رفتن به مطلب

آیا رتبه الکسا خیلی مهم است ؟


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

خیلی از وبمستر ها از کاهش رتبه الکسای سایت خود ترس دارند و سعی میکنند که رتبه خود را در این سایت حفظ کنند . الحق که الکسا سایت خوبی است و میتواند یکی از بهترین سایت های رتبه دهی باشد . اما بهتر است که کمی بیشتر در مورد کاربرد این سایت در ایران فکر کنیم . آیا واقعا الکسا در ایران یک سایت رتبه بندی کاملا مناسب است و میتواند وبسایت ها را کاملا بر اساس فاکتور های خود به درستی رتبه بندی کند؟

 

 

شاید کمی ذهنتان درگیر این مسئله شد و قطعا پاسختان خیر است ! . اگر کمی با دقت تر به این مسئله نگاه کنیم ، میبینیم که واقعا نمیشود بر روی رتبه دهی این سایت زیاد مانور داد. البته این مسئله تا مقداری بستگی به شرایط کشور و سایت شما دارد . اما اگر از من نظر بخواهند ، مسلما جوابم خیر است . البته شاید این صحبت های من ، با مطالبی که چندین روز پیش در تالارگفتگو بیست اسکریپت منتشر شد کمی متناقض باشد.

 

طبق سوالاتی که از اپراتور های الکسا داشتم ، گفتند که تنها معیار رتبه بندی الکسا فقط بازدید از طریق تولبار است . اما باز هم این سوال پیش می آید که چند درصد کاربران اینترنت تولبار الکسا را نصب دارند؟ آیا زمانی که در محل کار خود (اداره و یا شرکت ) در حال فعالیت در اینترنت هستید ، تولبار الکسا را نصب دارید؟ بر روی سیستم های یک کافی نت چطور؟ آیا تولبار الکسا نصب است ؟

 

حال چه کسانی از تولبار الکسا استفاده میکنند ؟ جواب سوال شما کاربران حرفه ای اینترنت ، همچون وبمستر ها و کسانی که استفاده مفیدی از این ابزار دارند . پس میبینیم که این رتبه بندی ، آنگونه که بین وبمستر ها باب شده است مهم نیست . اگر شما وبسایتی همچون بیست اسکریپت داشته باشید و اکثر بازدید شما را وبمستر ها تشکیل دهند ، رتبه مناسبی در الکسا خواهید داشت . اما اگر شما یک وبسایت دیگر ، مثلا در موضوع سرگرمی ، داشته باشید و همین مقدار بازدید را نیز داشته باشید ، رتبه شما بسیار پایین تر از سایتی است که جوابگوی وبمستر هاست . زیرا اکثر وبمستر ها تولبار را نصب دارند ، اما در مورد سایت سرگرمی که اکثر بازدید کننده ها را افراد عام تشکیل میدهند چطور ؟ چند درصد از افراد تولبار را نصب دارند؟

 

تمامی این موارد و سوال ها برای این بود که ذهن شما را از درگیری با رتبه ها دور کنم و بیشتر به سمت کاربر مداری پیش ببرم . سایت شما زمانی موفق خواهد بود که بازدید کننده هدف داشته باشید و آنها از خدمات شما استفاده کنند و یا محصولاتتان را بخرند ، نه زمانی که شما بهترین رتبه را در الکسا داشته باشید ولی کسی محصول شما را نخرد پس وبسایت شما چه ارزشی دارد؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...