رفتن به مطلب

بررسی A7 سامسونگ


پست های پیشنهاد شده

سامسونگ مدتی پیش به‌طور رسمی گوشی‌های جدید سری A خود را در کشورمان معرفی کرد و حال این فرصت را یافتیم تا یکی از این میان‌رده‌های جدید سامسونگ را بررسی کنیم. از سال‌های پیش که سامسونگ خود را به‌عنوان بازیگری مهم در دنیای گوشی‌های هوشمند مطرح کرد تابه‌امروز،‌ این شرکت همواره تنوع را در سبد محصولات خود حفظ کرده است. سری S به‌عنوان پرچم‌دار، سری Note به‌عنوان پرچم‌داران اندازه‌‌بزرگ، سری A به‌عنوان میان‌رده‌های همیشه مدعی و سری J به‌عنوان گوشی‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی سامسونگ هستند. کره‌ای‌ها سال ۲۰۱۸ را با معرفی گلکسی A8 و A8 پلاس آغاز کردند و سپس گوشی‌های سری گلکسی A6 را وارد بازار کردند و حال، نوبت به مدل‌‌هایی با شماره‌ی فرد رسیده است.

البته، مدل‌‌های جدید سری A با پسوند S نیز در سال جاری میلادی خبرساز شدند.کره‌ای‌ها به‌تنهایی در رتبه‌ی نخست تولیدکنندگان گوشی هوشمند جهان قرار دارند و این مسئله را مدیون تنوع محصولاتشان هستند. گلکسی A7 و گلکسی A9 هر دو میان‌رده‌هایی با تمرکز بر دوربین هستند. A7 با سه دوربین و A9 با چهار دوربین روانه‌ی بازار شده‌اند. نمایشگر همواره از قوت‌های این سری بوده و شارژدهی نیز در آن‌ها ستایش شده است. زبان طراحی نسخه‌های امسال این سری تغییر بنیادی کرده و با گوشی‌های متحول‌شده‌ای ازنظر ظاهری روبه‌رو هستیم.

سامسونگ یک سال پس از مهاجرت به طراحی جدید در پرچم‌داران سری اس ۸،‌ زبان طراحی جدیدی با حاشیه‌های کمتر و نمایشگر کشیده را به میان‌رد‌ه‌های خود آورد. گوشی‌های سری A همواره حس کیفیت بالا و لوکس‌بودن را در بین میان‌رده‌ها به کاربر القا می‌کنند؛ اما سامسونگ در A7 در ارائه‌ی این حس به‌اندازه‌ی برخی رقبا موفق نبوده است. متأسفانه کره‌ای‌‌ها در تصمیمی عجیب از فریم پلاستیکی در ای ۷ امسال استفاده کرده‌اند. این فریم براق و هم‌رنگ با دیگر بخش‌های گوشی است؛ اما ما فریم‌های فلزی را بیشتر می‌پسندیم. طراحی جلو گوشی یادآور اعضای دیگر سری ای در سال ۲۰۱۸ است؛ ولی پشت دستگاه در برخی اِلِمان‌ها تفاوت‌هایی با آن‌ها دارد.

سامسونگ از نسخه‌ی جدید گوریلا گلس در ای ۷ استفاده نکرده و نسخه‌ی سوم شیشه‌ی ضدخراش ساخت کورنینگ را برگزیده است. مشکل مرسوم گوشی‌های شیشه‌ای، یعنی لک‌پذیری زیاد در ای ۷ نیز وجود دارد و در نسخه‌ی آبی‌رنگ بررسی‌شده‌ی ما نیز این مشکل نمایان بود. A7 با وزن ۱۶۸ گرم کمی سبک‌تر از برادران امسال خود است و ضخامت ۷.۵میلی‌متری آن کاملا برای گوشی میان‌رده مناسب ارزیابی می‌شود. به‌دلیل لغزنده‌بودن گوشی توصیه می‌کنیم از قراردادن روی سطوح صاف خودداری کنید. با‌توجه‌به قرارگیری کامل پنل پشتی دستگاه در فریم دستگاه،‌ این لغزندگی وقتی گوشی را دردست می‌گیرید، چندان آزاردهنده نیست. متأسفانه کره‌ای‌ها قاب محافظی را همراه‌با محصول ارائه نکرد‌ه‌اند.

همان‌طورکه در بررسی گوشی‌های سری A8 امسال نیز بیان کردیم، گوشی‌های این سری هنوز ازنظر حاشیه‌های کنار و بالای نمایشگر یک پله عقب‌تر از برخی رقبا قرار می‌گیرند. تنها ۷۴.۴درصد جلو گوشی با نمایشگر پوشانده شده که در سال ۲۰۱۸ رقمی متوسط حتی برای میان‌رده‌ها محسوب می‌شود. سامسونگ از ترند این روزهای بازار، یعنی بریدگی بالای نمایشگر، استفاده نکرده و ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم. گوشه‌های نمایشگر کشیده و نسبت آن ۱۸.۵ به ۹ و همانند دیگر گوشی‌های سری ای در سال ۲۰۱۸ انحنادار هستند.استفاده از حسگر اثرانگشت در لبه‌ی کناری گوشی امر مرسومی نیست و سونی بزرگ‌ترین شرکت استفاده‌کننده از این ایده به‌شمار می‌رود. حال، سامسونگ نیز در اقدامی عجیب، حسگر اثرانگشت را به لبه‌ی سمت راست گوشی انتقال داده است. این حسگر همیشه فعال در نیمه‌ی بالایی فریم سمت راست و در فرورفتگی قرار گرفته است. محل این حسگر برای قرارگیری انگشت شست یک دست معمولی و البته راست‌دستان مناسب است. انتخاب این مکان در عمل استفاده از حسگر اثرانگشت را برای اجرای ژست‌ها ناممکن می‌کند. دقت حسگر اثرانگشت گلکسی A7 رضایت‌بخش است؛ اما سرعت آن هنوز درحد رقبای چینی نیست. سامسونگ با وجود نمایشگر همیشه روشن، تصمیم گرفته چراغ اعلان‌ را در گلکسی ای ۷ حذف کند.

کلیدهای تغییر حجم صدای A7 خشک و کوچک هستند و محل مناسبی ندارند. اگر این کلیدها در سمت چپ گوشی قرار می‌گرفتند، چنین مسئله‌ای با درنظرگرفتن دخالت دست دوم کاربر آزاردهنده نبود. طراحی خلوت پشت دستگاه و برآمدگی اندک ماژول‌های عمودی دوربین را باید جزو ویژگی‌های مثبت طراحی این گوشی دانست. از ملاقات جک ۳.۵میلی‌متری صدا در گوشی‌های سامسونگ خوشنود می‌شویم؛ اما تصمیم کره‌ای‌ها به استفاده از درگاه microUSB به‌جای USB نوع C ناامیدکننده است. کسب گواهی IP68 در نسخه‌ی ۲۰۱۷ گلکسی ای ۷ از دیگر قوت‌های آن در بازار میان‌رده‌ها محسوب می‌شد؛ با‌این‌حال سامسونگ این ویژگی مثبت را از نسل جدید حذف کرده است. متأسفانه نام هیچ‌یک از گواهی‌‌ها در مشخصات فنی گلکسی A7 و A9 به‌چشم نمی‌خورد. نسخه‌ی ۲۰۱۸ گلکسی ای ۷ در چهار رنگ آبی، طلایی، صورتی و مشکی دردسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.وقتی صحبت از نمایشگرهای OLED موبایل به‌میان می‌آید،‌ بی‌شک نام سامسونگ به‌عنوان بازیگر اصلی در این بخش به‌ذهن می‌آید. نمایشگرهای OLED ویژگی‌های ممتاز بسیاری دارند؛ اما قیمت گران‌تر درمقایسه‌با پنل‌های LCD باعث شده کمتر آن‌ها را در بازار میان‌رده‌ها شاهد باشیم. نمایشگرهای ارگانیک از سال‌ها پیش به‌دلیل ارائه‌ی ویژگی‌هایی مانند روشنایی زیاد، مشکی عمیق، خوانایی مناسب در زیر نورخورشید مدنظر سامسونگ بوده‌اند. A7 2018 به نمایشگر سوپرامولد ۶اینچی با رزولوشن ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ و نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ مجهز شده است. چنین رزولوشنی تراکم ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ را برای ای ۷ به‌ارمغان آورده است. این رقم برای میان‌رده‌ها مناسب است و در استفاده‌ی روزمره و در فواصل عادی مشکلی ازنظر مشخص‌بودن مرز پیکسل‌ها مشاهده نکردیم.

نتیجه‌ی درخشان گلکسی ای ۷ جدید در آزمایش روشنایی ما چندان دورازذهن نبود. A7 با ثبت حداکثر روشنایی ۹۶۰نیتی در آزمایش ۵۰درصد (۵۰درصد الگو سفید و ۵۰درصد دیگر مشکی) عملکرد خیره‌کنند‌ه‌ای از خود ارائه می‌دهد. حالت تنظیم خودکار در گوشی‌های سری گلکسی همواره یکی از بهترین‌ها در نوع خود بوده و این روشنایی نیز در این حالت به‌دست آمده است. همچنین در آزمایش ۱۰۰درصد که با الگویی تماما سفید انجام شد، گلکسی A7 رقم فوق‌العاد‌ه‌‌ی ۸۱۰ نیت را ثبت کرد. همان‌طورکه از نمایشگر اولد انتظار می‌رود، رنگ مشکی عمیق (روشنایی صفر نیت) و کنتراست بی‌نهایت است. حداکثر روشنایی در حالت پیش‌فرض Adaptive Display به‌دست آمده و بقیه‌ی حالت‌‌ها روشنایی کمتری دارند.

وقتی گلکسی ای ۷ را با خود به فضای باز می‌برید، به‌لطف نمایشگر روشن و حالت خودکار تنظیم روشنایی مشکلی ازنظر خوانایی نخواهید داشت. در این بخش، می‌توان ای ۷ را در رده‌ی برخی پرچم‌داران بازار قرار داد. زاویه‌ی دید نیز همانند دیگر نمایشگرهای اولد مناسب است و پدیده‌های مرسومی مانند Blue Shift در آن آزاردهنده نیستند. ازنظر حداقل روشنایی، گلکسی ای ۷ با تولید ۳ نیت عملکرد متوسطی از خود نشان می‌دهد. قابلیت Blue Light Filter در حالت پیش‌فرض تأثیر چندانی بر کاهش روشنایی نداشت؛ با‌این‌حال نور آبی آزاردهنده برای چشم تاحدزیادی کاهش پیدا می‌‌کند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...