رفتن به مطلب

چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟


farshadheydari

پست های پیشنهاد شده

شرایط اقتصادی روز به روز پیچیده تر و مشکل تر می شود. برخی افراد چندین شغل دارند تا بتوانند هزینه های زندگی را پوشش دهند. در این شرایط افراد کمی پیدا می شوند که حاضر باشند ریسک های مالی را انجام بدهند تا شاید پیشرفت کنند. خیلی ها را دیدم برای اینکه بتوانند از این مشکلات مالی رهایی پیدا کنند روی آوردند به لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، ولی نمی دانند که باید از کجا شروع کنند و در نتیجه اندک پولی که با زحمت بدست آورده بودند ، از بین می رود.

 

چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

امروز می خواهم روشی را برای شما بازگو کنم تا بتوانید با هزینه کم ، کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید. اول از همه باید به این موضوع پرداخت که آیا کسب ثروت از اینترنت در ایران امکان پذیر است یاخیر؟
کسب درآمد از اینترنت ، سالهای سال است که امکان پذیر است و تا به امروز افراد زیادی توانستند از طریق اینترنت ، در کشور خودمان میلیاردها تومان پول به دست بیاورند.

 

موفقیت در این کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

 

با یک بررسی ساده ، به این موضوع پی می بریم که این سایتها یا در حوزه کاری خودشان اولین بودند و یا اینکه بخشی از بازار را هدف قرار دادند.

شاید شما یک کارمند باشید که با حقوق کم مجبور هستید کار کنید تا بتوانید مخارج زندگی خود را تامین کنید و اگر از محل کارتان استفاء بدهید ، دیگر معلوم نیست که آیا برای شما کار باشد یا خیر.
شاید تا به امروز ایده های خوبی هم در سر داشتید ولی هر سری به علت کمبود منابع مالی مجبور شدید ایده ی خودتان را سرکوب کنید. خیلی ها دوست دارند برای خودشان یک فروشگاه داشته باشند ولی بودجه کافی را برای راه اندازی یک فروشگاه ندارند.

کلید رهایی از این مشکلات مالی ، کسب و کار اینترنتی می باشد. هزینه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به مراتب پائین تر از هزینه راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی می باشد و بهترین مکان برای پیاده سازی ایده ها و افکار ما می باشد.

 

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

  • بخش کوچکی از بازار را هدف قرار دهید و فقط بر یک حوزه تمرکز کنید. به طور مثال :
  • سایت فروش لباس مردانه و یا زنانه
  • سایت فروش فیلم
  • سایت فروش محصولات دیجیتالی
  • و …

منظور این است که هرچقدر بازار محصولات را به بخش های کوچک تری تبدیل کنید هم هزینه کمتری برای شما در بر خواهد داشت و هم اینکه سود کسب کار اینترنتی شما به شدت افزایش پیدا میکند.

شما می توانید کسب و کار اینترنتی را به عنوان شغل دوم در کنار شغل اصلی خود داشته باشید و به مرور زمان و بعد از اینکه کسب و کار اینترنتی شما به نقطه سودآوری رسید به عنوان شغل اصلی خود حساب کنید.

 

 

 

ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی

راه اندازی یک وب سایت

 

برای راه اندازی یک سایت باید هاست و دامنه خریداری کنید.

یک سایت ساز باید انتخاب کنید و بر روی هاست خود نصب کنید و سایت را راه اندازی کنید.
محصولاتی را که برای فروش دارید را در سایت قرار دهید.

اگر می خواهید بدانید که یک سایت دقیقا باید چه مراحلی را طی کند تا ایجاد شود توصیه میکنم مقاله  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  را همین الان مشاهده کنید.

 

قرارداد بستن با بانک

 

برای اینکه خریداران بتوانند وجه کالا را به صورت آنلاین به حساب شما واریز کنند باید با یک بانک قرارداد ببندید تا بتوانید چنین سیستمی را در سایت پیاده کنید.
البته نیازی نیست که حتما مستقیما با بانک قرارداد ببندید ، برخی سایتهای معتبر هستند که به صورت واسطه هستند و می توانید از آنها استفاده کنید. برخی از سایتهای واسطه : پارس پال / زرین پال و …

 

قرارداد بستن با پست

شما می توانید با پست قرار داد ببندید تا محصولات را از شما تحویل بگیرد و به دست مشتریان در سراسر ایران برساند و وجه کالا را از مشتریان دریافت کند و به حساب شما واریز کند. برای این نوع قرارداد نمی توانید مستقیما با پست قرارداد ببندید. شرکت پست ، شرکتهایی را به عنوان واسطه قرار داده است تا بتوانید با آنها قرارداد ببندید.
برخی از سایتهای واسطه : پارس پیک / ایران مارکت سنتر و …

 

برای پیشرفت سریع در کسب و کار اینترنتی

بعد از اینکه سایت خودتان را راه اندازی کردید نیاز است که به  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  بپردازید. می دانم الان می گوئید من که بازاریابی اینترنتی بلد نیستم! برای اینکه بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید در اینترنت جستجو کنید ، خواهید دید که سایتهای  بسیار زیادی موجود هستند که بازاریابی اینترنتی را آموزش می دهند.

 

 

 

 

پیشنهاد بهتر برای موفقیت 

هر ماه بخشی از حقوق خود را برای هزینه های بازاریابی و تبلیغات در نظر بگیرید . برای موفقیت در وب ، باید هزینه کنید. خوبی بازاریابی اینترنتی وتبلیغات اینترنتی نسب به روشهای سنتی و آفلاین این است که بودجه شما فقط صرف تبلیغات هدفمند می شود و می توانید افراد علاقه مند به محصولات را به سایت خود هدایت کنید و به فروش اینترنتی بپردازید.

 

 

صحبت پایانی

اگر رویای کسب درآمد از اینترنت را در سر دارید ، قبل از ورود به این دنیای گسترده و پیچیده ، حتما تحقیق کنید و با آگاهی  در این زمینه قدم بردارید. سایتها و وبلاگ های زیادی هستند که شعارشان این است که بدون زحمت و تنها با یک خط اینترنت و چند کلیک می توانید پولدار شوید! فریب چنین افرادی را نخورید. برای اینکه بدانید ، چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ حتما آموزشهای مختلف را مطالعه کنید و در همایشها و کارگاه های آموزشی کسب و کارهای اینترنتی و  بازاریابی اینترنتی شرکت کنید و علم خود را در این زمینه افزایش دهید.

نویسنده : فرشاد حیدری

منبع :  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...