رفتن به مطلب

(خبر) کلاهبرداری سایبری با فروش تلفن همراه هوشمند


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

عامل کلاهبرداری تلفن همراه هوشمند با ایجاد سایت جعلی توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی شكایت یكی از شهروندان مشهدی مبنی بر کلاهبرداری با فروش تلفن همراه هوشمند از یک سایت اینترنتی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

سرهنگ"جواد جهانشیری" افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد که این فرد برای خرید گوشی تلفن همراه به سایتی مراجعه و پس از انتخاب گوشی مبلغ 4میلیون ریال را به حساب ارائه شده از سوی آن سایت واریز علیرغم گذشت چند روز از موعد تحویل گوشی و تماس های مکرر با مدیر این سایت هیچ گوشی دریافت نکرده و وجه مورد نظر نیز تاکنون به من پس داده نشده است.

 

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر مدیر این سایت جعلی را که پسر جوانی بود را در یکی از مناطق شهر مشهد شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

 

سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی از شهروندان خواست از سایت های دارای اعتبار خریداری كنند،اعتبار سنجی سایتها و وبلاگ ها از طریق نماد اعتبار الکترونیک قابل تشخیص می باشد به گونه ای که با کلیک بر روی این نماد شما می توانید اطلاعات صاحب سایت یا وبلاگ را مشاهده کنید.

 

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد:به دلیل اینکه در فضای مجازی امکان شبیه سازی و تقلب این نماد زیاد است شما برای اطمینان بیشتر می توانید از طریق سایت ENAMAD.IR این موضوع را استعلام کنید، این نماد از طریق وزارت صنعت معدن و تجارت و چند مرجع ذیصلاح دیگر از قبیل پلیس فتا صادر می شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...