Moderator 30 ارسال شده در شهریور 24، 1393 گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در شهریور 24، 1393 همه ما میدونیم تهیه نسخه ی پشتیبان از سایت وردپرسی امری بسیار ضروری و مهم هستش و همیشه مثل یک وظیفه بر گردن صاحب سایته! اما فقط بک آپ گرفتن همه ی کار نیست بلکه باید فضای مناسبی رو برای بک آپ ها در نظر بگیریم تا زمانی که بهش احتیاج داریم قابل بازیابی باشه و هیچ مشکلی براش پیش نیاد. خب فضاهای زیادی وجود دارند که یکی از معمول ترین اونها دراپ باکس هستش. امروز میخوام یکی دیگه از معتبرترین و ایمن ترین محیط ها رو به شما معرفی کنم. [h=2]ذخیره سازی فایل های پشتیبان در گوگل درایو[/h] [h=3]گام اول: راه اندازی افزونه ی Updraftplus[/h] افزونه رو نصب و فعال کنید. [h=3]گام دوم: محتوا و جداول فایل پشتیبان را پیکره بندی نمایید[/h] به بخش setting>> Updraftplus backup رفته و تنظیمات مرتبط رو انجام بدید. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. صفحه افزونه [h=3]گام سوم: پیکره بندی Google Drive به عنوان محل ذخیره سازی [/h] در مرحله ی اول ما احتیاج به ایجاد پروژه ی گوگل داریم.پس تنظیماتی رو باید برای ایجاد این پروژه انجام بدیم. ایجاد یک پروژه بر روی creat project کلیک کنید. نام پروژه و شناسه ی آن را وارد نمایید. حال یک پروژه ی جدید ایجاد می شود. فعال سازی Google Drive API برای دسترسی به پروژه ی Google Drive باید بر روی گزینه ی Google API کلیک کنید و طبق تصویر تنظیمات رو انجام بدید. دسترسی افزونه ی Updraftplus جهت استفاده از Drive API باید افزونه رو با پروژه مذکور هماهنگ کنیم. در پایان پس از ایجاد تنظیمات به چنین پیامی باید برسید: و به صورت اتوماتیک به تنظیمات افزونه باز خواهید گشت! [h=3]گام چهارم: راهنمای تست[/h] قبل از شروع کار احتیاجه که فرآیند بک آپ رو تست کنیم. گزینه ای با عنوان current status در بخش تنظیمات افزونه وجود داره که با کلیک کردن بر روی اون شروع به بک آپ گیری میکنه. پس از اتمام ،پیامی حاوی موفقیت بک آپ به شما ارائه میشه.حال برای چک کردن بک آپ بر روی گزینه ی Existing Backups کلیک کنید. شاید مراحل این فرآیند کمی سخت باشه اما به نظر من ارزش داره امتحانش کنید. لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
پست های پیشنهاد شده