رفتن به مطلب

مهم سئو منفی


zootech

پست های پیشنهاد شده

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

سئو منفی: همان طور که می دانید مهم ترین عاملی که باعث می شود سایت شما مورد بازدید کاربران اینترنتی قرار بگیرد رعایت اصول سئو در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. است. سئو در واقع تکنیک ها و اصولی است که باعث می شود امتیاز سایت بالا رفته و در نتایج موتور های جسجتو رتبه بهتری را از آن خود کند.

 

سئو منفی به چه معناست ؟

بسیاری از مدیران سایت ها برای بهبود رتبه سایت خود در موتور های جستجو سعی می کنند سایت خود را مطابق الگوریتم های موتور های جستجو طراحی نمایند. در مقابل موتور های جستجو به هیچ وجه دوست ندارند مدیران سایت بتوانند در نتایج جستجو تأثیری داشته باشند. موتور های جستجو در تلاش هستند تا کاربران اینترنتی را با سرعت بالا تری به هدفشان برسانند و مدیران سایت ها تلاش می کنند سایت خود را مورد توجه کارابران قرار گیرند تا از این طریق به اهداف خود برسند. این عامل باعث شده تا موتور های جستجو در طی دوره های متعددی اقدام به ارائه الگوریتم های جدید برای مقابله با این مشکل بپردازند. یکی از راهکارهایی که موتور های جستجو از جمله گوگل در این راستا انجام داده است و در الگوریتم های خود لحاظ کرده است در نظر گرفتن سئو منفی برای پایین آوردن امتیاز سایت هایی است که با ترفند های غیر اصولی سعی در بالا آوردن رتبه سایت خود دارند. یکی از روش هایی که قبلا برای افزایش رتبه در گوگل انجام می شد اسپم کردن محتوای سایت با لینک هایی به سایت مورد نظر بود که موتور های جستجو را به اشتباه می انداخت و این گونه سایت ها را بخاطر داشتن ورودی های متعدد به عنوان منبع معتبری برای اطلاعات مفید می پنداشت. امروزه با الگوریتم های ارائه شده تمام کارهایی که باعث می شود سایت مورد نظر اسپم شناخته شود باعث سئو منفی گرفتن سایت شده و از اعتبار آن کاسته می شود. بنابراین اسپم نه تنها باعث بهبود رتبه سایت نشده بلکه باعث سئو منفی سایت می شود.

 

سوء استفاده از سئو منفی برای پایین آوردن رتبه رقیبان

زمانی که بحث سئو منفی مطرح شد کمتر کسی فکر می کرد این کار مورد سوء استفاده برخی طراحان سایت قرار گیرد. در واقع برخی از مدیران سایت ها از ویژگی سئو منفی بر علیه رقبای خود استفاده کرده و با اسپم کردن سایت رقبا باعث دریافت سئو منفی سایت های رقیبان خود و در نتیجه کاهش رتبه آنها در موتور های جستجو شدند. این کار به راحتی امکان پذیر است. یکی از ساده ترین روش ها برای این کار ایجاد لینک به سایت رقیب در سایت هایی است که از موتور های جستجو آن ها را به عنوان اسپم می شناسند.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

راهکار گوگل برای جلوگیری از سوء استفاده از سئو منفی

گوگل به زودی متوجه این سوء استفاده شد و بسیار سریع در صدد رفع این مشکل برآمد. البته به طور کامل نمی توانست این مشکل را حل کند. از طرفی نمی شود از مزیت سئو منفی هم چشم پوشی کرد و به طور کلی ویژگی سئو منفی را از الگوریتم موتور های جستجو حذف کرد. بنابراین ابزاری به نام Disavow links ارائه داد تا بوسیله آن مدیران سایت ها بتوانند سایت خود را از لینک های سایت های اسپم محافظت نمایند. کافی است در این ابزار نام سایت اسپم را وارد کرده تا گوگل تمام لینک هایی که از این سایت ها به سایت شما ورودی دارند را نادیده بگیرد.

منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...