رفتن به مطلب

ویژه پرفروش‌ترین هدست واقعیت مجازی 2016 +عکس


پست های پیشنهاد شده

 

به گزارش

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، هدست Gear VR سامسونگ، عنوان پرفروش‌ترین هدست واقعیت مجازی سال 2016 میلادی را بدست آورد.

 

124147_274.jpg

 

 

با شنیدن کلمه واقعیت مجازی شاید در وهله اول به یاد محصولاتی نظیر Oculus Rift یا HTC Vive بیفتید اما گزارش موسسه تحقیقاتی سوپردیتا حکایت از آن دارد که سامسونگ از نظر تعداد فروش، بزرگ‌ترین تولیدکننده هدست‌های واقعیت مجازی در سال 2016 میلادی بوده است. بر این اساس، مجموع 4.5 میلیون دستگاه از مجموع 6.3 دستگاه عرضه شده به بازار واقعیت مجازی را Gear VR سامسونگ تشکیل داده است.

 

البته باید درنظر داشت که ارائه این هدست‌ها به‌طور رایگان و به همراه پرچمدارهای سری گلکسی نیز در ثبت این آمار بی‌تاثیر نبوده است. در طرف مقابل، اوکیولس ریفت یا وایو صدها دلار قیمت دارند. پلتفرم دی‌دریم گوگل هم محصولات نسبتا ارزانی را پوشش می‌دهد اما این پلتفرم خیلی دیر وارد بازار رقابت شده است. در سال 2017 میلادی شاهد توسعه لیست دستگاه‌های هوشمند با پشتیبانی از پلتفرم دی‌دریم و در طرف مقابل، کاهش قیمت آن‌ها در مقایسه با Gear VR هستیم.

 

124148_364.jpg

 

هدست پلی استیشن وی آر سونی هم با فروش نزدیک به یک میلیون دستگاه در سال 2016 میلادی، یکی از محبوب‌ترین هدست‌های غیرموبایلی بوده است. اچ‌تی‌سی وایو با فروش 400 هزار دستگاه پس از محصول سونی قرار می‌دهد. این محصول در میان توسعه‌دهندگان شرکتی گزینه‌ای محبوب است.

 

مخاطبان واقعیت مجازی روی دستگاه‌های الکترونیکی همراه، استفاده بیشتری در مقایسه با کاربران هدست‌های خانگی از تکنولوژی یادشده دارند اما بازه استفاده آن‌ها کوتاه‌تر بوده و چیزی از 7 تا 12 دقیقه است. این، نتیجه‌ای عالی است. بازه‌های زمانی اجرای بازی‌های ویدئویی روی دستگاه‌های الکترونیکی همراه معمولا کوتاه بوده و بازی‌های واقعیت مجازی معمولا توجه کاربر را در مدت زمانی هم‌سنگ با بازی‌های معمولی به خود جلب می‌کنند. به این ترتیب، با استفاده چندباره کاربر از این هدست‌ها در طول روز، رسیدن گیمر به زمان 30 دقیقه در 24 ساعت خیلی سخت نیست.

 

124149_673.jpg

 

بازار بازی‌های واقعیت مجازی هم سریعا در حال رشد است و در حال حاضر ارزش آن به 1.8 میلیارد دلار می‌رسد. یکی از برترین بازی‌های واقعیت مجازی سال به نام Job Simulator به تنهایی درآمد 3 میلیون دلاری را به ثبت رسانده است. این در حالی است که تعداد زیادی از نسخه‌های این بازی، به‌طور رایگان به همراه هدست وایو به بازار عرضه شده‌اند.

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...