رفتن به مطلب

امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل یا همان Quality Score چیست؟


پست های پیشنهاد شده

Quality Score

 

در این مقاله قصد دارم  Quality Score یا امتیاز کیفیت را کاملا توضیح دهم و تأثیر آن بر کیفیت تبلیغات گوگل را بررسی کنم. هر جا نامی از Quality Score می‌برم منظورم همان سیستم امتیاز دهی گوگل به عبارت شما است که در ترجمه فارسی آن را امتیاز کیفیت ترجمه می‌کنم؛ این مفهوم با رتبه بندی موقعیت آگهی شما را در نمایش آن تعیین می‌شود.

مفاهیمی و پرسش‌هایی  که در این مقاله بررسی می‌شود عبارت‌اند از:

  • Quality Scoreیا امتیاز کیفیت دقیقا چیست؟
  • امتیاز کیفیت شما به چه عامل‌هایی بستگی دارد؟
  • مزیت‌های بهبود دادن Quality Score چیست؟
  • Quality Score را چطور افزایش دهید؟
  • امتیاز کیفیت پایین از کجا سرچشمه می‌گیرد.

Quality Score امتیاز کیفیت

Quality Score یا امتیاز کیفیت دقیقا چیست؟

کاربرد Quality Score  در رتبه بندی گوگل برای تعیین کیفیت و سازگاری کلمات کلیدی وب سایت شما در تبلیغات کلیکی است. این امتیاز در تعیین هزینه به ازای هر کلیک (CPC) استفاده می‌شود و با بالاترین پیشنهاد  مالی شما با در نظر گرفتن امتیاز کیفیت چند برابر می‌شود تا رتبه آگهی‌تان را در فرایند مزایده آگهی تعیین کند.

اگر می‌خواهید در زمینه تبلیغات کلیکی تبحر پیدا کنید، باید درکی مناسب از مفهوم  امتیاز کیفیت داشته باشید. دلیلش هم این است که کیفیت عبارات ، بر روی هزینه و قدرت نفوذ کمپین‌های تبلیغاتی تأثیر زیادی دارد. همان‌طور که اعتبار مالی شما در یک بانک یا مؤسسه مالی می‌تواند بر واجد شرایط بودن یا نبودن شما برای دریافت وام و میزان سود دریافتی اثر بگذارد، Quality Score گوگل نیز بر نحوه عملکرد تبلیغات کلیکی و میزان پرداختی شما به ازای هر کلیک، اثر مستقیم دارد.

  امتیاز کیفیت شما به چند عامل بستگی دارد، از جمله:

  • نرخ کلیک شما (CTR) .
  • مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه آگهی خودش.
  • کیفیت صفحه مورد نظر تبلیغاتی و مرتبط بودن آن.
  • مرتبط بودن متن آگهی شما.
  • پیشینه عملکرد حساب AdWords شما.

هیچ کس (البته به نظر من به جز کارمندان گوگل) دقیقا نمی‌داند که هر کدام از این عوامل، چطور بر الگوریتم امتیاز کیفیت اثر می‌گذارد، اما این را می‌دانم که نرخ کلیک مهم‌ترین عامل است. وقتی افراد بیشتری که آگهی شما را می‌بینند بر روی آن کلیک کنند، این نشانه‌ای محکم و خوب برای گوگل است که آگهی شما مرتبط بوده و برای کاربران مفید است.

بر این اساس، گوگل پاداش‌های زیر را  برای شما در نظر می‌گیرد:

  • رتبه‌بندی بالاتر آگهی
  • هزینه پایین‌تر آگهی

البته کلیک‌های نابجا یا همان کلیک‌های غیر‌واقعی بر روی این مسئله به صورت موقت تأثیر می‌گذارد، ولی به مرور زمان، گوگل مشکل را برطرف می‌کند.

Quality Score امتیاز کیفیت

مزیت‌های بهبود دادن  Quality Score

قبل از خواندن این پاراگراف باید مختصری درباره هزینه تبدیل یا cpc (cost per conversion)  توضیح بدهم. این عبارت در سیستم تبلیغات در گوگل به این معنی است که وقتی مخاطبی پس از کلیک بر روی آگهی شما وارد وب سایت یا صفحه مورد نظرتان می‌شود، کاری همانند ثبت نام یا خرید بر روی سایت شما انجام دهد و گوگل با استفاده از کدهای خود که بر روی سایت‌تان نصب شده قادر به ارائه گزارش هزینه تبلیغاتی توسط این سیستم است.

[برای آن که cpc را بهتر بشناسید حتما مقاله گوگل ادوردز چگونه کار می کند نوین مارکتینگ را بخوانید]

با ارزیابی هزاران حساب تبلیغات کلیکی گوگل، اکنون تقریبا می‌دانم که امتیاز کیفیت با میزان موفقیت  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  شما رابطه مستقیم دارد. با بهینه سازی Quality Score ، خودتان را برای بازگشت سرمایه بیشتر (ROI) آماده کنید. دلیلش هم این است که “Quality Score” بالاتر با هزینه به ازای یک ثبت نام یا عمل دیگر”cost per conversion” کمتر مرتبط است.

هزینه به ازای یک ثبت نام با هزینه به ازای کلیک فرق می‌کند. هزینه به ازای ثبت نام در مورد میزان پرداختی شما به ازای هر کلیک نیست، بلکه به این اشاره دارد که وقتی مخاطب شما بر روی وب سایتتان عملی را انجام می‌دهد چقدر باید پرداخت کنید، حال این عمل می‌تواند ثبت نام در یک قسمت رایگان سایتتان باشد یا خرید یک محصول از آن. از آنجایی که هر کلیک، به خرید یا ثبت نام منتج نمی‌شود، هزینه به ازای ثبت نام معمولا بیشتر از هزینه به ازای کلیک است.

خوشبختانه امتیاز کیفیت بالا هم هزینه به ازای کلیک و هم هزینه به ازای ثبت نام را کاهش می‌دهد.

به یاد داشته باشید که  Quality Score، روشی است که گوگل از طریق آن مشخص می‌کند تبلیغات کلیکی شما، نیاز‌های مشتری‌های احتمالی‌تان را برآورده می‌کند. هر چه در برآورده کردن این نیازهای احتمالی بهتر عمل کنید، گوگل هزینه کمتری از شما برای تبلیغات کلیکی می‌گیرد.

Quality Score امتیاز کیفیت 

Quality Score را چطور افزایش دهید؟

از آنجایی که Quality Score تعیین می‌کند تبلیغات شما کجا و چقدر نشان داده شوند، بسیار مهم است که رتبه خودتان را با کار مداوم بر روی اکانت گوگل افزایش دهید. با متمرکز کردن تلاشتان بر چند قسمت کلیدی می‌توانید به این مورد دست یابید:

  • جستجو و انتخاب کلمه کلیدی: کلمات کلیدی جدید و مرتبط پیدا کرده و به کمپین‌تان اضافه کنید؛ مانند عبارات طولانی که می‌توانند ترافیک کلی‌تان را نیز افزایش دهند.
  • سازماندهی کلمات کلیدی: کلمات کلیدیتان را در گروه‌های ثابت و سازمان یافته تقسیم کنید که ارتباطشان با کمپین‌های تبلیغاتی‌تان مؤثرتر باشد.
  • پالایش متن آگهی: یک کپی از تبلیغات کلیکی‌تان را آزمایش کنید. کپی‌ای که بیشتر مورد هدف گروه‌های آگهی‌تان است. تبلیغات مؤثرتر، نرخ کلیک بالاتر می گیرند؛ این یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود امتیاز کیفیت است.
  • بهینه سازی صفحات مورد نظر وب سایتتان: پیگیری و بهینه‌سازی صفحات سایت بهترین راه برای ایجاد صفحاتی است که به طور مستقیم به گروه‌های آگهی‌تان مرتبط می‌شود و یک تجربه منسجم را از کلمات کلیدی گرفته تا تبدیل، برای بازدید کننده‌ها فراهم می‌کند.
  • اضافه کردن کلمات کلیدی منفی: به طور مداوم عبارات جستجوی نامربوطی را که بودجه‌تان را هدر می‌دهند، جستجو، شناسایی و حذف کنید.

همان‌طور که می‌بینید، Quality Score در درجه اول مرتبط بودن را اندازه گیری می‌کند. پس برای بهبود Quality Score کلمات کلیدی، باید ساختار کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود را به گروه‌های کلمات کلیدی کوچک، به خوبی سازمان یافته و پیوسته تبدیل کنید. سازمان دهی و انتخاب کلمات کلیدی بهتر نیز به طور طبیعی کیفیت و ویژگی تبلیغات و محتوای وب سایت شما را بهبود داده، به شما این امکان را می‌دهد که دقیقا مخاطبانی را هدف قرار دهید که به احتمال زیاد خدمات شما را جستجو می‌کنند.

امتیاز کیفیت پایین از کجا سرچشمه می‌گیرد

Quality Score کم، در درجه اول ناشی از عدم ارتباط بین کلمات کلیدی، گروه آگهی، متن آگهی، و محتوای صفحه فرود است. امتیاز کیفیت بالا به طور طبیعی زمانی به وجود می آید که یک حساب AdWords شامل کلمات کلیدی سازمان یافته در گروه کلمات کلیدی مناسب، متن آگهی‌های منطبق با گروه‌های آگهی خاص و صفحات وب سایت مرتبط با پیشنهاد متن آگهی باشد.

Quality Score امتیاز کیفیت

گراف میزان تقریبی اثربخشی عناصر سازنده Quality Score یا امتیاز کیفیت

اگرچه هیچ پاسخ صحیح و آسانی برای بهبود فرمول امتیاز کیفیت شما وجود ندارد، اما توجه دقیق به مرتبط بودن تا حد زیادی امتیاز شما را افزایش می‌دهد و شاید یک مشاور و متخصص بازاریابی با تجربه بتواند، تحولی در Quality Score شما ایجاد کرده تا هزینه‌های شما را کاهش و بهره‌وری آگهی را افزایش دهد.

در این مقاله با برخی مفاهیم  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  (SEO) نیز آشنا شده‌اید در نوین مارکتینگ مقاله‌های بسیار مهمی برای سئو نوشته می‌شود.

[از شما دعوت می کنم به بخش مقاله‌های  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  هم سری بزنید]

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 year پیش...
 

resim
پیشرفت تکنولوژی در سیستم حمل و نقل جاده ای باعث شده بلیط اتوبوس همچون گذشته انتخاب اکثر مسافران در سفر باشد. بلیط اتوبوس از زمان پیدایش این وسیله نقلیه تا به امروز بیشترین سهم را در سفرهای مردم داشته است.
خداحافظ اتوبوس های فرسوده
همانطور که گفته شد، بلیط اتوبوس بیشترین انتخاب را در بین مخاطبان به خود اختصاص داده است. بسیاری از مخاطبان هنگام شنیدن نام اتوبوس هنوز هم یاد اتوبوس هایی با کیفیت رفاهی بسیار پایین می افتند. اتوبوس هایی که جنس صندلیشان نامرغوب بوده و پارچه ای پاره شده را به عنوان روکش یدک می کشد. اتوبوس هایی که با آلودگی سرسام آور خود فضایی مخرب را برای محیط زیست رقم خواهند زد. اما با پیشرفت علم دیگر خبری از این نوع اتوبوس ها نیست.
تحولات عظیم در اتوبوس های بین شهری
معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: از ابتدای سال جاری عملیات نوسازی ناوگان اتوبوس آغاز شده و 350 ناوگان تاکنون نوسازی شده است.
دکتر شهریار افندی زاده اظهار کرد: 150 میلیون ریال کمک بلاعوض برای نوسازی اتوبوس تعلق می گیرد و صاحبان اتوبوس 15 روز قبل از تحویل اتوبوس جدید اتوبوس اسقاط را تحویل خواهند داد.
نسل جدید اتوبوس ها
اما این اتوبوس ها دیگر از رده خارج شده و جای خود را به اتوبوس هایی با خدمات بی نظیر داده اند. کافی است به یکی از سایت های جامع در زمینه ارائه اطلاعات و فروش بلیط اتوبوس مراجعه کنید تا با نسل های جدید اتوبوس ها بیشتر آشنا شوید. اتوبوس هایی که از تصورات عموم بسیار بالاتر و پر امکانات تر هستند. خدماتی مانند سیستم صوتی و تصویری، شارژر، اینترنت و صندلی های تخت شو و نیمه تخت شو را می توانید در سفر با اتوبوس استفاده کنید.
خدمات متفاوت اتوبوس
این خدمات فقط بخش کوچکی از خدمات سفر با اتوبوس است. اگر در این فکرید که مگر می شود اتوبوس از اینترنت و شارژر و صندلی های تخت شو برخوردار باشد باید بگوییم بله درست است. به این مزایای ارائه پکیج های تنقلات و نمایش فیلم در سفر را نیز اضافه کنید.
برخی از شرکت ها با ارائه غذا در اتوبوس، مسافران را از شر غذاهای بین راهی نامرغوب نجات داده اند. علاوه بر امکانات سفر با اتوبوس از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است که می تواند هر انسانی را ترغیب به خرید بلیط اتوبوس کند. زمان آن رسیده که ذهنیت خود را نسبت به این وسیله دوست داشتنی عوض کنید و به دست فراموشی بسپارید. در ادامه مطلب به مزایای سفر با اتوبوس خواهیم پرداخت تا با وجه دیگری از این وسیله نقلیه آشنا شوید.
از مسیر نهایت لذت را ببرید
بسیاری از ما رسیدن به مقصد و گشت و گذارهای مختلف را جز سفر محسوب می کنیم در حالی که از مسیر پیش رو غافل می مانیم. لذت بردن از مسیر هم می تواند جزئی از سفر باشد، کوه، جنگل، ساحل، دریا و کویر همگی زیبایی هایی را در مسیر به شما هدیه خواهند داد که در هیچ مقصدی ان ها را نخواهید دید. با اتوبوس از مسیر لذت ببرید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
به انجام امورات مورد علاقه خود بپردازید
یکی از لذت های انتخاب سفر با اتوبوس انجام امورات مورد علاقه در سفر است. در اتوبوس به راحتی می توانید کتاب، روزنامه و مجله بخوانید، غذا میل میل کنید، فیلم ببینید و موزیک گوش دهید، اگر اهل عکاسی هستید از مسیر عکس بگیرید و دلنوشته خود را به قلم در بیاورید.
جالب است بدانید به دلیل وجود شارژر در اتوبوس ها دیگر نگران اتمام شارژر گوشی و لپ تاپ خود نباشید با خیالی آسوده بازی کنید و به پروژه های خود رسیدگی نمایید. سایت تیک بان یکی از سایت هایی است که می توانید در آن امکانات و قیمت بلیط اتوبوس را در ان مشاهده کنید و به مقایسه بگذارید.
دوست یابی در سفر
سفر با اتوبوس به دلیل نزدیکی افراد به یکدیگر می تواند افراد زیادی را با یکدیگر آشنا سازد. شما در سفر با اتوبوس دیگر تنها نیستید و می توانید با دیگران هم صحبت شوید تا از تجربیات آنها استفاده نمایید. بسیاری از افراد در این مواقع با یکدیگر هم صحبت شده و دوستی ماندگاری را رقم زده اند.
نحوه خرید بلیط اتوبوس
سایت های بسیار زیادی در زمینه ارائه بلیط اتوبوس فعالیت می نمایند. اما در بین این سایت ها، سایت تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جزو معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط اتوبوس به شمار می روند. رزرو بلیط اتوبوس در این سایت ها و به وسیله موتورهای جستجو کار بسیار آسانی است چرا که با در دسترس بودن اینترنت و گوشی های هوشمند می توان در هر زمان و مکان برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس اقدام کرد.
برای مراجعه به سایت های معتبر ارائه کننده بلیط اتوبوس مانند تیک بان کافی است کلمه تیک بان یا عبارت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. را جستجو نمایید. بعد از جستجو  به تیک بان مراجعه کرده سپس با انتخاب گزینه بلیط اتوبوس، و درج مبدا، مقصد و تاریخ و کلیک بر روی کلمه جستجو به راحتی به انواع بلیط اتوبوس دسترسی پیدا خواهید کرد.
مزیت خرید آنلاین بلیط اتوبوس
این نوعی خرید آنلاین است که امکان مشاهده ساعت حرکت اتوبوسها، تعداد اتوبوس ها و فاصله زمانی حرکت آنها، ظرفیت باقی مانده، نام شرکت های ارائه دهنده بلیط وجود دارد. بنابراین با خیالی آسوده می توانید اتوبوس دلخواه خود را با توجه به نیاز خود رزرو نمایید.
بعد از انتخاب اتوبوس خود زمان انتخاب شماره صندلی تان رسیده است. صندلی خود را به دلخواه انتخاب و رزرو نمایید. سپس با پرداخت آنلاین توسط کارت عضو شتاب به راحتی بلیط اتوبوس خود را به طور قطعی رزرو کرده اید. در تیک بان تمام این فرایند در زمانی کمتر از چند دقیقه انجام می شود.
منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...