رفتن به مطلب

آموزش راه اندازی فروشگاه فایل + همکاری در فروش وردپرس


پست های پیشنهاد شده

پیرو درخواست یکی از کاربران انجمن مبنی بر نحوه راه اندازی فروشگاه و همکاری در فروش وردپرس، تصمیم گرفتم یک تاپیک برای شما عزیزان ایجاد کرده که بتوانید در صورت علاقه به این موضوع، راحت تر ورود کنید.

برای شروع، باید بدانیم برای همکاری در فروش، درحال حاضر دو سیستم ووکامرس و EDD (ایزی دیجیتال دانلود) امکانات آماده را در اختیار ما قرار می دهند که می توانیم در کمتر از چند دقیقه یک فروشگاه داشته باشیم. شاید سیستم های همکاری در فروش مختلفی وجود داشته باشد اما چون تاکنون زیاد آزمایش نشده اند، احتمالا باگ یا عدم سازگاری داشته باشند. ولی افزودنی هایی ووکامرس و EDD به خوبی امتحان شده اند و امکانات مناسب و قابل توجهی هم دارند.

ابتدا باید برنامه ریزی کنید که سایت شما قرار است کاملا محصولات مجازی ارائه کند یا فیزیکی هم در آینده ارائه خواهید کرد؟ اگر احتمال می دهید ممکن است حتی یک محصول فیزیکی مثل DVD فایل و ... را به سفارش کاربران برایشان پست کنید، بهتر است از ووکامرس استفاده کنید. در ووکامرس امکان قرار دادن محصولات فیزیکی و مجازی به بهترین نحو وجود دارد. سیستم های همکاری در فروش برای ووکامرس بسیار حرفه ای تر و کامل تر هستند. هر چند اگر بخواهید روی ووکامرس فقط محصولات مجازی بفروشید (محصولات دانلودی)، مشکلی برای استفاده از ووکامرس نخواهید داشت.

اگر بخواهید از ووکامرس استفاده کنید، پیشنهاد اول من ترکیب قالب و افزونه "دکان" هست. قالب دکان یک فروشگاه مستقل برایتان با ووکامرس ایجاد می کند و افزونه دکان هم سیستم همکاری در فروش یا چندفروشندگی را برایتان ایجاد می کند. افزونه دکان هم با ووکامرس و هم با قالب خودش به نام دکان سازگاری کامل دارد و دغدغه عدم سازگاری یا بروز باگ های غیرمنتظره را نخواهید داشت.

  • قالب دکان:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
  • افزونه دکان:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

اگر نخواستید از دکان استفاده کنید، سیستم چندفروشندگی رسمی ووکامرس هم در دسترس هست که می تونید بعد از نصب ووکامرس، هر قالبی که با ووکامرس سازگاری دارد را نصب کرده و این افزونه را نیز در کنارش استفاده کنید. این افزونه به راحتی با اکثر قالب های ووکامرسی سازگاری کامل دارد چون توابعی که استفاده می کند همان توابع ووکامرس است پس نوع قالب تأثیر زیادی در کارکرد آن ندارد.

  • لیست قالب های رایگان و نال شده ووکامرس در بیست اسکریپت:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
  • افزونه مولتی وندور یا چندفروشندگی ووکامرس:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

سایر افزونه های باکیفیت و سازگار با ووکامرس برای ساخت سیستم چندفروشندگی:

  1. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
  2. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

سیستم بعدی افزونه EDD هست. ایزی دیجیتال دانلود همونطور که از اسمش پیداست، مخصوص فروش فایل های مجازی و دانلودی هست که درگاه پرداخت ایرانی هم داره. این سیستم نسبت به ووکامرس سبک تر و امکانات کمتری هم داره اما برای اون هدف اصلی یعنی فروش فایل کاملا جوابگو هستش. برای شروع افزونه EDD رو نصب کنید و بعد یک قالب مخصوص EDD و بعد افزونه چندفروشندگی.

  • قالب های مخصوص ایزی دیجیتال دانلود:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
  • افزونه چندفروشندگی مخصوص EDD و سازگاری کامل:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

البته قالب هایی هم هستند که داخل خودشون سیستم چند فروشندگی کاملا سازگار و متناسب با خودشون رو دارند و میشه بدون نصب افزونه جانبی، سیستم چندفروشندگی رو هم داشت. مثل قالب های زیر که هرچند پیش نیازشون ووکامرس هست ولی افزونه چندفروشندگی رو نیاز ندارند.

  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

برای افزونه EDD هم چنین قالبی وجود داره و اسمش MarketPlace هست که هم سیستم فروشگاهی داره و هم چندفروشندگی که ظاهرشم مشابه تم فارسی و راستچین هست. البته قدمت این قالب بیشتر از راستچین هست پس احتمالا راستچین از این قالب الگو گرفته:

  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
  • Like 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...