رفتن به مطلب

اشتباه رایج در صفحه « درباره »


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

صفحه درباره یکی از مهم ترین صفحات وبلاگ شماست. بازدیدکنندگان جدید معمولا به این صفحه از وبلاگ شما سر می زنند تا بیشتر با وبلاگ شما آشنا شوند و بلاگرهای دیگر نیز اگر بخواهند اطلاعاتی در مورد وبلاگ شما به دست بیاورند حتما به صفحه درباره در وبلاگ شما نگاهی میاندازند.

 

 

اما این صفحه از وبلاگ اغلب حرف و حدیث های زیادی بین بلاگرها ایجاد می کند و برخی از بلاگرها کلا از خیر آن می گذرند و چنین صفحه ای را در وبلاگ خود ایجاد نمی کنند و برخی دیگر که صفحه درباره برای وبلاگ خود ایجاد می کنند معمولا یکی از این اشتباهات را مرتکب می شوند.

 

 

  • اشتباه اول: به روز رسانی نکردن صفحه

 

اگر چند سالی از تاسیس وبلاگ تان می گذرد احتمالا صفحه درباره وبلاگ خود را همان موقع نوشتید و دیگر به روز رسانی نکردید. مخصوصا اگر در طول این سال ها جریان کاری وبلاگ خود را تغییر داده باشید، اطلاعات این صفحه قدیمی شده اند.

 

برای حل این مشکل همین حالا نگاهی به این صفحه در وبلاگ خود بیاندازید و ببینید کدام بخش از این صفحه از نظر خودتان نیاز به تغییرات دارد. در تقویم خود برنامه ریزی کنید تا هر سه ماه یک بار یا هر شش ماه یک بار و یا حداقل سالی یکبار صفحه درباره در وبلاگ خود را بررسی کنید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.

 

 

  • اشتباه دوم: بیش از حد شخصی نوشتن

 

شاید بخواهید به مخاطبان وبلاگ خود در مورد خودتان توضیحاتی بدهید ولی باید دقت کنید که صفحه درباره بیش از حد شخصی نشود. بازدیدکنندگان جدید وبلاگ شما بیشتر دوست دارند بدانند خواندن مطالب وبلاگ شما چه سودی برای خودشان دارد. صفحه درباره معمولا باید شامل مواردی چون موضوع اصلی مطالب وبلاگ، آنچه خوانندگان وبلاگ می توانند از وبلاگ انتظار داشته باشند و اینکه به چه دلیل باید مطالب آن وبلاگ را بخوانند باشد.

 

اگر در صفحه درباره در وبلاگ خود توضیحاتی در مورد خودتان و دیگر نویسندگانی که شما را در مدیریت وبلاگ همراهی می کنند نوشته اید و کمتر در مورد خود وبلاگ توضیح داده اید، بهتر است در همان صفحه یک بخش با عنوان « درباره وبلاگ » یا « درباره (نام وبلاگ ) » ایجاد کنید و در آن به طور اختصاصی در مورد خود وبلاگ و موضوع مطالب آن توضیح دهید.

 

 

  • اشتباه سوم: بیش از حد غیرشخصی نوشتن

 

برخی از بلاگرها از آن سوی بام میافتند و هیچ نوع اطلاعاتی در مورد خودشان در صفحه درباره نمی نویسند، حتی نام خودشان را هم ذکر نمی کنند. البته تصمیم نهایی با خود شماست ولی ننوشتن در مورد خودتان و نام نبردن از خودتان ممکن است زیاد از نظر بازدیدکننده جالب به نظر نرسد.

 

اگر در صفحه درباره وبلاگ خود از خودتان چیزی ننوشتید، اسمی از خودتان نبرده اید یا عکس از خودتان در آن نگذاشته اید پیشنهاد می شود حتما این اطلاعات را به آن اضافه کنید.

 

 

  • اشتباه چهارم: تبلیغ نکردن در مورد حرفه تان

 

شما در کنار وبلاگ نویسی و تولید محتوا در زمینه دیگری هم تخصص دارید؟ چرا در صفحه درباره وبلاگ خود در موردش تبلیغ نکنید. اکثر بلاگرها در زمینه حرفه خود به تولید محتوا می پردازند و برخی دیگر هم در مورد آنچه به آن علاقه دارند و موضوعی که ربطی به حرفه کاری شان ندارد. اما مهم این است که صفحه درباره وبلاگ شما بهترین محل برای آشنا کردن بازدیدکنندگان با تخصص شماست.

 

مهم نیست در چه زمینه ای تخصص دارید، حتما آن را در صفحه درباره وبلاگ خود ذکر کنید تا اگر بازدیدکنندگان به تخصص شما نیاز داشتند بتوانند از طریق وبلاگ شما تبدیل به مشتری شما شوند.

 

  • اشتباه پنجم: طولانی نوشتن

 

بهتر است در صفحه درباره وبلاگ خود بیش از حد ننویسید، صفحات درباره اگر خیلی طولانی باشند ممکن است بازدیدکننده آن را نیمه تمام بگذارد و تا انتها آن را نخواند. اندازه مشخصی برای صفحه درباره وجود ندارد که به آن اشاره کنیم ولی همان اندازه ای که برای مطالب وبلاگ خود می نویسید، همان مقدار هم باید برای صفحه درباره بنویسید. همانطور که می دانید مطالب وبلاگ اگر بیش از حد طولانی باشند کمتر کسی فرصت پیدا می کند تا تمام آن مطلب را بخواند، این موضوع در مورد صفحه درباره هم صادق است.

 

همین حالا به وبلاگ خود برگردید و صفحه درباره وبلاگ خود را بخوانید و ببینید آیا بیش از حد طولانی نیست؟ اگر حس کردید کمی طولانی نوشته اید می توانید بخش هایی که از نظر خودتان اضافی است را از این صفحه حذف کنید.

 

نتیجه:

تا به حال به این موارد در صفحه درباره وبلاگ خود توجه کرده بودید؟ کدام یک از این مشکلات در وبلاگ شما نیز وجود داشت؟ دیدگاه های خود را در مورد مشکلات صفحه درباره با ما در میان بگذارید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...