رفتن به مطلب

بهینه سازی سئو عنوان صفحات وب سایت


portal

پست های پیشنهاد شده

بهینه سازی سئو عنوان صفحات وب سایت

 

25340-Seo-depends-on-page-names.jpg?m=crop&w=970&h=400&q=high

شاید تصور کنید این نکته بسیار عجیب است اما مسئله ای کوچک مانند نام وب سایت تاثیر بزرگی بروی نتایج جستجوها در موتورهای جستجو گر دارد. الگوریتم های این موتورهای جستجو به گونه ای طراحی شده اند که آنها در زمینه های مختلف از هر یک از صفحات وب سایت شما (یا عنوانشان) استفاده های گوناگون خواهند کرد.

عنوان یک صفحه چگونه بروی سئوی وب سایت تاثیر خواهد داشت؟

 

فرض کنید فروشگاه اینترنتی شما بروی یکی از پلت فرم های جوملا، وردپرس، مجنتو یا... قرار دارد. نحوۀ عملکرد این پلت فرم ها به گونه ای است که برای ایجاد هر صفحه از وب سایت اطلاعاتی را از شما دریافت می کند. سپس با استفاده از همین اطلاعات صفحۀ مورد نظرر شما را ایجاد می کند. یکی از مهم ترین بخش های این اطلاعات، عنوان صفحه است. در پلت فرمهای مختلف عنوان های گوناگونی برای این بخش وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد تاثیر بسیار زیاد این بخش بروی سئوی وب سایت است.

 

موتورهای جستجوگر از عنوان صفحه برای تشخیص هویت، موضوع و ساختار اصلی هر یک از صفحات استفاده می کنند. اهمیت عنوان صفحه به قدری است که در ساختار گرافیکیطراحی سایت در بخش های مختلف به چشم می خورد.

 

 

 

همانطور که در تصویر بالا که از یک فروشگاه اینترنتی گرفته شده است، کلمۀ آکسفورد در مسیر درختی صفحه وجود دارد، همچنین در قسمت های دیگر وب سایت با عنوان ، همچنین در قسمت های دیگر وب سایت با تگ Men’s ترکیب شده است و به صورت ترکیب Men’s Oxford در وب سایت به چشم می خورد. اگر دقت کنید این ترکیب در بخش های مختلف وب سایت از جمله در آدرس صفحه در مرورگر دیده می شود. همچنین کلمۀ آکسفورد در بخش منوی ناوبری بخش های گوناگون سایت استفاده شده و این منو به شکل یک هدر در همۀ صفحه های وب سایت وجود دارد.

 

کلمۀ آکسفورد در وب سایت به صورت یک لینک قرار داده شده است که سیگنالی را برای صفحه ای که لینک آن در متن قرار دارد می فرستد. به علاوه، بخشی از سیگنال های ارسالی برای منبع فرستاده می شود، به این معنی که کلمۀ آکسفور در هر صفحه چندین بار تکرار شده است و هر بار با لینک های مختلف قرار گرفته است. به همین دلیل این صفحه به صورت کاملاً خود کار برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده است.

 

 

 

هنگامی که شما از کلمات کلیدی در عنوان صفحۀ خود استفاده می کنید، صفحه شما به طور خودکار برای کاربرانی که در جستجو های خود از این عبارت کلیدی استفاده می کنند، بهینه می شود. دلیل این اتفاق استفاده از عنوان صفحه در بخش های مختلف صفحۀ مورد نظر است که باعث می شود سئوی صفحه برای آن عبارت جستجو شده، بهینه سازی شود.

 

اولین گام برای بهینه سازی سئوی یک صفحه، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه می باشد. این کلمات باید کلماتی باشند که توسط کاربران بیشتر مورد جستجو قرار می گیرند.

 

اگر در این زمینه کمک می خواهید Keywords Planner را به شما معرفی می کنیم. ابزار Keywords Planner سرویس گوگل ادوردز بدون دردسر و به شکل کاملا رایگان، همۀ اطلاعات مورد نیاز شما در زمینۀ کلمات کلیدی حوزۀ فعالیت تان را در اختیار شما قرار می دهد و شما با استفاده از این اطلاعات می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای خود انتخاب نمایید.

 

 

 

آیا عنوان صفحه بروی سئو تاثیر منفی می گذارد؟

 

هنگامی که عنوان صفحۀ شما حاوی کلید واژه های موثر در سئو نباشد، عنوان صفحه تاثیری منفی بروی رتبۀ وب سایت شما خواهد داشت. در این مواقع شما باید از یکی از روش های زیر برای بهبود وضعیت سئوی خود استفاده نمایید:

 

تغییر عنوان صفحه

 

شاید در اولین نگاه، این روش ساده ترین راهکار به نظر بیاید، اما نکته ای که وجود دارد این است که با تغییر عنوان یک صفحه، شما آدرس و بسیاری از المان هایی که به آن وابسته اند را نیز تغییر می دهید. تغییر آدرس صفحه به تنهایی سختی های خاص خود را دارد. حال فرض کنید که این اتفاق در مقیاسی بزرگ اتفاق بیافتد. با تغییر آدرس یک صفحه، شما می باید مشکلاتی که در دیگر بخش های آنالیز، شبکه های اجتماعی و کانال های ارتباطی و مواردی دیگر را نیز، بررسی و اصلاح نمایید.

 

استفاده از ابزارها و امکانات پلتفرم ها

 

تقریبا تمامی پلت فرم هایی که برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرند، ابزارهایی جهت بهینه سازی سئوی وب سایت را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند. با استفاده از این ابزارها و امکانات شما می توانید سئوی وب سایت خود را بدون ایجاد ناهماهنگی در دیگر کانال های ارتباطی تغییر دهید.

 

شخصی سازی پلت فرم ها

 

در بین کارشناسانطراحی وب سایتو فروشگاه های اینترنتی، مطمئناً افراد یا شرکت هایی هستند که امکانات این پلت فرم ها را بر اساس نیازهای شما شخصی سازی می کنند.

 

تغییر پلت فرم: این گزینه، آخرین راه حل برای مقابله با مشکل سئو می باشد. این گزینه به دلیل سختی هایی که در جابجایی اطلاعات از پلت فرم قدیمی به پلت فرم جدید و مشکلاتی که با خود به همراه دارد باید در آخرین مرحله انجام شود.

 

مدیریت ساختار سئو در قالب یک کار فروشگاهی همواره نیازمند سازش می باشد. کارشناس سئوی شما باید بر اساس عملکرد و نیازهای دیگر بخش ها، اهداف خود را تعیین کند و با بخش های مختلف فروشگاه همکاری کند.

منبعطراحی سایتپرتال

 

طراحی سايت شرکتی،طراحی سايت پزشکی،طراحی سايت شخصی،طراحی سايت بيمه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...