رفتن به مطلب

نتایج نظرسنجی سایمانتک در رابطه با خطرات فضای مجازی در انگلستان


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

بر طبق آمار منتشر شده از norton، Symantec در رابطه با آینده والدین در فضای سایبری، مشخص شد از هر 10 نفر افراد بزرکسال، 8 نفر معتقدند که اینترنت راه و روش زندگی و نحوه ارتباط و امنیت آنها را تغییر داده است.

اکثریت افراد با بیان اینکه اثرات مثبت تکنولوژی و اینترنت در زندگی روزانه افراد زیاد است، بیان داشتند که اینترنت نگرانی آنها را در زندگی افزایش داده و همچنین بیش از نیمی از افراد (61%)، باور دارند که اینترنت دنیا را خطرناک تر از قبل کرده است و 95% افراد نگران فرزندان کمتر از 18 سال خود که از اینترنت و تکنولوژی های جدید استفاده می کنند، هستند.

بر طبق این بررسی ها مشخص شده 65 درصد از والدین با کودکان خود در رابطه با خطرات پیش روی آنها در فضای آنلاین صحبت می کنند اما ترس از مورد مزاحمت اینترنتی قرار گرفتن و ارتباط با افراد غریبه و خطرناک به ترتیب با 77% و 74% ، دو مورد از بزرگترین نگرانی های مردم در این نظرسنجی بوده است.

 

در مقابل این آمار، تحقیقات مراکز امنیتی انگلستان نشان می دهد که افرادی که فرزندی ندارند، به مراتب از افرادی که دارای فرزند هستند، امن تر هستند چرا که بی احتیاطی و نا آگاهی فرزندان در فضای مجازی موجب در معرض خطر قرار گرفتن خانواده می شود. آمار دیگر اینکه تنها 48% از والدین انگلیسی از رمزهای عبور متفاوت، برای سایت ها و وسایل الکترونیکی متفاوت استفاده می کنند.

 

حدود نیمی از والدین انگلیسی ابراز داشتند که نگران این هستند که نمی توانند بفهمند کودکان آنها در فضای اینترنت چه می کنند و 29 درصد نگران هستند که حتی اگر از سیستم parental control استفاده کنند، کودکانشان راهی برای عبور از آن پیدا میکنند .در نهایت نیز بر طبق این نظرسنجی، 61% از والدین بیان کردند که فرزندان 11 تا 16 سال آسیب پذیر ترین افراد در اینترنت هستند.

 

کارشناس امنیتی Symantec معتقد است " آموزش کودکان در رابطه با اینکه چگونه در رویارویی با خطرات فضای سایبری عکس العمل نشان دهند، نقش حیاتی و اساسی در ایجاد اطمینان از اینکه آنها تجربه مثبتی در فضای اینترنت خواهند داشت، ایفا می کند. بسیار مهم است که یک مکالمه و گفتگوی دوستانه و صمیمی با فرزندان داشته باشیم و طی این گفتگو از خطرات و رفتار های پر خطر صحبت کنیم به گونه ای تمامی علائم نشانه های هشداری را برای آنها بازگو کنیم و تنها ایجاد یک سیستم کنترل مثل parental control کفایت نمی کند. همچنین رفتارهای والدین در این فضا می تواند الگوی فرزندان باشد. به عنوان مثال پدر و مادری که در اینترنت و شبکه های اجتماعی رفتار نامناسب دارند و جانب احتیاط را رعایت نمی کنند، نمی توانند الگوی مناسب برای فرزندان خود باشند. حال آنکه بزرگسالان از خطرات آگاهی دارند و کمتر مورد هجوم قرار می گیرند اما کودکان بی تجربه و نا آگاه هستند و آسیب پذیری بیشتری دارند".

 

به عنوان توصیه نهایی کارشناس سایمانتک بیان کرد: " کودکان در دنیای امروزه، یک بخشی از نسل دیجیتال هستند که نمی توانند تفاوتی بین دنیای مجازی و دنیای حقیقی قائل شوند در حالیکه باید به آنها آموزش داده شود که مرزها و محدودیت ها را در دنیای مجازی درک کنند و تفاوت آن را با دنیای حقیقی بفهمند. همانند آموزش دوچرخه سواری یا گذشتن از خیابان، آموزش حفظ ایمنی در فضای مجازی به آنها، از مهم ترین مسائل است و قبل از این آموزش ها، نبای تجهیزات لازم برای قرارگیری در این فضا در اختیار آنها قرار داده شود.

اما مهم ترین بخش در حفظ امنیت خانواده، افزایش آگاهی بزرگسالان است تا بتوانند هم الگویی مناسب و هم آموزگاری آگاه برای فرزندان خود باشند".

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...