رفتن به مطلب

یه قدم امنیتی برای whmcs بردارید!


پست های پیشنهاد شده

whmcs بهترین سیستم حسابداری خدمات میزبانی وب است و تقریبا اکثریت ارائه دهندگان هاستینگ دنیا از این سیستم استفاده می کنند ، به طور پیش فرض آدرس مدیریت whmcs بر روی پوشه /admin/ تنظیم شده است و این مورد یک ریسک امنیتی محسوب می شود چراکه هکر ها با داشتن آدرس مدیریت whmcs می توانند با حملات sql injections و brute force برای whmcs خطر جدی ایجاد کند ، در این مقاله ما آموزش تغییر آدرس مدیریت whmcs را برای شما ارسال کردیم.

 

 

a81d-change-url-whmcs-admin.png

 

 

برای تغییر آدرس مدیریت whmcs خود باید به وسیله کنترل پنل هاست به فایل های whmcs خود دسترسی پیدا کنید ، بنابراین پس از ورود به پنل هاست خود روی گزینه filemanager کلیک کنید و سپس به محل نصب whmcs خود مراجعه کنید و به دنبال فایل configuration.php بگردید. توجه کنید تمام تنظیمات whmcs در فایل configuration.php قرار می گیرد و در این فایل اطلاعات مهمی مانند رمز ورود دیتابیس نیز قرار گرفته است ، بنابراین در حفظ اطلاعات آن کوشا باشید. شما باید یک خط کد به فایل configuration.php خود اضافه نمایید ، این فایل را ویرایش کنید و سپس کد زیر را وارد نمایید :

 

 

$customadminpath = "injavaredkonid";

 

 

توجه کنید که باید به جای injavaredkonid نام پوشه ادمین whmcs جدید را وارد کنید و سپس فایل را ذخیره کنید و مجدد به محل نصب whmcs خود مراجعه کنید ، شما باید به دنبال پوشه admin بگردید و نام آن را به دلخواه تغییر دهید. این نام باید همان نامی باشد که در تنظیمات فایل configuration.php وارد کرده اید. پس از تغییر آدرس مدیریت whmcs از این پس باید به جای /admin/ آدرس پوشه جدید را در مرورگر خود وارد کنید تا وارد ادمین whmcs خود شوید.

 

امیدوارم این مقاله کوچک مفید بوده باشه ، در صورتی که مشکل یا نظری دارید آن را مطرح کنید

  • Like 3
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...