-
اطلاعیه ها
-
برخوردی شدید با تاپیک های تبلیغاتی شنبه, 12 آبان 1397
درود، از این لحظه به بعد، تمامی تاپیک های تبلیغاتی سبک رپرتاژ که با هدف جمع آوری بک لینک در انجمن های بیست اسکریپت ایجاد می شوند، حذف شده و دسترسی کاربر خاطی نیز مسدود خواهد شد.
-
-
تعداد ارسال ها
79 -
تاریخ عضویت
-
آخرین بازدید
-
روز های برد
5
آخرین بار برد parswebdesign در 6 اردیبهشت
parswebdesign یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!
اعتبار در سایت
21 Excellentدرباره parswebdesign
-
درجه
کاربر نیمه فعال
- تاریخ تولد تعیین نشده
اطلاعات شخصی
-
سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
دروپال
-
زبان برنامه نویسی و تخصص ها
PHP
C++
CSS
HTML
SQL
jQuery
موارد دیگر -
انجمن ساز مورد علاقه
IPS
-
آدرس سایت
http://parswebdesign.com/
-
اخیرا در حال بررسی سایتهای تازه طراحی شده بودم و نکات مثبت هر سایت را مد نظر قرار میدادم و یادداشت میکردم تا بعدها از آنها در طراحیهای خود استفاده کنم. ناگهان در یک سایت متوجه یک نکتهی بسیار جالب شدم. حتما از خود میپرسید آن نکته چیست؟ آن نکته چیزی جز یک متن و محتوای طولانی نبود، منظورم از طولانی چند خط نیست بلکه چند پاراگراف بلند میباشد. از همه جالبتر اینجا بود که من تمامی محتوا را کاملا مشتاقانه خوانده بودم بدون آنکه صفحه سایت را ببندم. طراحی ایدهال و مینیمال سایت با من کاری کرده بود که متن را تا انتها بخوانم. در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو، میدانیم وجود متون بلند برای سایتها ضروری میباشد. اگر محتواها از حدی کوتاهتر باشند(کمتر از 600 کلمه)، احتمال اینکه صفحهی آن محتوا به رتبههای بالای موتورهای جستجو برسد، بسیار کم میباشد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که محتواهای طولانی دردسرهای خاص خود را دارند به طوریکه تجربه نشان داده بیشتر این محتوا به طور کامل از طرف مخاطب سایت خوانده نمیشود و آنها تنها بخشی از متن را میخوانند. مسلما راههایی وجود دارد تا بتوان محتواهای طولانی را طوری در سایت قرار داد که هم کاربر آنها را بخواند و هم از نظر سئو مشکلی وجود نداشته باشد. برای این کار باید محتوای خود را به صورت متنی در صفحهی مورد نظر خود قرار دهید و آن را تا جایی ادامه دهید که کاربر نیز آن را دنبال خواهد کرد. در ادامه نکاتی را بیان میکنیم که با رعایت آنها میتوانید هم محتواهای بلند و سئو شده را در سایت خود قرار دهید و هم مخاطب خود را به خواندن کل آن تشویق کنید. حالتهای چرخشی حالتهای چرخشی یکی از راههایی است که به وسیلهی آن میتوانید توجه کاربر را حسابی به خود جلب کنید. در این نوع طراحی، معمول چرخشها را با رویدادهایی (action) همراه میکنند. به عنوان مثال با حرکت موس روی یکی از المانهای سایت، آن المان چرخشی میکند و توجه مخاطب را جلب میکند. به عنوان مثال به سایت شیرینی پزی Emporium توجه کنید. وقتی موس خود را روی هر کدام از شیرینیها ببرید، شیرینی چرخشی میکند و اطلاعات جزئی روی آن به نمایش گذاشته میشود که با کلیک کردن روی آن میتوانید اطلاعات بیشتر و جزئیتری را در مورد آن شیرینی مطالعه کنید. مسلما آن اطلاعات کوتاه و عکس شیرینیها خود میتواند توجه مخاطب را به شدت به خود جذب کند و باعث شود مشتاق به خواندن اطلاعات بیشتر شود. سایت Emporium برای عکسها از حالت چرخشی استفاده کرده که به خوبی نیز عمل کرده است. حال، شما میتوانید این روش را برای هر المان دیگری حتی بخش کوتاهی از متن اجرا کنید که با یک چرخش، مخاطب را به خواندن محتوای اصلی و طولانیتر مجاب کند. اسلایدرهای حرکتی اسلایدر بخشی از سایت شما را اشغال میکنند ولی از طرفی میتواند محتواهای زیادی را نیز به مخاطب انتقال دهد. علاوه بر این اسلایدرهای حاوی عکس میتوانند علاوه بر انتقال مفهوم و محتوا، جذابیت بیشتری را برای مخاطب ایجاد کند. همچنین شما در اسلایدرها محدودیت خاصی ندارید و میتوانید با توجه به نیاز خود اسلایدهای بیشتری اضافه کنید. به اسلایدر شرکت سرمایه گذاری Capital Partners توجه کنید. در این اسلایدر در هر اسلاید پاراگرافهای کوتاهی از متن به چشم میخورد که مخاطب میتواند با کلیک روی هر اسلاید ادامهی محتوا را مطالعه کند. این چنین برای قرار دادن محتوای اصلی فضای بیشتری در اختیار دارید و مخاطب را از قبل در اسلایدها به خواندن مطالب بیشتری تشویق کردهاید و مخاطب خود به سراغ مطالب بیشتر رفته است و مشتاق خواندن محتوای بیشتر میباشد. برگههای انتقال یکی دیگر از راههای قرار دادن محتواهای بلند در سایت بدون از دست دادن کاربر استفاده از برگههای انتقال میباشد. از این طریق شما میتوانید تنها قسمتی از متن را به مخاطب نشان دهید و توجه مخاطب را به خود جلب کنید و سپس اگر مخاطب مایل به خواندن ادامه مطلب بود، میتواند روی هر کدام از این برگهها کلیک کند تا محتوای اصلی در صفحهی دیگر نمایش داده شود. به عنوان مثال بخش مطالعات این سایت را در نظر بگیرید، در هر برگه یک عکس و قسمت جذابی از محتوا اصلی میتواند توجه مخاطب را جلب خود کند و باعث شود مخاطب با کلیک روی برگهها به صفحهی محتوا اصلی منتقل شود. مسلما تکنیکهای زیاد دیگری وجود دارد که به وسیلهی آن میتوانید محتواهای بلند را در سایت خود قرار دهید و توجه مخاطب را حفظ کنید، اما باید به اصول سئو نیز توجه داشته باشید، زیرا بعضی از این تکنیکها برخلاف اصول سئو میباشد که باعث میشود از طرف موتورهای جستجو جریمه شوید. راهکارهایی که ما به شما ارائه دادیم، روشهایی کاملا امتحان شده و سالمی بودند که هیچ کدام به سئوی سایت شما لطمه وارد نمیکند. امیدواریم این نکات به شما کمک کند.
-
هاستینگ های ضعیف: پردیس هاستینگ و پرشین هویز که دومی فوق العاده افتضاحه
-
رابط همیشه عاملی بین انسانها و هدف نهایی ما میباشد. باید باور کنیم که هیچگاه از این واسطه خلاص نخواهیم شد. با توجه به نحوهی ساخت رابط کاربری سایت، ممکن است گاهی این واسطه ما را به هدفمان نزدیک کند و گاهی نیز باعث اذیت و خستگی کاربر شود و ما را به کل از هدف خود دور کند. خبر خوب اینجاست که نقاط ضعف طراحی رابط کاربری میتوانند به راحتی کاهش یابند و حتی حذف شوند. یکی از راههای بهبود رابط کاربری اضافه کردن اجزا انسانی به طراحی میباشد. برای این کار رابط باید طبق رفتارها و احساسات انسانها طراحی و ساخته شود تا هنگام کار با آن احساس خستگی نکنیم. اجزا انسانی شامل چندین عامل بسیار مهم میباشد که باید به آنها توجه ویژهای کرد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم: زبان زبان یکی از قدیمی ترین راههای ارتباطی هست که هیچوقت قدیمی و منسوخ نمیشود. زبان نوشتاری یکی از ابزارهای اولیه برقراری ارتباط بوده و هست و خواهد بود. بنابراین در طراحی رابط کاربری خود به نحوی از زبان نوشتاری استفاده کنید که همهی مردم بتوانند به راحتی متوجه منظور نوشتههای شما بشوند. علاوه بر این از به کار بردن بیش از حد اصطلاحات تخصصی نیز پرهیز کنید و تمام تلاش خود را بکنید که استفاده از آنها را به حداقل برسانید. این موضوع فقط به نوشتهها اختصاص ندارد، بلکه در طراحی و استفاده از آیکونها و برچسبها نیز صادق است. بنابراین سعی کنید از آیکونهایی استفاده نمایید که به راحتی منظور شما را به کاربر برسانند. استفاده از موارد روزمره وقتی موردی برای ما آشنا به حساب بیاید، به مراتب آن را سریعتر درک میکنید. به عنوان مثال وقتی از یک شیشه باز کن استفاده میکنیم، استفاده از آن در دفعات بعدی برای ما بسیار آسانتر است و بیشتر تمایل داریم تا به سراغ آن برویم تا یک وسیلهی جدید! در طراحی رابط کاربری نیز دقیقا باید به این نکته توجه کرد، از عوامل و المانهایی استفاده کنید که در زندگی روزمره بیشتر به چشم و کار ما میآیند. با این کار قطعا بهتر از گذشته میتوانیم منظور و هدف خود را به مخاطب انتقال دهیم. تمرکز وقتی روی یک مورد تمرکز کنیم، مسلما در انجام آن بهتر نیز عمل میکنیم. در طرف مقابل وقتی سعی میکنیم به طور همزمان روی چند کار تمرکز کنیم، کارایی پایینتری خواهیم داشت. رابط ایدهال رابطی است که توجه مخاطب را تنها به یک کار جلب کند و با اضافه کردن اهداف جدید و زائد باعث حواس پرتی کاربر نشود. وجود موارد اضافی تنها شما را از هدف خود دورتر خواهد کرد. مکان وقتمی گم شویم، نمیتوانیم به خوبی روی هدف خود تمرکز کنیم و از تلاش برای رسیدن به آن دست میکشیم. به عنوان مثال در انجام فرایندی چند مرحلهای در سایت، یک رابط خوب به طور دقیق مرحلهی فعلی شما را نشان میدهد و علاوه بر آن مرحلهی قبلی و بعدی را نیز مشخص میکند. در سایتها، نحوه ی انتقال بین صفحات در درک کاربر از محل فعلی خود بسیار مهم میباشد. همچنین وجود سر تیترها (heading) نیز میتواند در این زمینه کمک زیادی به شما بکند. اشتباهات یکی دیگر از نقشهای رابط کاربری کاهش خطاها و اشتباهات میباشد. هر چند که متاسفانه با طراحی نامناسب بعضی از رابطها، درصد اشتباهات افزایش نیز پیدا میکند. هرچه بیشتر کاربران از سایت شما استفاده بکنند، اطلاعات بیشتری به دست شما میرسد. با بررسی این اطلاعات میتوانید آماری بسیار مفید به دست بیاورید که به وسیلهی آن میتوان درصد اشتباهات را به حداقل رساند. بنابراین باید به بازخوردهای کاربران خود توجه ویژهای داشته باشید، حتی در بعضی مواقع باید از کاربر علت اشتباه و خطا را جویا شویم تا علت اشتباه را پیدا کنیم و هر چه سریعتر آن را حل کنیم. احساسات یکی از مشخصههای اصلی ما انسانها، احساسات میباشد. شاید بتوان احساسات را چگونگی درک ما از دنیا و چگونگی درک دنیا از ما دانست. بنابراین تعریف و به کار گیری احساسات برای ماشینها بسیار دشوار میباشد، اما تا جایی که امکانش باشد، باید رابط کاربری را احساسی طراحی کرد. برای این کار میتوان از رنگها، شکلها و پیامهای مختلف استفاده کرد که حس رضایت بخشی را در کاربر ایجاد کند و همچنین حسهای منفی او مانند خشم و ناراحتی را از او دور کند. وقتی کاربر با احساس خوبی سایت شما را ترک کند، مطمئنا رابط کاربری و برند شما را به موفقیت نزدیکتر کرده است. به طور خلاصه، همیشه باید به یاد داشته باشیم که ما انسان هستیم و در حال طراحی رابطی برای دیگر انسانها هستیم. بنابراین اگر بتوانیم ارتباطی نردیکتر، شفافتر و بهتری با کاربر خود داشته باشیم، قطعا میتوانیم به هدف خود نزدیکتر شویم. منبع: رابط کاربری: اضافه کردن اجزا انسانی به طراحی سایت
-
اگر به دنبال طراحی سایت موفق هستید نیاز است که به نکاتی توجه کنید البته توجه داشته باشید مسائل بسیاری می تواند در طراحی موفق شما تأثیرگذار باشند اما بعضی از این نکات مهم تر و ضروری تر به نظر می رسد که به آن ها خواهیم پرداخت. به سئو در طراحی وب سایت خود اهمیت دهید، طراحی سایت حرفه ای بدون توجه به سئو می تواند باعث شود وب سایت حرفه ای شما در بین میلیون ها میلیون وب پیج در دنیا گم شود. اما توجه داشته باشید که طراحی سایت با ظاهری جذاب و حرفه ای در کنار رعایت سئو می تواند نتیجه مطلوب تری را برای شما به دنبال داشته باشد. اگر به دنبال طراحی سایت موفق و حرفه ای هستید 8 نکته زیر را در نظر داشته باشید: داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت مطالب سایت خود را به صورت شفاف و بدون ابهام درج کنید. استفاده از تیترهای توصیفی در صفحه اول سایت روش مناسبی است تا کاربر را متوجه کنید موضوع مطالب وب شما چیست؟ کلمات کلیدی نیز می تواند به شما کمک کند. دقت کنید که عدم شفافیت موجب می شود وقت بازدید کنندگان سایت شما تلف شود. ساده نگه داشتن طراحی وب خود اگر فکر می کنید که طراحی وب سایت حرفه ای به معنی شلوغ کردن آن با افکت های مختلف و البته سنگین است سخت در اشتباه هستید. توجه خود را روی قابلیت های استفاده از وب، تبدیل بازدید کنندگان به خریدار و خریداران و فروش معطوف کنید. سرعت بارگذاری توجه داشته باشید که کاربران هرگز ساعت ها برای بارگذاری محتوای سایت شما صبر نخواهند کرد و همین که با کندی بارگذاری صفحات سایت شما مواجه شوند صفحه را خواهند بست. حتی اگر سایت شما یکی از بزرگ ترین سایت ها در زمینه کاری خود باشد انتظار طولانی می تواند کاربران را کلافه کند. کافی است چند دقیقه خود را به جای کاربران بگذارید. آسان سازی فرایند خرید اگر قصد دارید طی فرآیند و پیش از خرید قطعی و پرداخت مبلغ مشتریان از خرید پشیمان نشوند آن ها را مجبور به پیمایش مسیرهای طولانی نکنید. کل فرآیند خرید از جستجو، نمایش توضیحات و صفحه خرید را طی یک یا دو مرحله به پایان برسانید. جلب توجه با استفاده از فضای سفید مطالب وب سایت خود را شلوغ و آشفته نکنید. فضای سفید کمک شایانی به طراحی وب شما می کند. توجه داشته باشید اگر مطالب سایت شما زیاد و تعداد صفحات نیز زیاد هستند حتماً یک کادر جستجو اضافه کنید. آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت بخاطر داشته باشید تا حد امکان وب سایت خو را از طریق خبرنامه RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید. مشخصات خود را کاملاً در وب سایت قرار دهید اگر وب سایت شما به فروش مستقیم محصولات می پردازد، وجود اطلاعات تماس و فرم تماس بسیار ضروری است. اگر به حفظ حریم خصوصی اهمیت می دهید می توانید از خدمات لینک هایی که به طور اتوماتیک آدرس های ایمیل را دریافت می کنند استفاده نمایید. بروزرسانی مرتب وب سایت اگر می خواهید وب سایت شما به موفقیت برسد بایستی آن را به طور مرتب بروزرسانی کنید و محتوای مناسب در آن قرار دهید. شایان ذکر است که موتورهای جستجو به ویژه گوگل امتیاز ویژه ای به وب سایت هایی که به طور مرتب بروز می شوند می دهند.
-
اگر قصد دارید اقدام به راه اندازی یک سایت نمایید پیش هر کاری باید به هفت نکته مهم و اساسی توجه کنید تا پس از پایان پروژه طراحی خود بتوانید نتیجه مطلوب و مورد نظر خود را کسب کنید. در ادامه این نکات را برای شما ذکر خواهیم کرد: 1. هدف از طراحی وب سایت دقت کنید که همواره در هر مسئله مهمی تعیین اهداف یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه گردد. کافی است از خود بپرسید هدف من از طراحی سایت چیست؟ هر چقدر بتوانید پاسخ این سؤال واضح تر باشد کار شما آسان تر خواهد بود. 2. مخاطبان شما آیا از خود پرسیده اید مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ این سؤال را پس از ایجاد و بیان هدف از خود بپرسید. آیا قرار است مخاطبان وب سایت شما شرکت های دولتی و غیردولتی باشند؟ یا همه افراد جامعه می توانند در دسته مخاطبان شما قرار گیرند؟ شاید هم مخاطبان شما را قشر جوان و نوجوان تشکیل می دهند. این که شما بتوانید مخاطبان خود را به درستی شناسایی کنید باعث می شود سایت شما سایتی کاربرپسند برای مخاطبان باشد. 3. لوگو و نام تجاری مورد نیاز یکی از نکات قابل توجه که نیاز است آن را مد نظر قرار دهید این است که لوگو و نام تجاری متناسب با اهداف خود داشته باشید اگر نام تجاری شما عالی باشد و به صورت صحیح استفاده گردد حس اطمینان مشتریان را به دنبال خواهد داشت و باعث می شود مخاطبان شما به این نکته برسند که با یک شرکت کاملاً حرفه ای روبرو هستند. 4. بودجه شما دیگر نکته ای که لازمه هر فعالیتی است توجه به بودجه است. هر چه میزان بودجه شما بیشتر باشد باعث می شود سرعت کار شما بالاتر برود و با در آمد بیشتری به اهداف خود برسید. بودجه شما می تواند عامل مهمی در موفقیت شما باشد. به این نکته نیز توجه کنید که به همان اندازه که بودجه شما اهمیت دارد مدیریت آن نیز دارای اهمیت است پس از مدیریت آن غافل نشوید. 5. مطالب و محصولات محتوای خوب از دیگر مسائلی است که می تواند پیروزی و موفقیت را برای شما به ارمغان آورد. چرا که مشتریان باید بدانند دنبال چه چیزی هستند و به چه دلیل به سایت شما مراجعه کرده اند. اگر محتوای مناسب و خوبی در وب سایت خود درج نکرده اید لذت وب گردی را از کاربران خود گرفته و آن ها را از سایت خود بیزار کرده اید. استفاده از عکس های زیبا و شاخص یا ویدیوهای کاربر پسند می تواند باعث شود مخاطب سایت شما را باز هم برای بازدید انتخاب کند. با نشر محتوای خسته کننده این فرصت را از خود نگیرید. 6. اهمیت بهینه شدن سایت(سئو) و قرار گرفتن در صفحات اول گوگل سئو یک داستان تمام نشدنی و بسیار شیرین است. سئو یکی از بهترین روش های تبلیغات سایت شما در بستر اینترنت است. اگر کمی درباره اهمیت آن مطالعه کنید متوجه خواهید شد که حتی ارزش این را دارد که بودجه ای را به این کار اختصاص دهید. توجه داشته باشید همواره صفحاتی که در صدر صفحه جستجو برای کاربر نمایش داده می شود شانس بیشتری برای مراجعه کاربران بیشتر را دارند. 7. چه میزان از وقتتان را به وب سایت خود اختصاص دهید؟ برای وب سایت خود زمان بگذارید هر چقدر که توان دارید این کار می تواند شما را به موفقیت نزدیکتر کند. زمانی که طراحی سایت شما به اتمام رسید وقت آن است که به عنوان یک مشتری به سایت خود سری بزنید و از امکانات و ویژگی های اطلاع پیدا کنید. از خود بپرسید اگر من به عنوان یک مشتری وارد این سایت میشدم آیا از نوع طراحی، نوع محتوا، سرعت سایت و بقیه عناصر آن راضی بودم یا نه؟
-
قبل از به شروع طراحی هر نوع وبسایتی باید توجه ویژهای به کارآمد بودن و تجربه کاربری یا همان UX آن داشته باشیم. تنها وقتی میتوان وب سایتی را موفق دانست که به خوبی بتواند پاسخگوی نیازهای کاربران و بازدید کنندگان خود باشد. به همین دلیل، قبل از شروع به طراحی سایت باید حسابی به فکر مخاطبان خود باشید. نیازهای مخاطبان خود را شناسایی و بررسی کنید و به آنها توجه کنید و طبق این نیازها اقدام به طراحی سایت کنید، این چنین احتمال اینکه سهامداران و مشتریان بالقوه با شما تماس بگیرند نیز بسیار زیاد خواهد شد. روندهای محبوب طراحی UX روندها و کارهای رایج در طراحی UX همواره در حال تغییر هستند و ثابت باقی نمیمانند، شاید بتوان دلیل آن را فعالیتهای مختلف سایتهای متفاوت دانست، به زبانی دیگر هر سایتی با توجه به زمینهی فعالیت خود، نوع خاصی از طراحی را میطلبد. همچنین ممکن است برای مدتی افراد زیادی از نوع خاصی از طراحی استقبال کنند ولی بعد از مدتی دیگر کسی سراغ آن نوع طراحی نرود. به همین دلیل باید زحمت زیادی هنگام طراحی UX کشید و توجه خاصی به آن داشت. در اینجا میخواهیم راهنماییهایی را در زمینهی طراحی UX برای شروع کار طراحی سایت در اختیار شما قرار دهیم: طراحی ریسپانسیو(Responsive) موبایل بی شک سایت شما باید ریسپانسیو باشد. امروزه کاربران زیادی سایتهای مختلف را با تلفن هوشمند خود میبینند و از تلفن هوشمند خود به عنوان دستگاه اصلی خود برای وب گردی استفاده میکنند. از این رو اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد، به احتمال زیاد، مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. به تجربهی احساسی کاربرها توجه کنید استفاده از سایت شما باید برای کاربر راحت باشد به طوری که هنگام استفاده از آن دچار سردرگمی نشود. همانطور که گفته شد، قبل طراحی باید به خوبی نیازهای کاربران خود را شناسایی کنید و سایت خود را طوری طراحی کنید که نیازهای کاربران را برطرف کند. علاوه بر این میتوانید سایتهای موفق را مد نظر داشته باشید و در طراحی خود از آنها الگو بگیرید، به عنوان مثال آیکون 3 خط موازی امروزه برای قرارگیری به عنوان منو بسیار محبوب است. پیام دهی اندازهی فونت باید به اندازهای بزرگ باشد که پیامها برای بازدید کنندگان خوانا باشد. از پیامهای یکپارچه و با ارزشی استفاده کنید که به نیازهای کاربر پاسخ دهد. همچنین استفاده از دکمههای فراخوانی به اقدام (call to action) میتواند برای مجاب کردن کاربر به ماندن در سایت ایدهی مناسبی باشد. تلاش برای نگه داشتن کاربر در سایت جزو اصول جدایی ناپذیر طراحی UX میباشد که همیشه برای طراحان حرفهای UX حائز اهمیت بوده است. اسکرول افقی در مقابل با اسکرول عمودی با توجه به محتوایی که میخواهید به کاربر نشان دهید، می توانید یکی از 2 نوع اسکرول را برای سایت خود انتخاب کنید، حتما لازم نیست که اسکرول عمودی داشته باشید. اخیرا در طراحیهای جدید شرکتها در سایتهای خود برای به نمایش گذاشتن محتواهای خود از اسکرول افقی نیز استفاده میکنند، اگرچه هنوز هم پیشنهاد میشود تا برای نشان دادن چندین عکس مختلف یا متنهای طولانی از اسکرول عمودی استفاده کنید. باز هم تاکید میکنیم نوع اسکرول را با توجه به برند و نیازهای مخاطب خود تعیین نمایید. به فکر انگشتان کاربران باشید از آنجا که امروزه بیشتر کاربران با تلفنهای هوشمند و صفحه نمایش لمسی از سایت شما بازدید و استفاده میکنند، باید به فکر صفحه نمایشهای لمسی نیز باشید. در صفحه نمایشهای لمسی نحوهی قرارگیری المانها و عناصر مختلف سایت مانند آیکونها و دکمهها بسیار مهم میباشد زیرا قرارگیری نزدیک دکمهها، استفاده از آنها را برای کاربرانی که از صفحه نمایش لمسی استفاده میکنند، به مراتب سختتر میکند. در طراحی UX همواره گفته میشود که سایت باید طوری طراحی شود که کاربر هنگام استفاده از آن احساس راحتی کند و تجربهی خوبی از بازدید سایت داشته باشد. اگر کاربر در سایت شما احساس راحتی کند، احتمال به مشتری تبدیل شدن او چندین برابر خواهد شد. مواردی را که در بالا اشاره کردیم، تنها جزئی از موارد حائز اهمیت طراحی UX بود که باید هنگام طراحی سایت به آنها توجه کرد. دنیای طراحی UX همواره در حال تغییر و پیشرفت میباشد، به همین دلیل باید همیشه به روز باشید تا کاربرها را راضی نگه دارید. منبع: روندهای طراحی UX :چگونه وب سایتی بسازیم تا به خوبی عمل کند؟
-
همانطور که کسب و کار شما رشد میکند، پیشروی سایت کسب و کار نیز باید مد نظر قرار بگیرد. دنیای اینترنت همواره در حال تغییر است و روزانه موارد و طراحیهای جدیدی به چشم میخورد. از این رو برای اینکه از دیگر رقیبان عقب نمانید، می بایست همواره در سایت خود تغییراتی اعمال نمایید تا آن را بروز نگه دارید. نا گفته نماند، در بعضی موارد برخی سایتها برای اینکه بتوانند به روز بمانند باید کاملا از نو مجددا طراحی شوند. اگر به موقع این گونه سایتها را تغییر ندهیم، ممکن است دیگر بازدید کنندگان سایت شما هیچگاه به مشتری تبدیل نشوند و احساس راحتی در سایت نداشته باشند. حال سوال اینجاست که چه زمانی باید سایت خود را مجددا از اول طراحی کنیم. در اینجا سعی میکنیم سوالهایی را مطرح کنیم که باید قبل از اقدام به طراحی دوباره به پاسخ آن فکر کرد: آیا طراحی سایت شما، با شرکت شما همگام است؟ معمولا کسب و کارها در دورههای زمانی مختلف با تغییرات کوچک و بزرگ همراه میشوند. در بعضی مواقع شرکتها رشد میکنند یا ادغام میشوند که تاثیراتی روی برند و نحوهی عملکرد آنها میگذارد، در چنین مواقعی وبسایت شما نیز باید به سرعت با این تغییرات همراه شود و در صورت نیاز مطابق آنها طراحی شود. اگر بازدید کنندگان سایت، متوجه شوند فعالیت شرکت شما از آنچه در سایت ذکر شده است متفاوت است، علاوه بر اینکه گیج و سردرگم میشوند، ممکن است باعث شود که دیگر هیچگاه به سایت و شرکت شما سر نزنند که قطعا اتفاق بسیار بدی برای کسب و کار شما به حساب میآید. اگر متوجه شدید که قرار است شرکت شما دچار تغییر و تحولاتی شود، حتما از قبل نسبت به طراحی مجدد سایت خود اقدام نمایید تا مشتریان شما دچار مشکلات احتمالی نشوند. با چنین کاری، نظم و یکپارچگی شرکت خود را به مشتریان ثابت خواهید کرد. عامل منحصر به فرد کسب و کار شما چیست؟ سایت شما میتواند در ایجاد تمایز بین شرکت شما با دیگر رقیبان در زمینهی فعالیتتان نقش مهمی ایفا کند. به زبانی دیگر طراحی سایت شما باید ارزش منحصر به فردی که به مشتریان خود ارائه میدهید و دیگر شرکتها عرضه نمیکنند را به خوبی به نمایش بگذارد. رقیبان خود را بررسی کنید، دریابید آنها چه کارهایی را انجام میدهند و چه کارهایی را انجام نمیدهند. از اطلاعات به دست آمده از این بررسیها برای طراحی سایت خود استفاده کنید. به گذشته توجه داشته باشید و نقاط قوت خود را مشخص نمایید، این نقاط میتوانند باعث ایجاد تمایز در بین رقیبان شما شوند. با توجه به موارد به دست آمده، شانس آن را دارید تا با طراحی مجدد سایت خود، کسب و کارتان را از دیگران متمایز کنید و خود را منحصر به فرد کنید. آیا گشت و گذار در سایت شما آسان است؟ گشت و گذار در سایت فقط به پیدا کردن آسان اطلاعات مورد نیاز بازدید کننده گفته نمیشود. برای اینکه بتوانید گشت و گذار راحتی برای مشتری خود فراهم کنید، باید به استراتژی طراحی خود دقت کنید و علاوه بر اینکه سایت خود را به منبعی اینترنتی تبدیل میکنید باید تجربهی خوبی نیز برای بازدید کنندهی سایت خود رقم بزنید. هر کسی باید بتواند با استفاده از دکمهها، انواع مختلف منو و یا هر المان دیگری به اطلاعات مورد نظر خود در صفحات دیگر سایت برسد. باید توجه داشته باشید که این عناصر باید در نقاط مناسب سایت قرار گرفته باشند که کاربر بتواند به خوبی به آنها دسترسی داشته باشد. آیا سایت شما ریسپانسیو(responsive) میباشد؟ ریسپانسیو بودن سایت در کنار گشت و گذار راحت کاربر با هم مطرح میشوند و رابطهی تنگاتنگی میان این 2 برقرار است. در دنیای امروزی که تلفنهای هوشمند بسیار رواج دارند و استفاده از آنها بسیار رایج است و کاربردهای خاصی نیز از خود نشان دادهاند، سایت شما باید در تلفنهای مختلف با صفحه نمایشهای متفاوت به خوبی نمایش داده شود. سایتهایی که صرفا برای نمایش در رایانه مناسب بودهاند، دیگر به آخرین لحظات عمر خود نزدیک میشوند. ریسپانسیو بودن برای سایت بسیار مهم تلقی میشود، اگر کاربران حس خوبی از دیدن سایت شما در رایانه و تلفنهای هوشمند خود داشته باشند، مسلما اعتبار سایت شما نزد آنها بالاتر میرود و بیشتر روی کسب و کار شما حساب باز میکنند. چه ویژگیهای جدیدی میخواهید اضافه نمایید؟ ویژگیهای پیشرفتهتری میتواند به سایت شما اضافه شود که در طراحی قبلی سایت خبری از آنها نبود. امکاناتی همچون پشتیبانی آنلاین، سرویس چت آنلاین و قابلیتهای چند رسانهای جدید میتوانند گزینههای خوبی برای اضافه شدن به سایت باشد. اضافه کردن این امکانات میتواند شما را از رقیبان خود متمایز کند و سایت شما را حرفهای تر نشان دهد. به یاد داشته باشید، مواردی را به سایت اضافه کنید که برای کاربر مفید باشند، با اضافه کردن بیش از حد امکانات باعث سردرگمی بازدید کننده نشوید. در این مقاله سعی کردیم، به نکاتی اشاره کنیم که قبل از طراحی مجدد سایت باید آنها را مد نظر داشت. توجه داشته باشید که هر نوع صنعت، طراحی خاص خود را میطلبد، بنابراین به زمینهی کاری خود و نکات و ویژگیها مختلف مربوط به آن توجه کنید. همیشه بررسی نقاط قوت و ضعف میتواند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار بدهد. بنابراین با تعیین هدف خود و توجه به نکات بالا به فکر سایت خود باشید تا بتوانید در زمینهی کاری خود پیشرو باشید. منبع: سوالاتی که باید قبل از شروع طراحی سایت مجدد بپرسید
-
ساختار سئو شما بنیان ابتدایی وب سایت شما است. چندین دستور عمل و راهنما برای سئو توسط موتورهای جستجو صادر شده است که کمک خواهد کرد به شما تا سئو وب سایت خود را انجام دهید. در این مقاله به 15 نکته آن خواهیم پرداخت. 1- جستجو و کاوش کلمه کلیدی بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت تان را جستجو کنید. بدین منظور ببینید رقبایتان از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند و از ابزارهای کلمات کلیدی استفاده کنید. تجسم کنید هدف بازدیدکنندگان سایت خود را و در نظر بگیرید همه کلمات کلیدی که آن ها در موتورهای جستجو گوگل و بینگ تایپ خواهند کرد. 2- کلمات کلیدی خود را بولد کنید این یک ترفند قدیمی است اما هنوز تاثیر گذار است. شما باید یک یا دو کلمه کلیدی خود را هایلایت کنید وقتی که آن کلمات برای اولین بار در صفحه پدیدار می شوند. شما مجور نیستید کلمات کلیدی مشابه را هایلایت کنید شما همچنین می توانید از ایتالیک کردن متن استفاده کنید. 3- آدرس لینک های خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید لینک لینک های صفحات خود را اعداد و نمادها انتخاب نکنید. داخل لینک ها از کلمه ها استفاده کنید که خواندن آن ها را ساده تر می کند. علاوه بر آن می توانید از کلمات کلیدی خود نیز داخل آن ها استفاده کنید. 4- یک گواهینامه ssl نصب کنید وب سایت هایی که امن هستند از https به جای http استفاده می کنند و حالا آن ها در نتایج بالاتری قرار می گیرند. اگر شما نمی توانید خود اقدام به نصب ssl کنید از پشتیبانی هاستینگ خود بخواهید آن را برای شما انجام دهد. 5- وب سایت خود را سازماندهی کنید شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما و منوهای شما در مکان مناسبی قرار گرفته اند و بازدیدکنندگان می توانند چیزی که به دنبال آن بودند را به سادگی بیابند. 6- افزایش کیفیت محتوا موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ برای یافتن محتوای باکیفیت بهینه شده اند.روش های آن ها برای تعیین کیفیت کاملا پخته نیست اما در این مورد به شما کمکی نخواهد کرد اگر محتوای شما ضعیف، بیش از حد سئو شده و دارای اشتباهات املایی باشد. موتورهای جستجو محاسبه می کنند افراد چه مقدار زمان در وب سایت شما بعد از استفاده از نتایج، سپری می کنند. اگر شما یک وب سایت بد دارید افراد آن را به سرعت ترک خواهند کرد. 7- افزودن یک کلمه کلیدی به هر عنوان صفحه عنوان وب سایت شما بخش بسیار مهم متن است چرا که آن به خواننده می گوید صفحه درباره چه چیزی است و به موتورهای جستجو می گوید صفحه تماما درمورد چه چیزی است. بنابراین بهتر است سعی کنید یک یا چند کلمه کلیدی داخل عنوان اضافه کنید. مطمئن بشید عنوان صفحه هنوز خواندنش برای بازدیدکنندگان آسان است. 8- سرعت بارگزاری سایت زمان بارگزاری سایت مدت زمانی است از آغاز بارگزاری سایت تا نقطه ای که همه چیز بارگزاری شده است. زمان بارگزاری طولانی به برای سئو وب سایت شما زیان بار خواهد بود. 9- بهینه سازی لینک های داخلی هر صفحه بهتر است داخل آن حداقل سه لینک داشته باشد.لینک های داخلی لینک هایی هستند که یک صفحه را به صفحه ای دیگر همان وب سایت لینک می کنند. لینک های خارجی لینک هایی هستند که یک صفحه را به صفحه ای در خارج از وب سایت لینک می کنند. 10- استفاده از تگ های H در صفحات نحوه درست استفاده از آنها را فرابگیرید و سپس در صفحات خود از آن ها استفاده کنید. این تگ ها به موتورهای جستجو اینکه کدام کلمه ها مهم هستند را نشان می دهند. 11- اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی صدها ویجت برای این کار وجود دارد که شما می تواند آنها را به وب سایت خود اضافه کنید. آن ها کمک خواهند کرد که شبکه های اجتماعی را داخل وب سایت تان لینک کنید. 12- تصاویر خود را بهینه کنید مطمئن شوید بارگزاری تصاویر وب سایت شما مدت زمان زیادی طول نمی کشد و مطمئن شوید که تگ ALT آنها وارد شده است. اگر می توانید برای آنها عنوان وارد کنید. همچنین شما باید نام فایل ها را سئو فرندلی انتخاب کنید قبل از آنکه آنها را داخل وب سایت خود آپلود کنید. 13- یک سایت مپ بسازید یک XML sitemap ایجاد کنید. اگر شما دارای یک وب سایت وردپرس هستید، شما می توانید یک XML sitemap خوب با پلاگین Yoast SEO tool بسازید که برای شما یک سایت مپ کاملا داینامیک ایجاد خواهد کرد. بعد از ساخت آن، شما باید آدرس سایت مپ خود را به گوگل وبمستر یا بینگ وبمستر اضافه کنید. 14- وب سایت خود را موبایل فرندلی کنید این نکته خیلی مهم است که چرا افراد جستجوهای بیشتری با موبایل نسبت به کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ انجام می دهند. مطئن شوید که وب سایت شما به راحتی می تواند توسط یک موبایل استفاده شود. تکمیل کردن فرم های تماس باید به سادگی انجام شود. 15- متا تگ Description را وارد کنید این متاتگ در نتایج جستجوهای موتورهای جستجو به نمایش درخواهد آمد. متن آن را طوری انتخاب کنید که به افراد در مورد متن کمک بیشتری کند و باعث کلیک کردن بیشتر توسط آن ها شود. شما باید مطمئن شوید که آن شامل کلمات کلیدی می باشد اگر شما می خواهید که تاثیرات مثبت سئو را احساس کنید. منبع: 15 نکته مهم سئو
-
ایمیل مارکتینگ بخشی مهم از دیجیتال مارکتینگ میباشد. با ارسال ایمیل جهت اطلاع رسانی به مشتریان و یا ارسال آخرین اخبار از طریق ایمیل، در واقع در حال توسعه رابطهی خود با مشتری از طریق ایمیل هستید. بنابراین ایمیل مارکتینگ ابزاری بسیار ارزشمند برای گسترش و بهبود رابطه بین مشتری و شما به حساب میآید. پلتفرمهای زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توانید به راحتی و به سرعت ایمیلهایی بسازید، بفرستید و البته از همه مهمتر آنها را بررسی و مدیریت کنید. امروز میخواهیم 2 سرویس محبوب ایمیل مارکتینگ یعنی Campaign Monitor و MailChimp را از جنبههای مختلف بررسی کنیم. طرحهای قیمت گذاری برای خدمات ایمیل مارکتینگ اگرچه طرحهای قیمت گذاری Campaign Monitor و MailChimp با هم متفاوت هستند ولی هر 2 آنها 3 نوع طرح متفاوت به مشتریان خود پیشنهاد میکنند. هر کدام از این پیشنهادها به تعداد اعضایی که مد نظر دارید، بستگی دارد. اولین طرح هر 2 این سرویسها برای ارائه خدمات مربوط به ایمیل مارکتینگ در تعداد ایمیلهای ارسالی محدودیتهایی دارد. اولین طرح MailChimp تا ابد رایگان نامیده میشود. همانطور که از اسم این طرح میتوان فهمید، این طرح برای 2000 اعضا و ارسال ماهیانه 12000 ایمیل کاملا رایگان میباشد. در طرف مقابل برای اولین طرح Campaign Monitor باید ماهیانه 9 دلار پرداخت نمایید که در این طرح میتوانید 500 عضو داشته باشید و 2500 ایمیل نیز ارسال کنید. طرحهای بعدی این 2 سرویس دهنده محدودیتی بر تعداد ایمیلهای ارسالی ندارند. برای دومین طرح MailChimp باید ماهیانه 10 دلار پرداخت نمایید. با این طرح میتوانید 500 عضو داشته باشید. همچنین برای برخورداری از طرح دوم Campaign Monitor باید ماهیانه 29 دلار پرداخت نمایید و میتوانید 500 عضو داشته باشید. البته نا گفته نماند در هر 2 سرویس دهنده میتوانید با افزایش مبلغ پرداختی اعضای بیشتری را پوشش دهید. طرحهای برتر این 2 شرکت، خدماتی حرفهای در حوزهی ایمیل مارکتینگ ارائه میدهند که مسلما اطلاعات و خدمات بیشتری را به مشتری عرضه میکند. برای برخورداری از طرح برتر MailChimp باید ماهیانه 209 دلار برای 500 عضو پرداخت نمایید. در طرف مقابل قیمت این طرح در Campaign Monitor 149 دلار برای 2500 عضو میباشد. در طرحهای برتر هر 2 شرکت نیز میتوانید با پرداخت مبالغ بیشتر، اعضای بیشتری را پوشش دهید. مقایسهی خدمات ایمیل مارکتینگ قیمت گذاری عاملی مهم در انتخاب سرویس ایمیل مارکتینگ میباشد ولی باید توجه داشته باشید که نباید تنها فاکتور تاثیر گذار در انتخاب شما باشد. خدمات ارائه شده توسط این 2 سرویس دهنده نیز می تواند بسیار مهم باشد. در بحث ساخت و مدیریت ایمیلها، هر 2 شرکت ارائه دهنده سرویس، خدماتی تقریبا مشابه ارائه میدهند و قطعا تمامی نیازهای شما را پوشش میدهد. در تمامی طرحهای ارائه شده توسط هر 2 سرویس دهنده البته به غیر از طرح تا ابد رایگان MailChimp، میتوانید فرمهایی با سلیقه خودتان طراحی کنید. علاوه بر این، قالبهای آمادهای نیز در اختیار شما قرار میگیرد که میتوانید از آنها استفاده نمایید و یا خودتان مطابق میلتان آنها را نیز ویرایش نمایید. همچنین ایمیلهایی با قابلیت ارسال خودکار نیز برای خدمت رسانی بهتر به شما تعبیه شده است که میتوانید با اعمال تنظیمات مختلف، آنها را برای ارسال خودکار در زمانهای به خصوص مانند هنگام ثبت نام کاربر جدید آماده کنید. در مورد پشتیبانی نیز، کاربرانی که از طرح تا ابد رایگان MailChimp استفاده میکنند تنها باید به راهنمایی موجود در سایت بسنده کنند ولی برای کاربرانی که حق خدمت رسانی پرداخت مینمایند، پشتیبانی 24 ساعته و همه روزه آماده حل مشکلات شما میباشد. کاربران Campaign Monitor نیز میتوانند با ارسال ایمیل به بخش پشتیبانی مشکلات خود را بیان کنند ولی نا گفته نماند که اولویت پاسخگویی با مشتریان طرح برتر میباشد. گزارش گیری در ایمیل مارکتینگ در عصر تکنولوژی و دیجیتال امروزی نیز اطلاعات نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. از این رو، شاید یکی از اهداف اصلی ایمیل مارکتینگ دریافت گزارشهای مفیدی باشد که از ارسال ایمیلهای مختلف به مشتریان به دست میآید. گزارشهای MailChimp بسیار آسان و قابل درک هستند. شما به راحتی میتوانید نرخ باز شدن ایمیلها و حتی نرخ کلیکها را متوجه شوید. علاوه بر اینها می توانید متوجه شوید کاربران کدام مکانها بیشتر ایمیلهای شما را باز کردهاند. همچنین از آنجا که MailChimp با گوگل آنالیتیک همکاری میکند، آمارهای جالب بیشتری از جمله نرخ تبدیل، آمار بازده، درآمد و ... به شما ارائه بدهد. اگرچه آمارهای Campaign Monitor به قابل فهمی و کاملی MailChimp نمیباشد ولی به هر حال این شرکت هم با گوگل آنالیتیک همکاریهایی داشته و میتواند آمار های مفیدی در اختیار شما قرار دهد. در اینجا سعی کردیم 2 غول سرویس دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ را از جنبههای مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم. توجه داشته باشید، در آخر شما هستید که تصمیم میگیرید. امیدواریم توانسته باشیم در انتخاب مورد بهتر به شما کمک کرده باشیم. منبع: مقایسه دو سرویس ایمیل مارکتینگ: Campaign Monitor و MailChimp
-
- mailchimp
- campaign monitor
-
(و 1 مورد دیگر)
برچسب زده شده با :
-
در گذشته طراحی سایت کار مشکل و بسیار زمان بر محسوب می شد و افراد برای طراحی سایت باید سال ها دانش برنامه نویسی فرا می گرفتند تا بتوانند طراحی سایت مورد نظر را انجام دهند. معمولاً این سایت ها اغلب به دلیل این که یک تیم یک یا چند نفره به صورت محدود روی آن کار می کردند مشکلات زیادی داشته و از نظر امکانات نیز محدود بودند. در کنار آن مدیریت و به روز رسانی سایت نیز مستلزم داشتن دانش برنامه نویسی بود و این کار را بسیار مشکل می کرد و به همین دلیل سیستم های مدیریت محتوا متولد شدند. اساس سیستم های مدیریت محتوا به این گونه است که شما می توانید در کوتاه ترین زمان سایت مورد نظر را با دانش اندک در زمینه طراحی وب انجام داده و پس از آن نیز به راحتی آن را به روز رسانی کنید. سیستم های مدیریت محتوای بسیار زیادی در این سال ها متولد شده که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و در این مطلب یکی از موفق ترین آنها به نام سیستم مدیریت محتوای وردپرس را به شما معرفی می کنیم. وردپرس از سال 2003 به صورت متن باز و رسمی منتشر شد و توانست در مدت زمان کوتاهی محبوبیت بسیار زیادی به دست آورد. در حال حاضر وردپرس با میلیون ها افزونه و قالب مختلفی که به کاربران ارائه داده و هر روز نیز امکانات بیشتری به آن اضافه می شود توانسته نیازهای مختلف کاربران در زمینه سایت های تجاری، فروشگاهی، شخصی، وبلاگ و دیگر سایت های مختلف برآورده کرده و کاربر بتواند در مدت زمان بسیار کوتاه با هزینه اندک سایت مورد نظر خود را ایجاد کند. وردپرس یک سیستم متن باز بوده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شده است. یکی از دلایل مهم و اصلی موفقیت وردپرس متن باز و رایگان بودن آن است و کاربرهای مختلف می توانند با توجه به نیاز خود افزونه و قالب مورد نظر را طراحی و حتی به فروش برسانند. وردپرس بر اساس PHP و Mysql نوشته شده و به همین دلیل توانسته امکانات زیادی را به کاربران ارائه دهد. علاوه بر آن وردپرس از نظر سیستم های موتور جستجو نیز اعتبار خوبی داشته و علاوه بر آن افزونه های مختلفی که برای بهبود سئو و افزایش بازدید سایت نیز نوشته شده بسیار کاربردی بوده و می تواند مطالب سایت شما را به صورت بهینه و سئو شده به موتورهای جستجو معرفی کند. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر شما قصد دارید یک سایت بسیار حرفه ای و اختصاصی داشته باشید باید اقدام به طراحی کامل سایت بدون استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده کرده و با توجه به نیاز و حوزه کاری شما سایت مورد نظر به صورت اختصاصی طراحی شود. منبع: معرفی سیستم مدیریت محتوای وردپرس
-
حتماً تا به حال اصطلاح بک لینک به گوش شما خورده و شاید مفهوم دقیق آن را دریافت نکرده باشید و به همین دلیل در این مطلب بک لینک و تأثیری که روی سئو سایت دارد را برای شما شرح می دهیم. در واقع به صورت ساده بک لینک درج آدرس و لینک سایت شما در سایت های دیگر است. در واقع موتورهای جستجو برای رتبه دهی به سایت های مختلف فاکتورهای متنوع و گوناگونی را در نظر می گیرند که یکی از مهم ترین آنها بک لینک است. فرض کنید شما قصد دارید برای کار در جایی استخدام شوید. در صورتی که بتوانید از یک شرکت معتبر نامه دریافت کنید و در زمان مراجعه به آن شرکت ارائه دهید رتبه و امکان استخدام شدن شما نیز بیشتر خواهد شد. به هر میزان که شرکت یا شخص معرف شما اعتبار بیشتری داشته باشد شما شانس بیشتری برای دریافت کار مورد نظر خواهید داشت. بک لینک نیز به این گونه عمل می کند. زمانی که لینک سایت شما در سایت های مختلفی ثبت می شود موتور جستجوهای مختلف با توجه به میزان بازدید و رتبه آن سایت به شما امتیاز می دهند و باعث افزایش رتبه و جایگاه سایت شما می شود. نکته مهم که باید در نظر داشت هم خوانی بک لینک ها با یکدیگر است. به این صورت که اگر سایت شما مثلاً در حوزه مواد غذایی فعالیت می کند باید از سایت های مرتبط با این موضوع نیز بک لینک بگیرید تا تأثیر بیشتری در سایت شما داشته باشد. باید به خاطر داشته باشید برای گرفتن بک لینک نباید از هر سایتی استفاده کنید و اگر به صورت غیرحرفه ای از سایت های بی ارتباط بک لینک دریافت کنید ممکن است سایت شما امتیاز منفی دریافت کرده و تأثیر بدی در سئو سایت شما داشته باشد. باید به خاطر داشته باشید بک لینک را از سایت های معتبری که دارای دومین های با آتوریتی بالا هستند دریافت کرده و تا حد امکان از بک لینک سایت هایی که به صورت خودکار بک لینک ارائه می دهند استفاده نکنید. بنابراین بک لینک بدون شک یکی از راه های مناسب برای افزایش بازدید و بهبود سئو سایت است ولی این کار را نباید به هر قیمتی انجام داد و باید با تخصص، علم کافی و استفاده از تجربه و راهنمایی افرادی که در این حوزه سئو تخصص کافی دارند انجام داد. امروزه سیستم های جستجو بسیار هوشمند شده و هر روز الگوریتم های هوشمند بیشتری برای افزایش دقت خود ارائه می دهند و بنابراین نمی توان به آسانی آنها را فریب داد و باید با استفاده از روش های جدید اقدام به ساخت بک لینک کرد. منبع: بک لینک چیست و چه تأثیری در سئو دارد؟
-
برندینگ یا معادل فارسی آن برند سازی، یکی از مباحث داغ این روزهای هر شرکت، کسب و کار و تجارتی است. برندسازی به فرآیندی گفته می شود که در طی آن نام تجاری یک شرت، خدمات و محصولات، لوگو و به طور کلی هویت تجاری یک شرکت به مردم یک شهر یا کشور و در ابعاد گسترده تر به ساکنین چندین کشور معرفی شده و ذهنیت مخاطبین در رابطه با آن تجارت شکل می گیرد. در حقیقت فرآینده برندینگ باعث افزایش شهرت، اعتبار و صد البته مشتریان یک کسب و کار می شود. در طی فرآیند برندسازی بر اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مشتری و همچنین بالابردن میزان وفاداری مشتریان تاکید می شود. گاه برندینگ یک تجارت به حدی قوی است که مخاطبین در مواجهه با محصولات کاملا مشابه و باکیفیت یکسان و حتی قیمت ارزان تر، خرید از شرکت مشهور و نام آشنا با محصولات گران تر را ترجیح می دهند! در برندینگ چه نکاتی اهمیت دارد؟ در برندسازی، به خصوص برندسازی یک تجارت نو پا، نکات و جزییات بسیاری حائز اهمیت است. مانند: نام: اسم یک برند باید با معنی، ساده، کوتاه و به یاد ماندنی باشد. لوگو: آرم برند، نمادی است که روی همه محصولات، وب سایت، روی پاکت نامه های شرکت، سربرگ شرکت و... قرار خواهد گرفت و باید در انتخاب آن وسواس زیادی به خرج داد. رنگ سازمانی: معمولا برندهای مشهور و معتبر، یک یا تلفیقی از چند رنگ را به عنوان رنگ سازمانی خود انتخاب می کنند. این رنگ در طراحی لوگو و ست اداری شرکت استفاده می گردد و حتی گاهی بسته بندی محصولات را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. اگر دقت کرده باشید، در نمایشگاه ها، کارمندان شرکت های معتبر و بنام، دارای لباس هایی با رنگ سازمانی همان شرکت هستند و برندسازی آنان به حدی قوی است که حتی اگر یکی از کارکنان را خارج از غرفه شرکتش ببینید، متوجه می شوید که او کارمند کدام شرکت است. و... برندینگ چند نوع دارد؟ فرآیند برندینگ را بر اساس حوزه برندسازی می توان به پنج دسته کلی تقسیم کرد. 1) کشوری: این نوع برندسازی در راستای جذب گردشگر می باشد. 2) علّی: این نوع برندینگ برای اهداف خیرخواهانه و اجتماعی انجام می شود. 3) مشارکتی: هنگامی که دو برند با شراکت یکدیگر هدفی را دنبال کرده و برندسازی انجام دهند، Co-Branding یا برندینگ مشارکتی انجام می شود. 4) شخصی: در راستای ایجاد شهرت و اعتبار برای یک شخص خاص انجام می گیرد. 5) دیجیتال: این نوع برندینگ کاملا مربوط به دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو است. وظیفه برندسازی برعهده چه کسی است؟ در یک شرکت، مدیران بازاریابی موظف هستند به کمک ابزارهایی نظیر تبلیغات، برگزاری رویدادها، راه اندازی بخش خدمات مشتری، بازاریابی مستقیم، اسپانسرینگ و... امور مربوط به برندسازی یک شرکت را انجام دهند. البته سرمایه گذاران نیز موظفند بودجه کافی برای این فعالیت ها را در اختیار بخش روابط عمومی قرار دهند. شرکت های بسیار بزرگ و موفق، سالانه مبالغ هنگفتی را به تبلیغات و برندینگ اختصاص می دهند تا جایگاه خود را در تجارت حفظ کنند. منبع: برندینگ چیست؟
-
بستگی داره هدفتون چیه. اگه فروشگاه قراره مستقل و با نامی جدا در آینده فعالیت کنه که بهتره یک دامین جداگانه برایش ثبت کنید و اگر قراره تحت نام همون وب سایتتون فعالیت کنه روی ساب دامین خوبه. مثل فروشگاه سایت های دانلود که تحت ساب دامین/دایرکتوری کار میکنند.
-
امروزه شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای بین مردم پیدا کرده اند و تقریباً تمام افراد هر روز مقداری از زمان خود را برای گشت و گذار در این رسانه در نظر می گیرند و به همین دلیل این رسانه ها تبدیل به یک جایگاه بسیار مهم برای تبلیغات کسب و کار شده است. یکی از شبکه های اجتماعی محبوب که مکان بسیار مناسبی برای تبلیغات محسوب می شود اینستاگرام است. اینستاگرام با قابلیت انتشار عکس و ویدئو می تواند خدمات ما را به میلیون ها بیننده نشان دهد و بازدهی خوب و مناسبی را به ارمغان آورد. در این بین برای افزایش تأثیر تبلیغات در اینستاگرام باید نکاتی را در نظر داشته باشیم که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. محتوای کاربردی تولید کنید یکی از نکات مهم تولید محتوای مناسب برای جذب مخاطب بیشتر است. باید سعی کنید تبلیغات خود را در قالب عکس های آموزشی و تفریحی ارائه دهید. به عنوان مثال می توانید برای این کار از آموزش روزانه زبان انگلیسی، معرفی مکان های تفریحی و نکات آموزشی استفاده کنید. پاسخ نظرات را بدهید به خاطر داشته باشید افرادی که وقت می گذراند و برای شما نظر می نویسند چشم انتظار پاسخ شما خواهند بود و در صورتی که شما به این نظرات پاسخ درست و صحیح بدهید ارتباط آن ها نزدیک تر می شود و بدون شک این افراد عضو دائمی صفحه شما خواهند شد. برای تگ کردن جایزه تعیین کنید یکی از راه های افزایش فالور تشویق دیگران به تگ کردن و معرفی صفحه شما به دوستان آن ها است. برای این کار می توانید جایزه های مختلفی تعیین کنید تا فالورها تشویق به معرفی صفحه شما شوند. هشتک های مناسب انتخاب کنید یکی از بهترین راه های جذب فالور هشتک است. معمولاً زمانی که مخاطب در اینستاگرام به دنبال موضوع خاصی است از هشتک استفاده می کند و اگر شما بتوانید از هشتک های مناسب در پست های خود استفاده کنید حتماً کاربر به سمت صفحه شما خواهد آمد. سعی کنید علاوه بر هشتک های اصلی از هشتک مرتبط با پست و موضوع نیز استفاده کنید. زمان انتشار پست را در نظر بگیرید یکی از بهترین زمان های انتشار پست شب است که بیشتر مردم درگیری کمتری دارند و وقت بیشتری را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. البته برای انتخاب زمان انتشار پست باید داده های خود را آنالیز کنید و بهترین زمان را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که تا حد امکان پست ها را در یک ساعت مشخص انتشار دهید. به محتوا توجه کنید متأسفانه بسیاری از صفحه ها بدون توجه به محتوا انواع پست را منتشر می کنند و این موضوع باعث می شود که ارزش کسب و کار شما کاهش پیدا کند. به خاطر داشته باشید که هر محتوایی را منتشر نکنید و پیش از انتشار حتماً آن را بخوانید. سعی کنید محتوا را بیشتر در قالب عکس نوشته ارائه دهید و از نوشتن متن های طولانی خودداری کنید. مناسبت ها را فراموش نکنید یکی از روش های مناسب معرفی کسب و کار و افزایش فالور به بهانه مناسبت های ملی و مذهبی است. سعی کنید برای تبریک و تسلیت مناسبت ها از بنرهای جذاب و انحصاری استفاده کنید و عکس صفحه های دیگر را به کار نبرید تا کاربران احساس کنند این بنر و عکس اختصاصی برای آن ها طراحی شده است. منبع: مدیریت صحیح اینستاگرام در کسب و کار
-
آیا شما قصد ساخت یک انجمن آنلاین را دارید؟ یا فقط به دنبال بهترین انجمن ساز رایگان برای ساخت یک انجمن رایگان را دارید؟ اکثر ما به خوبی می دانیم که طراحی جذاب، پرفورمنس بالا، کیفیت بالا مربوط به محتوا و قابل حمل بودن راحت برخی از مهم ترین عناصر موفقیت خصوصا برای بهترین انجمن سازهای آنلاین هستند. اکثر افراد احساس سردرگمی زمان انتخاب بهترین پلتفرم انجمن ساز به منظور ساخت انجمن های گفتگو دارند و نمی توانند به راحتی انتخاب کنند. در این مقاله می خواهیم بهترین انجمن ساز های رایگان و پولی معرفی کنیم تا انتخاب را برای کسانی که هنوز در انتخاب یک انجمن ساز مردد هستند راحت تر کنیم. در این پست به معرفی 10 انجمن ساز برتر php خواهیم پرداخت و این لیست می تواند به شما در انتخاب بهتر کمک نماید بنابراین لطفا با ما همراه باشید. 1- phpBB اگر شما به دنبال شماره یک لیست بهترین انجمن ساز رایگان php هستید، phpBB بهترین انتخاب برای شماست. با استفاده از این انجمن ساز رایگان شما قالب های رایگان بسیاری دارد که شما می توانید آن ها را برای شخصی سازی انجمن ساز خود انتخاب نمایید. phpBB تحت لیساسنس GNU فعالیت می کند. 2- vBulletin بدون شک vBulletin مشهورترین انجمن ساز توسعه داده شده در php وحتی به صورت کلی می باشد. این انجمن ساز که در سال 2000 توسعه داده شد به صورت پیش فرض امکانات بسیاری همراه با خود دارد. نظیر مدیریت رویدادها، گروه ها، وبلاگ ها، گالری های عکس، تقویم، نظرسنجی و بسیاری از امکانات دیگر.این انجمن ساز در سه نسخه Mobile Suite Bundle vBulletin Cloud Forum Suite موجود است که می توانید بستگی به نیازتون یکی از آنها را سفارش دهید. فراموش نکنید که این انجمن ساز رایگان نیست و برای تهیه لایسنس آن می بایست مبلغی را بپردازید هرچند در ایران دیده شده است که نسخه نال شده این انجمن ساز که نسخه ای غیرقانونی اما رایگان است را استفاده می کنند. 3- Simple Machines Forum (SMF) این انجمن ساز به کمک می کند تا به سهولت و با سرعت در چند دقیقه یک انجمن رایگان برای خود پیکربندی و نصب کنید. این انجمن ساز با زبان php وپایگاه داده mysql کار می کند و کاملا رایگان می باشد. 4- ZetaBoards آیا شما به دنبال ساخت یک انجمن بدون محدودیت در پست ها و تعداد کاربران هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پیشنهاد م کنیم که این انجمن ساز را امتحان کنید. 5- IP.Board برای ساخت انجمنی جذاب و پیچیده در وب این انجمن ساز یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. این انجمن ساز در ایران نیز با استقبال گسترده ای روبه رو شده است و یکی از دلایل آن وجود قالب های رایگان بسیار و انجمن پشتیبانی به زبان فارسی می باشد. این انجمن ساز علاوه برامکانات معمول انجمن سازها، امکانات بسیاری نظیر نوتیفیکیشن، شخصی سازی راحت قالب و.. امکانات بسیاری دیگر به شما ارائه می کند. لازم به ذکراست که این انجمن ساز رایگان نیست اما در ایران استفاده از نسخه نال شده و رایگان آن رایج است. 6- Vanilla Forums زمانی که نامی از انجمن سازهای پریمیوم آورده می شود بی شک نام این انجمن ساز در بالای لیست قرار می گیرد. این انجمن ساز در نسخه تحت وب و قابل دانلود ارائه می شود که البته هر دو رایگان نیستند. این انجمن ساز دارای قالب و امکانات بسیاری است و انتقال از انجمن هایی نظیر vBulltein, phpBB را پشتیبانی می کند. نسخه تحت وب آن برروی سرورهای شرکت سازنده قرار دارد و شما صرفا با پرداخت مبلغی بدون نیاز به خرید هاست از آن استفاده می کنید. 7- XenForo یکی از شناخته شده ترین و بهترین انجمن ساز ها می باشد که توسط توسعه دهندگان سابق انجمن ساز vBulletin ساخته شده است و دارای امکانات فوق العاده ای خصوصا برای انجمن های بسیار بزرگ نظیر سئو داخلی عالی و برخی امکانات شبکه های اجتماعی می باشد. این انجمن ساز رایگان نیست و برای استفاده از آن باید لایسنس آن را تهیه کنید. در ایران نیز این انجمن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است وبرخی از معروف ترین انجمن های بزرگ فارسی زبان به آن کوچ کرده اند. 8- MyBB یکی از شناخته شده ترین انجمن سازهای رایگان ساخته شده توسط php می باشد. این انجمن ساز به جرات می توان گفت محبوب ترین انجمن ساز رایگان است که توسط هزاران وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. از امکانات این انجمن ساز می توان به حجم بسیار کم انجمن و سبک بودن آن، امکان ویرایش قالب به سادگی و امکانات بی شمار دیگری اشاره کرد. این انجمن ساز در ایران نیز به علت قالب های رایگان فراوان و انجمن های فارسی پشتیبانی بسیار محبوب است و توسط وب سایت های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. 9- Flarum یکی از انجمن سازهای جدید و زیبا می باشد که امکانات بسیاری را برای کاربران به ارمغان می آورد. قالب پیش فرض آن به صورت ریسپانسیو است و کاربران می توانند به راحتی در موبایل نیز از آن استفاده کنند. این انجمن ساز فعلا در نسخه بتا می باشد و استفاده آن در وب سایت ها توسط سازندگان آن توصیه نمی شود. 10- bbPress اگر شما یک وب سایت وردپرسی دارید بدون شک بی بی پرس بهترین انجمن ساز برای شماست. این انجمن ساز با تمرکز بر سهولت استفاده، سهولت ادغام (با وب سایت ها)، سرعت بالا و نصب راحت ایجاد شده است. نتیجه گیری اگر قصد ایجاد یک انجمن بسیار بزرگ با کاربران بسیاری را دارید و بهترین انتخاب XenForo سپس IP.Boad و سپس vBulletin می باشد. اگر قصد یک انجمن رایگان را دارید و در صورت موفقیت می خواهید آن را به انجمن سازهای بزرگ منتقل کنید بهترین انتخاب myBB و سپس phpBB می باشد. البته این موارد با توجه به پشتیبانی آنها در ایران است و اگر شما یک انجمن انگلیسی می خواهید ایجاد نمایید بهتر است ابتدا همه انجمن سازهای این لیست را به دقت بررسی و دمو هر یک را مشاهده کنید. منبع: 10 انجمن ساز برتر php