رفتن به مطلب

روش صحیح بهره بردن از کامنت ها برای بهبود برند و ترافیک


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

شاید یکی از بزرگ ترین خواسته های هر بلاگری، افزایش ترافیک وبلاگ اش باشد و یکی از بزرگ ترین سوالات در این مورد هم این است که چطور بدون بک لینک های اشتباه که باعث می شوند گوگل وبلاگ را جریمه کند، ترافیک وبلاگ را افزایش داد. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به خوبی با مفهوم « ترافیک » و همین طور « بک لینک » آشنا شد. ترافیک بیانگر تعداد افرادی است که به وبلاگ شما سر می زنند و مطالب شما را می خوانند که هرچه بیشتر باشد، بهتر است. از سوی دیگر بک لینک یعنی لینکی از یک سایت یا وبلاگ دیگر به سایت یا وبلاگ شما. یک بک لینک می تواند به صفحه اصلی وبلاگ تان، یکی از مطالب و یا هر صفحه دیگری از وبلاگ شما ارجاع داده شود.

 

 

در این میان برای افزایش ترافیک راه های میانبری هم وجود دارد که ممکن است در کوتاه مدت جالب و جذاب به نظر برسند ولی در بلند مدت نتیجه معکوس خواهد داشت و در صورت استفاده از این میانبرها، وبلاگ شما توسط گوگل جریمه خواهد شد که در نتیجه ترافیک باد آورده خود را به سرعت از دست خواهید داد. بنابراین بهتر است به جای استفاده از این میانبرهای خطرناک، راه های طولانی تر ولی صحیح را برای افزایش ترافیک به کار بگیرید تا جریمه هم نشوید. ۶ راهی که در ادامه ذکر می شوند هم برای کسانی که به تازگی وبلاگ خود را راه انداخته اند مفید است و هم برای کسانی که سال ها پیش وبلاگ خود را به وجود آورده اند و به نوشتن پرداخته اند.

 

۱- متحوایی بنویسید که خوانده شوند و به آنها لینک داده شود

قبل از هر کاری برای افزایش ترافیک باید مطمئن شوید که محتوای شما مفید و جالب باشد به طوری که بازدیدکنندگان از خواندن آن مطالب لذت ببرند و دوست داشته باشند که به آن مطالب لینک بدهند. برای اینکه محتوایی مورد توجه قرار بگیرد معمولا باید هم مفید و هم جالب باشند، خوب نوشته شده باشند و به شکلی باشند که به راحتی قابل خواندن باشند و خواننده خیلی راحت مطلب را متوجه شود. اگر می خواهید مطلب خوبی بنویسید ولی ایده ای ندارید توصیه می کنم مقاله « لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. » را بخوانید.

 

هر زمان که بازدیدکنندگان وبلاگ شما، بدون اینکه خودتان از آنها بخواهید به مطالب شما لینک دادند به این معنی است که شما در مسیر درستی قرار دارید. این لینک ها از آنجایی که کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه راه میانبری به وجود آمده اند، از نظر گوگل بسیار باارزش محسوب می شوند. البته گاهی می توانید از چند نفر از دوستان خود بخواهید به مطالب شما لینک بدهند ولی به خاطر داشته باشید که اولا این کار را خیلی به ندرت انجام دهید و دوما فقط برای بهترین مطالب خود چنین کاری کنید تا ارزش آن را داشته باشد.

 

۲- از شبکه های اجتماعی بهره مند شوید

اگر در فیسبوک یا توییتر اکانت دارید از آنها به سود وبلاگ خود استفاده کنید. نکته مهم در این مورد این است که لازم نیست از همه شبکه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید، همان فیسبوک و توییتر با توجه به تعداد زیاد کاربران فارسی زبان شان برای کار شما کافی هستند.

 

به کمک شبکه های اجتماعی شما نه تنها ترافیک زیادی از این طریق به دست می آورید، بلکه می توانید با مخاطبان خود نیز در این شبکه ها ارتباط ساده تری برقرار کنید و نظرات و پیشنهادات آنها در مورد وبلاگ خود را مدنظر قرار داده و پاسخ دهید. علاوه بر این موارد این فرصت را پیدا می کنید که با بلاگر های برتر نیز آشنا شوید و موقعیت های بهتری پیش روی خود بیابید.

 

۳- در وبلاگ های دیگر کامنت بگذارید

در روزها و حتی ماه های آغازین وبلاگ نویسی، نظر دادن یا همان کامنت دادن در وبلاگ ها و وبسایت های دیگر به خصوص وبسایت های معروف و معتبر راه بسیار خوبی برای افزایش ترافیک وبلاگ خود محسوب می شود. ممکن است از یک کامنت چند بازدیدکننده جدید به دست بیاورید، بنابراین اگر کامنت گذاشتن را جدی بگیرید و به طور مثال هر روز ۵ کامنت در وبسایت های دیگر منتشر کنید خیلی زود می توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سوی وبلاگ خود بیاورید.

 

البته کامنت گذاشتن چندان هم ساده نیست. باید سعی کنید کامنتی که می گذارید ارزشمند باشد و به موضوع مورد بحث کاملا مرتبط باشد. کامنت های سطحی و کوتاه معمولا نتیجه معکوس خواهند داشت و به ضرر شما و وبلاگ شما تمام می شوند. ضمنا در زمان کامنت گذاشتن همیشه اطلاعات واقعی خود از جمله نام و ایمیل خودتان را استفاده کنید. بهتر است گاهی هم به سوالات پرسیده شده در دیگر کامنت ها هم پاسخ دهید. این کار باعث می شود شما به عنوان یک بازدیدکننده مفید در آن سایت شناخته شوید که این برای افزایش ترافیک از طریق کامنت واقعا مهم و تاثیر گذار است.

 

۴- در لینک دادن به وبلاگ های دیگر خسیس نباشید

هر چند مدت یکبار به وبلاگ های دیگر لینک می دهید؟ اگر پاسخ شما به این سوال « به ندرت » و یا بدتر از آن « هرگز » است، بنابراین دلیلی هم وجود ندارد که وبلاگ های دیگر نیز به وبلاگ شما لینک بدهند. اگر در لینک دادن به وبلاگ های دیگر خسیس نباشید، بعد از مدتی خواهید دید که وبلاگ های دیگر لینک های شما را جبران خواهند کرد.

 

این تبادل لینک بین دو وبلاگ برای هر دو طرف بسیار سودمند است و قطعا لینک های شما به وبلاگ های دیگر بی پاسخ نخواهند ماند. یک نکته دیگر اینکه اگر بلاگری به طور مهمان برای وبلاگ شما مطلب نوشت حتما به وبلاگ آن بلاگر لینک بدهید. اگر بلاگر های مهمان چنین رفتاری را از شما ببینند حتما در وبلاگ خود نیز به وبلاگ شما لینک می دهند.

 

۵- امضای ایمیل را فراموش نکنید

اغلب امضای ایمیل خیلی جدی گرفته نمی شود در حالی که برای افزایش ترافیک وبلاگ، امضای ایمیل خیلی مهم است. شما در طول روز یا حداقل هفته حتما به افرادی ایمیل می فرستید که با شما و وبلاگ تان آشنایی کاملی ندارند. می توانید با گذاشتن یک لینک به وبلاگ تان و اضافه کردن یک خط توضیح کوتاه در مورد وبلاگ در امضای ایمیل خود، کمک زیادی به ترافیک وبلاگ تان بکنید. اگر در انجمن یا فرومی هم عضو هستید اگر مدیران انجمن اجازه دادند حتما در بخش امضا، به وبلاگ خود لینک دهید.

 

۶- برای وبلاگ ها و وبسایت های دیگر مطلب مهمان بنویسید

نوشتن مطالب مهمان یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک وبلاگ تان است. مطالب مهمان، نوشته های شما را به مخاطبان جدید و معمولا بیشتری معرفی می کند که در پایان مطلب مهمان نیز می توانید به وبلاگ خودتان لینک بدهید.

 

این لینک در مقالات مهمان نه تنها بازدیدکنندگان شما را زیادتر می کند بلکه خود لینک در یک وبلاگ دیگر نیز از نظر گوگل یک امتیاز به حساب می آید و باعث می شود امتیاز وبلاگ تان در موتورهای جست و جو افزایش یابد. اما نکته ای که باید همیشه در نوشتن مطالب مهمان در نظر داشته باشید این است که وبلاگ ها و وبسایت هایی را برای نوشتن مطلب مهمان انتخاب کنید که ارزشمند باشند. اگر می خواهید بهترین سایت برای نوشتن مطلب مهمان خود را پیدا کنید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...