رفتن به مطلب

۵ اشتباه رایج در صفحه تماس با ما


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

شاید صفحه تماس با ما کوتاه ترین صفحه در کل وبلاگ شما باشد، اما این دلیل نمی شود که تصور کنید این صفحه کم اهمیت یا اصلا بی اهمیت است. این صفحه اگر مهم ترین نباشد، یکی از مهم ترین صفحات وبلاگ شماست.

 

 

تصور کنید یک بلاگر معتبر و مشهور یکی از مطالب وبلاگ شما را می خواند و از شیوه نگارش شما خوشش می آید و اکنون می خواهید از طریق صفحه تماس با ما در وبلاگ شما از شما دعوت کند تا به صورت مهمان برای وبلاگ او مطلب بنویسید و این می تواند آغاز یک ارتباط کاری بسیار مهم باشد. اما متاسفانه صفحه تماس با ما در وبلاگ شما در جای مناسبی قرار ندارد یا اصلا شما چنین صفحه ای در وبلاگ خود ندارید و برای همین او از تماس با شما صرف نظر می کند.

 

حتی اگر این صفحه در وبلاگ شما در جای مناسبی قرار داشته باشد باز هم اشتباهاتی وجود دارند که ممکن است شما هم مرتکب شده باشید. در ادامه همین اشتباهات را از نظر می گذرانیم:

 

اشتباه اول: نداشتن صفحه تماس با ما

بخش تماس با ما را در فوتر یا در صفحه درباره مخفی نکنید، حتی قرار دادن فرم تماس در نوار کناری هم کار درستی نیست چون همه انتظار دارند که در نوار بالایی وبلاگ یا همان نوار ناوبری وبلاگ لینک صفحه تماس با ما را پیدا کنند نه هیچ جای دیگر.

 

برای حل این مشکل شما باید یک صفحه تماس با ما ایجاد کنید و لینک آن را در نوار بالایی وبلاگ در کنار بخش هایی مثل درباره اضافه کنید. مهم تر از محتوای صفحه تماس با ما، داشتن یک بخش تماس با عنوانی مثل « با من تماس بگیرید » یا همان « تماس با ما » در نوار بالایی وبلاگ است.

 

اشتباه دوم: تنها از فرم تماس استفاده کردن

فرم های تماس فوق العاده هستند. این فرم ها کار را برای بازدیدکنندگان راحت می کنند و دیگر لازم نیست برای تماس با شما از یک کلاینت ایمیل استفاده کنند و مستقیما از طریق فرم پیام خود را به اطلاع شما می رسانند. علاوه بر این شما می توانید از طریق این فرم ها به ساده ترین شکل ممکن اطلاعات لازم را از مخاطب به دست آورید، مثلا می توانید گزینه هایی برای انتخاب موضوع پیام برای بازدیدکننده تعیین کنید تا او از بین آنها انتخاب کند و شما به همین سادگی پیام های خود را بر اساس موضوع طبقه بندی می کنید.

 

اما این موضوع را هم باید در نظر داشت که همه بازدیدکننده ها سلیقه یکسان ندارند و برخی ها ممکن است بخواهند از طریق ایمیل با شما تماس بگیرند و از فرم تماس زیاد خوششان نمی آید. حالا چطور می توانید هر دو گروه بازدیدکننده را راضی نگه دارید؟

 

راه حل این است که در کنار فرم تماس با ما، می توانید آدرس ایمیل خود را هم ذکر کنید تا اگر کسی دوست داشت به شما ایمیل دهد این امکان را داشته باشد. اگر نگران اسپم هستید می توانید به جای اینکه ایمیل خود را به صورت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. وارد کنید به صورت name[at]domain.com بنویسید.

 

اشتباه سوم: فرم تماسی که درست کار نمی کند

یکی از دلایلی که توصیه می شود یک روش تماس دیگر در کنار فرم تماس در اختیار بازدیدکننده قرار دهید این است که فرم های تماس ممکن است گاهی درست کار نکنند. گاهی یک به روز رسانی می تواند مشکل آفرین شود یا ممکن است شما در جایی از وبلاگ تغییری ایجاد کرده باشید که عملکرد فرم تماس را تحت تاثیر قرار داده باشد.

 

دلیلش هر چه که می خواهد باشد، فرم تماسی که به درستی کار نکند می تواند واقعا اعصاب خورد کن باشد. شخصی که پیام را ارسال می کند ممکن است متوجه هیچ خطا یا اشکالی نشود اما مشکل اینجاست که پیام ها به دست شما نمی رسند.

 

بنابراین بهتر است هر از گاهی خودتان فرم تماس با ما را در وبلاگ خود آزمایش کنید و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. این آزمایش زمان زیادی از شما نمی گیرد و فقط کافی است برای خودتان یک پیام ارسال کنید تا ببینید فرم درست کار می کند یا خیر. در تقویم خود هر یک ماه یا دو ماه یک بار را برای این آزمایش برنامه ریزی کنید.

 

اشتباه چهارم: اطلاعات تاریخ مصرف گذشته

معمولا شما به طور متداول به صفحه تماس با ما در وبلاگ خود سر نمی زنید و به همین خاطر ممکن است اطلاعات موجود در این صفحه قدیمی شده باشند و حتی اکنون دیگر این اطلاعات غلط باشند. مثلا ممکن است شما در این صفحه ذکر کرده باشید که پست مهمان در وبلاگ خود می پذیرید در حالی که اکنون دیگر پست مهمان قبول نمی کنید ( یا بلعکس ).

 

پس بد نیست اگر هر از گاهی نگاهی به صفحه تماس با ما در وبلاگ خود بیاندازید و بررسی کنید که آیا اطلاعات این صفحه به روز و صحیح هستند یا خیر. اگر جایی از نظرتان قدیمی آمد یا نیاز به تغییر داشت حتما آن را تغییر دهید.

 

اشتباه پنجم: لینک ندادن به حساب های کاربری‌تان در شبکه های اجتماعی

اگر در شبکه های اجتماعی فعال هستید، صفحه تماس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای لینک دادن به حساب های کاربری‌تان در شبکه های اجتماعی باشد. قطعا نوار کناری هم جای خیلی خوبی برای گذاشتن دکمه های شبکه های اجتماعی است اما صفحه تماس با ما را هم نباید فراموش کرد.

 

کار سختی نیست، فقط در صفحه تماس با ما در وبلاگ خود لینک اکانت خود در فیسبوک و توییتر و هر شبکه اجتماعی دیگری که در آن فعا هستید را به اشتراک بگذارید. لازم نیست حساب کاربری خود در تمام شبکه های اجتماعی که در آنها عضو هستید را ذکر کنید، فقط شبکه هایی که به صورت روزانه در آنها فعال هستید را لینک دهید تا اگر کسی در آن شبکه ها برای شما پیامی گذاشت بتوانید در اسرع وقت به او پاسخ دهید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...