رفتن به مطلب

CTR در گوگل ادوردز چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟


noviin

پست های پیشنهاد شده

CTR در گوگل ادوردز موضوع پر اهمیتی است؛ اما بهتر است بدانید که CTR به تنهایی دارای مفهوم مستقل و جداگانه‌ای است. در واقع CTR سنجه‌ای است که با آن می‌توان نرخ تبدیل کلیک‌ها را در فضاهای مختلف وب سنجید. از این رو پیش از ورود به بحث CTR در گوگل ادوردز باید شناخت کافی از مفهوم CTR داشته باشیم.

CTR چیست؟

CTR خلاصه عبارت  Click Through Rate به معنای نرخ کلیک است. به عبارت دقیق‌تر CTR به شما نشان می‌دهد که چند درصد از بازدیدکنندگان یک لینک، یک صفحه یا یک بنر تبلیغاتی روی آن کلیک کرده‌اند. به عنوان مثال CTR بنری که از 100 مرتبه نمایش 5 کلیک دریافت کرده است، 5 درصد می‌شود.

اهمیت CTR در چیست؟

بی‌گمان CTR یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش در فضای وب است. نیاز به توضیح نیست که افزایش CTR چقدر می‌تواند در بهبود درآمد یک وب‌سایت یا بنر تبلیغاتی موثر باشد. این موضوع به شکل دیگر حتی در کسب و کارهای سنتی نیز وجود دارد. طبیعتا بسیار مهم است که بدانیم تبلیغات ما برای چند درصد از مخاطبان جذاب است و چه تعداد از آنها به مشتری تبدیل می‌شوند؛ تا بتوانیم با تغییرات گوناگون این نرخ را به نفع کسب و کار خود افزایش دهیم.

درباره CTR در گوگل ادوردز چه می‌دانید؟

تبلیغات ایجاد شده در گوگل ادوردز نیز دارای معیار CTR هستند. این معیار می‌تواند به صورت عمومی برای آگهی شما عمل کند؛ یا می‌تواند به صورت اختصاصی نرخ کلیک را بر مبنای هر کلمه کلیدی خاص در آگهی شما بسنجد. به هر حال هر چقدر CTR گوگل ادوردز شما بیشتر باشد، بازدید کننده بیشتری دریافت می‌کنید.

میزان منطقی CTR در گوگل ادوردز چقدر است؟

اگر تجربه استفاده از  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  را داشته باشید؛ حتما با نرخ کلیک کاربران روی آگهی خود (همان CTR) در گزارش‌های ارائه شده روبرو شده‌اید.

شاید همیشه این سوالات را داشته اید که آیا این نرخ طبیعی است؟ میانگین مناسب CTR چقدر است؟ CTR بالاتر بهتر است یا پایین‌تر؟ برای تغییر نرخ CTR چه باید کرد؟

در بازارهای رشدیافته‌تر مثل بازار گوگل ادروز در آمریکا، میانگین این نرخ برای کلمات کلیدی و صنایع مختلف به صورت متوالی استخراج و منتشر می‌شود. اما در بازار ایران و برای زبان فارسی، هنوز عدد دقیقی از میانگین این نرخ شناسایی و استخراج نشده؛ و هرچه هست بر مبنای تجربه فعالان این حوزه به دست آمده است.

در نتیجه بهترین راه برای یافتن نرخ CTR منطقی هر حوزه فعالیت، دریافت مشاوره از متخصصین گوگل ادوردز در آن حوزه است. ارزش اطلاع از میانگین CTR در صنعت مدنظر شما، از این نظر است که کمک می‌کند تا بدانید وضعیت آگهی شما چطور است؛ آیا نیاز به بهبود دارد یا خیر و…

البته بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که در حال حاضر میانگین CTR برای تبلیغات در گوگل ادوردز، حدود 2 درصد است. بر این اساس هر آگهی با CTR بیش از 2 درصد می‌تواند بالاتر از حد متوسط نامیده شود. به طور دقیق‌تر متوسط CTR در تبلیغات گوگل 1.91% برای آگهی‌های جستجو و 0.35% برای تبلیغات بنری در سایت‌های طرف قرارداد گوگل است. اما این عدد فقط متوسط این صنعت است. بنابراین به عنوان یک قاعده کلی و بنا بر تجربه، یک نرخ کلیک خوب برای گوگل ادوردز بین 4 تا 5 درصد و در تبلیغات بنری سایت‌های طرف قرارداد گوگل 0.5 تا 1 درصد است.

 

CTR در نوین مارکتینگ یک هدف است و از این رو آماری بیش از 30% در بیشتر حساب‌های گوگل ادوردز ما به دست می‌آید. برای آگاهی بیشتر از این آمار

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

جالب است بدانید که میانگین CTR در گوگل ادوردز می‌تواند بر عملکرد آگهی‌های آینده شما نیز تأثیر بگذارد. زیرا گوگل از داده‌های تاریخی خود برای محاسبه میزان پیش‌بینی شده CTR استفاده می‌کند.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم میانگین CTR و همچنین سایر معیارهای کلیدی می‌تواند به طور گسترده‌ای در صنایع مختلف متفاوت باشد. زیرا برخی از صنایع رقابتی‌تر از سایر صنایع‌اند. در نتیجه استفاده از تجربه متخصصان این حوزه و ثبت تجارب کسب شده می‌تواند در بهبود تجربه شما در مراتب بعدی ثبت آگهی موثر باشد.

CTR در گوگل ادوردز بهتر است بالاتر باشد یا پایین‌تر؟

این مسئله جواب مطلقی ندارد. طبیعتا هرچه نرخ تبدیل بازدید به کلیک شما بیشتر باشد مشتریان بیشتری به سمت شما خواهند آمد. البته این مسئله می‌تواند هزینه‌های کلی تبلیغات شما را نیز بالا ببرد؛ اما به دلیل الگوریتم خاص گوگل ادوردز، هم‌زمان هزینه هر کلیک روی آگهی شما را کاهش می‌دهد.

طبیعتا CTR پایین باعث کاهش درآمد شما خواهد شد. همچنین کاهش CTR به معنای جذابیت کم آگهی شماست؛ و همین موضوع موجب کاهش  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  شما در تبلیغات گوگل (Quality Score) خواهد شد. حتما بهتر از من می‌دانید که گوگل تعرفه هر کلیک را با توجه به قیمت پیشنهادی رقبا و همین‌طور امتیاز کیفیت آگهی شما تعیین می‌کند. در نتیجه همان‌طور که گفتیم CTR پایین به معنای افزایش تعرفه پرداختی به ازای هر کلیک دریافتی خواهد بود.

آیا CTR بالا در گوگل ادوردز برای موفقیت کافی است؟

خیر. واقعیت این است که CTR بالا تنها یکی از شاخص‌های مهم است. کمپین تبلیغاتی شما در صورتی موفق خواهد شد که سایر شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI: Key Performance Indicator) شما نیز بالا باشد. در واقع بالا بودن CTR در گوگل ادوردز در کنار سایر شاخص‌های مثبت می‌تواند به بهبود نتایج مالی دریافتی از آگهی، به شما کمک کند.

در این میان از این موضوع غفلت نکنید که CTR بالا به هر قیمتی نیز خوب نیست. در واقع اگر CTR شما بیش از حد، از میانگین بازار بالاتر است؛ یعنی اشکالی وجود دارد! ممکن است متن آگهی شما گمراه‌کننده باشد؛ یا هدف‌گیری شما بیش از حد معمول وسیع باشد. حتی ممکن است مشکل از جای دیگری باشد.

به عنوان مثال فرض کنید آگهی شما جذاب و با کیفیت است و به همین دلیل CTR بالایی را تجربه می‌کنید. اما صفحه لندینگ شما برای آگهی بهینه نشده است، دکمه CTA در جای مناسبی قرار ندارد، قیمت پیشنهادی شما مناسب نیست، محصول شما کیفیت لازم را ندارد و… آیا در این شرایط بالا بودن CTR در گوگل ادوردز به شما کمکی کرده است؟

پس همان‌طور که پیش از این گفتم شما باید سعی کنید در تمام شاخص‌های کلیدی عملکرد از امتیاز خوبی برخوردار باشید؛ تا بتوانید به موفقیت برسید.

من در مقاله ای که پیش از این در نوین مارکتینگ نوشتم درباره بهینه سازی دکمه CTA صحبت کردم پیشنهاد می کنم سری هم به این مقاله بزنید و درباره این موضوع مهم آنجا مطالعه کنید

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

چگونه CTR تبلیغات گوگل خود را بالا ببریم؟

در نظر داشته باشید که زمان‌هایی وجود دارد که شما فقط می‌خواهید نرخ کلیک خود را به هر روشی افزایش دهید. مثلا ممکن است علت آن کمک به افزایش نمرات کیفیت، افزایش ترافیک یا به دست آوردن دیدگاه نسبت به یک محصول جدید باشد.

واقعیت مهم دیگر این است که لزوما روش‌های زیر در هر شرایطی باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری نمی‌شود. در نتیجه جهت استفاده از آنها باید ویژگی‌های خاص کسب و کار خود را نیز در نظر بگیرید و بر اساس مقتضای آن از این روش بهره بجویید.

با در نظر گرفتن این پیش‌فرض که سایر شاخص‌های کلیدی عملکرد شما مناسب است و شما می‌خواهید CTR را با روش‌های معقولانه بالا ببرید؛ در ادامه به معرفی روش‌هایی برای بهبود CTR در گوگل ادوردز می‌پردازیم که به سرعت می‌توانند با افزایش CTR در گوگل ادوردز ترافیک وبسایت شما را بالا ببرند.

هدفمند سازی کلمات کلیدی را انجام دهید

آگهی شما برای تعداد مشخصی کلمات کلیدی خاص نمایش داده می‌شود و کلیک می‌گیرد. در نتیجه انتخاب مرتبط‌ترین کلمات کلیدی با آگهی، می‌تواند برای بهبود CTR در گوگل ادوردز به شدت موثر باشد. پیدا کردن این کلمات می‌‌تواند با جستجوی کلیدواژه‍‌های احتمالی در گوگل و بررسی موارد پیشنهادی خود گوگل و هیمن‌طور بررسی آگهی‌ها و وب‌سایت‌های رقبا انجام شود.

کلمات کلیدی منفی را فراموش نکنید

کشف کلمه‌های کلیدی منفی می‌تواند به بهبود CTR شما کمک کند. در نتیجه می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها و بهبود نمرات کیفی آگهی شما شود. ما به زودی مقاله ای درباره متد های کشف کلمات کلیدی منفی در نوین مارکتینگ منتشر خواهیم کرد.

کلمات کلیدی منفی بخش مهمی از یک حساب کاربری سالم AdWords است. کلمات کلیدی به گوگل توضیح می‌دهد که چه چیزی را می‌خواهید؛ اما کلمات کلیدی منفی به گوگل می‌گوید که شما مطلقا با چه جستجوهایی نمی‌خواهید آگهی‌تان نمایش داده شود.

ثبت کلمات کلیدی منفی موجب می‌شود که آگهی شما هزینه‌های کمتری برای کلیک‌های بی‌ارتباط و مضر بپردازد؛ و از طرفی موجب بالا رفتن CTR آگهی می‌شود.

یک مثال ساده از کلمات کلیدی منفی کلیدواژه “تعمیر کولر گازی” برای کسی است که فروشنده این محصول است!

از شبکه جستجوی گوگل خارج شوید

بسیاری از کلیک‌هایی که شما در رابط کاربری AdWords مشاهده می‌کنید از وب‌سایت google.com نمی‌آیند. بلکه از شبکه وسیعی از وب‌سایت‌های شریک گوگل به نام شبکه جستجوی گوگل می‌آید (موتورهای جستجویی که از سیستم گوگل برای جستجوی وب استفاده می‌کنند.).

بعضی از این وب‌سایت‌ها می‌توانند با کیفیت باشند. در حالی که برخی از آنها اسپم کامل هستند. متاسفانه، گوگل اجازه نمی‌دهد که وب‌سایت‌های شریک جستجوی خاصی را به فهرست سیاه خود اضافه کنید.

بنابراین شما فقط می‌‌توانید بین بودن در این وب‌سایت‌ها و نبودن، یک حالت را انتخاب کنید. در نتیجه کلید این تصمیم‌گیری در آن است که تشخیص دهید آیا شبکه شریک گوگل برای شما مناسب است یا نه.

البته حقیقت این است که به صورت پیش‌فرض بهتر است عطای این شبکه‌ها را به لقایش ببخشید. هرچند در مواردی خاص با بررسی هر دو حالت ممکن است نتیجه دیگری حاصل کنید.

از تایمر شمارش معکوس استفاده کنید

تایمر شمارش معکوس یک روش موثر در ایجاد حس اضطرار در کاربران برای ترغیب آنها برای کلیک بر روی آگهی شما است. جاناتان دین، موسس و مدیرعامل  klientboost(یک آژانس تخصصی در زمینه تبلیغات PPC)، به شدت انجام این کار را توصیه می‌کند. البته توضیح چگونگی تنظیمات شمارنده معکوس در گوگل ادوردز از حوصله این مقاله خارج است.

به طور خلاصه در ابتدا شما باید مطابق تصویر زیر زمانی را برای شروع و پایان شمارنده معکوس آگهی خود انتخاب کنید.

CTR در گوگل ادوردز

آنچه در نهایت کاربران با آن روبرو می‌شوند چیزی شبیه تصاویر زیر است. در این تصاویر مشاهده می‌کنید که زمان یک آگهی به صورت معکوس کاهش می‌یابد.

CTR در گوگل ادوردز

CTR در گوگل ادوردز

CTR در گوگل ادوردز

جاناتان دین معتقد است که اضافه کردن یک تایمر شمارش معکوس آسان‌تر و بهینه‌تر از صرفه‌جویی در تعداد کاراکترهای آگهی است. او در پستی که در بلاگ خود نوشته است توضیح می دهد که تجربه استفاده از کانتر شمارش معکوس در آگهی Clarks America در جمعه سیاه، با و بدون تایمر معکوس یک افزایش 32 درصدی در میزان CTR را نشان می‌دهد.

از نام‌های تجاری برای جلب توجه استفاده کنید

بیایید نگاهی به جستجوی گوگل برای اصطلاح “اپل” بیاندازیم.

CTR در گوگل ادوردز

از پنج تبلیغی که اینجا مشاهده می‌کنید، کدام یک بیشتر برای شما مهم است؟ برای من تبلیغ شماره 3 و 4 این خاصیت را دارند. اگر توجه کرده باشید این دو تبلیغ با استفاده بیشتر از نماد iPad توانسته‌اند توجه بیشتری را به سمت خود جلب کنند.

جاناتان لانگ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Market Domination Media، درباره اهمیت استفاده از نمادها برای جلب توجه مخاطب به تبلیغات چنین می‌گوید:

نمادها واقعا به آگهی‌های تبلیغاتی (اگر از آنها به درستی استفاده کنیم) در برابر تبلیغات مشابه برای محصولات مشابه و یا خدمات مشابه، کمک می‌کند. در یک دریای متن، نمادها می‌توانند یک آگهی تبلیغاتی را متمایز کنند و توجهات را به سمت خود جلب نمایند.

استفاده از کلیدواژه اصلی در URL

این پیشنهاد می‌تواند باعث اعتماد بیشتر مخاطب به آگهی شما شود. قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در URL یک آگهی به خوانندگان یک سرنخ دیگر می‌دهد که آگهی شما در مقایسه با سایر آگهی‌ها ارتباط بیشتری به جستجوی آنها دارد. در نتیجه با اطمینان بیشتری روی آگهی شما کلیک می‌کنند.

یک مثال خوب از این روش نمونه زیر است که در مقاله‌ای در وبلاگ Word stream نوشته شده شده است:

 

CTR در گوگل ادوردز

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، یکی از آگهی‌ها از کلمات کلیدی در URL استفاده کرده است. حدس بزنید کدام یک از آنها کلیک بیشتری دریافت کرده‌اند.

تحقیقات Word stream نشان می‌دهد که از 580 هزار آگهی که آنها آن را تجزیه و تحلیل کرده‌اند؛ 33 درصد آنها از کلمات کلیدی در URL نمایش داده شده خود استفاده نمی‌کنند.

نویسنده این مقاله می‌گوید: “ما به طور پیوسته متوجه می‌شویم که تبلیغات دارای کلمات کلیدی در URL های نمایش داده شده، دارای CTR بسیار بالاتر از تبلیغات بدون این ویژگی هستند.”

از مخاطب بخواهید کلیک کند

من همیشه از اثر  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  شگفت زده شده ام. در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  نیز استفاده از این روش می‌تواند بسیار موثر باشد.

فراموش نکنید که یکی از قوی‌ترین نیروهای موجود برای کلیک گرفتن از کاربر، رضایت و نیاز او نیست؛ بلکه توانایی در تحریک و تهییج او برای کلیک کردن است. استفاده از جملاتی برای بیان این درخواست و یا توصیف بخشی از آنچه که مخاطب با کلیک روی آگهی ما به دست می‌آورد، در این زمینه کمک کننده است.

این یک روش فوق العاده ساده است که می‌تواند در عرض چند ثانیه انجام شده و منجر به کلیک بیشتر شود.

در حقیقت جملات بالا بخشی از نوشته‌ای در مورد روانشناسی CTA بود که توسط جرمی اسمیت، یک مشاور حساب‌های گوگل ادوردز، تهیه شده است. او در ادامه این جملات می‌گوید که ما می‌توانیم روی کنجکاوی خوانندگان خود، با ارائه دلایل مختلف (مانند “دریافت اطلاعات بیشتر” یا “دانلود کتاب”)، روی ذهن آنها برای کلیک کردن کار کنیم.

گوگل (فراموش نکنید که گوگلی‌ها به دلایل متعدد دوست دارند CTR تبلیغات شما بالا باشد)، پیشنهاد می‌کند که در متن تبلیغ خود از یک متن CTA استفاده کنید؛ تا مشتریان دلیل مشخصی برای کلیک کردن خود داشته باشند. به طور دقیق‌تر آنها در بخش راهنمای گوگل ادوردز می‌گویند:

آیا شما چیزی را برای فروش ارائه می‌دهید؟ پس به مردم بگویید که چگونه می‌توانند آن را دریافت کنند. همین‌طور به مردم بگویید چگونه با شما تماس بگیرند.

یک CTA خوب می‌تواند تفاوت آگهی شما، بین کلیک کردن یا نادیده گرفته شدن باشد. پس اطمینان حاصل کنید کسانی که آگهی شما را می‌بینند دچار آن حس کنجکاوی می‌شوند؛ و روی آگهی شما کلیک می‌کنند.

عناوین مناسبتی را فراموش نکنید

همیشه یک رویداد یا مناسبت جدید پیش روی شماست. شما می‌توانید رویدادهای ملی و منطقه‌ای خود را لیست کنید و آگهی‌های خود را با توجه به آنها مناسب‌سازی نمایید. اغلب مردم علاقه زیادی دارند که به مناسبت‌های مختلف تخفیف‌هایی به دست آورند. عناوینی مثل جشنواره بهاره، تخفیف به مناسبت شروع مدارس و… از این دست است.

این موارد می تواند به شدت بر افزایش CTR در گوگل ادوردز تاثیر بگذارد.

قیمت‌ها را از متن آگهی حذف کنید

وجود قیمت در یک متن آگهی به کاربر می‌گوید که کلیک کردن روی آن هزینه دارد. در نتیجه در اغلب موارد حذف قیمت از متن آگهی می‌تواند به افزایش CTR در ادوردز گوگل کمک کند. همچنین حذف قیمت در شرایطی که شما ارزان‌ترین آگهی موجود در صفحه نیستید، بسیار موثر و مفید است.

به جای قرار دادن قیمت در آگهی، می‌توانید پیشنهاد خود را با ارائه میزان تخفیف ارائه دهید. مثلا به جای اعلام هزینه 500 هزار تومانی، از تخفیف 20 درصد یا 50 هزار تومانی صحبت کنید.

چیزی را به رایگان ارائه دهید

چه کسی از کلمه رایگان بدش می‌آید؟ پس کافی است که بخشی از محصول یا سرویس را به رایگان ارائه دهید. یک کتابچه رایگان، هدیه رایگان یا مشاوره رایگان می‌تواند پیشنهاد خوبی برای افزایش CTR در گوگل ادوردز باشد.

هر چیزی را تست کنید

اغلب مواردی که در این مطلب پیشنهاد کردم به خوبی کار می‌کنند. اما همیشه هم اینطور نیست. راهکارهای ما برای کسب و کارهای مختلف مطلق نیستند. مثلا بارها تجربه کرده‌ام که در بعضی از کسب و کارها کلمه رایگان باعث کاهش CTR شده است.

پس آخرین و البته مهمترین نکته این است که هرچیزی را خودتان تست کنید. شما باید بتوانید تغییرات را رصد کرده و نتایج را با هم مقایسه کنید. اینطور می‌توانید مطمئن شوید که ترفندهای شما برای افزایش CTR در گوگل ادوردز چقدر موثر است.

بهبود ROI مهم‌ترین نکته پس از بهبود CTR در گوگل ادروردز

در انتها فراموش نکنیم که هدف از افزایش CTR در واقع افزایش فروش و سودآوری است. در نتیجه CTR شما باید طوری رشد کند که موجب افزایش ROI شود. ROI خلاصه عبارت Return on Investment به معنای نرخ بازگشت سرمایه است. حقیقت این است که فارغ از میزان نرخ CTR در ادوردز گوگل، آنچه در این موضوع و در کل فعالیت‌های بازاریابی اهمیت دارد، این است که با ایجاد تغییرات مختلف، نرخ بازگشت سرمایه شما بهبود پیدا کند.

به طور کلی دستیابی به ROI بالا از تبلیغات گوگل به موارد زیر بستگی دارد:

  • کلمات کلیدی هدفمند برای پیشنهاد
  • کلیک‌های ارزان قیمت
  • ابزارها و متدولوژی برای یکپارچه‌سازی کلمات کلیدی با متن تبلیغاتی و صفحات فرود
  • یافتن مزایای رقابتی واقعی برای محصول یا خدمت ارائه شده، نسبت به رقبا

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. مباحث بازاریابی و ترکیب آن با دنیای دیجیتال، معمولا شامل گستره وسیعی از نظرات و تجارب می‌شود؛ من هم دوست دارم نظرات و تجارب شما را در این زمینه بدانم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 year پیش...

بلیط های چارتر، بلیط‌های وسوسه انگیزی که با قیمت ارزان و اقتصادی خود، مشتاقان سفر را بیشتر از پیش ترغیب به سفر می‌کنند، در این مطلب به راست و دروغ بلیط چارتر پرداخته ایم.

اگر حتی یک بار برای خرید بلیط هواپیما اقدام کرده باشید، نام بلیط چارتر را شنیده‌اید. بلیط‌های وسوسه انگیزی که با قیمت ارزان و اقتصادی خود، مشتاقان سفر را بیشتر از پیش ترغیب به سفر می‌کنند. در بین عموم مردم بلیط چارتر به معنی بلیط هواپیما ارزان می‌باشد.

بلیط چارتر در الویت اول

در حال حاضر بخش قابل توجهی از پروازها به صورت چارتر انجام می‌گیرد. با اینکه بلیط چارتر برای بسیاری از افراد نامی آشناست اما ممکن است هنوز برخی از مسافران اطلاعات دقیقی درباره این نوع بلیط و ویژگی آن نداشته باشند. اگر قصد خرید بلیط چارتر دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
بلیط چارتر، نامی آشنا برای مسافران هوایی
در صنعت هواپیمایی بلیط هواپیما بر دو نوع سیستمی و چارتر به مسافران عرضه می‌شود. منظور از بلیط چارتر، بلیط هایی هستند که توسط شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستقیم عرضه نمی‌شوند. بلکه شرکت‌های واسطه مانند یک آژانس هواپیمایی یا دفاتر گردشگری تمامی یا بخشی از صندلی‌های هواپیما را در مسیری مشخص پیش خرید و اجاره می‌کنند.

سپس در فرصت مناسب اقدام به فروش بلیط هواپیما به صورت چارتر می‌نمایند. قیمت بلیط چارتر برخلاف بلیط سیستمی توسط چارتر کننده تعیین می‌شود. معمولاً چارتر کننده ها سعی می‌کنند در مسیرها و بازه زمانی پرطرفدار پروازی را چارتر کنند.

به طور مثال بلیط تهران- کیش، بلیط تهران – مشهد و بلیط تهران- استانبول در زمره پرفروش‌ترین بلیط‌های پروازی می‌باشد. از همین رو چارتر کننده ها در این مسیرها اقدام به چارتر کردن پروازها در مدت معین می‌کنند.

چرا شرکت‌ها بلیط هواپیما را چارتر می‌کنند؟

شاید برای بعضی از مسافران سوال باشد که چرا آژانس‌های مسافرتی با اینکه قیمت بلیط چارتر ارزان‌تر از سیستمی ارائه می‌شود، اقدام به چارتر کردن می‌کنند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که درست است در اکثر مواقع بلیط‌های چارتر به نسبت بلیط سیستمی از قیمت پایین‌تری برخوردارند، اما این خود مزیتی است که موجب می‌شود تمامی صندلی‌های هواپیما به سرعت پُر شوند. از همین رو سود حاصل از فروش تمام صندلی‌ها برخلاف قیمت پایین بلیط‌ها قابل توجه و راضی کننده است. بلیط چارتر لحظه آخری یکی دیگر از انواع بلیط هواپیما می‌باشد.

رایگان، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: به نظر می‌رسد راهکاری که از طریق آن می‌توان جلوی افزایش نرخ قیمتها آن هم بصورت غیرمنطقی را گرفت این است که قیمت بلیط هواپیما به تمام مقصدها باید مشخص باشد. از این رو بلیط‌های چارتر باید طبق استانداردها قیمت گذاری شوند.

اگر تا لحظات آخر مانده به پرواز هنوز صندلی هواپیمایی خالی مانده باشد، چارتر کننده اقدام به تخفیفات ویژه می‌کند و قیمت را تا حدی پایین می‌آورد که بتواند بلیط را به فروش برساند. به این بلیط‌ها بلیط لحظه آخری گفته می‌شود.

برای برخی از مسافران سوال است که آیا شرکت‌های چاتر کننده قیمت بلیط هواپیما را خودشان تعیین می‌کنند و ممکن است گران‌تر از حد معمول باشد؟

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در این باره می‌گوید: قیمت بلیط هواپیما باید به صورت مشخص و واضح نمایش داده و اعلام شود و در این صورت است که سازمان تعزیرات می‌تواند با متخلفان و سودجویان برخورد کند. قیمت‌های بلیط باید طبق اصول و استانداردهای تعیین شده باشد.

آیا برای تمامی مسیرها بلیط چارتری عرضه می‌شود؟

به طور کلی بلیط چارتر برای مسیرهای پرتردد و پر طرفدار وجود دارد. در پروازهای داخلی بلیط چارتر مشهد، بلیط چارتر اهواز و بلیط چارتر کیش وجود دارد. در پروازهای خارجی بلیط چارتر استانبول پر طرفدارترین مسیر پرواز خارجی می‌باشد.

آیا بلیط چارتر قابل استرداد است؟

یکی از خصوصیات اصلی بلیط‌های چارتر غیر قابل کنسل و استرداد بودن آن است. معمولاً بلیط‌های سیستمی قابلیت استرداد دارند و هزینه آن به مسافر بازپس داده می‌شود. اما اگر بلیط چارتر خریداری کرده باشید، در صورت پشیمان شدن از سفر نمی‌توانید بعد از کنسلی مبلغ بلیط را بازپس بگیرید.

بنابراین در هنگام رزرو بلیط چارتر از سفر خود مطمئن باشید البته به تازگی در بعضی ایرلاین‌ها این امکان وجود دارد که بتوان بلیط چارتر را نیز کنسل و مبلغ آن را مسترد کرد ولی به طور عمومی این بلیط‌ها غیر قابل استردادند. برای کسب اطلاعات بیشترمی توانید مطلب" در چهار فصل چارتر سفر کنید" را که در همین باره نوشته شده است، مطالعه کنید و با اطلاعات کامل‌تری برای خرید بلیط هواپیما اقدام نمائید.

بلیط چارتر معتبر را از کجا بخریم؟

برای خرید بلیط چارتر هواپیما بهتر است به آژانس‌ها و سایت‌های معتبر فروش بلیط مراجعه کنید. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی از سایت‌های مطمئن بلیط رزرو کنید. در زمینه ارائه بلیط هواپیما سایت‌هایی مانند تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط جز معتبرترین سایت‌ها به شمار می‌رود.

با خرید بلیط هواپیما از تیک بان می‌توانید از خرید بلیط چارتر خود اطمینان داشته باشید. چرا که تیک بان با همکاری ۹۰۰ ایرلاین داخلی و خارجی معتبر و با استفاده از تیم پشتیبانی قوی و تمام وقت به تمامی سوالات و ابهامات شما پاسخ می‌دهد. برای مراجعه به این سایت کافی است کلمه تیک بان یا عبارت بلیط هواپیما | سایت معتبر خرید بلیط هواپیما تیک بان را جستجو نمائید. بلیط‌های خود را با تیک بان تیک بزنید.

منبع :‌ لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...