رفتن به مطلب

خرید نتفلیکس توسط اپل


پست های پیشنهاد شده


به تازگی شرکت جی پی مورگان آمریکا پیشنهاد جالبی به اپل داده است. کارشناس و تحلیل گر این شرکت آمریکایی معتقد است اپل برای به دست گرفتن رهبری بازار محتوا باید نتفلیکس را بخرد. اهمچنین این تحلیل گر جی پی موگان در توئیتی نوشته است که:

ما معتقدیم که نتفلیکس حرف اول را دنیای سرگرمی و تولید محتوای اورجینال می‌زند و خوش را از سایر تولیدکنندگان محتوا متمایز کرده است. رقابت کردن با چنین بازیکن ماهری برای سایر شرکت‌های کوچک‌تر دشوار است و معتقدیم که اپل با خریدن نتفلیکس ارزش زیادی به دست خواهد آورد.

اما نکته بسیار مهمی که باید از سوی مدیران اپل مد نظر قرار بگیرد این است که این معامله بزرگ هزینه بسیار بالایی دارد تا جایی که رقم این معامله در حدود 189 میلیارد دلار برآورد شده است.یقینا شرکت اپل این مبلغ را درصندوق خود دارد، اما این معامله تأثیر چشمگیری روی کاهش ترازنامه‌ی شرکت خواهد داشت و خبر بزرگی خواهد بود.

اپل استراتژی‌های خوبی برای تولید محتوا دارد اما از طرفی آینده‌ی نتفلیکس در به دست گرفتن رهبری صنعت استریم تضمین‌شده است. عملکرد نتفلیکس همیشه تحسین منتقدان را به همراه داشته اما از آنجایی که هر روز سرویس‌های ویدئویی بیشتری به بازار می‌آیند شاید نتواند جایگاه خود را در آینده به‌عنوان رهبر حفظ کند، همان‌طور که افزایش قیمت خدمات نتفلیکیس در روزهای اخیر اعتراض برخی مشترکان این برند را به همراه داشته است.

شایان ذکر است که این معامله چیزی جز گمانه‌زنی جی‌پی‌مورگان نیست و هیچ خبری از سوی دو شرکت اعلام نشده است. بااین‌حال چاترجی معتقد است این معامله اپل را به رهبر رسانه‌های دیجیتال تبدیل خواهد کرد.

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...