رفتن به مطلب

۸ مورد جالب از نمایشگاه خودروی ۲۰۱۶ ژنو


labour

پست های پیشنهاد شده

نمایشگاه خودروی ژنو هفته گذشته به پایان رسید. این در حالی است که می‌شود انتظار داشت به مانند دوره‌های قبلی این شگفتی‌ها باز هم از خاطراتمان محو شوند. اما همانطور که می‌دانید، نمایشگاه خودروی ژنو، مهمترین و تاثیر گذارترین نمایشگاه خودرویی در جهان است، جایی که در آن می‌توان دریافت که صنعت خودروسازی جهان به کدامین سو می‌رود، می‌توان از نقشه راه آینده شرکت‌های خودروسازی آگاه شد و دید که آن‌ها برای برطرف کردن مشکلاتشان و یا افزایش فروششان، چه نقشه‌ای را برای آینده در کشیده اند.

پس در ادامه با ittl همراه باشید تا ۸ نکته جالبی که ما در این نمایشگاه از آینده شرکت‌های خودروسازی دریافتیم را بررسی کنیم:

۱:سوپرکار هایی با اعداد اعجاب‌انگیز در حال رواج پیدا کردن هستند!

 

 

 

آیا بوگاتی باید به این دلیل خود رو سرزنش کند؟ زمانی که در سال ۲۰۰۵، بوگاتی هایپرکار خود یعنی ویرون ۱۶٫۴ را با عدد شگفت‌انگیز ۱۰۰۱ اسب‌بخار و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت معرفی کرد، شاید هیچ موقع فکرش را نمی‌کرد که امسال و در سال ۲۰۱۶ زمانی که نسل دوم از هایپرکار خود را با اعدادی مانند ۱۵۰۰اسب‌بخار و ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت و قیمتی ۲٫۵ میلیون دلاری معرفی کند، تعجب کسی را در پی نداشته‌باشد. در هر صورت در این سال‌ها تعداد افرادی که می‌خواهند خودرویی با اعداد اعجاب‌انگیز داشته باشند بسیار بیشتر شده و به همین دلیل شرکت‌های خودروسازی دیگر اجازه ندادند که بوگاتی همچنان پیشتاز این بازار باشد. همانطور که دیدیم هایپرکارهایی مانند کوئنیگزگ رگرا با بیش از ۱۵۰۰ اسب‌بخار و کانسپت خودروی شرکت آرش، AF10، با ۲۰۸۰(!) اسب‌بخار قدرت در این نمایشگاه معرفی شدند تا شاهد رواج هر چه بیشتر هایپرکارها با اعدادی اعجاب انگیز باشیم.

۲:تعداد شاسی‌بلندهای کوچک(کراس‌اوورها) همچنان افزایش می‌یابند!

 

 

 

از زمانی که شاخه جدیدی در شرکت‌های خودروسازی با نام کراس‌اوور شکل گرفت، چند سالی می‌گذرد و رشد چشمگیر این نوع خودروها، حالا به بلوغ خود رسیده است، جایی که می‌توانیم ببینیم بسیاری از مراسم های معرفی‌ شرکت‌ها مربوط به خودرویی کراس‌اوور در این نمایشگاه بود. در ژنو ما شاهد معرفی بسیاری از کراس‌اوورها مانند “اشکودا ویژن‌اس“، “سئات اتکا“، “واکسهال موکا ایکس“، “مازراتی لوانته“، “آئودی Q2“، “تویوتا CH-R” و تعداد زیاد دیگری بودیم. کراس‌اوورهایی که در دسته‌های مختلفی با قیمت‌ها و مشخصات مختلف دسته بندی شده‌بودند تا هرکسی را مجاب به خرید یکی از آن‌ها بکنند. اگر به این دسته از خودروها توجه بیشتری بکنیم، شاهد رشد چشمگیر این نوع خودروها خواهیم بود در حالی که وقتی به سال ۲۰۰۶ و قبل از معرفی نیسان قشقایی، هیچ خودرویی در این دسته بندی وجود نداشت!

۳:کراس‌اوورهایی با سقف باز شونده نیز در حال گسترش هستند!

 

 

زمانی که سال گذشته سیتروئن از کراس‌اوور بدون سقف کانسپت خود با نام e-Mehari در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد، تعداد زیادی کراس اوور کانورتیبل در بازار حضور نداشتند، اما شرکت‌های خودروسازی می‌خواهند حتی اگر شما به یک کراس‌اوور اشکالی مانند سقف غیر قابل باز شدن می‌گیرید، دیگر این مشکل را هم نداشته باشید!! قبل از ژنو۲۰۱۶ ما شاهد معرفی رنج‌روور ایووک کانورتیبل بودیم و در ژنو۲۰۱۶ نیز شاهد Volkswagen T-Cross Breeze بودیم که نشان دهنده گسترش یافتن این نوع کراس‌اوور هاست!

۴:این نمایشگاه به ما نشان داد تا قبل از تصمیم گیری در مورد یک خودرو، به رینگ‌هایش نگاه کنید!

 

 

طراحان خودرو همیشه بر تاثیر رینگ‌های یک خودرو در تاثیر آن بر روی بیننده‌اش تاکید کرده‌اند. در ژنو۲۰۱۶ نیز ما شاهد رینگ‌های بزرگ همراه با تایر های بسیار پهن برای خودرو ها با طرح‌های زیبا و متفاوت بودیم. قسمتی از خودرو که شاید بیشترین اهمیت را در نمای جانبی هر خودرو داشته باشد. و همانطور که دیدیم در ژنو۲۰۱۶ نیز تاکید زیادی بر طراحی این قسمت بود، برای مثال رینگ‌های زیبای ۱۰پره بوگاتی شیرون یا کالیپرهای ترمز بزرگ نارنجی رنگ پاگانی هوآیرا و البته لاستیک‌های قرمز رنگ مدل مفهومی اپل جی‌تی را می توان نام برد!

۵:عصر، عصر هیبریدی هاست.

 

 

 

تولید گازهای گلخانه‌ای هیچ موقع مانند الان برای شرکت‌های خودروسازی مهم نبوده‌است، در چند سال اخیر دیدیم که شرکت‌های برتر خودروسازی تلاش و تحقیقات زیادی را در بحث خودروهایی هیبریدی و پاک‌تر انجام داده‌اند و الان درست زمانیست که این تحقیقات به ثمر نشسته‌است.

در ژنو۲۰۱۶ خودروهای هیبریدی زیادی معرفی شدند، هیوندای “یونیک” به عنوان اولین خودروی جهان که ۳ پیشرانه هیبریدی، پلاگ‌-این هیبریدی و کاملا الکتریکی را برای خریداران فراهم کرده‌است، کراس‌اوور هیبریدی کیا با نام “نیرو” و کراس‌اوور های تویوتا و اشکودا با نام‌های “CH-R” و “Vision-S” و همچنین کانسپت کراس‌اوور شرکت سانگ‌یانگ با نام “SIV-2” تنها بخشی از خودروهای هیبریدی این نمایشگاه بودند، پس با این حجم عظیم از حرکت به سوی هیبریدی‌ها می‌توانیم در یابیم که تکنولوژی آن‌ها برای تولیدات انبوه به بلوغ رسیده‌است به طوری که خبرهایی از شرکت‌های بزرگی همچون آئودی، فولکس‌واگن، مرسدس بنز و بی‌ام‌دبلیو نیز می‌رسد که قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ حداقل نیمی از خط تولید خود را تبدیل به خودروهای هیبریدی کنند.

۶:اما خودروهای کاملا الکتریکی هنوز جای کار دارند

 

 

 

با اینکه می‌دانیم در سال‌های آینده، خودروهای هیبریدی بیشتری به جاده‌ها خواهند آمد، اما بعد از آن‌ها چطور؟ بعد از هیبریدی‌ها صنعت خودرو احتمالا به دنبال خودروهایی تمام الکتریکی خواهند رفت. زمانی که بیشتر شرکت‌های خودروسازی در حال صحبت در مورد پیشرانه‌های الکتریکی برای پشتیبانی از موتور احتراقی اصلی خودرویشان هستند، شرکت نیسان، در مورد تکنولوژی باتری جدیدی حرف می‌زند که می‌تواند با یک بار شارژ شعاع حرکتی ۵۵۰کیلومتری را برای خودروهای الکتریکی نیسان به ارمغان آورد تا دیگر کسی نگران شعاع حرکتی خودروی الکتریکی‌اش نباشد و نیسان نیز می‌گوید تنها مشکل این نوع خودروها فعلا قیمت بالای این نوع باتری‌هاست که آن هم با پیشرفت تکنولوژی می‌توان قیمتشان را کاهش داد. اما این تکنولوژی برای باتری ها در حال حاضر در دست توسعه است، پس باید به انتظار آینده این صنعت بود.

۷:عصر خودروهای تویوتا و لکسوس با طراحی‌های جذاب نیز در راه است

 

 

 

تویوتا بزرگترین خودروساز دنیاست و اکثر اوقات نیز استراتژی‌های درستی را برای فروش انتخاب می‌کند اما به نظر می‌رسد فروش این خودروساز در بازارهای بزرگ، دچار کمی مشکل شده است به این دلیل که بعضی محصولات این خودروساز فاقد طراحی جذاب و جدید هستند. همین مشکل را تا حدودی در برند لوکس تویوتا، یعنی “لکسوس” نیز می توان مشاهده کرد. با اینکه این دو خودروساز بزرگ همیشه بسیار تلاش می کنند تا مشکل طراحی را برطرف کنند، اما به نظر می‌رسد که کماکان در زمینه طراحی رقبای آلمانی از آن‌ها جلوترند.

اما در نمایشگاه ژنو اخیر ما شاهد یک تغییر بزرگ اما بی سر و صدا بودیم. آیا لکسوس و تویوتا در حال وارد شدن به عصر جدیدی از طراحی هستند؟ آیا طراحی‌هایی جذاب تر و مطمئن‌تر از این دو شرکت خواهیم دید؟ لکسوس LC500H که در این نمایشگاه معرفی شد، دارای طراحی‌ای بود که از نظر منتقدان بسیار تحسین شد، در کنار این خودرو کانسپت کراس‌اوور جدید تویوتا یعنی “CH-R”، طراحی بسیار قابل توجه‌تری داشت به حدی که در نگاه اول هرگز نمی‌توانستیم درک کنیم که این یک تویوتاست! همچنین این کانسپت یک مدل بسیار نزدیک به تولید است و انتظار می‌رود به زودی این خودرو را در خط تولیدهای تویوتا ببینیم و همچنین شاهد طراحی‌هایی جسورانه‌تر و جذاب‌تر از سوی تویوتا باشیم.

۸:صفحات نمایشگر خودروها نیز به سرعت در حال پیشرفتند

 

 

 

اگر شما در نمایشگاه ژنو۲۰۱۶، دوری در نمایشگاه می‌زدید و طراحی داخلی خودروها را نگاه می‌کردید، حتما شاهد این قضیه بوده‌اید که همه آن‌ها با یک صفحه نمایشگر لمسی و یا غیر لمسی غول پیکر برای سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی خودرو همراه بوده‌اند. همچنین اکثر آن‌ها دارای تکنولوژی‌های جدید بودند که به راحتی به تلفن‌هوشمند شما وصل می‌شدند و قابلیت‌های فراوانی از جمله وصل شدن به اینترنت نیز در آن‌ها وجود داشت. حتی تسلا نیز در ادامه روند توسعه استفاده از صفحه‌نمایش‌ها در خودروی جدید خود، تسلا مدل ایکس، نیز از یک صفحه‌نمایش بزرگ عمودی در میان داشبورد استفاده کرد اما کانسپت‌های نمایشگاه ژنو۲۰۱۶ شاید این استفاده از این تکنولوژی را به سطح جدیدتری بردند.

کانسپت شرکت DS با نام “e-Tense” صفحه نمایشی بیرون آمده از داشبورد داشت، فولکس‌واگن “Budd-e” یک صفحه نمایش و سینمای خانگی بزرگ را در قسمت پشت خود دارد و پژو “Traveller iLab” نیز یک صفحه نمایش بزرگ را در قسمت عقب خودرو به صورت یک میز در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. همه این ها به ما نشان دادند که خلاقیت و تکنولوژی در طراحی و استفاده از صفحه نمایش‌ها در خودرو ها در حال یک تغییر بزرگ است. به نظر شما اینطور نیست؟

اما شما چه چیزهایی از این نمایشگاه یاد گرفتید؟ آن‌ها را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

منبع:

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...