رفتن به مطلب

3 شیوه رایج در کلاهبرداریهای خودرویی


saraminai

پست های پیشنهاد شده

1. مشخصات دقیق خودرو را در قولنامه ذکر کنید.

اگر شما به عنوان خریدار مشخصات دقیق خودرو به ویژه شماره شاسی و سایر ویژگی‌های شناسنامه‌ای خودرو را در قرارداد ذکر نکنید، فروشنده می‌تواند به سادگی کلاه بزرگی بر سر شما بگذارد.

یک فروشنده کلاه‌بردار در فاصله زمانی میان تنظیم قولنامه و مراجعه به مرکز تعویض پلاک، از فرصت استفاده کرده و خودروی دیگری را با ویژگی‌های متفاوت جایگزین خودرویی می‌کند که شما آن را خریداری کرده‌اید. در این صورت شما تا پس از خرید کامل خودرو و رانندگی با آن متوجه این موضوع نمی‌شوید. و چون مشخصاتی که تعیین‌کننده هویت خودرو است در قولنامه ذکر نشده، دیگر دستتان به جایی بند نخواهد بود. بنابراین مراقب باشید که در روز تعویض پلاک یک خودروی تصادفی را به جای خودروی تروتمیزی که کارشناسی شده است، تحویل نگیرید.

2. زیر بار فروش خودرو در غیاب کارشناس نروید.

در این شیوه کلاه‌بردار به عنوان خریدار خودروی شما به صحنه می‌آید. پس از پسندیدن ماشین و نوشتن قرارداد، خریدار خود را از عیوب خودرو بی‌اطلاع نشان داده و آن‌ها را در قرارداد ذکر نخواهد کرد. احتمالا فروشنده نیز از این بی‌اطلاعی خوشحال شده و خود را طرف برنده معامله حساب خواهد کرد. اما زمانی که دو طرف در مرکز تعویض پلاک حاضر می‌شوند، خریدار یک کارشناس خودرو نیز به همراه دارد. در این حالت می‌تواند به طور مستند آسیب‌های خودرو را که در قرارداد ذکر نشده است، رو کرده و از شما طلب جبران خسارت نماید. بنابراین همواره به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است.

3. برای خرید خودرو با شخص دیگری رقابت نکنید.

یکی از شگردهای کلاه‌برداران در خرید و فروش خودرو این است که شخص دیگری را به عنوان مشتری دست به نقد خودرو به شما معرفی کرده و شما را وادار می‌کنند که برای از درست ندادن خودرو هرچه زودتر اقدام به خرید کنید. به همین دلیل ممکن است شما برای از دست ندادن یک فرصت مناسب عجله کرده و دقت کافی را در خرید به خرج ندهید.

منبع:

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...