رفتن به مطلب

آموزش روش موثر کد نویسی در سئو


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

یکی از کارهایی که در سئو سایت کمتر مورد توجه قرار می می گیرد نحوه کد نویسی است ، روشهای کدنویسی موثر در سئو و بهینه سازی ,افزایش بازدید و رتبه وبسایت بسیاری از وبمسترها بر این باور هستند که آغاز سئو و بهینه سازی وبسایت ها از زمانی است که وبسایت شروع به کار میکند نمیتوان بر این باور خرده ای گرفت اما آغاز کار اصولی سئو همزمان با شروع کار کدنویسی میباشد.

کدنویسی سایت تاثیری مستقیم در وضعیف اجرایی سایت و سئو دارد.امروزه به دلیل مناسب بودن وضعیت بسیاری از قالب ها بخش بهینه سازی قالب فراموش شده و یا فقط در کم کردن و فشرده سازی قالب خلاصه میشود.در زیر مورد از تاثیرات و نکات مهم در بهینه سازی قالب را ذکر میکنیم:

 

ولید و استانداردسازی قالب

ولید کردن کدهای قالب هیچ تاثیری در سئو و بهینه سازی سایت ندارد.تمامی باورهایی که مبنی بر مهم بودن ولید بودن در سئو بودن قالب وجود دارد اشتباه است و منشا آن دانش کم از علم سئو میباشد.اما بعضی از مشکلات کدنویسی موجود در قالب ها ناشی از اشتباهات بزرگ میباشد.به طور مثال بسته نشدن تگ بادی اشتباه کوچکی نیست و تاثیرات بسیار زیادی در قالب داشته باشد.منظور از ولید کردن قالب برای موتورهای جستجو آن است که شما اشتباهات بزرگ که تغییرات عمده در قالب ایجاد میکنند را رفع کنید.بسیاری از مشکلات که W3C اعلام میکند ناشی از ناشناخته بودن آن کدها میباشد.به طور مثال کد گوگل پلاس گوگل توسط W3C مشکل دار اعلام میشود درحالی که این کد از لحاظ اجرایی هیچ مشکلی ندارد.برای اطلاعات بیشتر در این مورد به فیلم زیر مراجعه کنید که Matt Cutts در مورد ولید بودن قالب توضیح میدهد:

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

– ایجاد آدرس های بهینه سازی برای موتورهای جستجو

آدرس های بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو ( SEF ) در سئو و تاثیر بر کاربران مورد اهمیت هستند.شما باید در کدنویسی سایت خود آدرس ها را به شکلی تعریف کنید که تا جایی که ممکن است کوتاه باشند اما این کوتاه بودن نباید منجر به بی معنی کردن آدرس ها بشود.ممکن است برای ویرایش ساختار آدرس های سایت لازم به تغییرات عمده در کدنویسی نباشد یا ممکن است لازم باشد علاوه بر تغییر کدنویسی در قالب ,فایل htaccess نیز ویرایش شود.

 

کدهای بهینه برای افزایش سرعت سایت

یکی از موضوعاتی که در کدنویسی مهم است نحوه ی رندر شدن صفحات در مرورگرها میباشد.بسیاری از مشکلاتی که در رندر شدن ایجاد میشود به دلیل کدهای اشتباه است.این کدهای اشتباه گاه میتوانند لود وبسایت را چندین برابر افزایش دهند.

الف) فضاهای خالی میان کدها را حذف کنید.

ب) مشکلاتی که در تگ های مهم وجود دارند را حل کنید.

ج) سعی کنید تا جای ممکن از کدهای کوتاه استفاده کنید.استفاده از HTML تا جایی که ممکن است به جای کدهای PHP بسیار مورد توصیه میباشد.

 

– استفاده از Text base Alternative در صفحات

موتورهای جستجو نمیتوانند فایل های اسکریپ را به درستی شناسایی کنند و محتوای آنها را بخوانند.اما این فایل ها میتوانند لذت استفاده از سایت را برای کاربران چندین برابر کنند پس نمیتوان از آنها صرف نظر کرد.

اما راه کارهایی برای استفاده بهینه از این کدها نیز استفاده دارد.بهتر است این گونه کدها در قسمت های بالایی قرار بگیرند بخش هایی مانند header.

 

استفاده از تگ نوایندکس ( NoIndex )

متاسفانه یا خوشبختانه هیچ روشی وجود ندارد که بتوان ۱۰۰ درصد عمل اسپایدرها را کنترل کرد.استفاده از متاتگ noindex و فایل روبات تکست بهترین روش ها برای کنترل رفتار اسپایدرها در وبسایت میباشند.

 

استفاده از Canonical URL برای مقابله با ایجاد محتوای دوقلو ( Duplicate Content )

اگر شما از وردپرس یا جوملا یا سیستم های مدیریت محتوای مشابه استفاده میکنید امکان ایجاد صفحات دوقلو برای شما زیاد است.البته به دلیل زیاد بودن امکانات و پلاگین ها برای این سیستم ها میتوان این مشکل را به سادگی و با نصب یک یا چند پلاگین حل کرد.اما توجه داشته باشید که اگر شما از سیستم های مدیریت محتوای خاص و اختصاصی استفاده میکنید حتما در ساختار سایت خود بخشی را هم به Canonical URL اختصاص دهید.این تگ به بخش Head وبسایت افزوده میشود.و با ایجاد ریدایرکت ۳۰۱ به موتور جستجو خبر میدهد که به صفحه ی اصلی منتقل شود.انجام این کار امکان از دست دادن پیج رنک و رتبه را در جستجو کاهش میدهد.

 

استفاده از Microdata برای ایجاد نمایش خاص در نتایج جستجو

با تولد HTML5 تحولی بزرگ در کدنویسی و به دنبال آن سئو ایجاد شد.یکی از این تحولات ایجاد کدهای Microdata,RDF,Schema و موارد مشابه بود.این کدها با اضافه کردن اطلاعات به کدها این امکان را به موتورهای جستجو میدهند که در شناسایی بخش بخش وبسایت شما بهتر عمل کنند.به طور مثال شما میتوانید تعیین کنید که در صفحاتی خاصی اگر نام ایران آورده شد اسپایدرها این نام را به عنوان کشور محل سکونت شما شناسایی کنند.برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله زیر مراجعه کنید:

 

HTML5 و سئو – تاثیر HTML5 بر سئو

ادغام فایل ها برای افزایش سرعت سایت

اخیرا سرعت وبسایت ها به بخشی از الگوریتم های موتورهای جستجو مخصوصا گوگل تبدیل شده است.براساس گفته های گوگل وبسایتی با ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلی ثانیه تفاوت سرعت نسب به رقبا میتواند در جایگاه بهتری نسبت به دیگران قرار بگیرد.

متاسفانه بسیاری از قالب های طراحی شده دارای فایل های اسکریپت و سی اس اس بسیاری هستند که در عین ایجاد زیبایی باعث کاهش سرعت سایت میشوند.با ادغام این فایل ها شما میتوانید در کنار داشتن زیبایی و جلوه های زیبا,سرعت وبسایت خود را نیز افزایش دهید.

 

استفاده از CDN برای لود فایل ها

در نهایت اگر تمامی کارهای بالا را انجام دادید و هنوز احساس کردید در لود وبسایت مشکل وجود دارد به شما توصیه میکنیم از CDN استفاده کنید.شما یا میتوانید از سرویس های معمولی استفاده کنید یا از سرویس های پیشرفته و معروف مانند Amazon.

به خاطر داشته باشید اگر در لود وبسایت شما با CDN تغییرات بسیار زیادی ایجاد شد انتظار تغییرات بسیار خوب در سئو هم داشته باشید.

 

سئو و بهینه سازی

 

سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید . وبسایت های بهینه سازی شده برای گوگل , همیشه زیر نظر گوگل خواهند بود و این باعث افزایش بازدید میشود . یادتان باشد که بساری از وبسایت های روزانه ۵۰% از بازدیدشان توسط گوگل می باشد .

 

چند نکته مهم در مورد سئو

 

 

 

07eb-SEO-Tips1.jpg

 

 

1– خودتان برای سایتتان بنویسید !

شاید قبل از آمدن آلگوریتم جدید گوگل , کپی کردن مطالب سایت های دیگر , باعث افزایش بازدید می شد . اما جدیدا کمتر کسی اجاره کپی کردن مطالب سایت ها دیگر را به خود میدهد . شما هم سعی کنید که اینگونه باشید . مطالب جدید و مفید در گوگل بهتر ایندکس میشوند و هر سایتی که ایندکی های بیشتری داشته باشد , بازدیدش بیشتر است .

 

2– استفاده از تصاویر کاربرپسند !

در سایت خود از تصاویر استفاده کنید , اما نه هر تصویری . از تصاویری با طراحی زیبا و رنگ های روشن استفاده کنید . در صورت امکان بنر های تبلیغاتی با افکت های بسیار سریع را در وبسایت خود قرار ندهید , زیرا باعث رانده شدن بازدید کننده از وبسایت شما میشود . تصاویر باعث میشود که سایت از حالت یکنواختی خارج شود و وبسایت برای بازدید کننده جذاب تر شود .

 

3– تبلیغات کنید .

فرض کنید که سایت شما کاملا بهینه شده برای موتور های جستجو و دارای سئوی بسیار خوبی نیز میباشد و محتوای بسیار مفیدی را نیز دارد . اما آیا تنها اینا برای افزایش بازدید و موفقیت یک وبسایت کافی است ؟ قطعا نه ! تبلیغات در وبسایت های دیگر چه به صورت رایگان ( تبلیغات در انجمن ها و … ) و چه به صورت هزینه ای , یکی از مهم ترین راه های افزایش بازدید و رتبه ی وبسایت است .

 

4 – درج مطالب مرتبط !

در کنار مطالب خود در بخش ادامه مطلب , یک کادر ایجاد کنید و مطالب مرتبط با موضوع را در آنجا با یک فونت مشخص و بزرگ قرار دهید , این باعث می شود که کاربر این مطالب را ببیند و بر روی آنها نیز کلیک کنید و باعث افزایش بازدید سایت شما شود .

 

5 – همیشه کاربران سایت خود را در اولویت قرار دهید و نظرات آنها را خوانده و پاسخ دهید .

اگر به نظرات کاربران خود اهمیت دهید و همیشه به آنها پاسخ دهید , به کاربران دائمی وبسایت شما اضافه خواهد شد . ( کاربران دائمی یک وبسایت کاربرانی هستند که همیشه سایت را دنبال می کنند و مطالب جدید را از دست نمیدهند )

 

6 – سرعت لود وبسایت خود را افزایش دهید .

شاید باور نکنید اما سرعت لود وبسایت بر روی بازدید یک وبسایت ارتباط مستقیم دارد ! سرعت باز کردن سایت خود را افزایش دهید تا با شعار گوگل ( website must be fast ) هم مسیر شوید .

 

7 نقشه سایت یا همان site map

نقشه سایت , در واقع مسیر های سایت شما را برای گوگل به صورت یک فایل در آورده و گوگل بهتر میتواند مطالب سایت شما را ایندکس کنید . بعد از سایت سایت مپ حتما آن را به بخش وبمستر گوگل معرفی کنید .

 

8 – برای سایت خود یک میزبان مناسب پیدا کنید .

برای سایت خود هاست مناسب بگیرید زیرا هاست مناسب تاثیر زیادی در سئو و موفقیت یک وبسایت دارد . اگر بیشتر کاربران سایت شما ایرانی هستند , بهتر است که هاست شما از ایران پشتیبانی شود تا سرعت لود سایت شما بیشتر شود.

 

9 – بروز باشید و بروز بمانید !

اگر شده روزی یک مطلب در سایت خود قرار دهید تا سایت شما همیشه بروز باشد . بروز بودن سایت مساویست با محبوبیت بیشتر نزد گوگل و افزایش بازدید .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان

لطفا کد های HTML , PHP و... که باعث سئو و بهینه سازی قالب می شوند را در این انجمن مطرح کنید

باتشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 5 ماه پیش ...
سلام

میشه راجع به minify کردن کدها هم مطلب بزارید؟

 

 

  • دیگه حدیدین توسط افزونه ها میشه اینکارو. کرد عزیز در وردپرس توسط این

  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

     

  • اما کدهای دستی ام در این باره اس از جمله ی

  • jQuery(document).ready(function(){jQuery("#submenu ul.sfmenu").superfish({delay:500,animation:{opacity:"show",height:"show"},dropShadows:true});jQuery("#kentcarousel").flexslider({animation:"slide",controlNav:false,animationLoop:false,slideshow:true,itemWidth:140,itemMargin:20,asNavFor:"#kentslider"});jQuery("#kentslider").flexslider({animation:"slide",controlNav:false,directionNav:false,animationLoop:false,slideshow:true,sync:"#kentcarousel"});jQuery("#tabs div").hide();jQuery("#tabs div:first").show();jQuery("#tabs ul.tabnav li:first").addClass("active");jQuery("#tabs ul.tabnav li a").click(function(){jQuery("#tabs ul.tabnav li").removeClass("active");jQuery(this).parent().addClass("active");var e=jQuery(this).attr("href");jQuery("#tabs div").hide();jQuery(e).show();return false});jQuery(".squarebanner ul li:nth-child(even)").addClass("rbanner")})

     

     

     

     

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...