رفتن به مطلب

آموزش راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام


bboomm2424

پست های پیشنهاد شده

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌های موبایلی است که این روزها به یکی از منابع درآمد بسیاری از افراد تبدیل شده است. برای فروش در اینستاگرام باید بتوانید از جدیدترین روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید به فروش مناسبی برسید. اما باید بدانید که این روش‌ها و تکنیک‌ها مانند تکنیک‌های فروش سنتی یا وب سایت نیستند و کمی متفاوت‌تر هستند. چرا که با پلت‌فرمی روبه‌رو هستیم که به‌طور اختصاصی برای فروش محصولات و خدمات ساخته نشده است.

بیشتر بخوانید:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

در این مقاله قرار است به‌طور اختصاصی در مورد راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام صحبت کنیم و در این قسمت از مطلب ۵ راهکار برای این موضوع ارائه می‌دهیم که می‌تواند برای پیج شما کارساز باشد. البته بهتر است در نظر داشته باشید که قرار نیست همه راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام، یک نتیجه مشخص و تضمین شده برای همه پیج‌ها داشته باشد و ممکن است متناسب با حوزه فعالیت‌تان بازخوردهای مختلفی از این ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام بگیرید.

اعتمادسازی برای مخاطبان

برای اینکه بتوانید به یک فروش مناسب در اینستاگرام برسید اولین کار جلب مخاطبان است. برای این کار می‌توانید تجربه خرید مشتریان قبلی‌تان را در پیج قرار دهید. همچنین اگر فروشگاه یا دفتر مرکزی دارید بهتر است آدرس آن را در بیوی پیج قرار دهید تا افراد بیش‌تری به شما اعتماد کنند. در نظر داشته باشید که در ابتدای شروع کار پیج قرار نیست مخاطبان زیادی داشته باشید؛ بسیاری از افراد اینطور فکر می‌کنند که تعداد فالوئرهای کم باعث تاثیر منفی می‌شود و به همین خاطر سراغ خرید فالوئرهای غیرواقعی می‌روند که این کار به مراتب شما را با مشکلات بیش‌تری مواجه می‌کند. از دیگر راه‌های جلب اعتماد مخاطبان نیز می‌توان به تولید محتوای باکیفیت اشاره کرد. البته برای این کار نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی دارید و باید به فکر تدوین یک تقویم محتوایی باشید.

تبلیغات

قطعا تبلیغات درست و اصولی می‌تواند نقش زیادی روی فروش شما داشته باشد. تبلیغات در فضای آنلاین هزینه کمتری نسبت به تبلیغات در فضای سنتی دارد. اما برای گرفتن بیش‌ترین نتیجه باید از متخصصان این حوزه استفاده کنید تا مطمئن شوید که بیش‌ترین بازدهی را گرفته‌اید. تبلیغات شما قرار نیست صرفا در محیط اینستاگرام باشد و حتی می‌توانید به سراغ فضاهایی مانند وب سایت‌ها بروید. برای تبلیغات موثر حتما از روش A/B تست استفاده کنید؛ چرا که کمک زیادی به بهینه‌تر شدن تبلیغات شما دارد.

محتوای بصری جذاب

مخاطبان و کاربران بیش‌تر از هر چیزی به محتوا و دیزاین پیج شما نگاه می‌کنند و این موضوع اولین چیزی است که مخاطب آن را بررسی می‌کند. داشتن محتوای بصری جذاب با یک تم اختصاصی می‌تواند کمک بسیار زیادی به جلب اعتماد و نظر مخاطب داشته باشد. برای داشتن محتوای بصری جذاب باید از یک گرافیست کمک بگیرید. البته بعد از مشخص شدن قالب و دیگر جزییات می‌توانید خودتان هم محتوای پیج را حاضر کنید، اما برای شروع حتما از یک گرافیک ‌دیزاینر کمک بگیرید. معمولا طراحی هویت بصری برای پیج اینستاگرام امری زمان‌بر است؛ چرا که در یک طراحی دقیق باید به نیاز مخاطب و همچنین حوزه مورد فعالیت دقت کرد تا بهترین بازدهی حاصل شود.

خرید آسان و پاسخ‌گویی سریع

یکی از اصلی‌ترین دغدغه کاربران اینستاگرام مراحل خرید است. شما برای اینکه تمامی فوت و فن‌های افزایش فروش در اینستاگرام را انجام دهید حتما باید این مرحله را هم به خوبی پشت سر بگذارید. خرید از دایرکت، واتساپ و تلگرام در کنار پاسخ‌گویی سریع می‌تواند یکی از تضمین‌کننده‌های اصلی افزایش فروش در اینستاگرام باشد. بسیاری از مخاطبان شما ممکن است به هر دلیلی امکان خرید از طریق سایت را نداشته باشند به همین خاطر باید بدانید که اگر در کنار پیج‌تان یک سایت مجزا هم دارید بهتر است مشتری را اجبار به خرید از سایت نکنید. بسیاری از مشتریان امکان خرید اینترنتی ندارند و ترجیح می‌دهند از طریق دایرکت یا واتساپ هزینه کالا را برای شما کارت به کارت کنند.

حضور منظم

برخی از پیج‌ها تعامل مناسبی با مخاطبان ندارند و به‌صورت منظم در اینستاگرام حضور ندارند، مخاطبان چنین پیج‌هایی را دوست ندارند پس بهتر است به صورت مشخص و منظم روزانه فعالیت داشته باشید. حتی اگر قادر به فعالیت زیاد در فضای اینستاگرام نیستید بهتر است نظم کار را حفظ کنید. همچنین بهتر است دایرکت و کامنت‌های پیج‌تان را خیلی سریع چک کنید تا مشتری در همان لحظه بتواند پاسخ سوال خود را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

روش‌های خلاقانه افزایش فروش در اینستاگرام

در کنار همه مواردی که بیان شد شما می‌توانید از ترفند‌های افزایش فروش در اینستاگرام نیز استفاده کنید تا به فروش مد نظر خودتان برسید. روش‌های خلاقانه‌ای که برخی از پیج‌ها در اینستاگرام استفاده می‌کنند در برخی اوقات قابل کپی‌برداری نیست چرا که مخصوص همان برند یا حوزه کسب‌وکار است. اما به‌صورت کلی می‌توانید با کمی تلاش از روش‌هایی استفاده کنید که مشتری را به سمت شما جذب کند. برای مثال نشان دادن پشت صحنه کسب‌وکارتان می‌تواند یک روش خلاقانه برای جذب مخاطب باشد. البته چنین روش‌هایی صرفا به فروش بیش‌تر منجر نمی‌شوند و در برخی موارد باعث تقویت برند می‌شوند.

روش‌های جذب مشتری در اینستاگرام

اصول فروش محصول در اینستاگرام متناسب با هر پیج متفاوت است اما روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید مشتریان بیش‌تری جذب کنید. برای مثال همکاری با اینفلوئنسرهای حوزه کاری‌تان و تبلیغات جذاب می‌تواند به جذب هرچه بیش‌تر مشتریان کمک کند. همچنین فعالیت منظم و هدف‌مند نیز نقش بسیار بالایی در جذب مشتری دارد.

تولید محتوای رایگان و باکیفیت نیز می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در جذب مشتری داشته باشد. بسیاری از کاربران پس از مدتی شما را دنبال می‌کنند تا از مطالب شما استفاده کنند و مطمئن باشید چنین مخاطبانی بعد از مدتی از مشتریان شما می‌شوند. البته باید برای تولید محتوای باکیفیت هزینه و زمان نسبتا زیادی صرف کنید. اگر محتوای تولید شده شما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد امکان نارضایتی کاربران و در نتیجه آن‌فالو پیج شما به‌شدت زیاد می‌شود.

 

منبع:

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...