رفتن به مطلب

هواوی در ایران مرکز داده راه‌اندازی می‌کند


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در یک شبکه‌ی اجتماعی داخلی درباره‌ی راه اندازی مرکز داده در ایران توسط هواوی و توسعه و گسترش فیبر نوری در ایران توسط شرکت‌های چینی نوشت.

 

c795-Huawei-Logo.jpg

 

 

 

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در صفحه شخصی خود در شبکه‌ی اجتماعی کلوب به جزئیات گفت‌وگوهایش با وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین و تیم همراهش اشاره کرد.

 

واعظی در پستی با اشاره به دیدار خود و میائو وی همتای چینی‌اش، از همکاری ایران و چین در بخش فضا و فیبرنوری اطلاع داد و نوشت:

 

روز جمعه با «میائووی» وزیر صنعت و فناوری جمهوری خلق چین در محل وزارت ارتباطات دیدار داشتیم. محور جدید همکاری‌های دو کشور در فضای تازه بعد از رفع تحریم‌ها، همکاری‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه ماهواره‌ای خواهد بود. شرکت‌های چینی با انتقال تکنولوژی و دانش فنی، به همکاری با شرکت‌های ایرانی خواهند پرداخت. همچنین کمیته‌ای مشترک در سطح مدیران حوزه ارتباطات دو کشور تشکیل گردید که این کمیته، توافق‌های انجام شده بین طرفین را تا رسیدن به مرحله اجرا پیگیری کند. در ضمن مقرر گردید شرکت‌های چینی در پروژه‌ی تکمیل و رساندن فیبر نوری به در منازل با ایران همکاری کرده و طرفین در زمینه‌های نرم افزار و توسعه زیرساخت‌ها روابط خود را گسترش دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پست دیگر خود در این شبکه اجتماعی به راه‌اندازی دیتاسنتر توسط هواوی در ایران اشاره کرد و نوشت:

 

روز جمعه در جریان دیدار با وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، یک سند توسعه همکاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور ایران و چین به امضا رسید. در این سند، بر توسعه همکاری در محورهای تحقیق و پژوهش، توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و مخابراتی و همکاری درباره ماهواره تاکید شده است. بر اساس این سند، شرکت هوآوی چین یک مرکز داده در ایران تاسیس خواهد کرد تا همکاری‌های خود را با طرف‌های ایرانی در بخش دولتی و خصوصی گسترش دهد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...