رفتن به مطلب

مقایسه دو سرویس ایمیل مارکتینگ: Campaign Monitor و MailChimp


parswebdesign

پست های پیشنهاد شده

MailChimp ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ بخشی مهم از دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. با ارسال ایمیل جهت اطلاع رسانی به مشتریان و یا ارسال آخرین اخبار از طریق ایمیل، در واقع در حال توسعه رابطه‌ی خود با مشتری از طریق ایمیل هستید. بنابراین ایمیل مارکتینگ ابزاری بسیار ارزشمند برای گسترش و بهبود رابطه بین مشتری و شما به حساب می‌آید.

پلتفرم‌های زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها می توانید به راحتی و به سرعت ایمیل‌هایی بسازید، بفرستید و البته از همه مهمتر آن‌ها را بررسی و مدیریت کنید.

امروز می‌خواهیم 2 سرویس محبوب ایمیل مارکتینگ یعنی Campaign Monitor و MailChimp را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.

طرح‌های قیمت گذاری برای خدمات ایمیل مارکتینگ

اگرچه طرح‌های قیمت گذاری Campaign Monitor و MailChimp با هم متفاوت هستند ولی هر 2 آن‌ها 3 نوع طرح متفاوت به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنند. هر کدام از این پیشنهاد‌ها به تعداد اعضایی که مد نظر دارید، بستگی دارد.

اولین طرح هر 2 این سرویس‌ها برای ارائه خدمات مربوط به ایمیل مارکتینگ در تعداد ایمیل‌های ارسالی محدودیت‌هایی دارد. اولین طرح MailChimp تا ابد رایگان نامیده می‌شود. همانطور که از اسم این طرح می‌توان فهمید، این طرح برای 2000 اعضا و ارسال ماهیانه 12000 ایمیل کاملا رایگان می‌باشد. در طرف مقابل برای اولین طرح Campaign Monitor باید ماهیانه 9 دلار پرداخت نمایید که در این طرح می‌توانید 500 عضو داشته باشید و 2500 ایمیل نیز ارسال کنید.

طرح‌های بعدی این 2 سرویس دهنده محدودیتی بر تعداد ایمیل‌های ارسالی ندارند. برای دومین طرح MailChimp باید ماهیانه 10 دلار پرداخت نمایید. با این طرح می‌توانید 500 عضو داشته باشید. همچنین برای برخورداری از طرح دوم Campaign Monitor باید ماهیانه 29 دلار پرداخت نمایید و می‌توانید 500 عضو داشته باشید. البته نا گفته نماند در هر 2 سرویس دهنده می‌توانید با افزایش مبلغ پرداختی اعضای بیشتری را پوشش دهید.

طرح‌های برتر این 2 شرکت، خدماتی حرفه‌ای در حوزه‌ی ایمیل مارکتینگ ارائه می‌دهند که مسلما اطلاعات و خدمات بیشتری را به مشتری عرضه می‌کند. برای برخورداری از طرح برتر MailChimp باید ماهیانه 209 دلار برای 500 عضو پرداخت نمایید. در طرف مقابل قیمت این طرح در Campaign Monitor 149 دلار برای 2500 عضو می‎باشد. در طرح‌های برتر هر 2 شرکت نیز می‌توانید با پرداخت مبالغ بیشتر، اعضای بیشتری را پوشش دهید.

مقایسه‌ی خدمات ایمیل مارکتینگ

قیمت گذاری عاملی مهم در انتخاب سرویس ایمیل مارکتینگ می‌باشد ولی باید توجه داشته باشید که نباید تنها فاکتور تاثیر گذار در انتخاب شما باشد. خدمات ارائه شده توسط این 2 سرویس دهنده نیز می تواند بسیار مهم باشد. در بحث ساخت و مدیریت ایمیل‌ها، هر 2 شرکت ارائه دهنده سرویس، خدماتی تقریبا مشابه ارائه می‌دهند و قطعا تمامی نیاز‌های شما را پوشش می‌دهد.

در تمامی طرح‌های ارائه شده توسط هر 2 سرویس دهنده البته به غیر از طرح تا ابد رایگان MailChimp، می‌توانید فرم‌هایی با سلیقه خودتان طراحی کنید. علاوه بر این، قالب‌های آماده‌ای نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید و یا خودتان مطابق میلتان آن‌ها را نیز ویرایش نمایید.

همچنین ایمیل‌هایی با قابلیت ارسال خودکار نیز برای خدمت رسانی بهتر به شما تعبیه شده است که می‌توانید با اعمال تنظیمات مختلف، آن‌ها را برای ارسال خودکار در زمان‌های به خصوص مانند هنگام ثبت نام کاربر جدید آماده کنید.

در مورد پشتیبانی نیز، کاربرانی که از طرح تا ابد رایگان MailChimp استفاده می‌کنند تنها باید به راهنمایی موجود در سایت بسنده کنند ولی برای کاربرانی که حق خدمت رسانی پرداخت می‌نمایند، پشتیبانی 24 ساعته و همه روزه آماده حل مشکلات شما می‌باشد.

کاربران Campaign Monitor نیز می‌توانند با ارسال ایمیل به بخش پشتیبانی مشکلات خود را بیان کنند ولی نا گفته نماند که اولویت پاسخگویی با مشتریان طرح برتر می‌باشد.

گزارش گیری در ایمیل مارکتینگ

در عصر تکنولوژی و دیجیتال امروزی نیز اطلاعات نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. از این رو، شاید یکی از اهداف اصلی ایمیل مارکتینگ دریافت گزارش‌های مفیدی باشد که از ارسال ایمیل‌های مختلف به مشتریان به دست می‌آید.

گزارش‌های MailChimp بسیار آسان و قابل درک هستند. شما به راحتی می‌توانید نرخ باز شدن ایمیل‌ها و حتی نرخ کلیک‌ها را متوجه شوید. علاوه بر این‌ها می توانید متوجه شوید کاربران کدام مکان‌ها بیشتر ایمیل‌های شما را باز کرده‌اند. همچنین از آنجا که MailChimp با گوگل آنالیتیک همکاری می‌کند، آمار‌های جالب بیشتری از جمله نرخ تبدیل، آمار بازده، درآمد و ... به شما ارائه بدهد.

اگرچه آمار‌های Campaign Monitor به قابل فهمی و کاملی MailChimp نمی‌باشد ولی به هر حال این شرکت هم با گوگل آنالیتیک همکاری‌هایی داشته و می‌تواند آمار های مفیدی در اختیار شما قرار دهد.

در اینجا سعی کردیم 2 غول سرویس دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم. توجه داشته باشید، در آخر شما هستید که تصمیم می‌گیرید. امیدواریم توانسته باشیم در انتخاب مورد بهتر به شما کمک کرده باشیم.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...