رفتن به مطلب

راهنمایی برای تگ HTML


rasssa

پست های پیشنهاد شده

2046081462_bandicam2021-05-2318-55-22-428.jpg.579e55da7948cc06baae834131872172.jpgسلام خسته نباشید. ببخشید من درباره تگ HTML سوال داشتم.

 

من یک ویجتی رو استفاده میکنم که تو عکس فرستادم. توش ی توضیحات خلاصه از کل صفحه دادم و توضیح کامل رو انکر لینک ( لینک داخلی صفحه ) ساختم و دادم به آیکن ها.

  1. الان از بین تگ ها چه تگی مناسب هست برای این انتخاب کنم ؟ H2 تا H6 و یک P و span داره
  2. -خودش چرا رو حالت پیشفرض داخل span هست ؟ ( خود این تگ اصلا کاربرد معنایی اش چیه )
  3. من این رو داخل صفحه دیگه اگه فقط اینو رو دقیقا کپی کنمو بزارم تو صفحه دیگه ای، حتما باید کنونیکال بدم ؟ چیکار کنم تکراری محسوب نشه. با تغیر جمله بندی مشکل حل میشه ؟

 


 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود.

تگ های span و p و خانواده Hها مربوط به طراحی سایت هستند و از نظر فنی تفاوتی باهم ندارند. از این تگ ها برای استایل دهی استفاده میشه چون بعضی از تگ ها می تونند یه سری دستورات خاص استایل رو بگیرند که در بقیه تگ ها ممکنه مجاز نباشند اون دستورات.

اما جهت اطلاع باید بگم که span به یک متن درون خطی میگن. متنی که از نظر استایل، طول و عرضش دقیقا با متن داخل اون فیکس میشه. این تگ برای اضافه کردن آیکن ها یا کلمات تکی در درون یک متن یا در یک div کاربرد داره و می تونیم بدون اینکه اون کلمه یا آیکن، توی عرض و ارتفاع محدوده مورد نظر تفاوتی ایجاد کنه، ازش برای استایل دهی یه بخش استفاده کنیم.

اما تگ P برای یک بلوک متن هست که به طور پیش فرض در مرورگر و اکثر قالب ها، این تگ به صورت تمام عرض هست. یعنی با استفاده کردن این تگ، اون محدوده دقیقا با عرض محدوده بزرگتر خودش یکی میشه. اما اگه قالبتون استایل دهی مناسبی براش کرده باشه، میشه عرض و ارتفاع این تگ رو در بخش خاصی تنظیم کرد.

تگ های H بیشتر برای عنوان یک صفحه استفاده میشن. این تگ ها از نظر سئو کاربرد دارند و داخل یک صفحه می تونیم سرتیترها و بخش های عنوان و مهم مطلب رو به گوگل و البته کاربر معرفی کنیم. H1 یعنی اون کلمه یا جمله، اصلی ترین کلمه در اون صفحه هست و به ترتیب تا H6 اولویت و میزان کلیدی بودن اون جمله کمتر میشه. از این تگ هم نباید زیاد استفاده کرد. هر صفحه می تونه یدونه H1 داشته باشه که توی صفحات ادامه مطلب یا برگه ها، از این تگ برای عنوان نوشته یا عنوان برگه استفاده می کنند. و سایر Hها رو داخل خود متن به تعداد زیادی می تونید استفاده کنید که می تونه توی اصولی نوشتن مطالب بهتون کمک کنه.

 

در 5 ساعت قبل، rasssa گفته است :

خودش چرا رو حالت پیشفرض داخل span هست ؟ ( خود این تگ اصلا کاربرد معنایی اش چیه )

اینکه چرا قالب span رو پیشنهاد میده بصورت پیش فرض، شاید به این دلیل هست که استایل های دقیق و بهتری برای تگ span نوشته که اون محدوده از سایتتون بتونه توی اکثر دستگاه ها دقیق نشون داده بشه!

در 5 ساعت قبل، rasssa گفته است :

من این رو داخل صفحه دیگه اگه فقط اینو رو دقیقا کپی کنمو بزارم تو صفحه دیگه ای، حتما باید کنونیکال بدم ؟ چیکار کنم تکراری محسوب نشه. با تغیر جمله بندی مشکل حل میشه ؟

اگه قراره این قسمت توی همه صفحات تکرار بشه، پس انتهای سایت قرارش بدید! اجازه بدید محتوای داینامیک و اصلی صفحاتتون ابتدای صفحات باشند که گوگل بتونه اول اونها رو تشخیص بده. و اگه جمله بندی ها تغییر کنه که خیلی بهتره ولی اگرم تغییر ندید و عینا همون قسمت رو استفاده کردید مشکلی پیش نمیاد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسیار ممنونم از راهنمایی دقیق شما! آقای مسیح واقعا خیلی ممنونم از شما!

بابت سوال سوم یک نکته هست. من فقط در دو صفحه از سایت قرار میدم یکی صفحه اصلی و دومی تو یک صفحه دیگه. تو این حالت ک دو دوتا صفحه فقط تکرار داره مشکلی بوجود میاد ؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...