mobin master 5 ارسال شده در آبان 13، 1397 گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در آبان 13، 1397 تمامی عشق و علاقهی گیمرهای بازیهای رایانهای سخت افزارهای گرافیکی قدرتمند هستندولی به شرط آنکه بازیها به شکل مطلوب و مورد انتظار، اجرا میشوند. درواقع به همین دلیل است که درایورها قهرمانان گمنام کارتهای گرافیکی در جهان لقب گرفتهاند. آنها در حال تغییر و رفع نیازهای خود هستند و در دراز مدت میتوانند منجر به بهبود عملکرد بازیهای محبوب شما شوند. با این حال، بهبود عملکرد درایورها تا حد زیادی به بازی بستگی داشته و نتیجه ممکن است متفاوت باشد. در موارد خاص درایورها سرعتهای بالا را به گیمر ارائه میدهند. AMD در بازی Rise of Tomb Raider امتیاز دو رقمی را ثبت میکند. در حالی که لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در بازیهای Hitman و Ashes of the Singularity: Escalation سرعتی عالی را ثبت میکند. در بازیهای دیگر درایورهای تازه، تفاوت زیادی ایجاد نمیکنند. سپس بازهایی هستند که برای ارائه سرعت و روانی بیشتر فریمریت بازی را کاهش میدهند. شاید تصویر کنید این کار غیرقابل توجیه است، اما چارتهای فریمریت و فریم زمان به وضوح این تغییرات را نشان می دهند. کارتهای گرافیک AMD Radeon RX 480 و Nvidia GeForce GTX 1060 6GB دو سال پیش معرفی شدند (البته در فاصله زمانی ۲۰ روزه). هدف این کارتها، آن دسته از گیمرهایی بود که مشغول بازیهایی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بودند. این دو لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به اندازهی کافی رشد داشته و بهروزرسانی دریافت کردهاند؛ و پس از دو سال هنوز در خط تولید قرار دارند و به فروش میرسند. هماکنون AMD Radeon RX 480 و GeForce GTX 1060 6GB Nvidia رشد بسیاری داشتهاند. این دو کارت گرافیک به ما فرصت دادند که دو محصول از دو سازندهی متفاوت را از هر نظر مقایسه کنیم، در حالی که تولد آنها فقط چند هفته با هم فاصله داشت. اگرچه ما فقط سه بیلد از سه درایور هر شرکت را ارزیابی کردیم، اما باز هم دیدگاه خلاصهای از نحوهی عملکرد را پیش روی ما قرار میدهد. پس از یک سال پیشرفت، و با جدیدترین بیلده، ما بیشتر علاقهمند هستیم تا رفتار اصلی هر کارت را در برابر پروفایلهای خود قرار دهیم. هدف ما دور شدن از واقعیت و از دست دادن دادههای واقعی نیست. اما روند کار کاملاً مشخص و واضح است. در بازیهای قدیمیتر با پایهی لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. 11 برتری انویدیا نسبت به AMD بسیار بیشتر است. حتی امروز در نسخهی سوم بازی بتلفیلد GeForce GTX 1060 6GB دوازده درصد سریعتر از Radeon RX 480 عمل میکند. در بازی Battlefield 4 بیست و شش درصد، در بازی Metro: Last Light Redux چهارده درصد و در بازی Grand Theft Auto V انویدیا سی درصد سریعتر عمل میکند. پیروزیهای انویدیا در بازیهای جدیدتر با پایهی DirectX 11 کاهش مییابد و حتی در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. رشد آن معکوس میشود. جای تعجب نیست که AMD پس از ۱۰ ماه، اولین نسخهی اورکلاک شدهی RX 480 را با نام Radeon RX 580 دوباره منتشر کرد. طرفداران AMD می توانند Radeon RX 580 را با حدود ۲۰ دلار کمتر از GeForce GTX 1060 6GB تهیه کنند. برخی از گیمرها برای افزایش سرعت بازیها، به درایورها بسیار امیدوار هستند. AMD می تواند به دستاوردهای خود در بازی Rise of the Tomb Raider افتخار کند. در ابتدا Radeon RX 480 در این بازی خوب ظاهر نشد. اما درایور نسخهی ۱۶.۷.۳ با ارائهی پچهایی، برخی از مشکلات بزرگ AMD را رفع کرد. همچنین Tom Clancy Ghost Recon Wildlands برای AMD نیز برنده محسوب میشود، اما عمدتا بهدلیل اینکه درایور Radeon از هشت ماه پیش برای Ghost Recon آمادهسازی شده بود. هنگامی که تیم درایور AMD شروع به بهینهسازی برای این بازی کرد، نرخ فریم متوسط را تقریباً ۱۰٪ افزایش داد. اما در مورد Tom Clancy's، Ashes of Singularity: Escalation و Battlefield 1، عملکرد Radeon RX 480 امروز چند درصد پایینتر از آن است که در گذشته بود. اما برای عادلانه بودن، جدیدترین درایور AMD و حتی تعداد زیادی از سناریوهای زمانبندی را که ما از آنها در ردههای قبلی اندازه گرفتهایم حذف می کنیم. بهینهشدهترین عملکرد کارت گرافیک انویدیا را در Hitman و Ashes of the Singularity شاهد هستیم. GeForce GTX 1060 6GB در سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته است که با جدیدترین درایور (۳۹۸.۳۶) افزایش یافته است. در Ashes ،GeForce GTX 1060 6GB امروزه نسبت به دو سال قبل ۱۳ درصد عملکرد بیشتری دارد. درواقع، دستاوردها از یک دهم درصد به حدود ۶ درصد می رسد. در Tom Clancy’s The Division انویدیا GeForce GTX 1060 6GB یک دهم درصد سرعت را از دست می دهد. همانطور که انتظار میرود، درایورهای ویدئویی جدید نرخ فریم را در بیشتر عناوین افزایش میدهند، اما تفاوتها اغلب ظریف و بسیار ناچیز هستند. AMD با سرعت ۲.۳ درصدی در مجموعه معیارهای ما قرار دارد، در حالی که انویدیا بهطور میانگین ۴.۳ درصد است. در برخی از بازیها، با افزایش سرعت فریم تا ۱۵٪ بهبود قابل ملاحظهای خواهید یافت، اما در برخی دیگر، تغییر بسیار اندک است که ممکن است حتی متوجه آن نشوید. بعید به نظر می رسد که بهروزرسانی درایور برای یک بازی که قبلاً کند بوده و قابل اجرا نبوده بتواند بهطور ناگهانی با همان سختافزار آن را اجرا یا سرعت بخشد. لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
پست های پیشنهاد شده