رفتن به مطلب

دیاکو گستر سایت عرضه کننده انواع پیچ و مهره در ایران


hasankh95

پست های پیشنهاد شده

نحوه تشخیص پیچ و مهره
خیلی پیچ و مهره، زمان کم. در اینجا راهنمایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مشخص کنید تقریباً هر پیچ و مهره ای چه مشخصاتی دارد و بگویید متریک یا استاندارد است.

وقتی صحبت از اتصال دهنده ها به میان می آید گاهی اوقات می تواند واقعا گیج کننده باشد زیرا تعداد بسیار زیادی وجود دارد. اما این راهنمای مفید باید به شما کمک کند "مهره ها و پیچ ها" را یاد بگیرید. پیچ و مهره.

سه مورد اصلی که باید در نظر بگیرید عبارتند از: طول، قطر و گام.


طول پیچ
طول آن پیچ چقدر است؟ اکثر پیچ و مهره ها دارای طول های تقریبا یکنواخت هستند. و این روش خوبی برای تعیین متریک یا استاندارد بودن پیچ است.

طول پیچ (بدون احتساب درپوش) را اندازه گیری کنید و ببینید آیا به کسری از اینچ نزدیک تر است یا یک میلی متر طول خوب و گرد است که به 5 یا 0 ختم می شود.

گاهی اوقات پیچ و مهره ها می توانند طول بسیار خاصی داشته باشند و این روش ممکن است همیشه کارساز نباشد، اما باید حداقل تا کنون طول آن را بدانید.
قطر پیچ
این پیچ چه اندازه سوراخی را پر می کند؟ برای متریک، این نسبتاً ساده است، قطر بر حسب میلی متر (همان اندازه طول) اندازه گیری می شود. استاندارد نیز بسیار ساده است، اینچ ها "معمولا" به ربع ها و کسری های کوچکتر تقسیم می شوند.

هنگامی که یک پیچ استاندارد قطری کمتر از 1/4 داشته باشد، آنها به اعداد کامل می روند و از 12 تا 0 شمارش معکوس می کنند (این را می توانید در اینجا ببینید Standard USA Bolt Dimensions ).

یک ابزار عالی برای اندازه گیری پیچ و مهره ها یک کولیس است، آنها اندازه گیری های بسیار دقیقی را انجام می دهند. می توانید چند کولیس بسیار زیبا در آمازون پیدا کنید.
پیچ موضوع
گام نخ فاصله بین دندانه ها روی یک پیچ یا پیچ است. باز هم، متریک این بسیار ساده است، این در میلی متر اندازه گیری می شود (به روند توجه کنید؟). اما در پیچ های استاندارد می تواند کمی متفاوت باشد. برای پیچ و مهره های استاندارد، گام رزوه با نخ در هر اینچ (TPI) اندازه گیری می شود.
چیزی که بسیار شبیه به زمین است (اما قطعاً مشابه آن نیست) چیزی است که لید نامیده می شود (تلفظ می شود مانند "leed"). این فاصله ای است که پیچ پس از یک چرخش کامل می پوشد. اگرچه اندازه‌گیری نخ با سرب چندان رایج نیست (مگر اینکه مهندس باشید)، خوب است که این دو را اشتباه نگیرید.
جداول زیر گام رزوه پیچ های متریک و استاندارد رزوه درشت و ریز را نشان می دهد.

قطر پیچ متریک    M6    M8    M10    M12    M14
گام نخ درشت (میلی متر)    1.0    1.25    1.5    1.75    2.0
گام نخ ظریف (میلی متر)    .75    1.0    1.25    1.5    1.5
نخ بسیار ظریف (میلی متر)            1.0    1.25    
قطر پیچ استاندارد    12    1/4 اینچ    5/16 اینچ    3/8 اینچ    1/2 اینچ
نخ درشت (TPI)    24    20    18    16    13
نخ ظریف (TPI)    28    28    24    24    20

گام نخ به عنوان فاصله بین رزوه ها روی یک پیچ متریک اندازه گیری می شود. در پیچ های استاندارد رزوه با تعداد رزوه در هر اینچ اندازه گیری می شود.
شناسایی پیچ و مهره با گام نخ
در تصویر سمت چپ 3 پیچ را مشاهده می کنید که در نگاه اول هنگام دراز کشیدن دور نیمکت کارتان بسیار شبیه به هم هستند. دو مورد اول 1/4 اینچ قطر و آخرین 6 میلی متر است. همانطور که می بینید، گام رزوه پیچ متریک درشت بسیار ریزتر از پیچ استاندارد با رزوه درشت است. تشخیص آن سخت است، اما پیچ استاندارد با رزوه ریز کمی ریزتر از یک پیچ متریک رزوه درشت معمولی است.

برای امتیازهای اضافی در اینجا، متوجه خواهید شد که این پیچ‌ها از مواد مشابه ساخته نشده‌اند. دو مورد در سمت راست از فولاد ضد زنگ هستند، در حالی که یکی در سمت چپ با روکش روی است.


تفاوت بین پیچ، پیچ ماشینی و پیچ چیست؟
یک سؤال برای سنین، گاهی اوقات مردم آنها را با هم اشتباه می گیرند. سوالی که باید پرسیده شود این است که "آنها به چه موضوعی می پردازند؟". یک پیچ ساده است، آنها در یک انتها نوک تیز هستند، و نخ خود را در هر ماده ای که در آن سوراخ می کنید، می سازند.
یک پیچ معمولاً دارای نوک صاف است و برای کار با یک مهره مطابق ساخته می شود و طوری مهندسی شده است که توسط مهره گشتاور می شود.
پیچ ماشین در واقع به پیچ نزدیکتر از پیچ است. یک پیچ ماشینی به یک مهره یا یک درج می‌پیوندد، اما برخلاف پیچ، قرار است با سر پیچ ماشین بسته شود.
بنابراین برای روشن شدن؛ یک پیچ رزوه های خود را می سازد و گشتاور روی سر اعمال می شود. پیچ ماشین نیاز به چیزی دارد که در آن رزوه شود و گشتاور نیز به سر اعمال می شود. یک پیچ برای سفت شدن توسط مهره طراحی شده است.
حالا چطوری میخوایم این پیچ رو توی سوراخش ببریم؟

تصویر زیر نمونه ای عالی از انواع سر است، اما سرهای ضد دستکاری همیشه به دلایل واضح ساخته می شوند. برخی از سرها راحت‌تر از سایرین برهنه می‌شوند، به‌عنوان مثال هگز دوتایی زیر.
تصویر زیر از پشت جلد کاتالوگ پاپکو 400 گرفته شده است و نمونه خوبی از شکل گیری سرهای مختلف است. واقعاً همه چیز به برنامه برمی گردد. First Call هر نوع سر را برای هر نوع پیچی تهیه نمی کند، ما فضای کافی نداریم، اما بسته به نیاز شما می توانیم تقریباً هر چیزی را سفارش دهیم.
درجه فلز
آن پیچ چقدر محکم است؟ در مورد پیچ های سر شش گوش، بیشتر آنها دارای علامت هستند. پیچ‌های متریک دارای اعداد هستند، پیچ‌های استاندارد دارای خطوط کوچک و پیچ‌های زنگ‌زده هستند... موفق باشید. استحکام کششی حداکثر فشاری است که یک پیچ می‌تواند از کشیده شدن یا کشیده شدن تا زمانی که خراب شود تحمل کند. باز هم این فقط زمانی مهم است که به برنامه می رسد. پیچ و مهره های درجه پایین برای اکثر کاربردهای روزمره، مانند نصب تلویزیون صفحه تخت، یا کنار هم نگه داشتن صندلی شما کار می کنند. پیچ و مهره های درجه بالاتر برای ماشین آلات سنگین تری در نظر گرفته شده است که واقعاً به آن استحکام اضافی نیاز دارند.
نوع فلزی
آن پیچ از چه چیزی ساخته شده است؟ تشخیص این موضوع بدون آزمایشگاه علمی دشوار است، اما گاهی اوقات می توانید از روی رنگ تشخیص دهید. همه فلزات اکسید می شوند به استثنای طلا، برخی فقط سریعتر از بقیه اکسید می شوند. پیچ و مهره هایی که ما با آنها سر و کار داریم در درجه اول از فولاد ساخته شده اند که آلیاژ آهنی است که زنگ می زند. بیشتر پیچ و مهره ها با روی (گالوانیزه) پوشانده شده اند که آن را در برابر خوردگی مقاوم می کند.
زنگ
هنگامی که شروع به مخلوط کردن انواع مختلف فلز می کنید، در آن زمان است که مشکلات زنگ زدگی شروع می شود (مانند پیچ و مهره های فولادی روی آهن). بر خلاف باور عمومی، فولاد ضد زنگ زنگ می زند، اما با سرعت بسیار پایین. فولاد ضد زنگ فقط فولادی با مقادیر مختلف کروم است، هر چه کروم بیشتر باشد در برابر عناصر مانند آب محافظت می شود. هنگامی که صحبت از آب می شود، شما فولاد ضد زنگ برای آب شیرین (نوع 304) و فولاد ضد زنگ برای آب نمک (نوع 316) دارید. فولاد روی روکش شده برای هوای آزاد، فولاد ضد زنگ برای آب شیرین و فولاد ضد زنگ "دریایی" برای آب شور خوب است.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...