رفتن به مطلب

zootech

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    21
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

13 Good

درباره zootech

  • درجه
    کاربر تازه وارد
    کاربر تازه وارد

اطلاعات شخصی

  • آدرس سایت
    http://inten.asia/blog-2
  • جنسیت
    male
  1. اگرچه مدتی قبل طراحی سایت و حضور در دنیای مجازی یک امتیاز برای کسبه، شرکت ها و همچنین افراد بشمار می رفت، امروزه با گسترش استفاده از فناوری های نوین و ورود کامپیوتر به تمامی فعالیت های انسانی و در پی آن افزایش وب سایت های ساخته شده به امری متداول تبدیل شده است.اما، این بدین معنی نیست که تماما وب سایت ایده آل بوده و در یک رده قرار دارند و دیگر جای هیچگونه خلاقیت و نوآوری در این عرصه وجود ندارد. تفاوت یک وب سایت ایده آل با وب‌سایت معمولی اگر به یک گشت‌وگذار کوچک در دنیای وب بپردازید معنی این تفاوت را به خوبی درک خواهید کرد.وب‌سایت های متداولی که برای استفاده های شخصی، سازمانی و یا فروشگاهی بکار می‌روند اکثرا در یک سطح بوده و حتی می‌توان گفت که ایرادات متداول و مشابهی در آن‌ها یافت می‌شوند.در این بین فرصت برای ارائه یک نوآوری بروز کرده و شما می توانید وب سایت ایده آل و متفاوتی را ارائه کنید. البته در نظر داشته باشید ایده‌ال همیشه به معنی متفاوت و خاص بودن نیست، بلکه داشتن تمامی استانداردهای ضروری خود اصلی مهمتر از قرار دادن ویژگی‌های جدید و نوآورانه بشمار می‌رود. طراحی ریسپانسیو و نمایش وب‌سایت در تمامی دستگاه‌ها از جمله ویژگی‌هایی که در یک وب سایت ایده آل دیده می‌شود می توان به ریسپانسیو (واکنش‌گرا) بودن اشاره کرد.طبق آمار به دست آمده میزان زیادی از کاربران در حدود ۷۰ درصد و یا بیشتر برای مرور صفحات وب از دستگاه های همراه نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت استفاده می‌کنند.حال در نظر بگیرید که در طراحی وب‌سایت گذشته این دسته از کاربران چقدر مجبور به زوم کردن های اضافی برای دیدن یک صفحه بودند. این نوع از طراحی از جمله ویژگی های استاندارد و محبوب امروزی بشمار می‌رود که البته در وب سایت های زیادی رعایت نشده و در سایر وب‌سایت های ریسپانسیو نیز قوانین آن به خوبی پیاده سازی نشده , به طوری که طراحی سایت عادی و نمایش متداول وب سایت در دستگاه مربوطه ظاهری جذاب‌تر از آن خواهد داشت! زمان بارگذاری وب‌سایت از دیگر فاکتورهای شناخت یک وب سایت ایده‌ آل می‌توان به زمان بارگذاری آن اشاره کرد.وب سایت های زیادی به دلیل در نظر نگرفتن تفاوت سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت، استفاده از چندین اسلایدشو، قرار دادن تصاویر با حجم بالا، شلوغ کاری صفحه اول وب‌سایت و… طی زمانی بسیار طولانی‌تر از حالت ایده‌ آل بارگزاری می‌شوند. از طرفی امروزه به دلیل تعدد وجود وب سایت در زمینه های مختلف، کاربران دیگر چشم انتظار باز شدن صفحه وب سایت شما ننشسته و پس از بستن پنجره به سراغ موردی دیگر خواهند رفت. استفاده از جلوه های بصری چشم ها دروازه ورود تصویر دنیای اطراف به ذهن ما هستند، ذهنی که عاشق زیبایی است و از آن تاثیر می‌پذیرد.هرچه ظاهر وب‌سایت شما جذابتر و گیراتر باشد کاربر بیشتر به سمت آن جلب شده و بالعکس هرچه ظاهر آن خشک و زمخت و یکنواخت باشد بیشتر به هرچه سریعتر بستن پنجره ترغیب خواهد شد! از جمله مواردی که به افزایش جذابیت ظاهری وب سایت شما می‌انجامد استفاده از انیمیشن در طراحی سایت است. همچنین می‌توانید از تصاویر عادی ولی عریض و با کیفیت برای اینکار استفاده کنید.اهمیت این موضوع را هرگز فراموش نکرده و ظاهر وب سایت ایده آل خود را همواره زیبا و شکیل نگه دارید. البته فراموش نکنید که هرگز در راستای انجام اینکار اصل دوم یعنی سرعت بارگذاری پایمال نشود، چون تصاویر باکیفیت و همچنین انیمیشن ها معمولا با حجم پایین میانه خوبی ندارند. منوی کامل و جامع وب سایت شما ممکن است که از قسمت های زیادی تشکیل شده باشد، از این رو باید برای کاربری که برای اولین بار به آن پا می‌گذارد یک نقشه راه بسیار خوانا قرار دهید که ما این نقشه را منو وب سایت می‌خوانیم.تمامی دسته بندی ها و صفحات وب سایت شما می توانند به صورت تو در تو و البته بسیار مرتب در منو قرار بگیرند تا کاربر از بخشی کوچک و قابل دسترس در وب سایت بتواند مسیر خود را پیدا کند. کامل نبودن و همچنین گیج‌کننده بودن منو از جمله مواردی است که کاربر را از رسید به بخش مورد نظر در وب سایت محروم می کند، گویا که اصلا آن بخش وجود ندارد هرچند برای قرار دادن آن زمان زیادی را صرف کرده باشید. بروز بودن با آهنگ زمانی ثابت برای تامین نیازهای اطلاعاتی کاربران خود درباره زمینه فعالیتتان و همچنین شاداب و سرحال ظاهر شدن نزد موتورهای جستجو، با آهنگ زمانی ثابتی به تولید محتوا و نوشته در وب سایتتان اقدام بپردازید. منظور از آهنگ زمانی ثابت بروز بودن پیوسته است، به این معنی که نباید چند روز متوالی مطلبی قرار نداده و بعد آن با کوله باری از مطالب و انتشار چندین نوشته ظاهر شوید.حتی اگر به طور پیوسته روزی یک مطلب منتشر کنید بر حالت ذکر شده قبلی برتری کلی خواهد داشت. برای گرفتن مشاوره در راستای طراحی وب سایت ایده آل خود با ما تماس بگیرید.
  2. zootech

    آموزش تنظیمات کلی جوملا

    سیستم مدیریت محتوای جوملا در سراسر دنیا برای طراحی سایت توسط برترین برنامه نویسان دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.این سیستم علاوه بر قدرتمند بودن، در عین سادگی که دارد سبب شده تا نظر بسیاری از برنامه نویسان به سمت آن جلب شده و برای توسعه و استفاده از آن دست به کار شوند.از جمله مواردی که این سیستم مدیریت محتوا بر روی آن متمرکز شده، بهبود وضعیت وب سایت نزد موتورهای جستجو توسط تنظیمات کلی جوملا (سئو) است، پس برای تمامی اهداف خود می توانید بر روی این سیستم مدیریت محتوای همه کاره حساب باز کنید. اعمال تغییرات در تنظیمات کلی جوملا زمانی که یک وب سایت طراحی می شود، میزان کسب موفقیت در آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.سیستم های مدیریت محتوای زیادی در دنیا وجود ندارند، با وجود اینکه میلیون ها وب سایت در دنیا در محیط اینترنت در دسترس هستند.پس موضوعی که سبب تفاوت وب سایت شما می شود نحوه مدیریت، محتوا گذاری و اعمال تنظیمات کلی جوملا است.برای دسترسی به این قسمت بعد از ورود به پنل کاربری، از منوی بالایی پنل کاربری “سیستم” و سپس “تنظیمات کلی” را برگزینید. همانطور که می بینید این قسمت از بخش های متفاوتی تشکیل شده که به شرح تک تک آن ها خواهیم پرداخت. تنظیمات سایت در تنظیمات کلی جوملا نام سایت پذیرنده عنوان وب سایت شما است.در نظر داشته باشید که ستاره کنار فیلد نشان دهنده اجباری بودن این فیلد در تنظیمات کلی جوملا است. سایت غیرفعال بخشی از آموزش تنظیمات کلی جوملا است که از طریق آن می توانید سایت خود را به طور موقت غیرفعال کنید.این کار بیشتر زمانی کاربرد دارد که مشغول اعمال یک سری تغییرات کلی بر روی وب سایت هستید، و یا وب سایت شما هنوز کامل نشده و نمی خواهید مطالب ناقصتان توسط موتورهای جستجو ایندکس شود. پیام غیرفعال مشخص می کند که در صورت “بلی” قرار دادن فیلد بالا (سایت غیرفعال) چه پیامی به کاربران مراجعه کننده نمایش داده شود. “مخفی” هیچ پیغامی را نمایش نمی دهد. “پیام اختصاصی” متن مورد نظر شما را نمایش خواهد داد، متنی که در فیلد پایینی که با همین عنوان قرار دارد وارد خواهید کرد. تصویر صفحه آنلاین به شما این اجازه را می دهد که در صورت تمایل علاوه بر متن، تصویری خاص را نیز در این صفحه (صفحه ورود به سایت شما زمانی که غیرفعال است) به نمایش بگذارید.گفتنی است عرض عکسی که در این قسمت تنظیمات کلی جوملا قرار می دهید باید کمتر از ۴۰۰ پیکسل باشد. ویرایشگر پیش فرض ادیتور اصلی وب سایت را از این قسمت تنظیمات کلی جوملا مشخص می کند که در قسمت های مختلف اعم از تولید محتوا (نوشت مطلب) و همچنین برخی ماژول ها کاربرد دارد.قویترین این ویرایشگرها Editor – JCE نام دارد که بهتر است این مورد را انتخاب کنید.نحوه کار کردن با این ویرایشگر را می توانید در مطلب آموزش نوشتن مطلب در جوملا بخوانید. کد امنیتی (Captcha) همان تصویر عجیب و غریبی (!) است که در جای جای دنیا وب به چشم می خورد و هنگام گزاشتن نظر و یا ارسال یک فرم، ثبت نام و… باید آن را وارد کنید.ممکن است بعدها نیاز داشته باشید تا یک سیستم ثبت نام کاربر در وب سایت خود به راه بیندازید، پس کپچا به کمک شما خواهد آمد تا از ورود اسپمرها به وب سایتتان جلوگیری شود.برای فعالسازی آن ابتدا باید از منوی بالایی وب سایت و قسمت افزونه ها، پلاگین ها را انتخاب کرده و در ادامه پلاگین “کد امنیتی CAPTCHA – reCAPTCHA” را برگزینید. این پلاگین غیرفعال است، اما برای فعالسازی علاوه بر قرار دادن “حالت” آن بر روی “فعال” بایستی کلیدهای آن را نیز از گوگل دریافت کرده و وارد کنید، در این صورت است که می توانید این گزینه را در تنظیمات کلی جوملا فعال و استفاده کنید.برای آموزش نحوه دریافت کلیدهای مربوطه از گوگل، به مطلب آموزش فعال سازی کد امنیتی در کامپوننت K2 مراجعه کرده و قسمت ثبت وب سایت در گوگل و گرفتن کلیدهای امنیتی را دنبال کنید. سطح دسترسی پیش فرض میزان محدودیت برای دسترسی به مطالب، منوها، آیتم های منو و سایر آیتم ها را مشخص می کند.منظور از سطح دسترسی گروه بندی کاربران وب سایت و دادن امکانات متفاوت به هر کدام در تنظیمات کلی جوملا است، به نحوی که برخی از بخش های وب سایت برای بعضی قابل دسترسی و برای برخی دیگر غیرقابل دسترسی باشد.اگر این مورد را بر روی “Public” قرار دهید تمامی کاربرانی که به وب سایت شما وارد می شوند قادر خواهند بود تا قسمت های مذکور را مشاهده کنند. محدودیت پیش فرض لیست مشخص می کند که در قسمت های مختلف وب سایت از جمله ماژول ها، لیست مطالب، لیست مجموعه ها و هرجایی که لیستی از موارد وجود دارد، چه تعدادی از موارد مذکور در صفحه نمایش داده شده و مابقی به صفحه(های) دیگر منتقل شوند. محدودیت پیش فرض خبر و آدرس ایمیل خبر مربوط به تنظیمات خبرخوان (RSS) است که در صورتی که با آن آشنایی داشته و می خواهید از آن استفاده کنید می توانید از تنظیمات این قسمت استفاده کنید. تنظمیمات کوکی به تنظیمات کلی جوملا درباره “کوکی” اشاره می کند که در واقع بخش کوچکی از اطلاعات فرستاده شده توسط وب سرور برای ذخیره در مرورگر است تا بتواند بعدا از طریق آن مرورگر، دوباره خوانده شود.دیتای ذخیره شده برای اینکه وب سرور یک سایت، اطلاعات مشخصی را درباره بازدیدکننده آن وب سایت خاص بداند، مفید است.آن ها فرمت فایل متنی دارند که در دایرکتوری مربوط به مرورگر ذخیره شده و درست وقتی که مرورگر در حال اجراست در حافظه رم قرار می گیرند و می توانند زمانی که بازدیدکننده از وب سایت خارج شد، در حافظه دائمی (هارد دیسک) ذخیره شوند. بد نیست بدانید که Http پروتکلی است که هر دفعه بازدید یک وب سایت توسط یک کاربر را به عنوان اولین به حساب می آورد، مگر اینکه بازدیدکننده برای یادآوری آینده به سرور به طریقی مشخص گردد که کوکی ها این کار را انجام می دهند. نوع دیگری از کوکی ها بعنوان کوکی ماندگار وجود دارند که تاریخ انقضا داشته و تا زمانی معین روی هارد دیسک زنده می مانند! این کوکی ها می توانند برای ردگیری عادات وبگردی یک کاربر با مشخص کردن وی هنگام مراجعه مجدد به یک وب سایت مورد استفاده قرار گیرد.حال اطلاعات در مورد اینکه اهل کجا هستید و به چه صفحات وب سر می زنید در فایلهای لاگ یک وب سرور وجود دارد و می تواند برای ردگیری وبگردی کاربرن مورد استفاده قرار گیرند، اما کوکی ها آن را تسهیل می کنند. کوکی دامنه —> دامنه مورد نظر برای نگهداری جلستا کوکی که باید از علامت dot (.) در ابتدای نام دامنه استفاده نمایید. مسیر کوکی ها —> مسیری که کوکی ها در آن معتبر هستند تنظیمات متا مربوط به بحث سئو و بهبود وضعیت شما نزد موتورهای جستجو است که از این قسمت تنظیمات کلی جوملا قابل تغییر است. “توضیحات متا سایت” پذیرای یک توضیح حدود ۲۰ حرفی در مورد کلیات وب سایت شما است که توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. “کلیدواژه های متا سایت” در مورد کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت شما است که موتورهای جستجو برحسب آن ها شما را در نتایج جستجوهای کاربران نشان می دهند. توصیه می شود که این قسمت را هرگز بدون مشاوره گرفتن از متخصصین سئو پر نکنید و در صورت تاکید بر روی بهبود وضعیت وب سایت خود نزد موتورهای جستجو، حتما این کار را به متخصصین مربوطه بسپارید، چون بهبود وضعیت یک وب سایت که هیچ امتیازی ندارد از بالا آوردن وب سایتی که امتیاز منفی کسب کرده بسیار آسان تر است! تنظیمات SEO را نیز بهتر است تا بدون مشاوره تغییر ندهید.تنها قسمتی که می توانید از اینجا تغییر دهید، نمایش/عدم نمایش عنوان (نام) وب سایت قبل و یا بعد عنوان صفحه است. تنظیمات سیستم در تنظیمات کلی جوملا مسیر پوشه وقایع به پوشه ای اشاره می کند که طراح سایت آن را مشخص کرده و اطلاعات قابل ثبت از سمت کاربر در آن ذخیره می شود.این مسیر بسیار مهم است و اشتباه وارد شدن آن در تنظیمات کلی جوملا مشکلات بعدی را به همراه دارد.هرگز آن را تغییر ندهید. سرور راهنما در تنظیمات کلی جوملا به آدرسی که قرار است در قسمت های مختلف وب سایت راهنمای شما باشد اشاره می کند.اگر دقت کرده باشید در گوشه گوشه پنل کاربری گزینه “راهنما” به چشم می خورد که با کلیک بر روی آن می توانید از طریق مرجع تعیین شده در تنظیمات کلی جوملا در مورد آن قسمت اطلاعاتی کسب کنید. تنظیمات عیب یابی را بر روی خیر قرار دهید تا ارورهای سیستمی که تنها جهت اطلاع هستند در صفحات وب سایت نمایش داده نشوند. تنظیمات ذخیره ساز مربوط به کش (cache) است.در دنیای کامپیوتر اطلاعاتی که به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرند کش می شوند تا از پردازش مجدد و به دفعات آن ها جلوگیری شود.به همین منظور برای جلوگیری از پردازش هرباره اطلاعات وب سایت که ممکن است برای مدتی طولانی تغییری نکنند از این قسمت استفاده می کنیم. “زمان ذخیره ساز” مدت زمانی است که تغییرات کش می شوند، چون ممکن است شما تغییری را در وب سایت اعمال کنید اما به دلیل اطلاعات کش شده قبلی نمایش داده نشوند، پس اطلاعات باید بروزرسانی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با طراحی سایت خود مشورت کنید. تنظیمات جلسه مربوط به مدت زمانی است که اگر کاربری که ورود پیدا کرده بیشتر از آن بدون فعالیت بماند، برای حفظ موارد امنیتی به طور خودکار خارج می شود.در نظر داشته باشید که این عدد در تنظیمات کلی جوملا نباید زیاد باشد. تنظیمات سرور در تنظیمات کلی جوملا مسیر پوشه موقت که فایل های موقت سیستم مدیریت محتوا در آن قرار می گیرند و مسیری است که توسط برنامه نویس مشخص شده و نباید تغییر گردد. فشرده سازی Gzip که با فعال کردن آن داده های ارسالی و دریافتی بین مرورگر و وب سرور به صورت فشرده شده انتقال می یابند و پس از رسیدن به مقصد مجددا از حالت فشردگی خارج می شوند.قبل از فعال کردن آن در تنظیمات کلی جوملا حتما از طراح وب سایت خود مشاوره بگیرید. گزارش خطا میزان دقت برای گزارش دهی خطاها را در تنظیمات کلی جوملا مشخص می کند. استفاده از SSL به فعال کردن پروتکل امن مرور فایل های وب (https) اشاره می کند.هرگز آن را تغییر ندهید وگرنه وب سایت خود را با مشکل مواجه می کنید.برای ایمن کردن وب سایت خود از این جهت با طراح آن صحبت کنید. منطقه زمانی سرور در واقع Time Zone را از شما جویا می شود که باید آن را بر روی پایتخت (Tehran) قرار دهید. تنظیمات FTP به این پروتکل استاندارد اشاره می کند که ساده ترین راه برای تبادل فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر است.FTP هم آدرس مخصوص خود را دارد، چون مانند یک وب سایت این پروتکل بر روی هارد دیسک کامپیوتر سرور فضای مشخصی را اشغال می کند.اگر آدرس سایت http://www.example.ir باشد معمولا آدرس ftp آن به صورت ftp://ftp.example.ir خواهد بود اما برا اطمینان می توانید آن را از محلی که هاست خود را تهیه کرده اید دریافت کنید.از این پروتکل به دو صورت مرورگر و یا بکار گرفتن نرم افزار مخصوص (FTP Client) می توان استفاده کرد.سایر اطلاعات FTP خود را می توانید از هاستینگ خود دریافت کنید.برای رعایت موارد امنیتی پیشنهاد می شود تا این قسمت را فعال نکنید. تنظیمات پایگاه داده را نه باید و نه می توان تغییر داد و تنها حکم نمایش را در این قسمت تنظیمات کلی جوملا دارد. تنظیمات ایمیل نیز کاربردش از نام آن در تنظیمات کلی جوملا مشخص است.توصیه می شود تا “سیستم ایمیل” را بر روی SMTP قرار داده و سایر اطلاعات مورد نیاز را از هاستینگ خود دریافت کنید. تنظیمات مجوزها (سطح دسترسی) در تنظیمات کلی جوملا زمانی که وب سایت خود را گسترش می دهید، بیش از پیش به این قسمت تنظیمات کلی جوملا احتیاج پیدا می کنید، وقتی که می خواهید کاربران وب سایت خود را دسته بندی کرده و به هرکدام از آن ها دسترسی های جداگانه ای بدهید، گروهی قادر به انجام کاری هستند . گروهی خیر! جوملا به صور پیشفرض دارای چند دسته گروه کاربری است که البته شما نیز می توانید به تعداد آن ها بیفزایید. گروه عمومی (Public) بازدیدکننده ای است که از وب سایت دیدن می کند، اما اگر تمایل داشته باشید قسمتی خاص مثلا یک مطلب یا مجموعه ای از مطالب تنها برای اعضاء سایت که ثبت نام کرده اند قابل دسترسی باشند، گروه دیگری به نام ثبت نام شده (Registered) وارد عمل می شود.وقتی یک بازدیدکننده عمومی در وب سایت ثبت نام می کند، جزء کاربران قرار می گیرد و نامش در فهرست Registered قرار می گیرد. دسته ای از کاربران ثبت نام شده بایستی قدرت تولید محتوا (نوشتن مطلب) را داشته باشند که در گروه نویسندگان (Author) قرار می گیرند.ممکن است این احتیاج پیش بیاید که مطالب تولید شده توسط برخی دیگر مورد ویرایش قرار بگیرند که گروهی دیگر با همین نام یعنی ویرایشگر (Editor) پا به عرصه عمل می گذارند. اما چه کسی قرار است این مطالب را مورد بازبینی نهایی قرار داده و برای نمایش در سایت تایید کند؟گروه ناشر (Publisher) به همین منظور در تنظیمات کلی جوملا قرار گرفته است.سرپرست کل (Administrator) تمامی این دسترسی ها را با هم دارد ولی در برخی از توانایی ها مانند تغییر ماژول با محدودیت مواجه است.مدیر (Manager) نیز دسترسی ای کمی بیشتر از سرپرست کل دارد و در نهایت مدیر کل (Superuser) هیچ گونه محدودیتی ندارد. در تمامی این دسته بندی ها استفاده از “ارث بری” سطوح دسترسی کلی تنظیم شده را بر روی زیر مجموعه ها اعمال می نماید. “غیرمجاز” تنظیمات کلی بر مجموعه های والد اعمال نمی گردد. “مجاز” گروه ویرایش شده برای استفاده از تنظیمات جدید مجاز هستند. فیلتر متن در تنظیمات کلی جوملا در تنظیمات کلی جوملا این قسمت برای مدیریت بیشتر بر روی محتوای منتشر شده قرار داده شده است.در این قسمت تنظیمات کلی جوملا معین می کنید که اگر نویسنده ای کلمه فیلترشکن را در مطلب خود وارد کرد، در عوض آن متن ف-ی-ل-ت-ر-ش-ک-ن وارد شود.علاوه بر آن می توانید هرگونه فیلتر کلماتی را برای گروهی خاص مشخص کنید.
  3. اشتباهات وبلاگ نویسی که امنیت وردپرس را به خطر می اندازد : هدف همه صاحبان مشاغل و مدیران شرکت ها و کسب و کارها از سفارش و طراحی سایت برای حرفه خود ، اطلاع رسانی به مخاطبان و تبلیغات است و همه ما می دانیم که اگر وب سایتی در موارد نخست نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل قرار نگیرد ، عملا توسط کاربران دیده نخواهد شد . از این رو توجه به سئو سایت بسیار مهم است . و همانگونه که همه ما می دانیم اصلی ترین کار برای بهبود سئو سایت ، به روز رسانی مطالب و توجه به کیفیت محتوا است . اما گاهی مدیران سایت نا خواسته به امنیت سایت خود لطمه زده و همین امر موجب می شود که رقیبان با نفوذ در وب سایت آنان کارشکنی کرده و موجب افت سئو سایت یکدیگر نیز باشند . در این مقاله نگاهی می اندازیم به اشتباهات وبلاگ نویسی که سبب به خطر افتادن امنیت وب سایت های ورد پرسی می گردند . عدم استفاده از رمز مناسب : ابتدایی ترین اشتباه که موجب هک شدن سایت ها می گردد ، عدم استفاده از رمزهای قوی و مناسب است . رمزهایی مثل 1234 یا تاریخ تولد مدیر سایت و امثال آن ضعیف و قابل حدس زدن هستند . از نسخه 3.7 به بعد ورد پرس به یک قدرت سنج برای تشخیص قوی یا ضعیف بودن رمز شما مجهز شده که شما را در انتخاب رمز مناسب یاری می نماید . به روز رسانی تم ها ، پلاگین ها و… : کافی است به عنوان ادمین وارد سایت خود شده و در صورتی که نسخه جدیدی از ورد پرس موجود بود آن را به روز رسانی کنید . همچنین در صورتی که پلاگین ها ، ماژول ها و سایر بخش های نصب شده روی وب سایتتان نیز نیاز به به روز رسانی داشت حتما آن ها را به روز رسانی کنید . چرا که نقاط ضعف و روش های نفوذ به نسخه های قدیمی تر توسط هکرها شناسایی شده و باقی مانده نسخه های قدیمی امنیت وب سایت شما را پایین آورده ، آن را در معرض خطر قرار می دهند . نام کاربری ادمین : در صورتی که شما نام کاربری خود را تغییر ندهید ورد پرس به صورت پیش فرض نام کاربری ادمین را در نظر می گیرد . حتما خودتان متوجه شده اید که نفوذ کردن به وب سایت در شرایطی که هکر نام کاربری شما را می داند ، چقدر ساده تر خواهد شد . بک آپ : به شما پیشنهاد می کنیم که پروسه بک آپ گرفتن را روی حالت خودکار قرار دهید . چرا که این عمل بسیار مهم است و اگر بخواهید خودتان هر چند وقت در میان این کار را انجام دهید ، احتمالا آن را فراموش خواهید کرد . در صورتی که شما نیز اشتباهات دیگری به ذهنتان میرسد که موجب به خطر افتادن امنیت وب سایت می گردد ، لطفا حتما این اشتباهات و راه حل های جلوگیری از آن ها را در بخش نظرات برای ما و بازدیدکنندگان سایت بنویسید . منبع : اشتباهات وبلاگ نویسی در امنیت وردپرس
  4. راهکارهایی برای بالا بردن سرعت وبلاگ های وردپرسی : این روزها سفارش و طراحی سایت یک مساله همه گیر است و اکثر مشاغل و حرفه ها برای معرفی کسب و کار خود و اطلاع رسانی به مخاطبان خود از وب سایت ها استفاده می نمایند . ازآنجایی که وب سایت های وردپرسی در میان کاربران طرفداران بسیاری دارد ، در این مقاله راهکارهایی برای افزایش سرعت وبلاگ های وردپرسی (که درواقع بخشی از سایت را تشکیل می دهند ) به شما ارائه می کنیم . همچینین با بکار گیری این روش ها پهنای باند کمتری از وب سایت شما مصرف خواهد شد . افزونه کمتر ، سرعت لود بیشتر : هرچه تعداد پلاگین ها یا افزونه هایی که در سایت ورد پرسی خود به کار می برید کمتر باشد سرعت وبلاگ وردپرسی شما بیشتر افزایش خواهد یافت . پس تمام افزونه های غیر ضروری وب سایت خود را غیر فعال و حذف نمایید . Post Revisionsرا غیر فعال کنید : برای اسنکار کافی است به فایل wp-config.php بروید و کد زیر را در آن کپی کنید : define(‘WP_POST_REVISIONS’, false); جداول اضافی در پایگاه داده وردپرس ممنوع : وارد بخش phpMyadmin شوید و پایگاه داده سایت وردپرسی خود را باز کنید. جداول پیش فرض وردپرس که در این قسمت مشاهده می کنید ، به صورت زیر است : wp_comments wp_links wp_options wp_postmeta wp_posts wp_terms wp_term_relationships wp_term_taxonomy wp_usermeta wp_users ممکن است غیر از لیست بالا جداول دیگری نیز ببینید ، چنانچه افزونه های فعال سایت وردپرسی شما از این جداول استفاده نمی کنند آن ها را حذف کنید . این جداول در واقع متعلق به افزونه های اضافه ای بودند که از سایت وردپرسی خود حذف نمودید . پاکسازی پایگاه داده سایت وردپرسی : راهکارهایی برای بالا بردن سرعت وبلاگ های وردپرسی برای آنکه رکوردهای اضافی و بی استفاده ذخیره شده در سایت وردپرسی خود را پاکسازی کنید ف می توانید از افزونه Clean Option استفاده نمایید . پس از اتمام کارتان با این افزونه ، آن را غیر فعال و حذف نمایید . سپس وبلاگ و کارکرد افزونه های نصب شده را امتحان نمایید و در صورتی که مشکلی وجود داشت ، مجددا افزونه مورد نظر را نصب نمایید . تا حد امکان کدهای php را با کدهای html جایگزین کنید : مهم ترین نکته در افزایش سرعت سایت وردپرسی شما آن است که تا حد مقدور از کدهای html استفاده نمایید . به طور مثال در سربرگ ها ، پانوشت ها و ساید بار از کدهای php استفاده شده که می تواند موجب کند شدن سرعت لود وبسایتتان شود . بنابر این بهتر است این کدها را با مشابه htm آن جایگزین نمایید .
×
×
  • اضافه کردن...