رفتن به مطلب

درآمد ۸۰ میلیونی کانال‌های تلگرامی


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

. . .

 

به گزارش صبحانه، سایت تکراسا براساس تحقیقی میدانی، مطلبی درباره تعداد مخاطبان این کانال‌ها و درآمدشان منتشر کرده است. هرچند اعداد و ارقام منتشر شده در این گزارش تقریبی است، ولی می‌توان به دورنمایی از وضعیت درآمدزایی کانال‌های خبری و غیرخبری پربازدید کشور دست یافت. اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد با افزایش تعداد مخاطبان هر کانال، درآمد آنها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ طوری که کانال‌های تلگرامی با بیش از یک میلیون عضو حدود 80 میلیون تومان، کانال‌های با 500 هزار تا یک میلیون عضو حدود 50 میلیون، کانال‌های با صد تا 500 هزار عضو حدود 25 میلیون تومان و کانال‌های با 50 تا100 هزار عضو نزدیک به پنج میلیون تومان در ماه درآمد دارد. سایت تکراسا اطلاعات خود را از یکی از استارت‌آپ‌های حوزه تبلیغات آنلاین به دست آورده است.

 

 

در واقع تلگرام در ایران یک نرم‌افزار پیام‌رسان ساده نیست و به پلتفرمی تبدیل شده که کارکردی مشابه شبکه‌های اجتماعی دارد. طبق اطلاعات منتشر شده در ماه‌های اخیر از سوی نهادهای مرتبط، تلگرام حدود 40 درصد پهنای باند اینترنت را در ایران مصرف می‌کند و ایرانیان بیش از صد هزار کانال در تلگرام ایجاد کرده‌اند و روزانه 1.2 میلیون پست در این کانال‌ها ایجاد می‌شود. درباره شیوه درآمدی این کانال‌ها باید گفت آنهایی که محتوای خوب تولید و مردم از آنها استقبال می‌کنند به پلتفرمی برای جذب آگهی تبدیل می‌شوند.

 

کانال‌های تجاری به‌طور معمول در روز بین 15 تا 20 پست غیرآگهی و پنج تا هشت پست تبلیغاتی منتشر می‌کنند. این کانال‌ها براساس تعداد اعضا، شهرت و خط‌‌مشی خود تبلیغات را قبول می‌کنند. طبق گزارش سایت تکراسا، این کانال‌ها به‌طور متوسط برای ارسال یک آگهی تنها برای دو ساعت 200 تا 400 هزار تومان دریافت می‌کنند و بعد آن تبلیغ حذف می‌شود. البته قیمت‌ها به مدت زمان بودن آگهی روی کانال هم بستگی دارد.

 

جالب این‌که بعد از وقوع حادثه دلخراش فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران به صورت تصاعدی به کاربران کانال‌های خبری افزوده شد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...