رفتن به مطلب

چگونه در خانه محصولات ارگانیک پرورش دهیم


nilshid

پست های پیشنهاد شده

چگونه در خانه محصولات ارگانیک پرورش‌ دهیم

آیا می دانید چگونه محصولات ارگانیک پرورش‌ دهیم آن هم در خانه؟ و یا می دانید فرق آن با دیگر محصولات چیست؟ یک کشاورز در تهیه محصولات ارگانیک، به جای استفاده از علف کش های شیمیایی، مضر و خطرناک ( که ضرر و زیان آن ها چه در طولانی مدت و چه در کوتاه مدت بسیار بیشتر از منفعت آن ها می باشد)، از روش های سخت تر اما مهربان با محیط زیست، استفاده می کند. درست است که محصول کوچکتر (مانند پرتقال) یا کمرنگ تر (مانند توتو ف رنگی) و …… تولید می شود. اما در عوض محصول بسیار خوشمزه تر و مهربان تر با طبیعت می باشد.

چگونه محصولات ارگانیک پرورش‌ دهیم

محصولات ارگانیک بدون هیچ نوع کود یا آفت کشی پرورش داده می ‌شوند و همین امر با عث محبوبیت این نوع محصولات شده است. لغت ارگانیک به شیوه یا عملکرد کشاورزان هنگام پرورش و تولید محصولاتی مانند میوه ها، سبزیجات، لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، لبنیات و حتی گوشت اشاره می کند.

هدف کشاورزان و دامپرورانی که از این روش استفاده می کنند، به طور مشخص حفاظت از خاک و آب است. در واقع آنان به هیچ وجه از روش های معمول برای کود دهی و کنترل آفات استفاده نمی کنند. کشاورزان عادی برای بالا بردن میزان رشد گیاهان خود، از کودهای شیمیایی استفاده می کنند اما کشاورزان ارگانیک، از کودهای طبیعی نظیر کود حیوانی و کمپوست کمک می گیرند.

روش های ساده برای کشت محصول در خانه

یک پرسش اساسی: آیا افراد عادی هم می توانند در فضاهای محدود از جمله باغچه های کوچک یا حتی گلدان برخی از انواع گیاهان را پرورش بدهند؟ بله؛ برخی از سبزیجات و صیفی جات را می توان به سادگی در فضای مناسب اما محدود پرورش داد. اغلب سبزیجات و صیفی جات برای رشد خوب نیازمند نور خورشید و خاک مناسب است. سایه زیاد کاشت سبزیجات را با مشکلات مواجه می کند. و البته مکان مورد نظر نباید در معرض باد باشد.

رازی کوچک اما مهم در خصوص موضوع چگونه محصولات ارگانیک پرورش‌ دهیم
 
  • در کاشت برخی از صیفی جات ریزه کاری هایی وجود دارد. مثلا اگر پیاز و هویج با هم کاشته شوند، باعث خواهد شد نه تنها هویج ها بلکه حتی پیازها هم از نوعی آفت خاص دور بمانند.
  • به علف های اجازه رشد ندهید. از همان ابتدا که جوانه زدند، آن ها را ریشه کن کنید.
  • وقتی از ابزار و وسایل مناسب استفاده کنید، باغبانی بسیار راحت می شود. ابزارهایی انتخاب کنید که اندازه دست شما هستند. بدین شکل، باغبانی لذت بخش می شود.
  • استفاده از لاشبرگ فراموش نشود. لاشبرگ، برگ‌ و خاشاکی است که‌ دور ساقه‌ گیاه‌ می ریزند تا سرما نخورد یا رطوبت‌ از دست‌ ندهد.

چگونه محصولات ارگانیک پرورش‌ دهیم ؟ مشوق های خوب

گوجه فرنگی یکی از صیفی جاتی است که زمان کاشت آن اکنون فرا رسیده. معمولا فاصله کاشت بذرهای گوجه فرنگی بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر است اما بسیاری از باغبان ها اول بذرها را کنار هم می کارند و پس از اندکی رشد، آن ها را از هم جدا می کنند. به گلدان های جدا منتقل می کنند. بهترین زمان آبیاری بادمجان وقتی است که حداقل ۵ سانت سطح خاک خشک شده باشد. بهترین زمان برای کاشت سیب زمینی اوایل بهار است پس فقط کافی است که خاک را حدودا ۷ سانت گود کنید و بذرهای سیب زمینی را بکارید.

آفات مهم سبزیجات در یک نگاه

سوسک سبزیجات، از جمله حشراتی است که در کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه، ژاپن، بخش های مرکزی و جنوبی اروپا و حتی ایران هم یافت می شود. نوعی از این سوسک ها اغلب روی بادمجان دیده می شود. برخی گونه ها مختص چغندر و برخی دیگر مختص هندوانه هستند. برای مبارزه با این حشره توصیه می شود حتما پوششی شبیه نایلون روی سبزیجات کشیده شود زیرا بهترین راه مبارزه با این حشره می تواند این راه باشد که معمولا دو نتیجه مثبت به همراه دارد. یک: رطوبت و حفاظت لازم را فراهم می کند. * دو: احتمال حمله سوسک های کک مانند را کاهش می دهد.


منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...