ورزش و… قادر خواهید بود نظر اولیا و حتی دانش آموزان را نسبت به مدرسه جلب نمایید . ۲) با توجه به مشغله فراوان بسیاری از اولیا ، شرکت کردن در جلسات اولیا و مربیان و حضور مستمر در مدرسه برای بررسی وضعیت درسی دانش آموزان برای بسیاری از اولیا کار دشوار و بعضا غیر ممکنی است . طراحی وب سایت برای مدارس به مسئولین مدرسه و معلمان این امکان را می دهد که با قرار دادن نمرات مستمر هفتگی یا ماهیانه دانش آموزان در سایت مدرسه ، اولیا را تنها با چند کلیک و در هر مکان و زمانی از وضعیت تحصیلی فرزندانشان آگاه نمایند . ۳) امکان برگزاری آزمون های تستی دوره ای در وب سایت . برخی از مدارس به صورت دوره ای از دانش آموزان آزمون های جامع دوره ای در منزل میگیرند . به این صورت که دانش آموزان مجازند در زمان خاصی وارد وب سایت شده ، تست ها را علامت بزنند و پس از اتمام زمان معینی نیز دسترسی آن ها به پاسخ نامه قطع می گردد و دیگر اجازه پاسخ گویی به سوالات را نخواهند داشت . و … در طراحی وب سایت برای مدارس چه امکاناتی باید وجود داشته باشد ؟ برای آنکه وب سایت طراحی شده برای یک مدرسه کارآمد و موثر باشد بخش های متفاوتی باید حتما در سایت وجود داشته باشد. در ادامه به بررسی تعدادی از این قسمت ها میپردازیم . ۱) بخش تصاویر : بسیار مهم است که تصاویر دسته بندی شده و مناسبی در سایت قرار گیرد . این تصاویر باید مربوط به دانش آموزان نمونه ، گروه های ورزشی و دانش آموزان افتخار آفرین باشد . همچنین باید تصاویر مناسبی از خود مدرسه و بخش های مختلف آن در سایت قرار گیرد تا اولیا با مشاهده آن ها اطمینان حاصل نمایند که فرزند خود را در محیط مناسبی ثبت نام می نمایند . ۲) یکی از نکات بسیار مهمی که باید در طراحی وب سایت برای مدارس مورذد توجه قرار گیرد ، امکان ورود اولیا و دانش آموزان با نام کاربری مخصوص خود به سایت و مشاهده لیست نمرات ، لیست حضور و غیاب و … است . ۳) بخشی به منظور تماس و ارتباط با مسئولین مدرسه و درصورت تمایل ارتباط معلمان با اولیا نیز می تواند در سایت مدارس وجود داشته باشد . ۴) اخبار ، اطلاعیه ها و رویداد های مهم . به عنوان مثال در صورتی که یکی از معلمین به دلیلی قادر نباشد در ساعت تدریس خود در مدرسه حضور یابد ، مسئولین مدرسه می توانند از این طریق دانش آموزان وی را آگاه سازند . همچنین اطلاعیه جشن ها و تشکیل گروه های موسیقی ، ورزشی ، هنر و … نیز می تواند از این طریق به دان آموزان ابلاغ شود . ۵) همیشه شماره تماس و آدرس مدرسه باید در سایت وجود داشته باشد تا در صورتی که یکی از بازدید کنندگان سایت تمایل به ثبت نام فرزند خود در آن مدرسه داشت به راحتی نشانی رابیابد . ۶) معلمان . بسیاری از دبیرستان ها و راکز پیش دانشگاهی و مدارس تیزهوشان و … تصویر ، میزان تحصیلات ، و سوابق مدرسان خود را در وب سایت قرار می دهند . این کار دو مزیت دارد . اول آنکه بسیاری از اولیا بخاطر کادر آموزشی قوی اقدام به ثبت نام دانش آموزان خود در این مدرسه ها می نمایند و دومین مورد آنکه اولیایی که فرزندشان در این مدارس تحصیل می کند کاملا با معلمین فرزند خود آشنا خواهند شد. ۷) برنامه هفتگی کلاس ها . ۸) اعلام زمان برگزاری آزمون های ورودی برای دانش آموزان مقاطق دیگر . و… تمامی موارد یاد شده بخشی از نکاتی است که در هنگام طراحی سایت مدرسه باید به آن ها دقت شود .
  8. سیستم مدیریت محتوای جوملا در سراسر دنیا برای طراحی سایت توسط برترین برنامه نویسان دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.این سیستم علاوه بر قدرتمند بودن، در عین سادگی که دارد سبب شده تا نظر بسیاری از برنامه نویسان به سمت آن جلب شده و برای توسعه و استفاده از آن دست به کار شوند.از جمله مواردی که این سیستم مدیریت محتوا بر روی آن متمرکز شده، بهبود وضعیت وب سایت نزد موتورهای جستجو توسط تنظیمات کلی جوملا (سئو) است، پس برای تمامی اهداف خود می توانید بر روی این سیستم مدیریت محتوای همه کاره حساب باز کنید. اعمال تغییرات در تنظیمات کلی جوملا زمانی که یک وب سایت طراحی می شود، میزان کسب موفقیت در آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.سیستم های مدیریت محتوای زیادی در دنیا وجود ندارند، با وجود اینکه میلیون ها وب سایت در دنیا در محیط اینترنت در دسترس هستند.پس موضوعی که سبب تفاوت وب سایت شما می شود نحوه مدیریت، محتوا گذاری و اعمال تنظیمات کلی جوملا است.برای دسترسی به این قسمت بعد از ورود به پنل کاربری، از منوی بالایی پنل کاربری “سیستم” و سپس “تنظیمات کلی” را برگزینید. همانطور که می بینید این قسمت از بخش های متفاوتی تشکیل شده که به شرح تک تک آن ها خواهیم پرداخت. تنظیمات سایت در تنظیمات کلی جوملا نام سایت پذیرنده عنوان وب سایت شما است.در نظر داشته باشید که ستاره کنار فیلد نشان دهنده اجباری بودن این فیلد در تنظیمات کلی جوملا است. سایت غیرفعال بخشی از آموزش تنظیمات کلی جوملا است که از طریق آن می توانید سایت خود را به طور موقت غیرفعال کنید.این کار بیشتر زمانی کاربرد دارد که مشغول اعمال یک سری تغییرات کلی بر روی وب سایت هستید، و یا وب سایت شما هنوز کامل نشده و نمی خواهید مطالب ناقصتان توسط موتورهای جستجو ایندکس شود. پیام غیرفعال مشخص می کند که در صورت “بلی” قرار دادن فیلد بالا (سایت غیرفعال) چه پیامی به کاربران مراجعه کننده نمایش داده شود. “مخفی” هیچ پیغامی را نمایش نمی دهد. “پیام اختصاصی” متن مورد نظر شما را نمایش خواهد داد، متنی که در فیلد پایینی که با همین عنوان قرار دارد وارد خواهید کرد. تصویر صفحه آنلاین به شما این اجازه را می دهد که در صورت تمایل علاوه بر متن، تصویری خاص را نیز در این صفحه (صفحه ورود به سایت شما زمانی که غیرفعال است) به نمایش بگذارید.گفتنی است عرض عکسی که در این قسمت تنظیمات کلی جوملا قرار می دهید باید کمتر از ۴۰۰ پیکسل باشد. ویرایشگر پیش فرض ادیتور اصلی وب سایت را از این قسمت تنظیمات کلی جوملا مشخص می کند که در قسمت های مختلف اعم از تولید محتوا (نوشت مطلب) و همچنین برخی ماژول ها کاربرد دارد.قویترین این ویرایشگرها Editor – JCE نام دارد که بهتر است این مورد را انتخاب کنید.نحوه کار کردن با این ویرایشگر را می توانید در مطلب آموزش نوشتن مطلب در جوملا بخوانید. کد امنیتی (Captcha) همان تصویر عجیب و غریبی (!) است که در جای جای دنیا وب به چشم می خورد و هنگام گزاشتن نظر و یا ارسال یک فرم، ثبت نام و… باید آن را وارد کنید.ممکن است بعدها نیاز داشته باشید تا یک سیستم ثبت نام کاربر در وب سایت خود به راه بیندازید، پس کپچا به کمک شما خواهد آمد تا از ورود اسپمرها به وب سایتتان جلوگیری شود.برای فعالسازی آن ابتدا باید از منوی بالایی وب سایت و قسمت افزونه ها، پلاگین ها را انتخاب کرده و در ادامه پلاگین “کد امنیتی CAPTCHA – reCAPTCHA” را برگزینید. این پلاگین غیرفعال است، اما برای فعالسازی علاوه بر قرار دادن “حالت” آن بر روی “فعال” بایستی کلیدهای آن را نیز از گوگل دریافت کرده و وارد کنید، در این صورت است که می توانید این گزینه را در تنظیمات کلی جوملا فعال و استفاده کنید.برای آموزش نحوه دریافت کلیدهای مربوطه از گوگل، به مطلب آموزش فعال سازی کد امنیتی در کامپوننت K2 مراجعه کرده و قسمت ثبت وب سایت در گوگل و گرفتن کلیدهای امنیتی را دنبال کنید. سطح دسترسی پیش فرض میزان محدودیت برای دسترسی به مطالب، منوها، آیتم های منو و سایر آیتم ها را مشخص می کند.منظور از سطح دسترسی گروه بندی کاربران وب سایت و دادن امکانات متفاوت به هر کدام در تنظیمات کلی جوملا است، به نحوی که برخی از بخش های وب سایت برای بعضی قابل دسترسی و برای برخی دیگر غیرقابل دسترسی باشد.اگر این مورد را بر روی “Public” قرار دهید تمامی کاربرانی که به وب سایت شما وارد می شوند قادر خواهند بود تا قسمت های مذکور را مشاهده کنند. محدودیت پیش فرض لیست مشخص می کند که در قسمت های مختلف وب سایت از جمله ماژول ها، لیست مطالب، لیست مجموعه ها و هرجایی که لیستی از موارد وجود دارد، چه تعدادی از موارد مذکور در صفحه نمایش داده شده و مابقی به صفحه(های) دیگر منتقل شوند. محدودیت پیش فرض خبر و آدرس ایمیل خبر مربوط به تنظیمات خبرخوان (RSS) است که در صورتی که با آن آشنایی داشته و می خواهید از آن استفاده کنید می توانید از تنظیمات این قسمت استفاده کنید. تنظمیمات کوکی به تنظیمات کلی جوملا درباره “کوکی” اشاره می کند که در واقع بخش کوچکی از اطلاعات فرستاده شده توسط وب سرور برای ذخیره در مرورگر است تا بتواند بعدا از طریق آن مرورگر، دوباره خوانده شود.دیتای ذخیره شده برای اینکه وب سرور یک سایت، اطلاعات مشخصی را درباره بازدیدکننده آن وب سایت خاص بداند، مفید است.آن ها فرمت فایل متنی دارند که در دایرکتوری مربوط به مرورگر ذخیره شده و درست وقتی که مرورگر در حال اجراست در حافظه رم قرار می گیرند و می توانند زمانی که بازدیدکننده از وب سایت خارج شد، در حافظه دائمی (هارد دیسک) ذخیره شوند. بد نیست بدانید که Http پروتکلی است که هر دفعه بازدید یک وب سایت توسط یک کاربر را به عنوان اولین به حساب می آورد، مگر اینکه بازدیدکننده برای یادآوری آینده به سرور به طریقی مشخص گردد که کوکی ها این کار را انجام می دهند. نوع دیگری از کوکی ها بعنوان کوکی ماندگار وجود دارند که تاریخ انقضا داشته و تا زمانی معین روی هارد دیسک زنده می مانند! این کوکی ها می توانند برای ردگیری عادات وبگردی یک کاربر با مشخص کردن وی هنگام مراجعه مجدد به یک وب سایت مورد استفاده قرار گیرد.حال اطلاعات در مورد اینکه اهل کجا هستید و به چه صفحات وب سر می زنید در فایلهای لاگ یک وب سرور وجود دارد و می تواند برای ردگیری وبگردی کاربرن مورد استفاده قرار گیرند، اما کوکی ها آن را تسهیل می کنند. کوکی دامنه —> دامنه مورد نظر برای نگهداری جلستا کوکی که باید از علامت dot (.) در ابتدای نام دامنه استفاده نمایید. مسیر کوکی ها —> مسیری که کوکی ها در آن معتبر هستند تنظیمات متا مربوط به بحث سئو و بهبود وضعیت شما نزد موتورهای جستجو است که از این قسمت تنظیمات کلی جوملا قابل تغییر است. “توضیحات متا سایت” پذیرای یک توضیح حدود ۲۰ حرفی در مورد کلیات وب سایت شما است که توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. “کلیدواژه های متا سایت” در مورد کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت شما است که موتورهای جستجو برحسب آن ها شما را در نتایج جستجوهای کاربران نشان می دهند. توصیه می شود که این قسمت را هرگز بدون مشاوره گرفتن از متخصصین سئو پر نکنید و در صورت تاکید بر روی بهبود وضعیت وب سایت خود نزد موتورهای جستجو، حتما این کار را به متخصصین مربوطه بسپارید، چون بهبود وضعیت یک وب سایت که هیچ امتیازی ندارد از بالا آوردن وب سایتی که امتیاز منفی کسب کرده بسیار آسان تر است! تنظیمات SEO را نیز بهتر است تا بدون مشاوره تغییر ندهید.تنها قسمتی که می توانید از اینجا تغییر دهید، نمایش/عدم نمایش عنوان (نام) وب سایت قبل و یا بعد عنوان صفحه است. تنظیمات سیستم در تنظیمات کلی جوملا مسیر پوشه وقایع به پوشه ای اشاره می کند که طراح سایت آن را مشخص کرده و اطلاعات قابل ثبت از سمت کاربر در آن ذخیره می شود.این مسیر بسیار مهم است و اشتباه وارد شدن آن در تنظیمات کلی جوملا مشکلات بعدی را به همراه دارد.هرگز آن را تغییر ندهید. سرور راهنما در تنظیمات کلی جوملا به آدرسی که قرار است در قسمت های مختلف وب سایت راهنمای شما باشد اشاره می کند.اگر دقت کرده باشید در گوشه گوشه پنل کاربری گزینه “راهنما” به چشم می خورد که با کلیک بر روی آن می توانید از طریق مرجع تعیین شده در تنظیمات کلی جوملا در مورد آن قسمت اطلاعاتی کسب کنید. تنظیمات عیب یابی را بر روی خیر قرار دهید تا ارورهای سیستمی که تنها جهت اطلاع هستند در صفحات وب سایت نمایش داده نشوند. تنظیمات ذخیره ساز مربوط به کش (cache) است.در دنیای کامپیوتر اطلاعاتی که به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرند کش می شوند تا از پردازش مجدد و به دفعات آن ها جلوگیری شود.به همین منظور برای جلوگیری از پردازش هرباره اطلاعات وب سایت که ممکن است برای مدتی طولانی تغییری نکنند از این قسمت استفاده می کنیم. “زمان ذخیره ساز” مدت زمانی است که تغییرات کش می شوند، چون ممکن است شما تغییری را در وب سایت اعمال کنید اما به دلیل اطلاعات کش شده قبلی نمایش داده نشوند، پس اطلاعات باید بروزرسانی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با طراحی سایت خود مشورت کنید. تنظیمات جلسه مربوط به مدت زمانی است که اگر کاربری که ورود پیدا کرده بیشتر از آن بدون فعالیت بماند، برای حفظ موارد امنیتی به طور خودکار خارج می شود.در نظر داشته باشید که این عدد در تنظیمات کلی جوملا نباید زیاد باشد. تنظیمات سرور در تنظیمات کلی جوملا مسیر پوشه موقت که فایل های موقت سیستم مدیریت محتوا در آن قرار می گیرند و مسیری است که توسط برنامه نویس مشخص شده و نباید تغییر گردد. فشرده سازی Gzip که با فعال کردن آن داده های ارسالی و دریافتی بین مرورگر و وب سرور به صورت فشرده شده انتقال می یابند و پس از رسیدن به مقصد مجددا از حالت فشردگی خارج می شوند.قبل از فعال کردن آن در تنظیمات کلی جوملا حتما از طراح وب سایت خود مشاوره بگیرید. گزارش خطا میزان دقت برای گزارش دهی خطاها را در تنظیمات کلی جوملا مشخص می کند. استفاده از SSL به فعال کردن پروتکل امن مرور فایل های وب (https) اشاره می کند.هرگز آن را تغییر ندهید وگرنه وب سایت خود را با مشکل مواجه می کنید.برای ایمن کردن وب سایت خود از این جهت با طراح آن صحبت کنید. منطقه زمانی سرور در واقع Time Zone را از شما جویا می شود که باید آن را بر روی پایتخت (Tehran) قرار دهید. تنظیمات FTP به این پروتکل استاندارد اشاره می کند که ساده ترین راه برای تبادل فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر است.FTP هم آدرس مخصوص خود را دارد، چون مانند یک وب سایت این پروتکل بر روی هارد دیسک کامپیوتر سرور فضای مشخصی را اشغال می کند.اگر آدرس سایت http://www.example.ir باشد معمولا آدرس ftp آن به صورت ftp://ftp.example.ir خواهد بود اما برا اطمینان می توانید آن را از محلی که هاست خود را تهیه کرده اید دریافت کنید.از این پروتکل به دو صورت مرورگر و یا بکار گرفتن نرم افزار مخصوص (FTP Client) می توان استفاده کرد.سایر اطلاعات FTP خود را می توانید از هاستینگ خود دریافت کنید.برای رعایت موارد امنیتی پیشنهاد می شود تا این قسمت را فعال نکنید. تنظیمات پایگاه داده را نه باید و نه می توان تغییر داد و تنها حکم نمایش را در این قسمت تنظیمات کلی جوملا دارد. تنظیمات ایمیل نیز کاربردش از نام آن در تنظیمات کلی جوملا مشخص است.توصیه می شود تا “سیستم ایمیل” را بر روی SMTP قرار داده و سایر اطلاعات مورد نیاز را از هاستینگ خود دریافت کنید. تنظیمات مجوزها (سطح دسترسی) در تنظیمات کلی جوملا زمانی که وب سایت خود را گسترش می دهید، بیش از پیش به این قسمت تنظیمات کلی جوملا احتیاج پیدا می کنید، وقتی که می خواهید کاربران وب سایت خود را دسته بندی کرده و به هرکدام از آن ها دسترسی های جداگانه ای بدهید، گروهی قادر به انجام کاری هستند . گروهی خیر! جوملا به صور پیشفرض دارای چند دسته گروه کاربری است که البته شما نیز می توانید به تعداد آن ها بیفزایید. گروه عمومی (Public) بازدیدکننده ای است که از وب سایت دیدن می کند، اما اگر تمایل داشته باشید قسمتی خاص مثلا یک مطلب یا مجموعه ای از مطالب تنها برای اعضاء سایت که ثبت نام کرده اند قابل دسترسی باشند، گروه دیگری به نام ثبت نام شده (Registered) وارد عمل می شود.وقتی یک بازدیدکننده عمومی در وب سایت ثبت نام می کند، جزء کاربران قرار می گیرد و نامش در فهرست Registered قرار می گیرد. دسته ای از کاربران ثبت نام شده بایستی قدرت تولید محتوا (نوشتن مطلب) را داشته باشند که در گروه نویسندگان (Author) قرار می گیرند.ممکن است این احتیاج پیش بیاید که مطالب تولید شده توسط برخی دیگر مورد ویرایش قرار بگیرند که گروهی دیگر با همین نام یعنی ویرایشگر (Editor) پا به عرصه عمل می گذارند. اما چه کسی قرار است این مطالب را مورد بازبینی نهایی قرار داده و برای نمایش در سایت تایید کند؟گروه ناشر (Publisher) به همین منظور در تنظیمات کلی جوملا قرار گرفته است.سرپرست کل (Administrator) تمامی این دسترسی ها را با هم دارد ولی در برخی از توانایی ها مانند تغییر ماژول با محدودیت مواجه است.مدیر (Manager) نیز دسترسی ای کمی بیشتر از سرپرست کل دارد و در نهایت مدیر کل (Superuser) هیچ گونه محدودیتی ندارد. در تمامی این دسته بندی ها استفاده از “ارث بری” سطوح دسترسی کلی تنظیم شده را بر روی زیر مجموعه ها اعمال می نماید. “غیرمجاز” تنظیمات کلی بر مجموعه های والد اعمال نمی گردد. “مجاز” گروه ویرایش شده برای استفاده از تنظیمات جدید مجاز هستند. فیلتر متن در تنظیمات کلی جوملا در تنظیمات کلی جوملا این قسمت برای مدیریت بیشتر بر روی محتوای منتشر شده قرار داده شده است.در این قسمت تنظیمات کلی جوملا معین می کنید که اگر نویسنده ای کلمه فیلترشکن را در مطلب خود وارد کرد، در عوض آن متن ف-ی-ل-ت-ر-ش-ک-ن وارد شود.علاوه بر آن می توانید هرگونه فیلتر کلماتی را برای گروهی خاص مشخص کنید.
  9. با گسترش استفاده از اینترنت و مطرح شدن عنوان “دهکده جهانی “، تجارت و خرید و فروش کالاهای گوناگون رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است.هر شرکت با طراحی سایت اختصاصی خود سرویس هایی که ارائه می دهد و یا کالاهایی که به فروش می رساند را به سایرین در سرتاسر دنیا معرفی می کند. همانطور که گفتیم هر شرکت وب سایت اختصاصی خود را دارد، اما اگر بحث فروش اجناس کارکرده و یا برطرف کردن سایر نیازمندی ها مطرح شد، چه کسی مسئولیت آن را برعهده خواهد گرفت؟ یکی از بهترین و قویترین وب سایت ها در کشور ما برای این کار ” شیپور ” است. ” شیپور ” نام یک وب سایت نیازمندی و ثبت آگهی و داد و ستد آنلاین در کشور ما است که به دلیل گستردگی در خدماتی که ارائه می کند، به سرعت مسیر پیشرفت را طی کرده و به محبوبیت خاصی رسیده است.تمامی افراد قادرند تا خدمات و کالای خود را از هر نوع و صنفی در این وب سایت معرفی کرده تا در معرض دید عموم قرار گیرد. مزیت بسیار بزرگ این کار این است که بدون نیاز به وجود یک واسطه و در گستره ای به پهنای ایران، مستقیما با خریدار یا فروشنده در ارتباط خواهید بود. اما هزینه دریافت این خدمات چقدر است؟ بد نیست بدانید که شعار این وب سایت چنین است: ” ثبت آگهی در شیپور سریع، آسان و %۱۰۰ مجانی است ” با ورود به وب سایت وجه تمایز ” شیپور ” با سایر وب سایت های ثبت نیازمندی را متوجه خواهید شد، چرا که دسته بندی بودن بسیار مرتب همه چیز، استفاده از محیط کاربری وب سایت را بسیار راحت کرده است. هرچیزی که مد نظر شما باشد در این وب سایت پیدا خواهد شد.مردم از سراسر ایران در دسته بندی ها گوناگون لوازم فروشی خود و یا سرویس های گوناگونی را به معرض نمایش می گذارند و از این طریق خواهید توانست آیتم مورد نظرتان را انتخاب کنید.شما نیز قادرید تا با ویژگی های یاد شده در شعار ” شیپور ” آگهی خود را ثبت کنید تا دیگران از کالای فروشی و یا سرویس ارائه شده و حتی درخواست شده توسط شما مطلع شوند. این وب سایت کاربر پرسند برای آسانتر کردن استفاده از خدماتش تا حد آخر، اقدام به ارائه اپلیکیشن برای دستگاه های اندرویدی و آی ا اس ای نیز کرده است تا بدون نیاز به مرورگر در دستگاه های هوشمند، داد و ستد آنلاین خود را مدیریت کنید.با ورود به اپلیکیشن آگهی های ثبت شده بدون در نظر گرفتن دسته ای خاص و با توجه به زمان انتشار آن ها قابل مشاهده خواهند بود.با انتخاب گزینه ” گروه بندی ” دسته بندی های در نظر گرفته شده که طیف وسیعی از نیازمندی ها را پوشش می دهند نمایش داده می شوند. گزینه ” استان ” برای فیلتر کردن بر اساس شهرهای کشور و همچنین ” فیلترها ” برای فیلتر کدن پیشرفته بر اساس دسته بندی و شهر و سایر اطلاعات در نظر گرفته شده اند. در پنجره کناری، موارد ” ثبت رایگان آگهی ” ، ” حساب کاربری ” و ” آگهی های مورد علاقه ” بیشتر از همه چشم نوازی می کنند. برای ثبت آگهی موارد زیر به شما نمایش داده می شوند که پر کردن به دقت تمامی آن ها به معرفی بهتر آگهی شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.همچنین آن طور که توصیه شده حتما برای آگهی خود تصویر قرار دهید تا شانس برنده شدن خود را افزایش دهید. اطمینان داشته باشید که بعد از نصب شیپور خواهید توانست داد و ستدهای خود را به بهترین روش ممکن پیش ببرید. منبع: لذت داد و ستد آنلاین با اپلیکیشن ” شیپور ” + دانلود
  10. تبلیغ در گوگل: همان گونه که شاهد هستید اینترنت با پیشرفت وسیعی مواجه شده است به طوری که میلیون ها سایت در عرصه های مختلف در سراسر دنیا در حال فعالیت هستند. از این رو هر سایتی در زمینه خود رقبای زیادی را پیش روی خود می بیند. به همین دلیل برای اینکه از طراحی سایت خود سودی برده باشد نیازمند دیده شدن از طریق کسب نتیجه مطلوب در رقابت با سایت هایی است که در همان زمینه فعالیت دارند. اما این نتیجه مطلوب چگونه حاصل می شود؟ ناگفته پیداست که جستجوگر گوگل پرطرفدار ترین و پرمخاطب ترین موتور جستجو است که در سراسر دنیا توسط کاربران اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد. گوگل پر بازدید ترین سایت اینترنتی است که در ایران نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و همه روزه توسط اکثر کاربران اینترنتی به کار گرفته می شود. از این رو تمامی سایت ها در تلاشند با رعایت تمامی راهکارهای افزایش رتبه ی سایت در گوگل بتوانند جایگاه مناسبی در پر بازدید ترین و پر کاربرد ترین سایت دنیا برای خود دست و پا کرده و از این طریق مورد بازدید کاربران پر تعداد گوگل قرار بگیرند. تبلیغ در گوگل به صورت رایگان همان طور که گفته شد تمامی سایت می توانند به صورت رایگان و با رعایت نکات کلیدی که در افزایش رتبه ی سایت در گوگل نقش دارند به تبلیغ در گوگل پرداخته و مخاطبان زیادی را از این طریق بدست آورند. اما این روش دشواری هایی پیش رو خواهد داشت. از مهم ترین چالش هایی که سایت با تبلیغ در گوگل به صورت رایگان با آن مواجه خواهد شد بحث زمان است. یک سایت برای آنکه بتواند در صفحات ابتدایی نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد می بایست زمان زیادی را صرف پیشرفت خود کرده و به طور مداوم در حال رعایت اصول بهینه سازی سایت و اصول سئو سایت باشند. در این روش ، تبلیغ در گوگل انجام خواهد گرفت اما بازدهی آن قابل تضمین نخواهد بود. مگر آن که پیگیری مداومی بر روی آن صورت گرفته و زمان زیادی برای گسترش سایت گذاشته شود. به عبارت دیگر این پیگیری ها باید بسیار بهتر از سایت های رقیب بوده باشد تا آن ها را پشت سر بگذارد. تبلیغ در گوگل به صورت غیر رایگان شرکت گوگل با راه اندازی ابزاری به نام Google Adwords این امکان را برای صاحبین وب سایت ها فراهم ساخته تا بتوانند سایت خود را توسط این ابزار به صورت کاملاً هدفمند به کاربران اینترنتی معرفی نمایند. در واقع از این طریق سایت ها اعتبار محدودی را خریداری کرده و در لینک های اول نتایج جستجو در کلمات کلیدی مورد نظر قرار می گیرند. البته این اعتبار با نمایش تبلیغ برای کاربران کم نخواهد شد. تنها زمانی مبلغی از اعتبار کاسته خواهد شد که کاربری بر روی لینک تبلیغ کلیک کرده و به بازدید از سایت مورد نظر بپردازد. این یعنی تبلیغ در گوگل بسیار به صرفه بوده و بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت. زیرا با نمایش سایت در صفحه نخست نتایج و مورد بازدید قرار گرفتن آن، سایت توسط افرادی مورد بازدید قرار می گیرد که به دنبال موضوع سایت شما بوده اند. هزینه ای که صاحب سایت متحمل شده است هم بیهوده تلف نخواهد شد و گوگل این تضمین را داده است که مبلغ تنها در صورت بازدید کاربران از اعتبار شما کسر گردد. مزایای تبلیغ در گوگل از طریق Google Adwords امکان استفاده از کلمات کلیدی بیشتر برای قرار گیری در صفحه نخست جستجو امکان قرار گیری در رتبه 1 در نتایج جستجو صرف وقت بسیار کمتر نسبت به تبلیغ در گوگل به صورت رایگان. (تنها ظرف مدت چند ساعت) امکان مدیریت نتایج جستجو با تبلیغ در گوگل از طریق Google Adwords امکان محدودیت نمایش تبلیغ در گوگل برای شهر یا کشوری خاص و یا به زبان خاص ارسال گزارش بازدید توسط گوگل منبع : تبلیغ در گوگل
  11. طی مدت اخیر استفاده از گوشی های هوشمند به طور چشمگیری در حال افزایش است و اکثر کاربران تمامی کارهای خود را به وسیله آن ها انجام می دهند، از جمله تمامی کارهای اینترنتی، که این موضوع اهمیت طراحی سایت منطبق با موبایل را نمایش می دهد.طبق آمار کسب شده بعید نیست تا مدتی دیگر استفاده از اینترنت های موبایل از اینترنت های خانگی و لپتاپ ها پیشی بگیرد، پس ما نیازمند طراحی سایت نسخه موبایل هستیم. طراحی سایت نسخه موبایل یا واکنش گرا از جمله تکنولوژی های است که امروزه جزء موارد ضروری در انجام پروژه ها به شمار می رود و شخصی نیست که به وجود آن در وب سایت خود تاکید نکند. طراحی سایت نسخه موبایل نیازمند ارزیابی است طراحی سایت، دیگر تنها به منظور مرور در کامپیوترهای خانگی صورت نمی گیرد و شخص سازنده به طور حتم اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) را مد نظر قرار خواهد داد. امروزه به جز تبلت ها و گوشی های هوشمند که نیازمند طراحی سایت نسخه موبایل هستند، حتی کنسول های بازی و تلویزیون های هوشمند نیز قابل اتصال به اینترنت را دارند که باید طراحی سایت با امکان نمایش صحیح در این دستگاه ها صورت بگیرد. حال با در نظر گرفتن تنوع دستگاه ها و اهمیت طراحی سایت نسخه موبایل، ساخت وب سایت منطبق با تمامی این موارد از آنجایی که دسترسی به همه این دستگاه ها مشکل است، دشوار خواهد بود. اما شبیه سازهای بسیار مختلفی برای تست و بررسی وب سایت ها در دستگاه های مختلف ساخته شده است.شبیه سازها این قابلیت را برای شما فراهم می کنند که یک وب سایت را با قابلیت های مختلف آن، از نظر انطباق با طراحی سایت نسخه موبایل مورد ارزیابی قرار دهید.حال این دستگاه ها می توانند iPhone, iPad, Android BlackBerryباشند که بدون نیاز به حضور فیزیکی آن ها خواهید توانست بررسی های لازم را انجام دهید. استفاده از iPad Peek در بررسی طراحی سایت نسخه موبایل برای کسب اطمینان از نمایش درست وب سایت خود در محصولات شرکت اپل شامل نسخه های مختلف آیفون و آیپد و ارزیابی طراحی سایت نسخه موبایل می توانید آن را در طراحی سایت وب سایت iPad Peek بررسی نمایید .این وب سایت حالت های افقی و عمودی نمایش سایت در در محصولات مختلف شرکت اپل برای شما به نمایش می گذارد. وب سایت Responsivepx برای ارزیابی طراحی سایت نسخه موبایل و بررسی آن به منظور اطمینان از واکنش گرا بودن می توانید ازسایت Responsivepx نیز کمک بگیرید.حال قادر خواهید بود تا نحوه نمایش و کار کردن با قسمت های مختلف وب سایت را به صورت بصری در سایزهای متفاوت ببینید. ابزار بسیار کاربردی به نام Screenfly یکی از قدرتمندترین ابزارها در این زمینه و برای بررسی طراحی سایت نسخه موبایل Screenfly است که گستره وسیعی از سیستم عامل های مختلف و نسخه های متفاوت از برندهای گوناگون را شامل می شود.در واقع به خاطر شامل شدن انواع سیستم عامل ها،Screenfly یک شبیه ساز رایج و پرکاربرد است.با استفاده از این ابزار خواهید توانست در سیستم عامل های مختلف نحوه نمایش وب سایت خود را ارزیابی کنید و به طراحی سایت نسخه موبایل خود نمره دهی عادلانه ای داشته باشید. کمک گرفتن از W3C mobileOK Checker : وب سایت W3C mobileOK Checker یک ابزار اعتبارسنجی خودکار مبتنی بر وب است که میزان هماهنگی وب سایت شما با موبایل ها را مورد ارزیابی قرار می دهد و طراحی سایت نسخه موبایل شما را بررسی می کند..در واقع این تست در مقابل استاندارد W3C برای تلفن های همراه است که خود W3C آن را گسترش داده است. منبع : طراحی سایت نسخه موبایل
  12. افزودن سایت به موتورهای جستجو:شما بعد از در نظر گرفتن مقاصد شخصی و یا کاری خود اقدام به طراحی وب سایت کرده اید و از آن توقع گرفتن نتیجه دارید.نتیجه مورد دلخواه شما مسلما با رفت آمد کاربران به دست خواهد آمد و با آن رابطه مستقیمی دارد، هرچه میزان بازدیدکنندگان از وب سایت شما بیشتر باشد، به تبع آن بازده و راندمان وب سایت شما نیز بالاتر خواهد رفت.پس باید افزودن سایت به موتورهای جستجو را پیش بگیرید. افزودن سایت به موتورهای جستجو و افزایش آمار بازدید حال خود را به جای یک کاربر عادی بگذارید که به دنبال مطلب، کالا، سرویس و… خاصی در اینترنت هستید.به طور حتم وب سایت های زیادی هستند که در زمینه مورد نظر شما بهترینند و شما می توانند به آن ها اطمینان کنید، اما چگونه باید آن ها را پیدا کنید؟افزودن سایت به موتورهای جستجو جواب این سوال است، چون به طور پیشفرض هیچ کاربری آدرس وب سایت جدید شما را نمی داند. شما با دانستن روش کار موتورهای جستجو خواهید توانست خود را در نتایج برتر جستجوهای کاربران قرار داده و تعداد بسیار زیادی از آن ها را به سوی خود روانه کنید. استفاده از فریم (Frame) اگر در وب سایت شما فریم مورد استفاده قرار گرفته، به احتمال زیاد افزودن سایت به موتورهای جستجو می تواند کمی برای شما مشکل ساز باشد. توصیه می شود که یک نسخه بدون فریم از سایت خود تهیه کرده و برای معرفی به موتورهای جستجو از این نسخه بهره بگیرید. فراموش نکنید که شما قادرید صفحه داخلی فریم را نیز بصورت مستقل به موتور جستجو معرفی کنید. اهمیت عکس ها در افزودن سایت به موتورهای جستجو به یاد داشته باشید خزنده های موتورهای جستجو در عین قدرتمندی، ضعف هایی نیز دارند.علاوه بر اینکه قادر نیستند یک عکس را تشخصی بدهند (کلیات عکس)، بیشتر آن ها نمی توانند متون موجود در تصاویر را در فرآیند ثبت خود مد نظر بگیرند. پس برای منظور کردن این اطلاعات در مورتوهای جستجو، تنها بر روی عکس های تکیه نکرده و این اطلاعات را بصورت دیگری، به طور مثال در دل سایر مطالب و با نوشتن محتوای خوب، در سایت قرار دهید. سایر صفحات نیز در افزودن سایت به موتورهای جستجو اهمیت دارند انتظار نداشته باشید تنها با معرفی صفحه اول سایت خود به موتورهای جستجو، تمامی اتصالات موجود در سایت شما در آن ها ثبت شود و افزودن سایت به موتورهای جستجو به بهترین شکل صوت بگیرد.اگرچه برخی از موتورهای جستجو تمام اتصالات را ثبت می کنند اما بهتر است برای تسهیل کار آن تعداد کم و مقدر شدن مسیر انجام کار برای مابقی، تک تک صفحات خود را در موتورهای جستجو معرفی کنید. زمان در دسترس نبودن سایت را به حداقل برسانید در نظر بگیرید وقتی که روبات موتور جستجو سراغی از شما می گیرد در حالی که سایت شما در دسترس نیست، نمی تواند کمکی به ثبت وب سایت در دیتابیس آن موتور جستجو بکند. حتی بدتر از این، اگر قبلا سایت شما ثبت شده باشد در این حالت سایت شما از لیست خارج خواهد شد. پس زمان خارج شدن وب سایت از سرویس دهی را تا حد ممکن کاهش داده و همیشه وضعیت سایت خود را در موتور جستجو بررسی کنید تا به فرآیند افزودن سایت به موتورهای جستجو لطمه ای وارد نشود.همچنین اگر این اتفاق برای سایت شما افتاد سعی کنید مجددا سایت خود را در آن موتور جستجو ثبت کنید. منبع : افزودن سایت به موتورهای جستجو
  13. مهم

    ساخت سایت یکی از پر طرفدار ترین موضوعاتی است که امروزه کاربران در دنیای اینترنت با آن سرو کار دارند. امروزه همه کاربران در دنیای اینترنت به این نتیجه رسیده اند که حضور در دنیای مجازی اینترنتی با طراحی انواع سایت می تواند تاثیر بسیار زیادی در آینده افراد و بیزینس افرادر می تواند داشته باشد. در این مقاله سعی می کنیم در مورد انواع و اقسام طراحی وب سایت و ساخت سایت با شما عزیزان صحبت کنیم ، با ما همراه باشید. ساخت سایت با ابزار های آنلاین اولین راه برای ساخت سایت در دنیای اینترنت استفاده از بستر های موجود در دنیای اینترنت است ، شما می توانید به کمک استفاده از بستر های موجود در اینترنت که به ارائه سایت های آماده با تم های آماده می پردازند به طراحی سایت بپردازید اما کدام ابزار در دنیای اینترنت این خدمات را در اختیار شما قرار می دهد. شرکت گوگل یکی از ارائه کنندگان خدمات ساخت سایت آنلاین و رایگان در دنیای اینترنت می پردازد ، شما می توانید اطلاعات زیادی از این ابزار آنلاین برای طراحی آنلاین سایت را در مقاله ساخت سایت رایگان در گوگل مشاهده نمایید . ساخت سایت رایگان در گوگل ساخت سایت با سیستم های مدیریت محتوای متن باز از بستر های آماده ای که می توان به کمک آن در دنیای اینترنت به ساخت سایت پرداخت استفاده از سیتسم های مدیریت متن باز از جمله وردپرس ، جوملا ، دروپال و … است . برای کسب اطلاعات بیشتر از طراحی و ساخت سایت به کمک سیستم های مدیریت محتوای متن باز می توانید مقاله طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا را مطالعه نمایید. با انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا برای ساخت سایت شما می توانید از بستری که توسط بهترین برنامه نویسان جهانی به دنیای اینترنت ارائه شده است استفاده نمایید. پس از انتخاب سیستم مدیریت محتوا شما باید یک تم مناسب برای سایتتان باشید ، طراحی سایت با قالب های آماده در حقیقت چنین موضوعی است که شما می توانید به کمک آن یک سایت با قالب غیر اختصاصی داشته باشید . این روش اولین راه برای ساخت سایت با کمترین هزینه است . معایب استفاده از قالب های آماده استفاده از قالب های آماده شاید برای شما کمترین هزینه را دربرداشته باشید ، اما موضوعی که در ساخت سایت با قالب های آماده پیش می آید ، این است که قالب مورد استفاده در این سیستم مختص وب سایت شما نیست ، این زمانی برای شما مشکل ساز خواهد شد که شما به دنبال برندینگ در دنیای اینترنت باشید ، برای برندینگ در دنیای اینترنت طراحی سایت با قالب اختصاصی بیشتر پیشنهاد می شود . چرا که طراحی سایت با قالب اختصاصی باعث خواهد شد کسی که وارد سایت شما می شود با سایتی روبرو شود که مختص بیزینس شماست ، شناخت سایت از روی رنگ سازمانی ، طرح اختصاصی شما باعث خواهد شد ، خاطره ای خاص در ذهن مخاطب ایجاد شود . ساخت سایت اختصاصی ساخت سایت اختصاصی توسط شرکت های طراحی سایت انجام می پذیرد ، ساخت سایت اختصاصی با روند زیر ارائه می شود . 1- اخذ قرار داد و دریافت پیش پرداخت 2- دریافت نظرات کارفرما توسط گرافیست شرکت طراحی سایت برای ساخت طرح های اختصاصی وب سایت شما 3- اعمال نظرات کارفرما در طرح های گرافیکی ارائه شده و در نهایت تایید طرح گرافیکی 4- برنامه نویسی و طراحی کامل وب سایت 5- آموزش نحوه مدیریت سایت طراحی شده به کارفرما توسط شرکت طراح مزایای استفاده از ساخت سایت اختصاصی از مزایای طراحی سایت با قالب اختصاصی داشتن سولوشن های کاملا اختصاصی برای سایت شما خواهد بود ، در طراحی اختصاصی شما می توانید امکانات مورد نیازتان را بصورت تمام و کمال در وب سایتتان داشته باشید . در طراحی اختصاصی شرکت طراح می تواند تمامی نیاز های اختصاصی شما را در سیستم ارائه شده پیاده سازی نماید ، تفاوت این سیستم با قالب های آماده در این است که قابلیت توسعه این طراحی بسیار بالاست و تمامی ایده هایی که شما دارید بصورت تک تک قابل اجراست . اما در طرح های آماده اینگونه نیست و دست شما در امکانات بکار رفته در سایت بسته است . این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که سایت ساخته شده درحقیقت ویترین کار شما است ، پس با چیدن بهترین ترکیب در سایت تان این ویترین را زیبا تر و شکیل تر به کاربران و مشتریتان نشان دهید . حال اگر این طراحی با یک قالب تکراری در دنیای اینترنت انجام پذیرد مطمئن باشید همیشه یک جای کار در برندینگ شما می لنگد ! منبع : http://inten.asia/blog-2/
  14. مهم

    سئو منفی: همان طور که می دانید مهم ترین عاملی که باعث می شود سایت شما مورد بازدید کاربران اینترنتی قرار بگیرد رعایت اصول سئو در طراحی وب سایت است. سئو در واقع تکنیک ها و اصولی است که باعث می شود امتیاز سایت بالا رفته و در نتایج موتور های جسجتو رتبه بهتری را از آن خود کند. سئو منفی به چه معناست ؟ بسیاری از مدیران سایت ها برای بهبود رتبه سایت خود در موتور های جستجو سعی می کنند سایت خود را مطابق الگوریتم های موتور های جستجو طراحی نمایند. در مقابل موتور های جستجو به هیچ وجه دوست ندارند مدیران سایت بتوانند در نتایج جستجو تأثیری داشته باشند. موتور های جستجو در تلاش هستند تا کاربران اینترنتی را با سرعت بالا تری به هدفشان برسانند و مدیران سایت ها تلاش می کنند سایت خود را مورد توجه کارابران قرار گیرند تا از این طریق به اهداف خود برسند. این عامل باعث شده تا موتور های جستجو در طی دوره های متعددی اقدام به ارائه الگوریتم های جدید برای مقابله با این مشکل بپردازند. یکی از راهکارهایی که موتور های جستجو از جمله گوگل در این راستا انجام داده است و در الگوریتم های خود لحاظ کرده است در نظر گرفتن سئو منفی برای پایین آوردن امتیاز سایت هایی است که با ترفند های غیر اصولی سعی در بالا آوردن رتبه سایت خود دارند. یکی از روش هایی که قبلا برای افزایش رتبه در گوگل انجام می شد اسپم کردن محتوای سایت با لینک هایی به سایت مورد نظر بود که موتور های جستجو را به اشتباه می انداخت و این گونه سایت ها را بخاطر داشتن ورودی های متعدد به عنوان منبع معتبری برای اطلاعات مفید می پنداشت. امروزه با الگوریتم های ارائه شده تمام کارهایی که باعث می شود سایت مورد نظر اسپم شناخته شود باعث سئو منفی گرفتن سایت شده و از اعتبار آن کاسته می شود. بنابراین اسپم نه تنها باعث بهبود رتبه سایت نشده بلکه باعث سئو منفی سایت می شود. سوء استفاده از سئو منفی برای پایین آوردن رتبه رقیبان زمانی که بحث سئو منفی مطرح شد کمتر کسی فکر می کرد این کار مورد سوء استفاده برخی طراحان سایت قرار گیرد. در واقع برخی از مدیران سایت ها از ویژگی سئو منفی بر علیه رقبای خود استفاده کرده و با اسپم کردن سایت رقبا باعث دریافت سئو منفی سایت های رقیبان خود و در نتیجه کاهش رتبه آنها در موتور های جستجو شدند. این کار به راحتی امکان پذیر است. یکی از ساده ترین روش ها برای این کار ایجاد لینک به سایت رقیب در سایت هایی است که از موتور های جستجو آن ها را به عنوان اسپم می شناسند. راهکار گوگل برای جلوگیری از سوء استفاده از سئو منفی گوگل به زودی متوجه این سوء استفاده شد و بسیار سریع در صدد رفع این مشکل برآمد. البته به طور کامل نمی توانست این مشکل را حل کند. از طرفی نمی شود از مزیت سئو منفی هم چشم پوشی کرد و به طور کلی ویژگی سئو منفی را از الگوریتم موتور های جستجو حذف کرد. بنابراین ابزاری به نام Disavow links ارائه داد تا بوسیله آن مدیران سایت ها بتوانند سایت خود را از لینک های سایت های اسپم محافظت نمایند. کافی است در این ابزار نام سایت اسپم را وارد کرده تا گوگل تمام لینک هایی که از این سایت ها به سایت شما ورودی دارند را نادیده بگیرد. منبع : سئو منفی
  15. جذابیت بالای طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت:اگرچه در طراحی سایت برنامه نویس تنها عرض صفحه را تعیین کرده و ارتفاع آن به صورت داینامیک و بسته به امکانات و مطالب اضافه شده به سایت تعیین می شود، با این وجود کمتر دیده می شود که اسکرول کردن به صورت بی نهایت و بدون محدودیت صورت گرفته و محدودیتی در این مورد اعمال نشود. به عنوان مثال در طراحی وب سایت شبکه اجتماعی فیس بوک، به جای صفحه بندی مطالب، در هر مرحله صفحه جدید لود می شود و هر زمان که کاربر این عمل را تکرار نماید مطالب جدید به کاربر نمایش داده می شود، پس ما در اینجا با طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت مواجه هستیم. اهمیت طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت زمانی که قصد دارید طراحی سایت حرفه ای و با آخرین تکنیک ها انجام دهید، نباید استفاده از تکنولوژی های جدید روز را فراموش کنید.در ادامه به بررسی اهمیت استفاده از قابلیت اسکرول نامحدود می پردازیم. نسبت به روش عادی قابلیت اسکرول بینهایت سریعتر است سرعت وب سایت در بارگذاری سایت از جمله فاکتورهایی است که در ابتدای لیست کاربران برای نمره دادن به یک طراحی سایت قرار دارد. امروزه کاربران به دلیل زندگی درجوامع مدرن صبر و حوصله خود را از دست داده اند و حتی علاقه ای به کلیک بر روی لینک برای دیدن سایر مطالب ندارند. این مورد مخصوصا در طراحی سایت فروشگاهی و زمانی که محصولات بسیاری به کاربران نمایش داده می شود اهمیت دارد. کاربران وب سایت سردرگم نمی شوند مطمئنا شما با نوشتن محتوای خوب مختلف سعی در جذب مخاطب در زمینه های مختلف و از تمامی اقشار جامعه دارید.حال زمانی که هر کاربر مطلب مورد علاقه خود را در میان مطالب پیدا می کند، با طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت از قید و بند حفظ شماره صفحه رها می شود.در واقع شما با این کار محیط وب سایت را کاربر پسندتر کرده اید. نیازی به انتظار کشیدن برای دیدن مطالب جدید نیست نیاز کاربر به صبر برای بارگزاری صفحه جدید برای مشاهده سایر مطالب، با اسکرول کردن به انتهای صفحه از بین می رود و لود شدن مطالب تنها چند ثانیه بیشتر زمان نمی برد.در حالت اسکرول بی نهایت نیازی نیست برای نمایش مطالب جدید کاربر بر روی لینک خاصی کلیک نماید و در حقیقت اسکرول نامحدود کار کاربران را بسیار ساده و در وقت آن ها صرفه جویی می نماید. مزایای طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت علاوه بر اهمیتی که این کار برای طراحی موفق دارد، ویژگی ها و قابلیت های زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد که در ادامه به دو دستاورد مهم با این قابلیت اشاره می کنیم. مناسب بودن برای سایت هایی با تصاویر سنگین به طور حتم شما نیز جزو آن دسته از صاحبان وب سایت هایی هستید که با قرار دادن افکت های گرافیکی و تصاویر زیبا و با کیفیت، سعی در جذب نگاه مخاطب در همان بازدید اول دارید. اگرچه به نظر می رسد در سایت های سنگین بهتر است مطالب را صفحه بندی کرده تا در هر صفحه حجم کمتری از مطالب قرار داده شود، اما طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت به کاربر این امکان را می دهد که با دقت بیشتر و تمرکز بالاتری به جستجوی آیتم مورد نظر خود بپردازد. مناسب برای ابزارهای تاچ اسکرین و یا لمسی امروزه استفاده از گوشی های تلفن همراه با صفحه کلید سخت افزاری منسوخ شده و اکثر کاربران با گوشی های هوشمند تمامی لمسی به گشت و گذار در محیط اینترنت می پردازند.شما علاوه بر طراحی سایت ریسپانسیو برای این دسته از کاربران باید به جای قرار دادن لینک های کوچک در پایین صفحه برای عوض کردن صفحه و نمایش مطالب جدید، مطالب را با اسکرول کاربر به انتهای صفحه نمایش دهید.در نظر داشته باشید عدم طراحی سایت با قابلیت اسکرول بی نهایت برای این دسته از کاربران که تعداد زیادی را شامل می شوند بسیار آزار دهنده خواهد بود. در حقیقت امروزه سبک طراحی صفحه بندی عوض شده و مطالب با اسکرول بینهایت ارائه می شوند و این مورد که یک تکنیک جدید است در طراحی سایت های جدید در نظر گرفته می شود که بسیار نیز کاربر پسند است. نمونه ای از معروف ترین این نوع وب سایت ها Twitter و Facebook هستند. منبع : جذابیت بالای طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت