Yazdan 1,703 ارسال شده در دی 30، 1394 گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در دی 30، 1394 در سال ۲۰۱۳ پس از معرفی سرویس پرایم ایر (Prime Air) توسط آمازون، کمتر کسی فکرش را میکرد که طرح آمازون برای استفاده از پهپادها در تحویل کالا روزی عملی شود. با گذشت بیش از دو سال از آن زمان و متداولتر شدن این پرندههای بدون سرنشین، حالا خبر از توسعهی طیف وسیعی از پهپادها توسط آمازون برای استفاده در شرایط آب و هوایی و جغرافیایی متفاوت میرسد. با زومیت همراه باشید. پاول میزنر، معاون ریاست آمازون در امور جهانی در مصاحبه با یاهو جزئیاتی دربارهی پهپادهای پرایم این شرکت که بستهها را در محدودهی ۱۰ مایلی زیر ۳۰ دقیقه تحویل میدهند ارائه کرده است. در ماه نوامبر سال گذشته آمازون از نمونهی پهپادی رونمایی کرد که میتواند باری با وزن بیش از ۲ کیلوگرم را حمل کرده و در ارتفاع کمتر از ۱۲۰ متری پرواز کند. میزنر توضیح میدهد که آمازون بر روی طیف وسیعی از پهپادها برای شرایط مختلف آب و هوایی کار میکند: "ما به صورت همزمان مشغول کار بر روی نمونههای متعددی هستیم. هر کدام از این پهپادها برای شرایط خاصی در نظر گرفته شدهاند. مشتریان ما در ایالات متحده در شرایط آب و هوایی مختلفی زندگی میکنند. از آب و هوای گرم و خشک فینیکس آریزونا گرفته تا آب و هوای مرطوب و بارانی اورلاندو و شرایط کوهستانی در کلورادو. همچنین به طریق مشابه مشتریان ما در ساختمانهای متفاوتی هم زندگی میکنند. از خانههای مزرعهای در حاشیهی شهر تا آسمان خراشها و دیگر انواع ساختمانهای درون و برون شهری. ما میخواهیم این توانایی را داشته باشیم که به تمامی مشتریانمان سرویس بدهیم و این نیازمند توسعهی پهپادهای متفاوتی برای شرایط متفاوت ذکر شده است. برای مثال در حال حاضر مشغول کار بر روی پهپادهایی برای رساندن کالا به خانههای آپارتمانی هستیم. این کار نیازمند بازطراحی پهپاد است تا بتواند در محیطهای شهری بهتر خدمات بدهد." او همچنین دربارهی تکنولوژی "احساس و اجتناب" (sense and avoid) آمازون که از برخورد پهپادها جلوگیری میکند اینگونه توضیح میدهد: "این پهپادها بیشتر شبیه اسب هستند تا ماشین. اگر یک درخت کوچک در حیاط جلویی خانهتان داشته باشید و به هر دلیلی بخواهید ماشینتان را به آن بکوبید، خواهید توانست. شاید همسرتان از این کار راضی نباشد، اما به هر حال قادر به انجام این کار هستید. اما اگر سعی کنید که یک اسب را به درخت بکوبید، هرگز موفق به انجام چنین کاری نخواهید شد. اسب درخت را خواهد دید و آن را دور میزند. به طریق مشابه پهپادهای ما با درختها تصادف نخواهند کرد؛ چون میدانند که نباید با آن برخورد کنند." میزنر همچنین به تغییر قوانین و مقررات در کشورهای مختلف و هموار شدن راه پهپادها اشاره میکند. آمازون استفاده از قوانین حریم هوایی چند لایه را پیشنهاد داده است که در آن پهپادها از دیگر انواع هواپیماها متمایز میشوند. هواپیماهای سرنشیندار باید در ارتفاع بالاتر از ۱۵۰ متری پرواز کنند، در حالی که پهپادها اجازهی پرواز در ارتفاع بین ۶۰ تا ۱۲۰ متری را دارند. ادارهی هوانوردی فدرال ایالات متحدهی آمریکا (FAA) اجازهی تست پهبادهای تجاری را در آوریل ۲۰۱۴ به آمازون داد؛ اما هنوز قوانینی برای استفاده از آنها وضع نکرده است. میزنر توضیح میدهد که اگر FAA تا زمان آماده شدن پهپادهای آمازون قوانین و مقررات را وضع نکرده باشد، آمازون حاضر است تا سرویس پرایم ایر خود را در دیگر کشورهایی که آمادگی آن را دارند راهاندازی کند. مارس گذشته روزنامهی ایندیپندنت گزارش داد که آمازون با رابرت گودویل، وزیر حمل و نقل انگلستان، تماس گرفته است تا پهپادهای خود را در این کشور آزمایش کند. گودویل گفته است که دولت انگلیس در حال کار با آمازون بر روی مسئلهی پهپادها است و انجمن خلبانان خطوط هوایی انگلستان و آمازون، هر دو مشتاق نوآوری هستند. لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
پست های پیشنهاد شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.