رفتن به مطلب

۱۳ مرحله تا نوشتن پست جدید برای وبلاگتان


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

نوشتن محتوا برای وبلاگ کار ساده ایست، اما اگر با قشر خاصی درگیر باشید خیلی هم سخت میشود! چون شما میدانید که آنان به دنبال موضوع تخصصی نوشته های شما هستند و بی دلیل به سمت وبلاگ شما نیامده اند. در این پست میخواهم به ۱۳ مرحله برای نوشتن یک پست کامل اشاره کنم و توضیحاتی درباره آن بدهم.

 

 

۱- کاربران خودتان را بشناسید

این که شما بدانید برای چه کسی مینویسید میتواند خیلی به شما کمک کند. چون نحوه نوشتن، مقدار دانش خوانندگان وبلاگتان و .. میتواند در غنی شدن پست هایتان نقش داشته باشد. به آخرین نوشته خود سر بزنید و نظرات آن پست را بخوانید، ببینید که کاربرانتان چه چیزهایی از شما پرسیده اند و شما چه پاسخ داده اید! سطح سوالات آنها را ارزیابی کنید و حتی الامکان مقاله ای بنویسید که به خوانندگان وبلاگتان بیشترین دانش را اضافه کند.

 

۲- موضوع نوشتن را انتخاب کنید

در مرحله قبل دیدیم که چه کسانی قرار است نوشته مارا بخوانند، پس الان باید ببینیم که چه محتوایی برای خوانندگان ما مفید خواهد بود. موضوع شما میتواند نیاز های خوانندگان وبلاگتان، چیزهایی که شما میدانید و در رابطه با محصولاتی که میفروشید باشد.

 

۳- کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید

بعد از این که موضوع نوشته را انتخاب کردید و تقریبا فهمیدید که چه باید بنویسید، کلمات کلیدی که تمایل دارید وبلاگ خود با آنها در موتور های جست و جو پیدا شود را انتخاب کنید و بر روی آنها تمرکز کنید. پیشنهاد میکنم که مطلب لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، چون دانسته های شما را در این رابطه تکمیل میکند.

 

۴- تحقیق

برای موضوعی که انتخاب کردید کمی در بین سایت های داخلی و خارجی تحقیق کنید تا بدانید که دیگران چه چیزهایی نوشته اند و آیا نیازی هست که با نوشتن محتوا، نوشته آنها را تکمیل کنید ؟

 

۵- بنویسید

فکر و خیال بس است! همین حالا شروع به نوشتن کنید، مثل زمانی که دارید با همکاران خود صحبت میکنید بنویسید! یا میتوانید صدای خود را ضبط کنید و سپس صدا را پخش کنید و بنویسید. اینطوری میتوانید بدون هیچ بهانه ای نوشتن را آغاز کنید. البته شاید روزهای اول نوشتن کمی سخت باشد، اما کمی که دستتان روان شد از هر زمان اضافه ای برای نوشتن استفاده میکنید.

 

۶- اضافه کردن لینک ها

سعی کنید در نوشته خود به سایت هایی که در تحقیقات از آنها استفاده کرده اید لینک دهید. لینک دادن به دیگر مطالب وبلاگتان که هم سو با مطلب جدیدتان است را فراموش نکنید و از لینک دادن به دیگر وبلاگ‌ها نترسید.

 

۷- انتخاب تصاویر

یک یا چند عکس مناسب برای مطلب جدید وبلاگتان پیدا کنید و آنها را درون پست بگذارید. البته پیشنهاد میکنم مقاله لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. را بخوانید.

 

۸- ویرایش تیتر

آیا در مرحله ۵ تیتری برای پست خود برگزیدید؟ حال نوبت جذاب تر کردن آن است. سعی کنید تیتر های مطالبتان نه خیلی مشروح باشد نه خیلی گنگ. اینطوری میتوانید حس کنجکاوی خوانندگان را برانگیزید و آنها را به خواندن نوشته خود ترغیب کنید.

 

۹- ویرایش متن

حالا پست خود را بخوانید و ویرایشش کنید. اگر وقت دارید نوشته خود را روز بعد از نوشتن ویرایش کنید. اینطوری ذهن شما باز تر و آماده تر میشود تا نوشته را به عنوان یک کاربر تحلیل کند و نقاط ضعف آن را بگیرد.

 

۱۰- پست خود را بهینه کنید

بعد از این که ویرایش را انجام دادید، حال زمان آن است که موضوعات مناسب انتخاب کنید و یا اطلاعات و تگ های مورد نیاز برای موتور های جست و جو را به آن اضافه کنید.

 

۱۱- انتشار و معرفی به دیگران

و حالا ، پستتان را منتشر کنید ! آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به اعضای خبرنامه خود اطلاع دهید. البته قبلا در مورد لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به صورت کامل توضیح داده ام.

 

۱۲- به نظرات پاسخ دهید

به نظرات کاربران با دقت پاسخ دهید و سعی کنید برای آنها ایمیلی بفرستید تا به وبلاگ شما باز گردند و پاسخ سوالشان را بخوانند.

 

۱۳- یاد بگیرید

حالا که نوشته خود را منتشر کردید، خوب است تا نگاهی به آمار و ارقام بیاندازید تا ببینید که شرایط پستتان چگونه بوده است. مثلا ببینید که آیا با کلمه کلیدی مورد نظر به رتبه های بالای موتور های جست و جو رسیده است یا خیر یا کاربران بعد از خواندن آن سایت شما را ترک کردند یا به صفحات دیگر نیز سر زدند. از اطلاعات برای بهتر نوشتن مطالب بعدی خود استفاده کنید تا بهتر بنویسید.

 

 

 

حال نوبت شماست ! آیا از روش فوق استفاده میکنید؟ آیا کار خاصی انجام میدهید که من فراموش کرده ام؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...