رفتن به مطلب

نکاتی جهت افزایش امنیت و جلوگیري از امکان سوءاستفاده


gholamreza-alipoor

پست های پیشنهاد شده

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد عدم رعایت موارد امنیتی بویژه در صورت استفاده از ارتباط بی سیم (Wi-Fi)به سادگی امکان سوء استفاده از سرویس شما را ایجاد می کند. بنابراین برخی از مهمترین این نکات را برمی شماریم :

 

رمز مودم را تغییر دهید

نام کاربري ورود به تنظیمات بیشتر مودم ها به صورت پیش فرض "admin" است؛ رمز عبور آن هم عددي ساده یا حرفی ساده و قابل پیش بینی می باشد. رها کردن دستگاه به همین صورت، راه دسترسی غیر مجاز به تنظیمات مودم را افزایش می دهد.

003.jpg

روی شبکه بی سیم خود حتما رمز مناسب بگذارید

گاهی مشاهده می شود که افراد روي شبکه بیسیم خود رمز نمی گذارند و هر کسی می تواند به این شبکه متصل شود. براي رمزگذاري روي شبکه ي بی سیم باید یکی از الگوهاي رایج رمزگذاري WPA یا WPA2 را انتخاب کنید . همچنین می توانید از الگوي AES ( رمزگذاري 256 بیتی ) یاTKIP ( رمزگذاري 128 بیتی ) استفاده کنید. در نظر داشته باشید که شکستن قفل 256 بیتی به مراتب سخت تر و زمان برتر از شکستن رمز 128 بیتی است. همچنین رمزي که در نظر می گیرید باید مناسب و قوي بوده و شرایط زیر را داشته باشد:

004.jpg

- طولانی باشد ( بیش از 10 حرف)

- بصورت دوره اي تغییر داده شود

- از ترکیب حروف کوچک و بزرگ، اعداد و نشانه هاي خاص مانند( $، @، ! و ... ) تشکیل شده باشد

مراقب WPS باشید

WPS امکانی است که به کاربران اجازه می دهد براي اتصال به شبکه ي بی سیم از تولید یک کد ساده اما موقت استفاده کنند یا اینکه با فشردن یک دکمه روي مودم، با لپ تاپ، تبلت یا موبایل به شبکه متصل شوند. اگر نیازي به این امکان ندارید بهتر است آن را غیر فعال کنید . زیرا اگر کسی به صورت فیزیکی به مودم دسترسی داشته باشد، به صورت بالقوه امکان متصل شدن به شبکه را دارد؛ حتی اگر دسترسی فیزیکی نیز به مودم نداشته باشد نیز امکان شکستن آن با شیوه هاي ساده ي هک وجود دارد.

فایروال مودم خود را فعال کنید

بسیاري از مودم ها فایروال(Firewall) دارند و تنها کافی است آن را فعال کنید. حداقل مزیت فعال بودن فایروال این است که از شبکه شما تا حد زیادي در برابر حمله (Hack ) محافظت می کند.

005.png

اجازه کنترل از راه دور به مودم را غیر فعال کنید

برخی از مودم ها به صورت ( Remote Management یا Remote Access ) امکان کنترل از راه دور، پیش فرض فعال است. بهتر است این امکان را خاموش کنید چرا که با این کار امکان دسترسی به تنظیما ت مودم خود را از طریق اینترنت از بین می برید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...