رفتن به مطلب

۹ پرسش درباره سئو وردپرس که پیدا کردن پاسخ آن ها ۹ سال طول کشید


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

بین همه سیستم های مدیریت محتوایی که با آن ها کار کرده ام ، لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. بهترین و محبوب ترین سیستم محسوب می شود . این سیستم مدیریت محتوا توانایی راه اندازی انواع وبلاگ ها ، وب سایت های شرکتی ، فروشگاه های اینترنتی و … را داراست . طراحان وب وردپرس را به دلیل ارائه کنترل کامل روی تک تک بخش ها دوست دارند و کاربران آن را به دلیل سادگی و کارامدی آن می پسندند .

 

جالب است بدانید که نزدیک لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. کل وب سایت های جهان از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند . بسیاری از وب سایت های معتبر جهان مانند TIME ، Mashable و .. از وردپرس برای مدیریت مطالب خود کمک می گیرند .

 

اما سادگی وردپرس بعضی اوقات باعث می شود که نکات ضروری سئو را که باعث پیشرفت وب سایت شما می شود ، نادیده گرفته و آن را به خود وردپرس واگذار کنید .

 

در این مطلب برخی از پرسش های متداول درباره سئو وردپرس را مطرح کرده و به آن ها پاسخ می دهیم . این کار باعث می شود که بیشتر با سئو وردپرس آشنا شده و برخی از افسانه های وردپرس و سئو را فراموش کنید . در ادامه مطلب همراه ما باشید .

 

 

سوال ۱ : شنیده ام وردپرس به صورت خودکار برای موتورهای جستجو بهینه شده (بدون نیاز به کار اضافی از طرف من) ، درست است ؟

خیر ، هیچ چیزی با عنوان سیستم مدیریت محتوا بهینه شده برای موتورهای جستجو وجود ندارد . اگر چه وردپرس تا حدودی برای موتورهای جستجو بهینه شده است ، با این حال برای هماهنگی کامل باید به صورت دستی نیز کارهایی را انجام دهید تا به بهترین نتیجه برسید . توجه داشته باشید که تغییر سیستم مدیریت محتوا به وردپرس باعث نمی شود که به صورت معجزه آسا سایت شما به صفحه اول گوگل بیاید !

 

افسانه “CMS بهینه شده از نظر سئو” تنها به این دلیل به وجود آمده که تولید کنندگان سیستم های مدیریت محتوا می خواهند قابلیت های سامانه خود را بیشتر از آنچه که هست ، نمایش دهند . آن ها در سایت های خود این مورد را به عنوان یکی از بهترین قابلیت های سامانه خود در نظر گرفته و به شدت روی آن مانور می دهند .

 

اکثر افراد تازه کار هنوز فرق عبارت های “بهینه شده برای موتورهای جستجو” و “قابلیت بهینه سازی برای متورهای جستجو” را نمی دانند . به همین دلیل گول این تبلیغات را خورده و هزینه های گزافی برای آن پرداحت می کنند .

 

اما وردپرس به شما این امکان را می دهد که با هزینه ای بسیار ناچیز یک وب سایت را راه اندازی کرده و استارت کار را بزنید . در ادامه مراحل می توانید به راحتی از نظر سئو نیز وب سایت خود را بهینه کنید .

 

سوال ۲ : من یک افزونه برای سئو وردپرس نصب کرده ام ، یعنی دیگر نیازی نیست از یک فرد آگاه مشاوره بگیرم ؟

متاسفانه پاسخ این سوال هم خیر است .

 

سئو “یک فرایند نصب و راه اندازی ساده” نیست ، سئو یک سری مراحل ساده نیست که آن را انجام داده و فراموش کنید . سئو یک فرایند ادامه دار است که در کلیه مراحل توسعه وب سایت باید به آن توجه داشته باشید .

 

هیچ افزونه ای برای وردپرس وجود ندارد که به صورت خودکار کلیه مباحث مربوط به سئو وردپرس را پوشش دهد ، دقیقا مثل این که یک چکش بسیار خوب دارید ولی نمی توانید به صورت خودکار با آن خانه بسازید . درست تنظیم کردن افزونه یک راه شروع است ، اما همه چیز نیست . کارهایی که باید روی سایت خود انجام دهید تا به نتیجه دلخواه و بیشترین بازدهی برسید بسیار فراتر از تنظیم کردن چند گزینه در صفحه تنظیمات افزونه است .

 

شما به یک فرد آگاه و متخصص در زمینه سئو احتیاج دارید تا جلوی انجام خطاهای شما را بگیرد و مانع پسرفت موفقیت سایت شما شود . شما باید با این فرد رابطه بلند مدت داشته باشید تا مطمئن شوید که وب سایت شما با به روز ترین تکنیک های سئو هماهنگ بوده و بهترین عملکرد را داراست .

 

شاید چند مثال قابل لمس برای درک اهمیت موضوع بهتر باشد :

 

 

  • وقتی شما وردپرس را آپدیت می کنید ، یا افزونه ها و قالب های خود را به روز کرده و یا حتی یک قالب یا افزونه جدید نصب می کنید ، این کار باعث ایجاد تغییر در کدهای وب سایت شما می شود . این تغییرات اگر به درستی بررسی نشوند ممکن است باعث ایجاد تاثیر منفی روی سئو سایت شما شده و رتبه شما را در موتورهای جستجو کاهش دهند .
  • نصب کردن افزونه های جدید می تواند باعث کاهش سرعت سایت شما شود . سرعت بارگزاری وب سایت یک فاکتور مهم در الگوریتم گوگل برای رتبه بندی وب سایت هاست و یک تغییر کوچک می تواند باعث کاهش رتبه شما شود .
  • انتشار مطالب مناسب و به روز یکی از فاکتورهای مهم برای کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو است ، بهینه سازی محتوا برای کلمه کلیدی مورد نظر یکی از بهترین راه ها برای جلب کاربران به سمت وب سایت شماست . وردپرس به تنهایی قادر نیست کلمات کلیدی را انتخاب کرده و محتوای شما را برای آن کلمه کلیدی بهینه کند .
  • بررسی دوره ای سئو وب سایت باعث می شود که وب سایت شما با آخرین استانداردهای سئو هماهنگ بوده و بیشترین کارایی را داشته باشد . یک افزونه نیز نمی توانید به تنهایی سئو وردپرس را از این نظر بررسی کند .

 

سوال ۳ : چگونه بهترین افزونه را برای سئو وردپرس انتخاب کنیم ؟

دو افزونه مهم برای سئو وردپرس وجود دارد که خود را از سایر رقبا جدا کرده اند : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. . افزونه All In One SEO Pack اندکی محبوب تر است ولی افزونه WordPress SEO by Yoast از امتیاز بالاتری در دایرکتوری افزونه های وردپرس برخوردار است .

 

توجه داشته باشید که برای برخی قسمت های سایت نیاز است که از افزونه های دیگری نیز استفاده کنید ، مثلا افزونه ای برای آنالیز کردن قسمت هایی خاص از وردپرس .

 

قبل از انتخاب افزونه سئو وردپرس ، چند سوال مهم است که باید با توجه به پاسخ آن ها افزونه مورد نظر خود را انتخاب کنید :

 

 

  • هماهنگی: آیا افزونه مد نظر شما با تکنولوژی و کدهای سایت شما هماهنگ است ؟ این هماهنگی در آینده نیز ادامه خواهد داشت و توسعه دهنده افزونه آن را به روز می کند ؟ حدس نزنید ، پاسخ دقیق را پیدا کنید .
  • پشتیبانی: پشتیبانی مناسبی از طرف توسعه دهنده و یا جامعه کاربران برای افزونه وجود دارد ؟ تالارهای پشتیبانی را بررسی کنید و نظرات کاربران دیگر را بخوانید ، تجربه دیگر کاربران می تواند تاثیر مثبتی روی تصمیم گیری شما بگذارد .
  • محبوبیت: افزونه مورد نظر شما تا کنون چند بار دانلود شده است ؟ تعداد دانلود ارتباط مستقیم با کارایی مثبت افزونه دارد ، تعداد کاربرانی که افزونه را دانلود کرده و از آن استفاده می کنند دلیل خوبی برای انتخاب افزونه است !
  • توسعه افزونه: تیم توسعه دهنده افزونه سابقه خوبی در ارائه آپدیت های جدید برای افزونه دارند یا خیر ؟ تقریبا ثبات شده است که افزونه ای که به صورت منظم آپدیت شده است در آینده نیز به خوبی آپدیت می شود .

 

سوال ۴ : چگونه یک هاستینگ مناسب برای وردپرس انتخاب کنیم ؟

فاکتور های زیادی در گرفتن این تصمیم دخیل است ، مثل هزینه ، سابقه شرکت ، مدیریت سرور ، راحتی استفاده ، پشتیبانی و …

 

اگر شما به منابع مورد نیاز دسترسی دارید و وقت و ظرفیت لازم برای سروکار داشتن با هاستینگ ، به روزرسانی ها ، بک آپ گرفتن و بازنشانی آن ها به صورت دستی را دارید ، سرور مجازی (VPS) بهترین گزینه برای شماست . با این کار کنترل تک تک بخش ها در دست شماست .

 

اگر به منابع ذکر شده دسترسی ندارید ، استفاده از سرویس های اشتراکی به شما پیشنهاد می شود . با این کار ، مدیریت سرور توسط فرد یا افراد دیگر انجام شده و شما فقط به توسعه وب سایت خود و به روز رسانی آن فکر خواهید کرد . یک مزیت دیگر این نوع هاستینگ این است که شب ها با خیال راحت آسوده به خواب خواهید رفت !

 

چند مورد از گزینه هایی که زمان انتخاب هاستینگ باید به آن ها توجه داشته باشید :

 

 

  • پشتیبانی از افزونه ها : برخی از شرکت های هاستینگ توابعی را غیر فعال می کنند که باعث از کار افتادن افزونه های شما خواهد شد . قبل از تصمیم گیری برای انتخاب هاست مطمئن شوید که دسترسی به افزونه های خاص و توابع مورد نیاز برای شما امکان پذیر باشد .
  • بک آپ و بازیابی : هاستینگ شما حتما باید قابلیت تهیه بک آپ و بازیابی آن را به صورت خودکار داشته باشد ، توجه کنید که اکثر شرکت ها به صورت روزانه ، هفتگی و یا ماهانه از محتوای سایت شما بک آپ تهیه کرده و در صورت بروز مشکل آن را بازیابی می کنند .
  • محبوبیت : برخی شرکت ها ظاهر پر زرق و برقی دارند ولی از درون پوچ و خالی هستند . قبل از انتخاب هاستینگ وردپرس مطمئن شوید که شرکت مورد نظر شما دارای سابقه معتبر بوده و بین کاربران محبوبیت داشته باشد .

 

سوال ۵ : آیا قالب های رایگان می توانند باعث صدمه دیدن سئو وردپرس شوند ؟

خب ، هم بله و هم خیر .

 

یکی از بهترین قابلیت های وردپرس وجود تعداد زیادی قالب رایگان برای آن است . بسیاری از این قالب ها بی ضرر هستند و شما می توانید بدون ترس از عواقب شوم ، از ان ها استفاده کرده و وب سایت یا وبلاگ خود را راه اندازی کنید . برخی از این قالب ها هم می توانند باعث کاهش رتبه شما در موتورهای جستجو شوند . هنگام انتخاب قالب این موارد را مد نظر داشته باشید :

 

 

  • لینک خارجی خاصی در قالب وجود دارد ؟ قالب هایی که برای تبلیغ سایت و به عنوان ابزاری برای توسعه وب سایت های دیگر منتشر می شوند ، می توانند تعداد ورودی های شما از موتورهای جستجو را کاهش داده و رتبه شما را کم کنند . اگر اجازه حذف لینک ها را ندارید ، هرگز سمت این قالب ها نروید .
  • قالب به روزرسانی می شود ؟ قالبی که انتخاب می کنید حتما باید به روزرسانی شود تا با آخرین ورژن وردپرس هماهنگی داشته باشد ، در غیر این صورت بروز برخی مشکلات می تواند باعث کاهش رتبه سئو سایت شما شود .
  • دیگران درباره قالب چه می گویند ؟ تعداد دانلود قالب و همچنین امتیاز آن می تواند معیار خوبی برای پیدا کردن قالب های مناسب رایگان باشد .
  • آیا قالب مورد نظر شما مطابق با قوانین گوگل می باشد و برای موتورهای جستجو بهینه شده است ؟ برای اینکار می توانید با منابعی مانند لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. دمو قالب را بررسی کنید و از تطابق آن با قوانین گوگل مطمئن شوید . همچنین دمو قالب را تست کرده و مطمئن شوید که با دستگاه های مختلف مانند لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. هماهنگ است و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. مناسبی داشته باشد .
  • طراحی واکنش گرا قالب را هم بررسی کنید : فراموش نکنید که طبق الگوریتم جدید گوگل ، سایت هایی که واکنش گرا نیستند شانس کمتری برای کسب رتبه های بالا در موتور های جستجو را دارا هستند .

 

سوال ۶ : کدام گزینه برای سئو وردپرس مناسب تر است ، نصب وردپرس روی دامنه ، زیر دامنه یا فولدر ؟

اگر یک وب سایت دارید و می خواهید بخش وبلاگ به آن اضافه کنید ، سوال بسیار خوبی است . وردپرس را کجا نصب کنیم ، اجازه دهید حالت های مختلف را بررسی کرده و معرفی کنیم :

 

نصب وردپرس روی یک دامنه برای وب سایت هایی مناسب است که تازه شروع به فعالیت می کنند و هنوز رتبه های مناسب سئو را کسب نکرده اند . پس اگر وب سایت شما یک وب سایت جدید است نصب وردپرس روی دامنه جدید یک گزینه مناسب محسوب می شود .

 

اگر وب سایت شما ایجاد شده و فقط قصد راه اندازی وبلاگ دارید می توانید وردپرس را روی ساب دامین نیز نصب کنید .

 

طبق تجربه شخصی ، بیشترین تاثیر گذاری روی سئو زمانی است که وبلاگ شما در یک پوشه نصب شده باشد ، مانند yourdomin.com/blog .

 

سوال ۷ : انتخاب چند دسته بندی برای مطالب ، تاثیر مثبتی روی سئو وردپرس دارد ؟

در وردپرس قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید مطالب خود را در چند دسته مختلف قرار داده و دسته بندی کنید . اما آیا این کار تاثیر منفی روی سئو می گذارد ؟ خب ، اگر دقت کنید خیر .

 

اگر یک مطلب را در چند دسته بندی قرار داده و آن مطلب از طریق چند لینک قابل دسترسی باشد ، در این صورت مطلب شما به عنوان لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. شناسایی می شود . از این حالت باید جلوگیری کنید ، و یا به گوگل بفهمانید که کدان نسخه ، نسخه اصلی است و کدام نسخه نباید ایندکس شود .

 

اگر مطلب شما فقط از طریق یک لینک قابل دستیابی است نیازی نیست نگران این موضوع باشید .

 

سوال ۸ : قالب جدید وردپرس من ، دارای چند تگ H1 در هر صفحه است ، آیا این موضوع روی سئو وردپرس تاثیر می گذارد ؟

لز نقط هنظر طراحی استفاده از تعداد زیاد تگ H1 هیچ مشکلی ندارد و می توان از آن استفاده نمود ، اما از نظر سئو باید از این کار جلوگیری کرد . اگر از چند تگ H1 در صفحه استفاده کنید این احتمال وجود دارد که وب سایت شما به عنوان اسپم شناخته شده و جایگاه مناسبی را در موتورهای جستجو کسب نکند .

 

پیشنهاد من این است که از تگ H1 فقط برای عنوان اصلی سایت (برگه) که مهمترین عنوان محسوب می شود استفاده کرده و برای سایر قسمت ها از تگ های H2 تا H6 متناسب با اهمیت متن مورد نظر خود استفاده کنید .

 

سوال ۹ : چگونه با استفاده از ابزارک ها ، سئو وردپرس را بهتر کنیم ؟

ابزارک های وردپرس به شما این امکان را می دهد که محتوای دلخواه خود را در صفحه های گوناگون ایجاد کنید . مثلا با استفاده از ابزارک ها می توانید آخرین مطالب سایت خود را در سایدبار یا فوتر سایت نمایش دهید . این ابزار به ندرت تاثیر منفی و مثبتی روی سئو وردپرس خواهد گذاشت .

 

یک راه بهتر و هوشمندانه تر برای استفاده از ابزارک ها ارائه محتوای مرتبط با مطلب فعلی که کاربر در حال مشاهده آن است ، می باشد . به عنوان مثال کاربری که در حال مشاهده یک مطلب در مورد یک موضوع خاص است ، تمایل دارد اطلاعات بیشتری در این باره کسب کند . این کار باعث بهبود تجربه کاربری و جلب رضایت کاربران خواهد شد . از ابزارک ها می توانید برای ایجاد موارد زیر استفاده کنید و ضریب تعامل کاربر با سایت خود را افزایش دهید :

 

 

  • دعوت کاربر برای ارائه دیدگاه خود درباره مطلب و یا شرکت در بحث های تالار گفتگو
  • نمایش تصویر و نام آخرین کاربر عضو شده
  • امکان آپلود فایل به کاربر
  • نمایش مطالب محبوب در بازه های زمانی مختلف
  • و …

 

استفاده از استراتژی هایی شبیه به این موارد تاثیر مثبتی روی هر نوع وب سایتی می گذارد . در واقع استفاده صحیح از ابزارک ها را می توان ویتامین توسعه کسب و کار شما دانست ! برخی از مزیت های استفاده از ابزارک ها عبارت اند از :

 

 

  • افزایش وفاداری بازدید کنندگان ، و کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر موضوع صفحه .
  • اگر وفا کاربر افزایش پیدا کند ، شانس بیشتری برای کسب اشتراک گذاری بیشتر در شبکه های اجتماعی و بک لینک های سالم خواهید داشت .
  • می توانید با نمایش آخرین مطالب فروم ، باعث ایجاد مطالب جدید توسط کاربران شوید . این کار همچنین سبب می شود کاربران و موتورهای جستجو راحت تر مطالب شما را پیدا کنند .

 

نکته سئو در این مورد این است که بیش از حد از ابزارک ها استفاده نکنید . تنها در حدی که باعث افزایش تعامل کاربر با وب سایت شما باشد ، کافی است .

 

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید پاسخ برخی سوال های خود را در مورد سئو وردپرس پیدا کنید . ممکن است شما نیز سوالی داشته باشید که هنوز جواب آن را پیدا نکرده اید ، اگر این چنین است از طریق فرم دیدگاه های این مطلب آن را با ما در میان بگذارید تا با کمک یکدیگر یک پاسخ مناسب برای آن پیدا کنیم .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...