رفتن به مطلب

معاون وزیر: دانشگاه‌ها پهنای باندشان را از زیرساخت بگیرند!


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

مدیرعامل زیرساخت ضمن اعلام افزایش پهنای باند داخلی از ۳۵۰ گیگابیت برثانیه به ۴ ترابیت بر ثانیه، برای حل شدن مشکل سرعت اینترنت دانشگاه‌ها پیشنهاد داد تا این مراکز عملی با دریافت پهنای باند مستقیم از زیرساخت مشکلات بوجود آمده را برطرف سازند.

محمود خسروی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به مشکل دانشگاه‌ها در سرعت اینترنت از آن‌ها درخواست کرد تا با گرفتن پهنای باند مستقیم این مشکل را برطرف کنند.

 

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اینترنت ابزار حیاتی برای امر پژ‍وهش به حساب می آید اعلام کرد:

 

اینترنت یکی از ابزارهای موجود برا ی پیشرفت در علم و تکنولوژی است که برای رفع این مشکل در دانشگاه‌های کشور، پیشنهاد داده‌ایم دانشگاه‌ها پهنای باند را مستقیم از زیرساخت دریافت کنند تا این مشکل برطرف شود. در مدت زمان گذشته از فعالیت دولت یازدهم شبکه IP داخل کشور از ۳۵۰ گیگابیت برثانیه به ۴ ترابیت بر ثانیه افزایش یافته است. هرچند توسعه ۱۰ برابری در شبکه داخلی کشور ایجاد شده، اماهمچنان در حال افزایش ظرفیت‌های پهنای باند داخل کشور هستیم؛ البته طبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این ظرفیت باید به ۱۰ ترابیت بر ثانیه برسد.

 

خسروی با اشاره به اینکه پهنای باندی که شرکت ارتباطات زیرساخت به مخابرات و اپراتورهای واگذار می‌کند بدون ضریب اشتراک است، خاطرنشان کرد که اشکال در دسترسی به اینترنت دانشگاه‌ها، از زیرساخت نیست.

 

معاون وزیر با اعلام برگزاری جلسه با دانشگاه‌های اصلی کشور در محل دانشگاه امیرکبیر توضیح داد که در این جلسه که برای بهبود وضعیت اینترنت دانشگاه‌ها برگزار شد از دانشگاه‌ها خواستیم پهنای باند اینترنت را مستقیما از شرکت زیرساخت دریافت کنند به این ترتیب پیش بینی می‌کنیم که مشکل اینترنت دانشگاه‌ها حل شود.

 

به گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه موضوع راه اندازی شبکه علمی نیز مطرح شد که با راه اندازی این شبکه از یک نقطه به صورت مستقیم تمامی دانشگاه‌ها به شبکه علمی کشور متصل می‌شوند و کیفیت خدمات افزایش می‌یابد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...