رفتن به مطلب

ریسک استفاده از آجاکس در سئو


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و هم میهنان عزیز . عنوان این نوشته ممکن است کمی جنجالی به نظر برسد , بعد از پیدا شدن حفره ای امنیتی در افزونه محبوب یاست , اینبار در پنجم مارس امسال ( دو هفته پیش ) گوگل اعلام کرد که خزنده های خود را از ورود به وبسایتهایی که از Ajax ( افزونه های آجاکس کردن سایت ) استفاده میکنند , باز میدارد . تا کنون اعتقاد بر این بود که , استفاده از ایجکس در قسمتهای مختلف یک وبسایت و مخصوصا سیستمهای سنگینی مانند وردپرس , هم در لود صفحات کارآمد بود و هم در زیبایی بارگزاری و مزایای دیگر . اگر ما همان ۳ ماه پیش تذکر میدادیم که ایجکس , هیچگونه تاثیری بر سئوی سایت ندارد , بی شک مورد حملات تندی واقع میشدیم . این بسیار قابل پیش بینی بود که گوگل به زودی ایجکس را از رده خارج کند و به تمامی استفاده کنندگان آن در PHP هشدار دهد . بالاخره این اتفاق افتاد , تا یکبار دیگر , یکی دیگر از ادعاهای سئو کاران سیاه , رنگ باخته و در آستانه از رده خارج شدن قرار بگیرد

 

Google May Discontinue Its AJAX Crawlable Guidelines عنوان سرمقاله دیگری بود از بری شوارتز که ترجمه آن را تقدیم میکنم به تمام آنان که همیشه به دنبال کسب تازه ترین تغییر و تحولات دنیای وب هستند . آیا سایت وردپرسی شما نیز از Ajax استفاده میکند؟ بسیار خوب، اما لازم است بدانید که گوگل ممکن است خزنده های خود را از ورود به این صفحات منع کند. جزئیات بیشتر از زبان مسوولین گوگل , در اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد .

 

در حال حاضر تقریبا پنج سال است که این برنامه در دستور کار گوگل قرار دارد ، پیشنهاد در مورد چگونگی ساخت سایت با AJAX و ساخت افزونه ها و کاربرد آن در پلاگین ها و ویدجت ها بسیار پررونق شده است ، اما گوگل , در تازه ترین تغییرات خود , آن را ناهماهنگ با جاوا اسکریپت و XML و crawlable برای موتورهای جستجو تشخیص داده است و معتقد است که آجاکس , روند خوانش این فایلهای حیاتی را کند میکند ، اما آیا این برنامه و تئوری گوگلیها ممکن است پایانی برای ایجکس باشد ؟ این موضوع به زودی به صورت مفصل توسط مسوولین گوگل منتشر خواهد شد که آیا ایجکس به تاریخ وب پیوست و یا گوگل راهی برای هماهنگی آن با فایلهای حیاتی پیدا خواهد کرد .AJAX Crawlable

 

گری ایلس در راس یک هیات اجرایی از گوگل در بخش SMX وست ، در این مورد به این صورت اظهار نظر کرده است : آخرین باری که گوگل قادر به نمایش کامل صفحه شما به همین شکل بوده است ، به ماه می ۲۰۱۴ بر می­گردد، اما اکنون با تغییراتی که رخ داده است , ممکن است روند کار خزنده های گوگل در وبسایت های استفاده کننده از آجاکس ، که تمام جوانب آن در مرکز توسعه گوگل ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفته است ، قطع شود.

 

گری آیلس , همچنین میگوید : ممکن است که با اعلام لغو بسیاری از دستورالعمل­ها در هفته بعد ، یک پست وبلاگی کامل نیز در صفحه­ ی مدیریت گوگل در همین رابطه مشاهده نمایید . اینکه چرا گوگل ، برای ارائه و تفسیر بهتر فرم های پیچیده جاوا اسکریپت، خزنده های خود را طور کامل و یا آرام آرام از بررسی سایت های آجاکس منع میکند ، نا مشخص است. گری یک ایده شخصی را نیز در هیات مدیره گوگلی ها مطرح کرد که آن این است که این طرح , سایت­هایی را که به طور کامل از آجاکس ساخته میشوند و بهترین تجارب وب گردی را در اختیار کاربرانش قرار نمیدهد , از این کار بازدارد . ( این ایده و این تصمیم گوگلی ها تا حدودی مبهم است . )

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته پیش...

دقت کنید که از اول هم مطلبی مبنی بر اینکه استفاده از اجاکس در سئو توسط سئومن های معتبر و گوگل منتشر نشده بود. شاید برخی اعتقاد داشتند با توجه به سبکتر شدن صفحات وب و کاهش فشار سرور سبب تاثیر گذاری در رتبه میشه .

البته این استدلال بنده هستش .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...