رفتن به مطلب

استفاده و تاثیرات رنگ ها در طراحی سایت


parswebdesign

پست های پیشنهاد شده

رنگ، بخش مهمی از هر لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. است. رنگ، عواطف را بیدار می کند که می تواند منتج به احساسات منفی، مثبت یا منتقاض شود.  رنگ به عنوان یک ارتباط غیر شفاهی،  بهترین و بدون شک ابزار اساسی برای حس کردن هاهنگی مخاطبان وب سایت است. رنگ های طراحیِ وب باید با معنی نام تجاری و هویت کلی نام تجاری، هماهنگ باشد. معنی، بر اساس اولویت شخصی و پس زمینه فرهنگی، تغییر می کند.

 اما به طور کلی رنگ باید لحن و آهنگ کلام درست را تنظیم کتد و برای بازدیدکنندگان، پیام داشته باشد. طراح سایت ممکن است مجبور باشد تا با منابع چاپ شده ای که وجود دارد از قبیل آرم ها کار کند و مجبور خواهد بود رنگ ها را بر اساس این اطلاعات انتخاب کند.

ولی این امر مهم است تا طرحِ رنگِ مناسب برای کل وب سایتی که به واسطه اصول اصلی برای تئوری رنگ هدایت می شود، انتخاب شود.

با توجه به اینکه رنگ ها می توانند مقدار زیادی از احساسات را برانگیزند و آغازگر فعالیت ها باشند، ابزار بسیار قدرتمندی برای توسعه دادن ایده های درست هستند. بیایید جادوی رنگ را در منظر دیدگاه وبِ امروزی کشف کنیم.

 شکل های هنری اخیر، اکنون دریچه ای به کاربردهای تجاری، چه به صورت طراحی سایت  ویا چه به صورت صنعت تبلیغات باز می کند.

نیاز به بیان عمق و مهارتِ درست استفاده از رنگ برای بهبود و تصحیح محتوای وب، وجود دارد. استفاده مکرر از رنگ ها، بر روی ذهن و خلق و خوی کاربران به صورت ناخودآگاه اثر می گذارد.

اگر طرح رنگ، به درستی برای جلب توجه بازدید کننده انتخاب شود، بخش بزرگی از کار از قبل انجام شده است. بنابراین طراح سایت باید احتیاط لازم را در انتخاب رنگ ها، داشته باشد.

  • ابزارهای زیادی در بازار وجود دارد که طراحان را برای انتخاب طرحِ رنگِ بی عیب و نقص، کمک و هدایت می کند.
  • برای مبتدی ها، Paletton، ابزار ساده شده ای است که در ایجاد سایت متعادل کمک می کند.
  • این مطلب جستجو شده است که Adobe Color CC ، قابل اطمینان ترین ابزار کمکی در دسترس موجود در بازار برای رنگ است.
  •  Flat UI Color Pickr، اثر معین و قطعی از مغایرت یا شباهت ارتباطی تا برانگیختن احساسات از طریق رنگ را دارد.
  • Mudcube Color Sphere، چندین گونه طرح را به جهت انتخاب برای وبسایتهای مناسبش پیشنهاد می کنند.
  • همچنین  Check my colors، یک ابزار مؤثر برای بررسی ترکیبات رنگ پیش زمینه و پس زمینه است.

رنگ ها در یک زیبایی شناسی کلی مشارکت می کنند و همچنین برای کاربران نشان های ارتباطی را فراهم می کنند. از آنجایی که قطعا تعداد زیادی از طراحان در حال طراحی در دهه رنگ ارتعاشی هستند، قرمز، نارنجی، صورتی، آبی و بنفش، با نتاوب بیشتری نسبت به رنگ های دیگر در پروژه های طراحی سایت استفاده می شوند.

از آنجایی که رنگ های روشن در خود طراحی مشارکت می کنند و بنابراین تجارب ارزشمندی از کاربران را بازتاب می دهند، همیشه در بالاترین لیست انتخاب ها قرار دارند. آنها تقریبا یک بعد اضافی را به هر پروژه ای اضافه می کنند و یک ارتباط عاطفی که کاربر را به میزان بیشتری درگیر می کند، ایجاد می کنند.

با توجه به اینکه رنگ های برجسته در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. غالب هستند، همچنین فنِ چاپِ رنگ های برجسته می تواند زیبایی ماندگار و قدرتمندی را ایجاد کند.

در آینده، طراحان،  سعی خواهند کرد که رنگ های مرسوم و اولیه را با طرح های عمیق تر، برجسته تر و حتی روشنتر، ترکیب کنند. این رنگ ها نوجه را به خود جلب می کنند و می توانند احساس شگفت انگیز مدرنی را تقریبا به هر سبکِ طراحی اضافه کنند.

تصاویرِ با وضوح بالا و رنگ های ارتعاشی منجر به جلب محبوبیت عامه شده اند که به چیرگی اشان در چشم انداز طراحی سایت ادامه می دهند.

پروژه های بیشتری از رنگ طراحیِ جعبه رنگ نقاشی ، استفاده می کنند که با ظاهر و احساسِ با کیفیت بالا ترکیب شده است. همچنین شیب محصولات فرعی می تواند به عنوان ابزار مجذوب کننده در آینده استفاده شود.

محبوبیت و کیفیت با وضوح بالا در طرح های مسطح، نقش رنگ ها در طراحی سایت را گسترش می دهند. این امر نه تنها موجب رشد و گسترش خود می شود بلکه خودش را به پروژه های چندگانه گروه رنگ های مختلفی که کامپیوتر در یک زمان می تواند نشان دهد، تطبیق می دهد. طرح Flat UI، استفاده از عناصر متغایر را برای وفق دادن با ذوق و سلیقه در حال بالغ و کامل شدنِ بینندگان، دنبال می کند. 

استفاده از رنگ واحد با مخلوطی از رنگ و سایه رنگ برای ایجاد یک طرح بصری، هدف رنگ های یکنواخت را بنیان نهاد.

آنها ساده ترین ابزارها برای ایجاد طرح های مؤثر، بدون اثر بر روی خوانا بودنِ رابطِ  وب هستند. نتایج انطباق و خوانا بودن، به وسیله این رنگ های مرسوم، دسته بندی شده اند.

در اینجا نکاتی هستند که به طراحان وب در استفاده از رنگ به طرز صحیح، کمک می کنند:

از رنگ های مغایر بین متن و زمینه استفاده کنید تا خوانا شود.

از رنگ های کافی برای درست نشان دادن عناصر استفاده کنید.

تیترهای وب سایت را با حداقل رنگ، ذخیره کنید.

برای جلب توجه بازدیدکنندگان، از رنگ های تیز استفاده کنید.

برای جلوگیری از منابع نامناسب، بر روی طرح های رنگِ تحسین برانگیز طبیعت تمرکز کنید.

برای نشان دادن اشتیاق و علاقه شدید و قدرت، قرمز مؤثرترین رنگ است که بیشترین میزان جلب توجه را دارد.

برای  نشان دادن خلاقیت و همزمان، حفظ انس و آشنایی، رنگ های نارنجی بهترین اثر را دارد.

زرد، احساسی از دوران قدیمی را می دهد و حالتهایی از بی انتهایی، عقل و کنجکاوی را نشان می دهد.

سبز، پلی میان فاصلهِ رنگ های سرد و گرم می سازد.

بنفش ها، ولخرجی را اظهار می دارند و انتخاب عامه پسند برای مد و کالاهای تجملی هستند.

سیاه، رنگ بی فام است که برای ایجاد حسی از پیچیدگی و بی انتهایی استفاده می شود.

سایتهایی که به کم قانع می شوند و ساده هستند، رنگ سفید را به عنوان پس زمینه استفاده می کنند. این رنگ بهترین رنگ برای تآکید رنگ های دیگر بر روی صفحه است و احساس ناخوشایند نام تجاری را حفظ می کند.

 

نتیجه گیری

رنگ همیشه یک عنصر مهم طراحی سایت بوده است. در دهه گذشته، طراحی سایت به طور شگفت آوری گسترش پیدا کرده است و شیوه های طراحی سایتِ مدرنِ زیادی وجود دارند که به وسیله طراحان اتخاذ می شوند.

بسیاری از خانه های طراحی، ایده های  پالت های رنگی استاندارد و راهنماهای استفاده نوشته شده ، مخصوصا پیرامونِ استفاده مؤثر از رنگ ها را خلق می کنند.

 

منبع: پارس وب دیزاین

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...