رفتن به مطلب

معرفي Facebook for Business و خطري براي گوگل پلاس


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

آخرین نبرد موش و گربه بازی بین فیسبوک و گوگل، به دنیای تجارت کشیده شده است. با توجه به اینکه کمپانی های تجاری در شبکه های اجتماعی نیز حضور دارند. و جدید ترین قابلیت فیسبوک، “یعنی فیسبوک برای تجارت” به طور مستقیم هدفش را رقیب پیش رویش قرار داده است.

 

فیسبوک در هفته ی گذشته از Facebook for Business‌ پرده برداری کرد. اما با خواندن این تیتر هیجان زده نشوید. زیرا این یک ویژگی جدید یا صفحه ی Setup جدید بر روی فیسبوک برای تجارت نیست.

 

بلکه، “فیسبوک برای تجارت” یک پورتال کوچک است که این کمپانی برای نشان دادن اینکه چگونه شرکتها می توانند حضورشان را در این سایت پر رنگتر کنند، می باشد.

 

“کسب و کارها و تجارتها می توانند دریابند که چگونه پیش از اینکه حتی مشتری ها در فیسبوک به دنبال آگهی های آنها بگردند، مشتری های جدید پیدا کنند و آن مشتری ها را از وب به مغازه هایشان بکشانند.

 

درباره ی همین موضوع یکی از مسئولین فیسبوک می گوید: “ما می خواهیم با الهام بخشیدن به تجارتهای کوچک با نشان دادن اینکه دیگر تجارتها چگونه در فیسبوک به موفقیت دست پیدا کرده اند. به آنها کمک کنیم.”

 

در این راهنمای پنج صفحه ای با یک نگاه کلی از رابطه ی بین تجارتها و صفحات فیسبوک تا زیرشاخه های مختلف آمده است. همچنین راهنمای گام به گام کمک به کمپانی ها و شرکتهای نوپا نیز که تازه پا به فیسبوک (با قابلیتهای فراوانش) می گذارند آمده است.

 

این سرویس سریع، قدرتمند، و ساده برای تجارتهایی است که نیاز به اطلاعات فوری برای شروع هستند.

 

 

92ed-Facebook-For-Business.png

 

 

 

خلق فیسبوک برای تجارت بدون شک (یا حداقل در حال حاضر) به مبارزه با رقیب فیسبوک یعنی گوگل+ مرتبط است. با وجود درخواست تجارتها و کسب و کارهای گوناگون برای پیوستن و استفاده از خدمات گوگل+، گوگل از برآورده کردن این خواسته درمانده است.

 

و در واقع کارهای پیشگیرانه ی بسیاری را با تعطیل کردن و از بین بردن صفحات کمپانی ها و برندهای معروف انجام داده است. که همین اعمال باعث شده تا سیل انتقادها به سوی این شبکه ی اجتماعی سرازیر شوند.

 

مدیر بخش بازرگانی گوگل کریستین اوستلین در واکنش به این انتقادها می گوید ” در حال حاظر پلتفرمی برای کسب و کارها ساخته نشده، و ما می خواهیم شما با مشتریانتان رابطه ی طولانی مدت برقرار کنید.

 

رسیدن به چنین مقصودی ارزش صبر کردن را دارد. ما به از بین بردن پروفایلهایی که در قالب پروفایلهای شخصی به تبلیغ کسب و کارشان می پردازند، ادامه می دهیم. پیشنهاد ما به شما این است که یک شخص حقیقی را در گوگل+ بیابید که حاظر باشد در صفحه ی پروفایلش به تبلیغ محصول، سازمان یا شرکت شما بپردازد.”

 

با وجود سخنان اوستلین که پروفایلهای مخصوص تجارت و کسب و کار با امکانات فراوان تا چند ماه دیگر عرضه می شوند، اما این عدم درک شرایط سبب شده که گوگل از پتانسیل بسیارش استفاده نکند و در چنین شرایطی هر چند موقت فیسبوک خوشحالتر از همیشه از شرایط به وجود امده استفاده کرده و به جذب مشتریان سرگردان گوگل می پردازد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...