رفتن به مطلب

تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس


minajafari1371

پست های پیشنهاد شده

غالبا برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می آید که کدام یک از افزونه های Rank Math و Yoast در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. وردپرس مناسب تر خواهد بود و کدام یک بهتر پاسخگوی نیازهای شما هستند و تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس چیست؟ در مورد این افزونه ها موردی که پشتوانه مردمی بهتری دارد و از امتحان خود موفق بیرون آمده، بهتر است یا موردی که دارای ویژگی های مفیدی می باشد که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد؟ در این مقاله تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس را به خوبی بررسی می کنیم.‌

مقایسه تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس

از محبوب ترین افزونه های لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. وردپرس تا کنون می ‌توان به افزونه Yoast SEO اشاره کرد. ولی برای دسترسی پیدا کردن به ویژگی های بسیار خوب آن لازم است نسخه پرو این افزونه خریداری شود. یکی از افزونه های بسیار خوب که می توان با کمک آن بسیاری از ویژگی های افزونه پرمیوم افزونه Yoast را به طور رایگان در اختیار داشت، افزونه Rank Math است. در این مقاله تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس را بررسی می کنیم تا دید بهتری نسبت به این دو افزونه داشته باشید.

موتورهای جستجوی مثل بینگ و گوگل برای یافتن و رتبه بندی مرتبط ترین سایت ها از الگوریتم‌ های جستجو با ترم جستجوی استفاده کرده و سایتی که در رتبه اول باشد، ۷۰ درصد از همه ترافیک را جذب خواهد کرد. از این رو در صورتی که می خواهید سایت شما در راس صفحه نتایج موتورهای جستجو باشد، لازم است محتوای خود را به درستی بهینه کنید. برای کاربران وردپرس انجام دادن این کار به هیچ عنوان سخت نبوده و با استفاده از افزونه هایی مانند Rank Math و Yoast SEO به راحتی می توان این کار را انجام داد و محتوای خود را بهینه کرد.

Yoast SEO از بهترین افزونه های سئو در وردپرس می باشد که دارای بیش از ۵ میلیون دستگاه فعال بوده و این آمار نشان دهنده این موضوع است که بسیاری از مردم به این افزونه اعتماد دارند. از طرف دیگر افزونه Rank Math با کمک تیم MyThemeShop توسعه پیدا کرده و با وجودی که محبوبیت یواست را ندارد، ولی یک مجموعه بسیار خوب از ویژگی های قدرتمند است و دارای باز برخوردهای بسیار خوبی می باشد.



wizard راه اندازی و رابط کاربری

مانند دیگر افزونه های وردپرس نصب و فعال سازی دو افزونه Yoast SEO و Rank Math کار ساده‌ای است. همچنین پس از فعالسازی این افزونه در پیشخوان وردپرس منوی جدیدی اضافه خواهد شد. ‌در این منو امکان تنظیم کردن ویژگی های مختلف افزونه وجود دارد و می توان چگونگی بهینه سازی محتوا برای افزایش ترافیک ارگانیک را پیکربندی نمود. دقت داشته باشید که پس از فعالسازی شما ملزم به ایجاد اکانت Rank Math شده و باید آن را به وب سایت خود اختصاص دهید. همچنین باید یک wizard را راه اندازی کرده تا به شما کمک کند تا تجربه کاربری بهتری را به درستی تنظیم نمایید. Yoast SEO نیز لازم است که یک ویزارد پیکربندی را ارائه دهد ولی کاربر باید آن را به صورت دستی فعال نماید.



تفاوت ظاهری دو افزونه

به طور کلی باید گفت که تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس از نظر ظاهری Rank Math نسبت به Yoast SEO کاربر پسندتر بوده و برای کاربرانی که تجربه ای در زمینه لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ندارد، اهمیت بیشتری دارد. از نظر رابطه کاربری نیز افزونه Yoast SEO دارای تمرکز بیشتری روی کارایی نسبت به زیبایی می باشد. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ها را می تواند از طریق گزینه هایی که به صورت مرتب در دسته های از پیش تعریف شده قرار دارند انجام دهید. ولی UI افزونه Yoast SEO دارای ظاهر چندان جذابی نیست. ولی اولین چیزی که در افزونه Rank Math موجب جلب توجه می شود، رابط کاربری جذاب آن بوده و داشتن ویژگی هایی مانند ترکیب رنگی زیبا، UI روان و راحت این افزونه موجب شده تا ظاهر مدرنی داشته و دارای تجربه کاربری بهتری باشد.



تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس از نظر کنترل و مدیریت لینک خارجی

از جمله تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس می توان به تفاوت های های آنها از نظر کنترل و مدیریت لینک های خارجی اشاره کرد.

تعداد زیادی از مالکان وب سایت ها و وبلاگ نویسان برای نوشته های خود به افیلیت یا URL خارجی لینک می دهند. هر چند با استفاده از افزونه هایی مثل افزونه Thirsty Affiliates می توان لینک های افیلیت را مدیریت کرد. ولی برای لینک خارجی نمی توان هر بار بک لینک لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. را ایجاد نمود و در برخی موارد نیاز است که یک لینک خارجی به شکل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. تنظیم کرد. از این رو شما مطمئن خواهید شد که ربات های خزنده موتورهای جستجو با آن لینک نمره سئو سایتتان را حساب نخواهند کرد. در این موارد بهتر است که به ویرایش HTML سوئیچ کرده و تگ Rel=nofollow را به وجود آورد یا برای مدیریت لینک های خارجی از افزونه جداگانه استفاده شود. ولی افزونه Rank Math این ویژگی را به صورت درون ساخته دارا خواهد بود‌. در صورتی که بخواهید لینک های خارجی شما به طور پیش فرض Nofollow شود، در ویزارد راه اندازی افزونه Rank Math امکان تنظیم کردن آن وجود دارد.



نتیجه گیری

در مورد تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس همان گونه که گفته شد Rank Math مجموعه ای عالی است که ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد که می تواند کمک شایانی برای شما باشد تا سئوی سایت خود را به سطح بالاتر افزایش دهید. ولی این به آن معنی نیست که در افزونه لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. Yoast SEO نیز این ویژگی وجود ندارد، ولی بسیاری از آنها در نسخه PRO افزونه عرضه شده‌اند.‌ با در نظر گرفتن این نکته در صورتی که در حال حاضر افزونه پرمیوم Yoast SEO را استفاده می کنید، سوئیچ کردن به Rank Math کار منطقه‌ای نخواهد بود. ولی کاربرانی که از نسخه رایگان افزونه Yoast SEO استفاده می نمایند، امکان تغییر افزونه خود به Rank Math برای آنها به راحتی وجود دارد و از این تغییر سود زیادی نصیب آنها خواهد شد. به ویژه اینکه گزینه ایمپورت کردن تنظیمات سئو از Yoast به Rank Math به این افزونه اضافه شده است.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی، سئو و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...