رفتن به مطلب

Link Bait چیست ؟


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

تکنیک های فراوانی در بهینه سازی وبسایت ها وجود دارد که هنوز توسط سایت های فارسی استفاده نمیشوند.در مقاله قبلی به لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. پرداختم و در این مقاله میخواهم در مورد Link Bait اطلاعاتی را در اختیار شما دوستان قرار دهم.

 

 

Link baitچیست ؟

لینک بیت ، یک مقاله یا یک امکانی است که برای جلب توجه بازدیدکنندگان و جذب وبلاگ نویس ها و . . برای دریافت لینک است . Matt Cutts درباره link bait اینگونه میگوید : (( یک چیز آنقدر جذاب که توجه بازدیدکنندگان را جلب کند. )) . link bait ها میتوانند یکی از ابزار بازاریابی ویروسی باشند ، به این گونه که میتوانید از آنها به عنوان سکوی پرتاب خود یاد کنید !. یک Link Bait خوب ، میبایست یک مقاله ، یک ویدئو ، موسیقی و یا یک نرم افزار باشد .

 

Link bait و تاثیر آن بر سئو

تعداد و کیفیت لینک ها ، یکی از فاکتورهای موتور های جست و جو برای رتبه دهی به سایت ها هستند. لینک بیت ، در زیر شاخه لینک بیلدینگ قرار میگیرد و میتوانند یکی از مهمترین بخش های سایت شما باشند.

 

با داشتن لینک بیت خوب ، میتوانید تعداد فراوانی لینک خوب و با کیفیت و بازدید فراوانی دریافت کنید . مطالب خوب در شبکه های اجتماعی به صورت ویروسی منتشر میشوند و هیچ چیز جلودار آنها نیست .

 

انواع Link bait ها

اطلاعات : این Link bait ها ، اطلاعاتی را در اختیاز بازدیدکننده قرار میدهند که برای او بسیار جالب هستند . مثل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. که توانسته نظر خیلی از افراد را به خود جلب کند.

 

خبری : انشار جدیدترین خبرها در کمترین زمان ممکن ، میتواند به پیشرفت سایت شما و تبدیل به یک Link bait کمک کند.

 

ابزاری : تعدادی از ابزار ها هستند که به درد افراد میخورند ، مثل تبدیل ارقام ویندوز به فارسی.

 

بخش های یک link bait

تیتر : تیتر مناسب ، میتواند نقش نوشدارو را برای شما بازی کند . آن را طوری بنویسید که کاملا در چشم باشد و بازدیدکنندگان را تشویق و یا دعوت به خواندن ادامه متن کند.

 

اطلاعات : توضیحاتی در مورد ادامه صفحه و جذب بازدیدکننده برای ماندن در این صفحه

 

بخش اصلی : بخشی است که باید کاربر اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورد

 

اشتراک گذاری : مهمترین بخش در یک Link bait ، بخش اشتراک گذاری است . باید این بخش را به خوبی طراحی کنید که کاربر در کمترین زمان ، پست شما را به اشتراک بگذارد . زیبایی این بخش و کاربردپذیر بودن آن بسیار مهم است و میتواند نقش اساسی را درون Link bait شما ایفا کند.

 

چه کسانی به Link bait ما لینک میدهند ؟

۱-کسانی که مطلب شما را به درد بخور میدانند و به شما لینک میدهند.

 

۲-رابطه ای بین مطلب شما با خواننده وجود دارد که به شما لینک میدهد.

 

۳-خواننده از لینک دادن به شما سود خواهد برد ، مثلا تکمیل کردن یکی از مطالبش و یا شرکت در قرعه کشی که برای لینک دهندگان میخواهید انجام دهید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...