رفتن به مطلب

noviin

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    18
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

noviin آخرین باز در روز فروردین 20 ۱۳۹۸ برنده شده

noviin یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

4 Neutral

درباره noviin

  • درجه
    کاربر تازه وارد
    کاربر تازه وارد

اطلاعات شخصی

  • سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
    وردپرس
  • زبان برنامه نویسی و تخصص ها
    HTML
  • آدرس سایت
    https://novinmarketing.com

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

  1. از محبوبیت همگانی استوری‌های اینستاگرام در میان کاربران تا افزایش ناگهانی فرصت‌های تبلیغاتی در این شبکه، همه و همه نشانی از موقعیت استفاده از اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شماست. افزایش فالوور اینستاگرام چگونه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل در اینستاگرام معرفی کنید؟ و استفاده از اینستاگرام را به اوج برسانید. این مقاله تقریباً همه چیز را، از آغاز کار و طراحی راهبرد تولید محتوا تا ساخت نام تجاری و مشهور کردن آن در اینستاگرام را پوشش می‌دهد. فهرست محتوا چگونه حساب کاربری تجاری در اینستاگرام بسازیم تعیین اهداف کسب و کار برای استفاده در اینستاگرام طراحی راهبرد تولید محتوا ساخت نام تجاری اینستاگرامی برای کسب و کار خلاقیت در تولید محتوای اینستاگرامی افزایش کارایی حساب کاربری با استفاده از تبلیغات اینستاگرام چگونه حساب کاربری تجاری در اینستاگرام بسازیم اگر همین حالا یک حساب کاربری معمولی دارید، راه اندازی حساب کاربری تجاری برای شما بسیار آسان است. با این کار شما می توانید به استفاده از اینستاگرام برای تجارت خود اقدام کنید. نرم افزار اینستاگرام را دانلود کنید (برای سیستم عامل آی‌او‌اس از اپ استور، برای اندروید از فروشگاه گوگل پلی و برای دستگاه‌های ویندوزی از فروشگاه ویندوز). گزینه Sign Up را انتخاب کنید، سپس نشانی ایمیل خود را وارد کرده و دکمه‌ی Next را انتخاب کنید (همچنین اگر در فیسبوک عضو هستید، می‌توانید از طریق بخش Log in with Facebook وارد شوید). پس از ورود به نرم افزار، بخش تنظیمات (Setting) را پیدا کنید. به پایین‌ترین قسمت این بخش وارد شوید و گزینه‌ی Switch to Business Account را انتخاب کنید. زمانی که حساب کاربری تجاری شما فعال شد، می‌توانید اطلاعات مهمی نظیر ساعت کاری، نشانی و شماره تلفن خود را وارد کنید. در ادامه چند ترفند ساده برای بهینه سازی نمایه (پروفایل) تجاری برای استفاده از اینستاگرام آورده شده است. نام کاربری و بیوگرافی شما برای شناسایی راحت‌تر، بهتر است که نام کاربری شما در اینستاگرام دقیقا با نام کاربری شما در سایر شبکه‌های اجتماعی یکسان باشد. اطلاعات دیگری که در نمایه‌ی عمومی شما نمایش داده می‌شود، نشانی وبسایت شما (یک آدرس اینترنتی که می‌توانید از آن برای تبلیغ یک کارزار یا معرفی بخش جدیدی از محتوای منتشر شده استفاده کنید) و یک بیوگرافی کوتاه است. از بخش بیوگرافی برای بیان موضوع کسب و کار و کاری که کاربران می‌توانند از اینستاگرام شما استفاده کنند بهره ببرید. همچنین می‌توانید در این بخش هشتگ‌های اختصاصی خود را به کاربران معرفی کنیدتا از آنها برای استفاده از اینستاگرام استفاده کنند. برای آشنایی با انواع برندینگ های موفق در اینستاگرام مقاله : ۱۱ برندیگ موفق در بیو اینستاگرام را بخوانید. در ادامه دستورالعمل‌هایی برای ویرایش بخش بیوگرافی برای استفاده از اینستاگرام آورده شده است. تصویر پروفایل شما اگر تصویر پروفایل اینستاگرام شما، نشان تجاری (لوگو) کسب و کارتان باشد، بهتر است. استفاده از نشان تجاری برای تصویر پروفایل امکان دسترسی به شما در جستجو را افزایش می‌دهد، همچنین کسانی که در فیسبوک و توییتر دنبال کننده‌ی شما هستند هم به راحتی می‌توانند با جستجویی ساده در اینستاگرام، نام تجاری شما را تشخیص دهند. تصویر پروفایل شما به صورت خودکار توسط نرم افزار به شکل دایره بریده می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که پس از برش عکس، مشکلی برای نشان تجاری شما پیش نمی‌آید. از آنجا که تصویر پروفایل در نرم افزار موبایل فقط 110 پیکسل قطر دارد، از تصویری بزرگ استفاده کنید که هنگام نمایش تصویر در اینترنت کیفیت آن پایین نباشد. دنبال کردن کاربران آخرین کاری که برای معرفی حساب کاربری خود باید انجام دهید، دنبال کردن گروهی از کاربران اینستاگرام است. افراد تأثیرگذار زمینه‌ی کاری خود، مشتریان و سایر کسانی که به نحوی با کسب و کار شما مرتبط هستند را در اینستاگرام بیابید و دنبال کنید. تنوع جمعیتی در اینستاگرم بسیار زیاد است، پس از درستی انتخاب افراد هدف مطمئن شوید. هشتگ‌های زمینه کاری خود را جستجو کنید و با نظردهی زیر عکس‌های منتشر شده‌ی آن‌ها و دنبال کردن افراد تأثیرگذار در کار مربوط به خود حضور خود را اعلام کنید. مطمئنم که از توان این روش برای افزایش دنبال کنندگان خود در اینستاگرام متعجب خواهید شد. اگر دوست دارید بدانید چگونه اولین گروه 1000 نفری فالوور ها در اینستاگرام را به دست بیاورید حتما مقاله : اولین ۱۰۰۰ فالوور اینستاگرام خود را چگونه جذب کنیم؟ را در بلاگ نوین مارکتینگ بخوانید. حساب کاربری خود را تبلیغ کنید آدرس حساب کاربری خود را به وبسایت و حساب‌های کاربریتان در سایر شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید و از آن برای تبلیغ متقابل استفاده کنید. همچنین می‌توانید با انتشار پیامی در حساب‌های کاربری سایر شبکه‌های اجتماعی، از کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند بخواهید که شما را اینستاگرام هم دنبال کنند. زمان حضورتان در اینستاگرام را در کنار حضورتان در سایر شبکه‌های اجتماعی مدیریت کنید برای استفاده از اینستاگرام عملا باید برای آن وقت بگذارید و همین کار را سخت می کند بهتر است استفاده از اینستاگرام خود را به چند متخصص بسپارید تا بهترین نتایج ممکن را برای اینستاگرام تجاری شما به بار بیاورد. حتما با دپارتمان شبکه های اجتماعی نوین مارکتینگ تماس بگیرید. تعیین اهداف کسب و کار برای استفاده در اینستاگرام تمامی تلاش‌ها و کارهایی که برای استفاده در اینستاگرام انجام می‌دهید باید به راهبردهای هدف شما ختم شوند. چیزی که امیدوارید با استفاده از اینستاگرام به دست آورید چیست؟ اهداف خود را بر اساس نوع کسب و کار و اهداف تجاری خود تعیین کنید. برای مثال: افزایش فروش محصول جذب ترافیک برای سایت افزایش محبوبیت نام تجاری افزایش رضایت مشتریان جذب مشتری ایجاد و تثبیت ارتباط با افراد مؤثر در زمینه‌ی کار شما مهم نیست که به دنبال دستیابی به چه چیزی هستید و هدفتان برای استفاده از اینستاگرام چیست، مهم این است که اهداف خود را به شکلی دقیق، قابل بررسی، در دسترس، مرتبط و زمان بندی شده تعیین کنید. طراحی راهبرد تولید محتوا برای استفاده از اینستاگرام گشت و گذار در اینستاگرام و لایک کردن چند عکس و انتشار یک عکس از صورت سگ خانگی شما برای چهارمین بار در یک هفته، برای حساب کاربری افراد معمولی بد نیست اما برای حساب کاربری تجاری موضوع به شکل دیگری است. اگر به دنبال ساختن یک کسب و کار و افزایش شهرت آن در اینستاگرام هستید، باید برنامه‌ای ویژه برای بازاریابی و استفاده از اینستاگرام داشته باشید و نتایجی واقعی را برای کسب و کار خود ببینید. راهبرد تجاری شما باید چهار موضوع اساسی را پوشش دهد. چه زمانی و هر چند وقت یکبار محتوا منتشر کنید شما باید جدول زمان بندی مشخصی برای ارسال مطالب در اینستاگرام داشته باشید، اما سعی کنید که در ارسال مطالب افراط نکنید. بهترین راهکار، آزمایش پست‌ها در ساعت‌ها و بازه‌های زمانی مختلف و بررسی نتایج حاصل از ارسال آن‌ها است. زمانی که بهترین برنامه‌ی زمانی برای ارسال مطالب را پیدا کردید، می‌توانید با ساخت یک تقویم محتوایی، زمان بندی مناسبی برای ارسال مطالب داشته و بدانید که چه زمانی، چه پستی را باید ارسال کنید. اینستاگرام یک رسانه است و استفاده از اینستاگرام تابع قواعد مدیریت رسانه است. پوسته‌ی محتوا استفاده از پوسته‌های مختلف برای مطالب، باعث جذاب ماندن محتوای تولیدی شما برای دنبال کنندگان شده و به شما در دستیابی به اهداف مختلف کمک می‌کند. برای مثال، یک دبیرستان برای افزایش شهرت و نیز جذب دانش آموزان جدید باید از مباحث بررسی شده در کلاس‌ها، خاطرات فارغ التحصیلان و امکانات مدرسه به عنوان پوسته‌های اصلی محتوای تولیدی استفاده کند. راهبرد انتشار مطالب آیا از ایموجی‌ها در نوشتارهای خود استفاده می‌کنید؟ آیا از اصول دستور زبان در نوشتارهای معرفی نام تجاری خود استفاده می‌کنید؟ چه نوعی از تصاویر را منتشر می‌کنید؟ آیا ویژگی بصری خاصی در همه‌ی تصاویر منتشر شده‌ی شما وجود دارد؟ سبک انتشار مطالب شما باید تمامی ویژگی‌هایی که نام تجاری شما را تعریف و تثبیت می‌کند را در خود داشته باشد. در بخش بعدی این مقاله، به تشریح جزئیات این مورد خواهیم پرداخت. راهبرد تعاملی این راهبرد باید زمان و نحوه‌ی تعامل تجاری شما با سایر حساب‌های کاربری در اینستاگرام، از لینک کردن و نظر دادن روی تصاویر سایر کاربران تا مدیریت نظرات ارسال شده برای حساب کاربری خودتان، را پوشش دهد. نکته مهم: هرگز از شیوه‌های خودکار برای تعاملات استفاده نکنید. ما این روش را آزمایش کردیم و جواب مناسبی از آن نگرفتیم. ساخت نام تجاری برای استفاده از اینستاگرام اینستاگرام محلی برای تولید محتوای بصری است، پس تعریفی جذاب و قابل تشخیص از نام تجاری خود بسازید. در ادامه چند روش ساده‌ی برای انجام این کار آورده شده است. ثبات بصری داشته باشید بر اساس گزارشی که WebDam درباره‌ی محتوای بصری شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، 60 درصد از نام‌های تجاری برتر در اینستاگرام از فیلترهای مشابهی برای همه‌ی پست‌هایشان استفاده می‌کنند. با استفاده‌ی مداوم از فیلتری مشابه برای همه‌ی مطالب، قادر خواهید بود که سبک تولید محتوای خاصی را برای خود تثبیت کرده و برای دنبال کنندگان قابل تشخیص شوید. از آنجا که هدف اصلی شما این است که کاربران اینستاگرام به محض مشاهده‌ی مطالب شما، روی آن توقف کرده و تصویر منتشر شده‌ی شما را مشاهده کنند (و از طریق نظر یا لینک دهی با مطلب شما تعامل داشته باشند)، هرچه مطالب شما سریع‌تر قابل تشخیص باشد، بهتر است. حساب کاربری شرکت 33 Acres Brewing را مشاهده کنید، آن‌ها برای همه‌ی تصاویر از قابی سفید استفاده کرده و متونی با رنگ روشن را به کار می‌گیرند. با نگاهی گذرا به صفحه‌ی اینستاگرام آن‌ها، کم کم سبک نوشتاری آن‌ها برای شما واضح و قابل تشخیص می‌شود، به این ترتیب اگر در هنگام جستجو در اینستاگرام، تصویری با این مشخصات را ببینید متوجه می‌شوید که مربوط به حساب کاربری این شرکت است. نرم افزارهای ویرایش عکس تلفن همراه نظیر VSCOcam و Enhance فیلترهای اضافی و امکانات ویرایشی بیشتری برای کمک به ایجاد سبک تولید محتوایی خاص را فراهم می‌کنند. تصاویری که در سایر نرم افزارها ویرایش یا فیلتر گذاری شده‌اند به راحتی در اینستاگرام استفاده می شود. موضوع اصلی را انتخاب کنید از نقطه نظر بصری، شما نیازمندید درباره‌ محتوایی که مطالب خود را بر آن متمرکز کرده‌اید تصمیم گیری کنید. در برخی از موارد، انتخاب موضوع خیلی واضح است: شرکت تولید کننده‌ی لباس، تصاویر لباس‌های تولیدی خود را منتشر می‌کند یا یک رستوران تصاویر غذاهایش را برای استفاده از اینستاگرام نشر می دهد. اگر شما یک شرکت فعال در زمینه‌ی سبک زندگی هستید، مجبور نیستید که محتوای مربوط به این موضوعات را منتشر کنید. مثلاً نوین مارکتینگ شرکتی برای ارائه‌ی راهکارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است اما در صفحه‌ی اینستاگرام رسمی خود بیشتر به مقالات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ می پردازد. برای نام تجاری خود هشتگ سازی کنید در نهایت، یک راهکار ساده نیز وجود دارد که نیازی به تغییر بصری در محتوا و یا سبک تولید محتوای خاصی ندارد. راهکاری محبوب و ساده به نام تولید هشتگ نام تجاری. این مورد به این معنی نیست که نام تجاری خود را به هشتگ تبدیل کنید، بلکه موضوع این است که هشتگی بسازید که معرف نام تجاری شما باشد و دنبال کنندگان را به اشتراک تصاویر دارای آن هشتگ تشویق کند. هوت‌سوت هشتگی با عنوان «#hootsuitlife» دارد. مدیران شرکت از کاربران خواسته‌اند که تصاویر محیط کار خود را با همین هشتگ منتشر کنند، درخواستی که منجر به تولید هزاران مطلب با این هشتگ شده است. شرکت Poler Stuff نه یکی، بلکه 4 هشتگ اختصاصی (#campvibes، #adventuremobile، #bagitandtagit و #beneaththebrim) دارد. هشتگ #adventuremobile ارتباطی با هیچیک از محصولات این شرکت ندارد اما درباره‌ی کارکنان شرکت و زندگی بیرونی آن‌هاست. این هشتگ تا به حال صدها هزار مطلب اینستاگرامی را به خود جذب کرده است. با مخاطبان رو راست باشید کسب و کار شما در اینستاگرام با تقلید و تکرار سبک کاری سایر شرکت‌ها موفق نخواهد شد. روش‌هایی که برای استارباکس و ردبول جواب داده است حتماً برای یک مؤسسه‌ی مالی یا یک سازمان خیریه جواب نخواهد داد. به مخاطبان خود گوش دهید و بر اساس علایق و نظرات آن‌ها فعالیت کنید. به روش‌هایی که برای شما در سایر شبکه‌های اجتماعی جواب داده، محتوایی که مخاطبان شما در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند و روش‌های تعامل آن‌ها با رقبا و شرکت‌های مشابه خود توجه کنید. خلاقیت در تولید محتوای اینستاگرامی عکس بگیرید، فیلتر گذاری کنید، آن را ارسال کنید! همین؟ شاید این روش برای زمانی که اینستاگرام هنوز مشهور نشده بود جواب می‌داد اما حالا این پلتفرم گسترش یافته و تعداد زیادی فرصت تجاری را برای انواع تعاملات و جلب توجه مخاطبان فراهم کرده است. در ادامه چند راهکار افزایش خلاقیت در تولید محتوای اینستاگرامی آورده شده است. متن زیر تصویر (کپشن) را فراموش نکنید شاید اساس اینستاگرام نوشتن توضیح زیر محتوای بصری باشد، پس نوشتن زیر هر عکس را فراموش نکنید. این متون فرصتی استثنایی برای بیان داستانی درباره‌ی کسب و کار شما هستند. نوشتارها در اینستاگرم به شما اجازه می‌دهند که تصویر را بسط دهید، به آن بال و پر دهید و حتی دنبال کنندگان خود را بخندانید (خصوصاً اگر در استفاده از ایموجی‌ها متبحر باشید). همچنین می‌توانید با نوشتارها تصاویر را به کسب و کار خود مرتبط کنید. برای اشنایی بیشتر با این موضوع می‌توانید مقاله‌ی 12 نکته برای نوشتن بهترین کپشن اینستاگرام را بخوانید. از آلبوم‌های عکس و ویدئو استفاده کنید شما می‌توانید حداکثر 10 عکس یا ویدئو را به هر پست اینستاگرامی اضافه کنید، کاری که به کاربران امکان ورق زدن و مشاهده‌ی همه‌ی آن‌ها در کنار هم را می‌دهد. آلبوم‌ها به کسب و کار شما این امکان را می‌دهند که با ادغام تصاویر و ویدئوها داستان کسب و کار خود را روایت کرده و اطلاعات مربوطه را به شکلی جذاب منتشر کنید. در این باره نیز می‌توانید مقاله‌ی 5 راهکار استفاده از آلبوم‌ها برای تولید محتوای تعامل گرا در اینستاگرام را بخوانید. با استوری‌های اینستاگرام خطر کنید استوری‌های اینستاگرام با سرعت عجیبی محبوب شده‌اند و به رقم 250 میلیون استوری در روز رسیده‌اند، در نتیجه هیچ محدودیتی برای استفاده از آن‌ها برای کسب و کار شما وجود ندارد. محتوای قابل حذف و پخش زنده دو امکان عالی استوری‌های اینستاگرام هستند که ابزاری مناسب اما خطر پذیر برای تولید محتوا و جذب مخاطب را در دسترس قرار می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با این روش، مقاله‌ی چگونگی استفاده‌ی تجاری از استوری‌های اینستاگرام را مطالعه کنید. با افراد تأثیرگذار همکاری کنید افراد تأثیرگذاری که به زمینه‌ی کاری شما مرتبط هستند را در اینستاگرام شناسایی کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. به آن‌ها اجازه‌ی ارسال مطلب در حساب کاربری خود را بدهید و یا با پرداخت هزینه در حساب کاربری آن‌ها مطلب ارسال کنید. این کار به شما امکان معرفی کسب و کارتان به گروه جدیدی از مخاطبان را می‌دهد. از آنجا که افراد تأثیرگذار هزینه‌های کمی برای همکاری طلب نمی‌کنند، کسب و کار‌های کوچک و متوسط می‌توانند با افراد تأثیرگذار محلی (با دنبال کننده‌ی کمتر) برای تبلیغ کسب و کار خود همکاری کنند. برای آشنایی بیشتر با این راهبرد هم می‌توانید مقاله‌ی بازاریابی افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی را مطالعه کنید. افزایش کارایی حساب کاربری با استفاده از تبلیغات اینستاگرام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ثابت کرده است که روشی تأثیرگذار برای توسعه‌ی کسب و کار‌های جدید است. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. فرقی نمی‌کند که هدف شما افزایش شهرت نام تجاری، افزایش بازدید سایت و یا افزایش تعداد دانلودهای نرم افزار تلفن همراه است، تبلیغات اینستاگرام می‌تواند به شما در جذب مخاطبان کمک قابل توجهی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد نیز می‌توانید مقاله ی راهنمای تبلیغات در اینستاگرام را بخوانید. با استفاده از ابزارهای سایت ما می‌توانید در زمان مدیریت اینستاگرام خود صرفه جویی کنید. با استفاده از یک میزکار خاص می‌توانید تصاویر را با زمان بندی مناسب در اینستاگرام منتشر کرده، با مخاطبان تعامل کنید، کارایی خود را اندازه گیری کنید و تمامی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید. با ما در ارتباط باشید.
  2. noviin

    همه چیز درباره گوگل سرچ کنسول

    گوگل سرچ کنسول با نام لاتین Google Search Console که تا چندی بیش به نام گوگل وبمستر تولز(Google Webmaster Tools) شناخته می‌شد؛ ابزار اصلی مدیران وب‌سایت‌ها، برای بررسی وضعیت سایت از دیدگاه‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل است. بی‌شک هر مدیر سایت و هر شخصی که مسئولیت سئوی سایت را بر عهده دارد؛ باید به کار با این ابزار گوگل تسلط کامل داشته باشد. در این مقاله وب‌سایت نوین مارکتینگ می‌خواهم به زبان ساده شما را با بخش‌های گوناگون گوگل سرچ کنسول و کاربرد آن آشنا کنم. نکته مهم: گوگل سرچ کنسول به مرور در حال انتقال سرویس خود روی رابط کاربری جدیدی است. در نتیجه همه بخش‌ها در رابط کاربری جدید وجود ندارد. در این مقاله اولویت من، معرفی این سرویس بر مبنای رابط کاربری جدید است؛ و تنها بخش‌هایی که هنوز به نسخه جدید منتقل نشده‌اند را طبق نسخه قبلی معرفی می‌کنم. در این مقاله می‌خوانیم: گوگل کنسول چیست؟ ثبت سایت در گوگل کنسول آشنایی با بخش Performance آشنایی با بخش URL inspection آشنایی با بخش Index Coverage Sitemap آشنایی با بخش Enhancements Mobile Usability AMP آشنایی با بخش Manual Actions آشنایی با بخش Links آشنایی با بخش Settings بررسی ابزارهای منتقل نشده از نسخه قدیمی گوگل سرچ کنسول آشنایی با بخش Massages آشنایی با بخش Search Appearance Structured Data Rich Cards Data Highlighter HTML Improvements آشنایی با بخش Search Traffic International Targeting آشنایی با بخش Google Index Blocked Resources Remove URLs آشنایی با بخش Crawl Crawl Errors Crawl Stats Fetch as Google txt Tester Sitemaps URL Parameters آشنایی با بخش Security Issues یا مشکلات امنیتی آشنایی با بخش Web Tools یا ابزارهای وب 1. گوگل کنسول چیست؟ گوگل کنسول ابزاری رایگان برای بررسی وضعیت سایت از نظر موتور جستجوی گوگل است. به کمک این ابزار می‌توان مشکلات احتمالی سایت را که گوگل تشخیص داده است فهمید؛ دسترسی ربات‌های گوگل را به سایت سنجید؛ از میزان ترافیک دریافتی و تاریخچه رتبه کلمات کلیدی آگاه شد؛ لینک‌های دریافتی از سایت‌های دیگر را سنجید؛ و با توجه به این موارد، زمینه را برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو فراهم کرد. 2. ثبت سایت در گوگل کنسول برای دسترسی به امکانات گوگل کنسول در ابتدا باید سایت خود را در آن ثبت کرده و مالکیت خود را بر سایت مشخص کنید. چراکه گوگل اطلاعات سایت را در اختیار هیچ‌کس جز مالک سایت و افرادی که از طریق او دارای دسترسی شده‌اند، قرار نمی‌دهد. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید: وارد حساب گوگل خود شوید (طبیعتا برای استفاده از سرویس‌های گوگل شما باید یک حساب در گوگل داشته باشید.). سپس به آدرس این سرویس در گوگل بروید: https://www.google.com/webmasters حال روی دکمه Add Property (گوشه بالا سمت چپ) کلیک کنید؛ تا باکس زیر باز شود. با اضافه کردن آدرس سایت مطابق مثال، روی دکمه CONTINUE کلید کنید. در این مرحله مطابق تصویر زیر باید مالکیت و دسترسی خود را به سایت اثبات کنید. برای انجام این کار گوگل چند راه متنوع پیشنهاد می‌دهد؛ اما بهترین و ساده‌ترین روش کپی فایل متنی ارائه شده از گوگل در پوشه اصلی وب‌سایت است. این کار را باید از طریق دسترسی به هاست سایت خود انجام دهید. پس از انجام این کار با کلیک روی دکمه VERIFY کلیک کنید. بجز بارگذاری فایل HTML روش‌های زیر نیز برای تایید مالکیت مورد پذیرش گوگل است: افزودن تگ HTML به head سایت تایید اعتبار با کد گوگل آنالیتیکس استفاده از حساب Google Tag Manager در نهایت بهتر است هر دو نسخه آدرس دهی با www و بدون آن را به صورت جداگانه در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید. البته برای تایید مورد دوم نیاز به آپلود مجدد فایل نیست؛ و تنها با کلیک روی دکمه VERIFY آدرس تایید می‌شود. 3. آشنایی با بخش Performance این بخش قدرتمندترین بخش گوگل سرچ کنسول جدید است. این بخش دقیقا همان اهداف بخش Search Analytics در گوگل سرچ کنسول قدیمی را دنبال می‌کند. با این تفاوت که در نسخه جدید امکانات بیشتری برای دریافت خروجی‌های متنوع‌تر وجود دارد. در بخش Performance می‌توانید تعداد کلیک‌های دریافتی، تعداد ایمپرسشن‌ها، میانگین نرخ کلیک (CTR) و میانگین رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل را به صورت روزانه ببینید. همچنین تمام این اطلاعات برای هر کلمه کلیدی و هر صفحه وب‌سایت نیز موجود است. وجود فیلترهای مختلف از جمله فیلتر کردن اطلاعات بر اساس کشورهای گوناگون و دیوایس‌های موبایل، دسکتاپ و تبلت؛ و قابلیت بررسی بازه‌های زمانی بیشتر (تا 16 ماه گذشته) نسبت به نسخه قدیمی گوگل سرچ کنسول و مقایسه بازه‌های زمانی مختلف با یکدیگر، از سایر امکاناتی است که در این بخش مشاهده می‌کنید. این بخش به شما کمک می‌کند آماری دقیق از ورودی‌های سایت خود داشته باشید؛ و بتوانید به طور مرتب بر افت و خیز صفحات و کلمات کلیدی خود نظارت کنید. کاربردهای مختلف بخش Performance بنا بر موقعیت‌های گوناگون مشخص می‌شود؛ و شما با کسب تجربه و استفاده از این ابزار، می‌توانید استفاده بهتری از آن داشته باشید. 4. آشنایی با بخش URL inspection با کلیک روی دکمه URL inspection می‌توانید آدرس یکی از صفحات سایت خود را وارد کنید. این بخش اطلاعاتی دقیق در مورد وضعیت صفحه مد نظر ارائه می‌دهد. اطلاعاتی شامل اینکه صفحه در گوگل ایندکس شده است یا خیر؛ صفحه در نقشه سایت وجود دارد یا خیر؛ صفحه در موبایل به خوبی نمایش داده می شود یا خیر، دسترسی ربات‌های خزنده گوگل به صفحه کامل است یا خیر، و سایر مشکلات احتمالی صفحه را در این بخش می‌توانید پیدا کرده و اصلاح کنید. 5. آشنایی با بخش Index این بخش یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوگل سرچ کنسول است. بخصوص برای سایت‌هایی که دچار مشکلات ساختاری هستند؛ این بخش راهنمای خوبی برای حل مشکلات است. در ادامه با دو قسمت اساسی این بخش آشنا می‌شویم. بخش Coverage این بخش نشان می‌دهد که گوگل چگونه سایت شما را ایندکس می‌کند. چه صفحاتی را ایندکس و چه صفحاتی را ایندکس نکرده است. علت ایندکس نکردن صفحات چیست؛ و سایت شما با چه خطاهایی در این زمینه روبرو است. به عبارت دیگر در این بخش می‌توانید تا حداکثر 1000 آدرس آخر صفحات سایت خود را در 4 بخش مختلف مشاهده کنید. صفحات دارای خطا (Error) صفحات تایید شده اما دارای هشدار (Valid with warning) صفحات تایید شده (Valid) صفحات ایندکس نشده (Excluded) این بخش کمک می‌کند تا از ایندکس شدن صفحات اضافی و تکراری و… جلوگیری کنید. همچنین کمک می‌کند تا صفحات مهم خود را بررسی کرده که به درستی ایندکس شده باشند. بخش Sitemap یا نقشه سایت نقشه سایت یک فایل متنی با فرمت xml بوده؛ که شامل آدرس تمامی صفحات مهم سایت است. این نقشه به ربات‌های خزنده گوگل کمک می‌کند؛ تا بهتر و با سرعت بیشتری صفحات مدنظر شما برای ایندکس شدن را پیدا کرده و ثبت کنند. این بخش نکته پیچیده‌ای ندارد. هرچند در نسخه قدیمی گوگل سرچ کنسول امکان بررسی خطاهای نقشه سایت نیز وجود دارد؛ که هنوز به نسخه جدید اضافه نشده است. 6. آشنایی با بخش Enhancements این بخش به ارائه گزارش‌هایی جهت بهبود و ارتقای وضعیت سایت برای نمایش در موبایل می‌پردازد؛ و دارای دو قسمت بررسی وضعیت نمایش ریسپانسیو سایت و نمایش نسخه ویژه موبایل در گوشی‌های هوشمند است. بخش Mobile Usability در این بخش می‌توانید مشکلات و خطاهای احتمالی نمایش سایت به صورت ریسپانسیو در گوشی‌های هوشمند را بررسی کنید. تعداد صفحات دارای خطا و صفحات بدون مشکل به صورت نمودار ثبت شده است. همچنین در زیر نمودار اصلی، علت خطاها بر اساس موارد مختلف لیست شده است. بخش AMP AMP یکی از تکنولوژی‌های جدید است؛ که گوگل پیشنهاد می‌کند وب‌سایت‌ها، بخصوص وب‌سایت‌های محتوا محور، از جمله مجلات آنلاین، از آن برای بهبود سرعت صفحات سایت خود استفاده کنند. با استفاده از این تکنولوژی شما می‌توانید برای هر صفحه سایت خود، نسخه فشرده و سبک شده‌ای برای نمایش در نتایج جستجوی موبایلی بسازید. در این بخش از گوگل سرچ کنسول شما می‌توانید خطاهای احتمالی در این صفحات را یافته و اصلاح کنید. 7. آشنایی با بخش Manual Actions اگر وب‌سایت شما به دلیل عدم رعایت اصول و قواعد سئو و استفاده از روش‌های کلاه سیاه در سئو، از طرف گوگل و به صورت دستی اسپم شود؛ در این بخش اطلاعیه‌ای مبنی بر پنالتی شدن سایت دریافت می‌کنید. این بخش بجز این مورد کاربرد دیگری ندارد؛ و البته امیدوارم هیچ وقت در این بخش پیامی دریافت نکنید. برای آشنایی بیشتر با سئوی کلاه سیاه black hat SEO در سال ۲۰۱۸ به مقاله ای که نوین مارکتینگ برای شما آماده کرده است، مراجعه نمایید. 8. آشنایی با بخش Links یکی از اصول اساسی سئوی داخلی لینک‌سازی‌های خوب بین صفحات داخلی است. همچنین اصلی‌ترین اصل سئوی خارجی دریافت بکلینک‌های با کیفیت از سایت‌های دیگر است. پس بسیار مهم است که اطلاعات دقیقی از لینک‌های خارجی و داخلی سایت خود و جزئیات هرکدام بدانید. در این بخش از گوگل سرچ کنسول می‌توانید با جزئیات مناسب لینک‌های داخلی و خارجی سایت خود را ببینید. 9. آشنایی با بخش Settings در این بخش می‌توانید برای افراد دیگری که حساب گوگل دارند؛ یک دسترسی با سطح کامل یا محدود تعریف کنید. بررسی ابزارهای منتقل نشده از نسخه قدیمی گوگل سرچ کنسول برای رفتن به نسخه قدیمی گوگل سرچ کنسول کافی است از انتهای منوی عمودی سمت چپ صفحه (در نسخه جدید) روی دکمه Go to the old version کلیک کنید. 1. آشنایی با بخش Massages گوگل سرچ کنسول مشکلات جدی‌تر، تغییرات و آپدیت‌های مختلف و به طور کلی موارد مهم را از طریق پیام به کاربران خود اعلام می‌کند. این پیام هم در قسمت Massages گوگل سرچ کنسول قابل مشاهده است؛ و هم از طریق ایمیل برای کاربران ارسال می‌شود. 2. آشنایی با بخش Search Appearance این بخش از گوگل سرچ کنسول دارای ابزارهایی است که شکل نمایش اطلاعات صفحات سایت شما را در گوگل نشان می‌دهد؛ و اگر در این زمینه مشکل یا خطایی وجود داشته باشد؛ جزئیات آن را به شما اعلام می کند. بخش Structured Data حتما در نتایج گوگل با مواردی که به نوعی ویژه هستند روبرو شده اید. مثلا نتایجی که در کنارشان ستاره دارند؛ و یا یک رویداد را معرفی می‌کنند؛ و یا ساختارشان برای نمایش ویدئو بهینه شده است. این صفحات از داده‌های ساختار یافته یا همان Structured Data استفاده می‌کنند. این بخش از گوگل سرچ کنسول اجازه می‌دهد انواع داده‌های ساختار یافته سایت خود را بررسی کنید؛ و در صورتی که خطایی در شکل کدنویسی آنها وجود داشته باشد؛ آن را به شما اطلاع می‌دهد. بخش Rich Cards به طور خلاصه ریچ کارد نیز نوعی داده ساختار یافته است. با این تفاوت که نسبت به Structured Data ساختارهای دقیق‌تری را تعریف می‌کند. این شکل از نمایش اطلاعات در نتایج جستجو را احتمالا در ابتدای نتایج جستجو و با جزئیات بیشتر از Structured Data دیده‌اید. به هر روی اگر از این شکل داده در کدنویسی و ساخت صفحات خود استفاده کرده باشید؛ در این بخش می‌توانید خطاهای احتمالی مرتبط با آن را در این بخش از گوگل سرچ کنسول ببینید. بخش Data Highlighter این بخش در واقع یکی از بهترین ابزارهای گوگل سرچ کنسول است. این ابزار پس از ساخته شدن ریچ اسنیپت‌ها ارائه شد. با کمک ابزار Data Highlighter می‌توانید الگوی داده‌ها و اطلاعات ارائه شده در صفحات سایت خود را به گوگل توضیح دهید. این کار کمک می‌کند که اطلاعات سایت را با شیوه‌ای جذاب‌تر و ویژه‌تر و در قالب ریچ اسنیپت‌های مختلف یا Google Knowledge Graph در نتایج جستجو مشاهده کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید؛ در این بخش می‌توانید ساختارهای متنوعی را برای صفحات خود تعریف کنید. در تصویر زیر دیتاهایلایت‌های مشخص شده برای یک سایت را مشاهده می‌کنید. بخش HTML Improvements تولید محتوا با اهمیت‌ترین موضوع در یک سایت است. اما محتوای تکراری یکی از مشکلاتی است که می‌تواند به اعتبار سایت نزد موتورهای جستجو لطمه بزند. بنابراین متخصصین سئو حساسیت ویژه‌ای روی آن دارند. در این قسمت می‌توانید اطلاعات خوبی از موارد تکراری در صفحات مختلف سایت خود بدست آورید. تعداد صفحات با توضیحات متای تکراری، بیش از حد بلند و بیش از حد کوتاه، اولین اطلاعاتی است که این بخش در اختیار شما می‌گذارد. همچنین درباره عنوان صفحات سایت، در این بخش می‌تواند تعداد صفحات بدون عنوان، صفحات با عنوان تکراری و صفحات با عنوان بیش از حد کوتاه یا بلند را در این صفحه بررسی کرده و در صورت لزوم به اصلاح آنها در سایت خود بپردازید. 3. آشنایی با بخش Search Traffic این بخش از گوگل سرچ کنسول دقیقا همان اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که در بخش Performance سرچ کنسول جدید توضیح داده شد. پس فقط یک مورد که از این بخش به نسخه جدید گوگل سرچ کنسول منتقل نشده است را معرفی می‌کنیم. بخش International Targeting در این بخش می‌توانید کشور هدف را از یک لیست بازشو مشخص کنید. همچنین این بخش نشان می‌دهد که زبان بکار رفته در محتوای سایت مشخص شده است یا خیر. تعیین این موارد به دریافت بازدید هدفمندتر از زبان و منطقه مدنظر کمک می‌کند. 4. آشنایی با بخش Google Index در این بخش می‌توانید از وضعیت صفحات ایندکس شده سایت خود مطلع شوید؛ و تنظیماتی را برای بهبود آن انجام دهید. این بخش شامل سه زیرمجموعه است که 2 مورد آن هنوز به گوگل سرچ کنسول جدید منتقل نشده و در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم. بخش Blocked Resources در این بخش قسمت‌هایی از صفحات سایت شما که ربات گوگل به دلایل مختلف به آن دسترسی ندارد، لیست شده است. وجود این خطا باعث می‌شود که گوگل صفحات سایت شما را به صورت کامل کراول و ایندکس نکند. البته گاهی دسترسی گوگل به بعضی از منابع صفحه با دلایل درستی بسته شده است. به هر حال در این بخش می‌توانید این موارد را مشاهده کرده و در صورت نیاز از طریق سایت آنها را اصلاح کنید. بخش Remove URLs به هر دلیلی ممکن است لازم باشد صفحه‌ای از سایت خود را از نتایج گوگل پاک کنید. در این شرایط این بخش به کمک شما خواهد آمد. 5. آشنایی با بخش Crawl هیچ کدام از ابزارهای این بخش هنوز به گوگل سرچ کنسول جدید منتقل نشده است. ابزارهای این بخش عموما به مسائل مرتبط با کراول کردن صفحات سایت شما و مسائل آن می‌پردازند. بخش Crawl Errors این بخش یکی از پر اهمیت‌ترین اطلاعات را درباره دسترسی ربات‌های گوگل به سایت شما، در اختیارتان می‌گذارد. برای ثبت تغییرات صفحات سایت و ایندکس شدن آنها در نتایج جستجوی گوگل، طبیعتا باید ربات گوگل دسترسی درستی به سایت شما داشته باشد. در این بخش می‌توانید مشکلات و خطاهای احتمالی را پیدا کرده و در صورت نیاز رفع کنید. در این بخش Site Errors نشان‌دهنده دسترسی ربات گوگل به سایت شماست. این دسترسی بر مبنای DNS، اتصال سرور و دسترسی به فایل robot.txt، سنجیده می‌شود. URL Errors نیز خطاهای عدم دسترسی به صفحات سایت را بر مبنای کد خطا و آدرس صفحه مشکل‌دار نشان می‌دهد. بخش Crawl Stats این بخش آمارهایی درباره میزان کراول شدن صفحات وب‌سایت شما ارائه می‌دهد. در اولین بخش تعداد صفحات کراول شده در هر روز را مشاهده می‌کنید. در این بخش همچنین بیشترین، کمترین و میانگین تعداد صفحات کراول شده را نیز مشاهده خواهید کرد. در بخش دوم میزان حجم صفحات کراول شده در هر روز را مشاهده می‌کنید. در این بخش نیز بیشترین، کمترین و میانگین حجم صفحات کراول شده مشخص شده است. این بخش می‌تواند درباره میزان حجم صفحات سایت و مناسب بودن آن به شما کمک کند. در آخرین بخش این ابزار نیز میانگین مدت زمان دانلود کامل یک صفحه از سایت در هر روز ارائه شده است. در این بخش نیز بیشترین، کمترین و میانگین کلی را می‌توانید مشاهده کنید. این بخش نیز معیاری کلی برای سنجش سرعت سایت است. بخش Fetch as Google در این بخش می‌توانید از گوگل درخواست کنید یک صفحه خاص از سایت شما را (صفحه جدید یا آپدیت شده) دوباره بررسی و ایندکس کند. البته گوگل به صورت خودکار این کار را به مرور انجام می‌دهد؛ اما این ابزار کمک می‌کند تا این کار برای موارد خاص سریع‌تر انجام شود. همچنین به کمک این ابزار می‌توانید ببینید که گوگل چه بخش‌هایی از صفحه شما را تشخیص داده و به چه بخش‌هایی دسترسی ندارد. به عبارت دیگر متوجه می‌شوید که گوگل صفحات سایت شما را چگونه می‌بیند. بخش Robots.txt Tester فایل روبوت مهم‌ترین تنظیم برای تعریف دسترسی‌های مختلف ربات‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو، به صفحات سایت شماست. در این بخش می‌توانید جزئیات فایل روبوت خود را ببینید. همچنین در این بخش خطاها و اشکالات فایل روبوت شناسایی شده است. در نهایت با این ابزار می‌توانید تست کنید که یک صفحه خاص از سایت شما توسط فایل روبوت مسدود شده است یا خیر. بخش Sitemaps البته این بخش به گوگل سرچ کنسول جدید منتقل شده است؛ اما هنوز امکانات آن کامل نیست. در نسخه قدیمی گوگل سرچ کنسول شما می‌توانید خطاهای نقشه سایت خود را نیز، به همراه علت خطا مشاهده کرده و آن را برطرف کنید. بخش URL Parameters بهتر است به این بخش دست نزنید؛ اما اگر این کار لازم است، حتما با مطالعه کامل روش استفاده و با دقت بسیار سراغ آن بروید. به طور خلاصه در این بخش تنظیم می‌کنید که URLهای دارای پارامتر در سایت شما، چه ویژگی متفاوتی با نسخه بدون پارامتر همان URL دارند؛ و آیا باید در نتایج موتور جستجوی گوگل ایندکس شوند یا خیر. 6. آشنایی با بخش Security Issues یا مشکلات امنیتی این بخش تنها نقش اطلاع رسانی در زمینه مشکلات امنیتی در سایت را بر عهده دارد. در واقع اگر سایت شما به کدهای مشکل‌دار و بدافزار آلوده شود؛ در این بخش پیغامی مبنی بر وجود مشکل امنیتی خواهید دید. مشکلات امنیتی می‌تواند سایت شما را در نتایج جستجو دچار افت رتبه کند. در نتیجه امیدوارم همیشه در این صفحه با پیغامی که در تصویر زیر می‌بینید، روبرو شوید. در نظر داشته باشید که این ابزار جایگزین نرم‌افزارهای امنیتی نیست؛ و معمولا اطلاع‌رسانی آن با تاخیر محسوسی همراه است. 7. آشنایی با بخش Web Tools یا ابزارهای وب در این بخش ابزارها و منابع مختلف خارج از مجموعه گوگل سرچ کنسول (اما متعلق به گوگل) که برای مدیریت سایت به کمک شما می‌آیند را مشاهده می‌کنید. با توجه به گستردگی موضوع و اینکه هر کدام از این ابزارها (مثل آمارگیر گوگل) می‌توانند یک موضوع مقاله باشند؛ و همچنین به این دلیل که خارج از مجموعه ابزارهای گوگل سرچ کنسول قرار دارند؛ از بررسی آنها در این مقاله صرف نظر می‌کنیم. در نهایت ذکر این نکته ضروری است که با توجه به پیچیدگی‌ها و جزئیات بالای هر بخش از گوگل کنسول، در این مقاله تنها به طور خلاصه کاربرد و ویژگی‌های هر بخش بررسی شد.
×
×
  • اضافه کردن...