رفتن به مطلب

5 قانون ساده برای جستجوی امن تر در اینترنت به توصیه سایمانتک


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

اینترنت یک کتاب آموزنده و قابل دسترس و راحت برای تمامی افراد در تمامی سنین است که با یک جستجوی ساده در آن می توانند هر مطلبی را پیدا کنند و کسب اطلاعات انجام دهند. اما باید بدانیم جستجوی اینترنتی همیشه امن نیست و در صورتی که آگاهی کافی از اینترنت و خطرات آن نداشته باشیم، ممکن است در معرض خطراتی قرار گیریم. شرکت امنیتی و مشهور سایمانتک در ابتدای سال جدید میلادی توصیه هایی برای جستجوی امن در اینترنت ارائه کرده است. رعایت این 5 قانون به ظاهر ساده می تواند جستجوی امن در اینترنت را به همراه داشته باشد.

 

قانون اول: به افراد غریبه در اینترنت اطمینان چندانی نداشته باشید.

هر چیزی که در اینترنت قرار می دهید، در اینترنت باقی می ماند و همه افراردی که به دنبال آن باشند، قادر خواهند بود که به آن دسترسی داشته باشند و دیگر نمی توانید آن را از روی اینترنت بردارید و این یک امر اجتناب ناپذیر است. پست های اینترنتی به سرعت توسط موتورهای جستجو قابل پیدا شدن هستند . حتی اسم مستعار و ... در اطلاعات هویتی شما ممکن است چندین بار مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین برای اجتناب از پیامدهای منفی، مطمئن شوید که هر چیزی که روی اینترنت قرار می دهید، بعد ها موجبات آزار و اذیت و سوء استفاده نشود.

 

قانون دوم: اهمیت داده های شخصی را از یاد نبرید

بسیاری از وب سایت ها که خدمات رایگانی ارائه می دهند، از شما می خواهند تا ابتدا به عضویت آن وب سایت ها درآیید و در قالب این عضویت از شما اطلاعات شخصی یتان را می خواهند که بعد ها می توانند از شما به عنوان مشتری برای تبلیغات خود استفاده کنند. دقت کنید که در ازای دریافت خدمات رایگانی مثل دانلود نرم افزار یا بازی یا ...، چه اطلاعاتی را به آنها ارائه می دهید و اطلاعات شما در چه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد. سعی کنید هنگام عضویت در این وب سایت ها تا جایی که امکان دارد اطلاعات محدودی را ارائه دهید که این اطلاعات جزء اطلاعات خصوصی شما نباشد و سعی کنید از وب سایت های مطمئن و شناخته شده استفاده کنید.

 

قانون سوم: به نوع اتصال خود دقت کنید

نادیده گرفتن نوع اتصال، خطرات زیادی را برای کاربرانی که از شبکه های وایرلس عمومی محافظت نشده استفاده می کنند، به همراه دارد. اگر از این شبکه های محافظت نشده استفاده می کنید، از وارد شدن به صفحات حساس مثل صفحه حساب بانکی و پروفایل شبکه های اجتماعی و ... که نیازمند ورود نام کاربری و رمز عبور اطلاعات حساس شما است، اجتناب کنید. با این کار خطر در معرض سوء استفاده قرار گرفتن را به حداقل می رسانید.

 

قانون چهارم: به رمز های عبور خود تنوع بدهید

علاوه بر انتخاب پسورد مناسب، این امر بسیار ضروری است که برای هر یک از حساب های کاربری خود، یک پسورد جداگانه در نظر بگیرید. این کار کمک می کند تا اگر هکری به یکی از اطلاعات یا پسوردهای شما دست پیدا کرد، نتواند به دیگر پسوردهای حساب های دیگر دسترسی داشته باشد.

برای این کار می توانید از (password manager) مثل last pass یا dashlane استفاده کنید.

 

قانون پنجم: خرید های اینترنتی همیشه امن نیستند

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی، ضریب امنیتی بسیار بالایی را برای وب سایت خود قرار می دهند. اما همه فروشگاه ها اینگونه نیستند . بنا براین حین خریدهای اینترنتی دقت کنید که موارد امنیتی آن رعایت شده باشد. رعایت موارد امنیتی چون https در ابتدای آدرس سایت، وجود نماد اعتماد و ... برای فروشگاه ها حائز اهمیت است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...