رفتن به مطلب

کدام مرورگر امن‌ تر است؟ جدید


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

. . .

 

به گزارش صبحانه، در حال حاضر، گوگل کروم در صدر رقابت بین مرورگرها قرار دارد. دو مرورگر پیشرو دیگر و رقبای اصلی کروم، موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج هستند.

 

کدام مرورگر امن‌تر است؟

 

در حالی که هر سه این مرورگرها برای دانلود رایگان هستند، مایکروسافت اج به طور انحصاری تنها برای کاربران ویندوز ۱۰ موجود است.مایکروسافت اج با وجود تازگی خود، مرورگر مناسب و معقولی به نظر می‌رسد. البته مایکروسافت اج در مقایسه با گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس، مرورگر امن‌تری است.

 

مرورگرهای وب نخستین خط دفاعی

 

آزمایشگاه NSS یک شرکت پیشرو در امنیت اطلاعات می‌گوید: یکی از ویژگی‌های مایکروسافت اج به نام صفحه هوشمند (SmartScreen) قادر به جلوگیری از ۹۹ درصد نرم‌افزارهای مخرب و تروجان است. در حالی که کروم قادر به جلوگیری از ۸۵.۸ درصد این بدافزارها و فایرفاکس قادر به مسدود کردن ۷۸.۳ درصد است. صفحه هوشمند یک ابزار برای فیلتر وب‌سایت است که مایکروسافت برای نخستین بار به کاربران اینترنت در روزهای اوج اینترنت اکسپلورر ۷ معرفی کرد. صفحه هوشمند همچنین به کاربران می‌گوید وب‌سایتی که آنها در تلاش برای دسترسی هستند، حاوی بدافزار است و این کار را با نمایش یک صفحه به رنگ قرمز روشن انجام می‌دهد.

 

صفحه هوشمند تنها ویژگی مایکروسافت اج نیست بلکه جعبه ایمنی (sandboxing) نیز دارد، یک مکانیزم امنیتی که شامل شکستن قطعات مرورگر به بخش‌های جداگانه شامل تب‌ها، پنجره‌ها و پلاگین‌ها می‌شود و در رویارویی با یک بدافزار مخرب، آن را به مناطق دیگر رایانه منتقل نمی‌کند. گوگل کروم نیز دارای این ویژگی است اما موزیلا این قابلیت را ندارد.

 

به‌روزرسانی‌های خودکار

 

به‌روزرسانی خودکار اهمیت زیادی دارد زیرا بدین وسیله وصله‌های امنیتی و اشکالات، حل و فصل یافته و این باعث بهبود عملکرد مرورگر می‌شود. هر دو مرورگر کروم و موزیلا این به‌روزرسانی امنیتی را در پس‌زمینه و هر زمان که کاربران مرورگرهای خود را ببندند، پیاده‌سازی می‌کنند. در این بخش، مایکروسافت اج کار متفاوتی انجام می‌دهد. وصله‌های امنیتی با به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ هماهنگ هستند و بدین معناست که به‌روزرسانی کمی آهسته اجرا می‌شود و کاربران باید برای تأثیرگذاری به‌روزرسانی، رایانه را ریستارت (راه‌اندازی مجدد) کنند.

 

حفاظت از حریم خصوصی

 

هر سه مرورگر نسخه خاص خود را برای روش مرورگری خصوصی دارند. کروم یک حالت ناشناس (Incognito) دارد، موزیلا مرور خصوصی (Private Browsing) و مایکروسافت نیز گشت و‌گذار محرمانه (InPrivate on Edge) دارد. البته در این زمینه موزیلا دارای یک مزیت است زیرا قابلیت حفاظت پیگیری دارد که انتقال‌ها را از صفحات وب در حالی که در حالت مرور خصوصی بازدید شده‌اند، حذف می‌کند.

 

چه کسی برنده است؟

 

برنده روشن و مشخصی وجود ندارد، زیرا گوگل کروم و مایکروسافت اج دارای ویژگی‌های مشابه هستند اما مایکروسافت اج گزینه امن‌تری به نظر می‌رسد اما در دیگر جنبه‌های امنیتی، اختلاف زیادی بین این دو وجود ندارد و اگرچه موزیلا فایرفاکس در پشت این دو مرورگر قرار گرفته، اما این مرورگر هم آنقدرها عقب نیست.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...