Yazdan 1,703 ارسال شده در بهمن 23، 1394 گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در بهمن 23، 1394 شکی نیست که فلش یک فناوری در حال مرگ است؛ بطوریکه حتی خود ادوبی هم کاربران را به عدم استفاده از آن و رو آوردن به HTML5 تشویق میکند. حال به نظر میرسد که گوگل با حرکت جدید خود قصد دارد میخ دیگری بر تابوت فلش بکوبد. گوگل اعلام کرده است که از تاریخ ۳۰ ژوئن امسال، سرویسهای تبلیغاتی مشهور AdWords و DoubleClick اجازهی آپلود تبلیغاتی که با فلش ساخته شده باشند را نخواهند داد. با این کار کاربران این سرویسهای تبلیغاتی مجبور خواهند شد تا تبلیغات خود را به HTML5 بنویسند. همچنین از دوم ژانویهی سال آینده تبلیغات فلشی که حتی از قبل آپلود شده باشند هم در سرویس DoubleClick یا شبکهی گوگل دیسپلی نمایش داده نخواهند شد. گوگل در سالهای اخیر با استفاده از HTML5 به صورت پیشفرض در یوتیوب و آسانتر کردن مهاجرت از فلش برای سازندگان تبلیغات، سیاستهای خود را به آرامی به نفع HTML5 تغییر داده است. پخشکنندهی آسیبپذیر ادوبی تنها ۶ درصد از ویدئوهای موبایل و اینترنت را در سال ۲۰۱۵ در بر میگرفت. این در حالی است که ۲۱ درصد ویدئوهای اینترنت در سال ۲۰۱۴ در بستر فلش بودند. هرچند استفاده از فلش برای پخش ویدئوهای اینترنتی به سرعت در حال منسوخ شدن است، اما استفاده از آن در تبلیغات بر خلاف انتظار همچنان ادامه دارد. با کنار گذاشتن فلش توسط بزرگترین و مهمترین شبکهی تبلیغاتی اینترنت، شاید طی دو سال آینده بالاخره شاهد خداحافظی کامل با فلش در تمامی مرورگرها باشیم. لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
پست های پیشنهاد شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.