رفتن به مطلب

نحوه استفاده از تصاویر در طراحی سایت


seo.nonegar1

پست های پیشنهاد شده

نحوه استفاده از تصاویر در طراحی سایت

 

 

زمان ساخت سایت با موضوع تجاری، استفاده از تصاویر الزامی است. در صورت استفاده صحیح از تصاویر، جذابیت بصری سایت نیز افزایش خواهد یافت. در تمامی موارد هدف از قراردادن تصاویر در طراحی وب سایت، کمک به پیشرفت روند فروش و تولید و ارائه خدمات است.

وب سایتی که در طراحی آن استفاده از تصاویر لحاظ نشده باشد، سبب ارائه سایتی با نمایشی بی جان یا بی روح خواهد بود. بنابراین به بکارگیری تصاویر در کنار متن برای افزایش جذابیت بصری سایت، توصیه اکید می گردد.

 

با مطالعه راهنمایی های زیر، به بهترین و موثرترین شیوه، تصاویر را در روند ساخت سایت به کار برید.

 

 

1-تصاویر موثر

جهت شناسایی موثر بودن تصاویر کافی است حداقل پاسخ به یکی از این سوالات مثبت باشد.

آیا تصویر به کار رفته سبب اقدام به خرید و یا بهره مندی از محصولات و خدمات سایت می گردد؟

آیا تصویر اجازه می دهد که مشتریان خود را در حال استفاده از محصول یا خدمات تصور کنند؟

آیا تصویر به کار رفته سبب آشنایی بیشتر با برند محصولات یا خدمات می گردد؟

 

 

2-افزایش انتقال پیام تصویر شما

استفاده صرف از متن در طراحی سایت، سبب کسل کنندگی کاربر و بالعکس استفاده بیش از حد تصویر در مقایسه با متن نیز سبب کاهش جنبه اطلاعاتی سایت می گردد. بهترین شیوه، انتخاب و نگارش متن معتبر و متناسب با اهداف سایت و سپس قراردادن تصاویر متناسب و مرتبط با زمینه کاری سایت و متن انتخابی. همواره در انتخاب تصاویر دورنمای اهداف سایت مدنظر قرار گیرد.

 

 

3-مفاهیم

در انتخاب تصاویر، داشتن و ارائه مفهوم بسیار مهم است. بارها شنیده شده که یک تصویر ارزش بالاتری از هزاران کلمه را دارد. بنابراین با گزینش صحیح می توان در کنار اطلاعات ارائه شده، از تصاویری بهره برد که خلاصه تمام متن را در قالب یک عکس ارائه می دهد.

 

 

4-جایگذاری مناسب تصاویر

بالا و پایین کردن صفحه برای مشاهده تصویر و متن چندان خوشایند کاربر نمی باشد. با بکارگیری شیوه آبشاری از کنارهم قرارگرفتن متن و تصویر جهت نمایش بهتر استفاده نمایید.

 

 

5-رزولیشن و اندازه تصاویر

مهمترین مسئله در بارگذاری تصاویر، اندازه فایل تصویری است. زیرا هرچه حجم تصویر بیشتر باشد سبب کندشدن لود سایت و نارضایتی کاربران می گردد. یکی از فاکتورهای سئو سایت، سرعت لود آن بوده که از عوامل موثر بر این المان حجم تصاویر آپلود شده در سایت خواهد بود.

فایل های تصویری کم حجم پهنای باند کمتری نیاز داشته و در نتیجه از پرداخت هزینه مازاد برای میزبانی هاست جلوگیری می گردد. معمولا در سایتی با 1.28 مگابایت فضا، بیش از 60% از فضای اشغالی آن اختصاص به تصاویر دارد.

 

 

6- تگ تایتل و تگ جایگزین متن (alt)

بکارگیری تگ title و alt از جهات بسیاری توصیه می گردد. از دیدگاه بهینه سازی سایت، این تگ ها اطلاعات مرتبط با تصاویر و نیز اجازه ایندکس موثر را برای موتورهای جستجو فراهم آورده و در مجموع سبب بهتر دیده شدن وب سایت در نتایج جستجو و سئو می گردد. این تگ ها این امکان را در مرورگرها ایجاد می نماید که اطلاعات توصیفی را همچون راهنمای ابزاری نمایش دهد. بنابراین بر اساس اصول سئو وب سایت، زمان استفاده از تگ title و alt حتما از مرتبط بودن و معتبر بودن محتویات آن با تصاویر اطمینان کسب کنید.

در زمان نامگذاری فایل های تصویری نیز از نام های بامعنی که قدرت بالایی در ماندگاری در ذهن دارند، استفاده کنید.

 

 

7-اعتمادسازی

در صورت عدم وجود اعتماد بین مشتری یا بازدیدکننده سایت با صاحب سایت، با وجود بهره گیری از هزاران تصویر ناب موجود در دنیا، باز فایده و اثر چندانی نخواهد داشت. بنابراین با سرمایه گذاری در جنبه های مختلف سایت سعی در جلب اعتماد کاربران به برند و خدمات خود نمایید. از جمله این جنبه ها، عناصر امنیتی، اطلاعات تماس و ... اشاره کرد.

در رقابت برای رسیدن به جایگاهی مشخص و بالاتر در میان رقبا، ایجاد اعتبار و اعتماد در فضا و زمینه رقابتی بسیار مهم است. با به کاربردن تصاویر خدمات و محصولات انحصاری خود همراه با آرم و لوگو یا برند خود سعی در افزایش این اعتمادسازی نمایید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...