رفتن به مطلب

پردازنده های جدید اینتل


پست های پیشنهاد شده

نسل نهم پردازنده‌های دسکتاپ سری Core اینتل که پیشتر معرفی شدند؛ این نسل فعلا شامل سه پردازنده‌ با تمرکز روی بازار بالارده‌ها است که هر یک دارای مشخصات فنی مختص به خود هستند. به‌تازگی مشخصات فنی منتسب به چهار پردازنده‌ی نسل نهمی جدید اینتل لو رفته است که نشان می‌دهد این شرکت بالاخره می‌دهد پردازنده‌های جدیدی از سری کافی لیک رفرش تولید کند.

این مشخصات فنیِ لورفته، به چهار پردازنده مربوط می‌شود: پردازنده‌‌های هشت‌هسته‌ای Core i9-9900KF و Core i7-9700KF به‌همراه پردازنده‌‌های ۶هسته‌ای Core i5-9600KF و Core i5-9400F. مشخصات این پردازنده‌ها اخیرا توسط خرده‌فروشی‌های Data-Systems.Fi و Newegg و همچنین شرکت Synnex منتشر شده‌ است و فعلا نمی‌توان از صحت آن‌ها اطمینان داشت.

طبق قوانین نام‌گذاری فعلی Intel، پردازنده‌هایی که در پایان شماره‌مدل آن‌ها حرف F دیده می‌شود (مثل 9400F)، فاقد حافظه‌ی گرافیکی مجتمع هستند؛ به‌همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که این پردازنده‌های جدید بیشتر روی بازار سیستم‌های رده‌بالای مجهز به کارت گرافیک مجزا متمرکز باشند. اگر این اتفاق صحت داشته باشد، اینتل برای نخستین‌بار طی چندسال اخیر، به تولید محصولات رده‌بالای بدون حافظه‌ی گرافیکی مجتمع در یکی از اصلی‌ترین خانواده‌های پردازنده‌های خود اقدام می‌کند.

پردازنده‌‌های Core i7-9700KF ،Core i9-9900KF و Core i5-9600KF ظاهرا دارای فرکانس‌های پردازشی مشابهی هستند. افزون‌بر‌این، پردازنده‌ی ۶هسته‌ای Core i5-9400F دارای فرکانس ۲.۹/۴.۱ گیگاهرتز خواهد بود و توان طراحی حرارتی معادل ۶۵ وات خواهد داشت. طبق ادعای منابع این خبر، تمامی این پردازنده‌ها در مادربوردهای سری ۳۰۰ فعلی قابل‌استفاده خواهند بود.
اینتل تاکنون به‌صورت رسمی از این پردازنده‌های جدید رونمایی به‌عمل نیاورده و حتی در اطلاعیه‌هایش نیز به آن‌ها اشاره نکرده است؛ با این‌همه، فهرست شدن چهار پردازنده‌ی یادشده توسط Newegg و Synnex Thailand، از احتمال معرفی قریب‌الوقوع آن‌ها خبر می‌دهد. فراموش نکنید که تنها چند روز تا آغاز نمایشگاه بزرگ CES 2019 فاصله داریم و پیش‌بینی می‌کنیم که اینتل در آنجا حضور شایان‌توجهی داشته باشد. این احتمال وجود دارد که اینتل در جریان برگزاری سی‌ئی‌اس ۲۰۱۹ طی یک کنفرانس مطبوعاتی، از این پردازنده‌ها پرده‌برداری کند.

در هر صورت، اگر اینتل از این CPUهای جدید رونمایی کند، احتمالا تاریخ عرضه و قیمت آن‌ها را نیز مشخص خواهد کرد (خوشبختانه i9-9900KF قرار است قیمت کمتری نسبت به i9-9900K داشته باشد). مورد مهم دیگری نیز وجود دارد؛ اینتل اخیرا با مشکلات مربوط به کمبود تقاضا از سوی مردم مواجه شده است و این احتمال وجود دارد که با عرضه‌ی پردازنده‌های جدید، اتفاقات مثبتی برای این شرکت بیافتد. 

ویرایش شده توسط mobin master
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...