رفتن به مطلب

saraminai

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    26
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره saraminai

  • درجه
    کاربر تازه وارد
    کاربر تازه وارد

اطلاعات شخصی

  • سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
    وردپرس
  • زبان برنامه نویسی و تخصص ها
    موارد دیگر
  • انجمن ساز مورد علاقه
    MyBB
  • آدرس سایت
    http://gamein.ie.sharif.ir/
  1. تعویض پلاک اینترنتی در تمامی مراکز فک پلاک تهران از شهریور 99، به منظور حفظ سلامت مراجعین در راستای ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شده است. از این رو برای دریافت نوبت دهی تعویض پلاک با مراجعه به سامانه مربوطه و ثبت نام فک پلاک اینترنتی، اقدام به رزرو نوبت کنید. توجه داشته باشید در صورت حضور در این مراکز فاصله گذاری اجتماعی را رعایت فرمایید تا از ازدحام افراد جلوگیری شود. نوبت‌دهی مراکز تعویض پلاک در دوران کرونا: تا پیش از شیوع بیماری کووید-19، روند نوبت‌گیری جهت فک پلاک، به‌صورت مراجعه حضوری خریدار و فروشنده به نزدیک‌ترین مرکز موجود در شهر محل سکونت خریدار انجام می‌شد. کافی است یک ‌بار به مراکز مربوطه مراجعه کرده باشید تا از کثرت مراجعه‌کنندگان و میزان ازدحام افراد در این مراکز مطلع باشید. تعویض پلاک اینترنتی، در تمامی مراکز فک پلاک تهران و به‌منظور حفظ سلامت مراجعین در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شهریور 99 اجرایی شده است. ازاین‌رو، برای دریافت نوبت‌ باید به سامانه نوبت‌دهی مربوطه مراجعه کنید. دقت داشته باشید که هنگام حضور در مرکز مربوطه، فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنید. نوبت‌دهی تعویض پلاک: بر اساس اعلام رئیس مرکز شماره‌گذاری ناجا، از تاریخ 19 شهریور به بعد، با توجه به شیوع پاندمی کرونا و لزوم توجه به اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، پذیرش مراکز فک پلاک و دریافت وقت و شماره‌گذاری خودرو و موتورسیکلت در تهران، فقط به‌صورت اینترنتی انجام گرفته است. در بیانیه این مرکز آمده است که پروسه ثبت‌نام فک پلاک و نوبت‌دهی آن، کاملاً اینترنتی خواهد بود و شهروندان از مراجعه حضوری به مراکز تعیین‌شده اکیداً خودداری کنند. هم‌چنین متقاضیان باید دقت داشته باشند که خودروهای دارای پلاک زوج، در روزهای زوج و خودروهای دارای پلاک فرد، در روزهای فرد در مراکز فک پلاک پذیرش می‌شوند. بر اساس اعلام این مرکز، از ابتدای مهرماه 99 علاوه بر استان تهران، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، گیلان، کرمانشاه، البرز، یزد و قم نیز به سامانه نوبت‌دهی اینترنتی متصل شده‌اند. در ادامه، به تشریح فرایند نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک خواهیم پرداخت و مراحل نوبت‌گیری جهت این کار را با هم مرور خواهیم کرد. راهنمای تعویض پلاک اینترنتی: مراجعه حضوری خریدار و فروشنده یا نماینده قانونی آن‌ها (وکیل) همراه با خودروی معامله‌شده در تاریخ مقرر به مرکز فک پلاک مربوطه، الزامی است. پس از نوبت‌دهی اینترنتی در سامانه مربوطه، خریدار و فروشنده باید برای تکمیل فرایند، در روز و ساعت مقرر، همراه با اصل شناسنامه و کارت ‌ملی خریدار و فروشنده، اصل سند مالکیت خودرو و کارت خودرو به مرکز مشخص‌شده مراجعه کنند. لازم به ذکر است که در صورت مفقودی سند‌ مالکیت خودرو، درج یک نوبت آگهی در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار در این خصوص، الزامی است و فرایند تعویض پلاک، بعد از سپری‌‌شدن ده روز از تاریخ درج آگهی فوق، امکان‌پذیر است. ارائه مدارک احراز محل سکونت خریدار شامل سند مالکیت یا اجاره‌نامه معتبر به ‌نام شخص خریدار، همسر، پدر یا مادر وی هنگام مراجعه حضوری، الزامی است. در صورت عدم احراز محل سکونت خریدار توسط مرکز فک پلاک، خریدار ملزم به ارائه مدارک تکمیلی مانند دفترچه تأمین اجتماعی، معرفی‌نامه از کارگزینی محل خدمت با درج آدرس منزل برای کارکنان دولتی یا معرفی‌نامه از آموزش‌ و‌ پرورش منطقه محل سکونت فرزندان با درج آدرس منزل خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوبت دهی و تعویض پلاک اینترنتی به ادامه مطلب مراجعه کنید.
  2. دنا جزو همان خودرو­هایی است که با رفع نیاز­های مشتریانش جایگاه خوبی برای خود کسب کرده‌است. دنا نام خودروی جدید ایران خودرو است که قرار بود سال 1391 روانه بازار شود اما با مشکلاتی که پیش‌رو داشت، با تأخیر بسیار در سال 1396 به بازار ایران و جهان عرضه ‌شد. دنا را می‌­توان یک خودروی کاملاً ایرانی دانست زیرا طراحی این خودرو به‌طور کامل توسط مهندسین ایرانی انجام شده و از حمایت­‌های طراحان خارجی بهره نبرده‌­است.این خودرو جزو خودرو­های چهار­ دَر سدان با پلت­فرم پژو‌405 است. دنا در مدل­‌های معمولی و دنا پلاس روانه بازار شده­‌است که در این بخش از مقاله می‌­خواهیم با آپشن های دنا پلاس اتومات آشنا شویم. دنا پلاس اتومات از سیستم ایمنی نسبتاً خوبی بهره می­‌برد. این خودرو شامل 2 عدد کیسه هوا (Airbag) در بخش راننده و سرنشین جلو است. کیسه­‌های هوا، ترمز و دیگر امکانات ایمنی دنا ­پلاس اتومات باعث شده‌اند تا این خودرو از لحاظ ایمنی رتبه­‌ی خوبی کسب کند. ترمز­های دیسکی عقب، ترمز دیسکی خنک‌شونده در جلو، ترمز­های ABS و EBD نیز امکانات ویژه­ای برای دنا­پلاس اتومات محسوب می‌شوند که ارزش خودرو را افزایش می‌­دهند. از دیگر امکانات و آپشن­ هایی که امنیت دنا پلاس را افزایش می­‌دهند می­‌توان به موارد زیر اشاره‌کرد: ایمنی خودرو با سنسور و دوربین دنده عقب افزایش می‌یابد. با استفاده از ایزوفیکس، صندلی کودک به صندلی عقب متصل می‌شود. کمربند­های ایمنی دنا پلاس که کمربندهای جلو قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. سیستم قطع سوخت خودکار زمانی که قفل ECU در دنا پلاس فعال باشد، سیستم ضد‌سرقت (ایموبلایزر) اجازه استارت زدن نخواهد‌داد. سیستم کنترل بخار بنزین یک سیستم عیب‌­یابی هوشمند به نام مالتی پلکس توانایی تشخیص هوشمند ایرادات در بخش الکترونیکی را دارد. قفل مرکزی با ریموت کنترل جهت اطلاع از قیمت دنا پلاس اتومات کلیک کنید.
  3. هیوندای اکسنت کرمان موتور 97 اتوماتیک هیوندای اکسنت اتوماتیک مدل 97 که توسط کرمان موتور مونتاژ شده است، با قیمت 775 میلیون خرید و فروش می‌شود. این خودرو که در تابستان 1396 به خیابان‌های ایران رسید، در ابتدا به‌صورت وارداتی و توسط شرکت آسان موتور یا واردکننده‌های متفرقه در اختیار خریداران قرار گرفت. اما پس‌ازآن کرمان موتور تصمیم به مونتاژ و عرضه آن در ایران گرفت. برای خرید خودرو هیوندای اکسنت باید بدانید این خودرو با استفاده از پیشرانه‌ای 1.6 لیتری، قدرتی برابر 122 اسب بخار و گشتاوری در حدود 155 نیوتن متر برای خود تولید می‌کند. پیشرانه‌ای که برای رساندن قدرت خود به چرخ‌های جلو با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. نتیجه این همکاری یک شتاب‌گیری 11.4 ثانیه‌ای است. همچنین هیوندای اکسنت به دلیل مصرف سوخت اقتصادی خود در میان متقاضیان خرید خودرو مشهور و محبوب است. همچنین در هنگام رانندگی با هیوندای اکسنت اتوماتیک هیچ‌گونه صدایی در داخل کابین به گوش نرسیده و رانندگی آرام بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این آرامش‌بخش بودن تا بخش شتاب و سرعت هیوندای اکسنت پیش رفته و این سدان کوچک شهری نمی‌تواند نقش یک خودروی اسپرت را برای یک رانندگی پرهیجان برای شما ایفا کند. هیوندای توسان 2009 مدل 2700 JM فول هیوندای توسان یکی از کراس‌اوورهای موفق کره‌ای در ایران است که مدل 2009 آن در بازار امروز ایران با قیمت 730 میلیون به فروش می‌رسد. هیوندای توسان 2009 مدل 2700 JM فول، در آخرین سال تولید نسل اول این خودرو به روی خط تولید هیوندای رفته است. بااین‌حال تنها 2 سال پیش‌ازاین تاریخ بود که هیوندای توسان باوجود گذشت 3 سال از عمر خود توانست با کمک آسان موتور به خیابان‌های ایران آمده و چشم خریداران ایرانی را به جمال خود روشن نماید. هیوندای توسان نیز مانند هیوندای کوپه و اسپورتیج از موتور 2.7 لیتری V6 استفاده می‌کند. این پیشرانه برای هیوندای توسان قدرتی برابر 175 اسب بخار و گشتاوری برابر 241 نیوتن متر به ارمغان می‌آورد. انتقال قدرت در هیوندای توسان به عهده یک گیربکس 4 سرعته خودکار است. در این خودرو قدرت پیشرانه به هر دو محور منتقل می‌شود. هیوندای توسان در 10.5 ثانیه از سرعت صفر به صد رسیده و در یک سیکل ترکیبی حدود 11 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این مصرف سوخت و پیشرانه پرحجم باعث شده که هیوندای توسان 2009 مدل 2700 JM گزینه خرید خودرو خوبی برای طرفداران خودروهای آفرود باشد. هیوندای النترا مدل 2014 لو آپشن هرچند هیوندای النترا مدل 2014 در بازه قیمتی 770 تا 850 میلیون قرار می‌گیرد، اما واضح است که برای خرید خودرو نمونه لو آپشن آن نیاز به پرداخت پول کمتری دارید. به همین دلیل است که نام این خودرو در خودروهای کره‌ای 700 میلیونی قرار گرفته است. هیوندای النترا نیز به‌واسطه آسان موتور و در سال 2013 به ایران آمد. بعضی از کارشناسان عقیده دارند که هیوندای النترا در مقابل سایر رقبای خود یک طبل توخالی است که ازنظر فنی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد. شما می‌توانید با خواندن مشخصات فنی این خودرو در ادامه این مقاله در جایگاه داور نشسته و به قضاوت بپردازید. هیوندای النترا در ایران با یک پیشرانه 1.8 لیتری عرضه شد که توان تولید 174 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه 4 سیلندر هیوندای النترا را در 10.3 ثانیه از صفر به صد رسانده و می‌تواند قدرت لازم برای رسیدن به سرعت 205 کیلومتر بر ساعت را به آن ببخشد. همان‌طور که به نظر می‌رسد، هیوندای النترا خودرویی اسپرت و مناسب رانندگی‌های پرهیجان نیست. اما برای استفاده‌های شهری و روزمره یک گزینه ایدئال است. این مورد را مصرف سوخت بهینه آن نیز که برابر 7.1 لیتر در یک سیکل ترکیبی است، تایید می‌کند. این مطلب از سایت افکارنیوز نقل قول شده است.
  4. saraminai

    مقایسه SUV های کوچک

    نیسان قشقایی با هولدن ترکس با اسکودا یتی با پژو ۲۰۰۸ با کیا اسپورتیج ( فضای داخلی و نشیمن ) یتی همچنین کوتاه است ، 4.22 متر طول یا 6 سانتی متر فاصله نسبت به سال 2008 امتداد دارد ، که فضای بیشتری برای پا و فضای بیشتری برای سر فراهم می کند. صندلی های عقب به سه بخش جداگانه تقسیم می شوند که به حالت خمیده در می آیند و برای افزایش فضای صندوق عقب یا کاهش فضای پا به جلو و عقب می لغزند (به عنوان مثال اگر کپسول کودک دارید). مزیت دیگر دریچه های تهویه مطبوع صندلی عقب است که یتی تنها اس‌یو‌وی اینجا است که آنها را تهیه می کند. همچنین این تنها اس‌یو‌وی در اینجا است که دارای صندلی میانی است که جمع می شود و با این کار باعث ایجاد یک محل عبور (مناسب برای نخ زدن از طریق اسکی) در حالی که صندلی های خارج از خانه را استفاده می کنید و یک صندلی بغل و دکمه های نگهدارنده کف مخصوص آن سواران - بنابراین همانطور که باید یتی در برف عالی است! قلاب های بسته ، تور چمدان و حتی یک مشعل جداشونده در صندوق عقب وجود دارد و همچنین می توانید هر صندلی را کاملاً از ماشین خارج کنید تا یتی را به یک ون تحویل مینی تبدیل کنید. با وجود کلیه پیست ها ، در اینجا کمترین ظرفیت بار - 316 لیتر - وجود دارد اما با صندلی های برداشته شده ، تا 1665 لیتر عظیم گسترش می یابد ، یا تقریباً دو برابر آنچه که تراکس می تواند با پشتی پشت خود بپوشاند. هولدن نوار اندازه گیری را 5.5 سانتی متر دوباره فشار می دهد ، در حالی که اندازه بدنه آن 4.28 متر است. اولویت با سرنشینان عقب بیشتر از حجم صندوق عقب است ، با تست صندلی عقب سطح متوسطی از فضای کشش را نشان می دهد ، اگرچه یک نیمکت با تنظیم بالا باعث می شود فضای سرش محدود باشد و تراکس مانند یتی و 2008 احساس هوا نکند. . در صورت عدم وجود میل سیلندر عقب در تراکس و داشتن چرخ یدکی تمام سایز ، بهانه کمی برای لب پر بار بودن صندوق عقب است ، در حالی که ظرفیت صندوق بار 356L کمتر از آنچه در دریچه فولکس واگن گلف (380L) مشاهده می کنید ، است. چرخاندن نیمکت عقب در مقابل صندلی های جلو و پایین انداختن پشتی ، یک منطقه بارگیری مسطح ایجاد می کند ، اما هنوز هم فقط 785 لیتر ظرفیت دارد. حتی پاگ کوچک نیز 1400 لیتر را ارائه می دهد. فاصله بین کوچک و متوسط 4.38 متر قشقایی و 4.44 متر اسپورتیج است. نیسان با تر و تمیز درب و کمبود جیب نقشه صندلی های جلو در پشت سرنشینان جلوی خود بی رمق و کم ویژگی است ، در حالی که کوسن به اندازه جلوی آن راحت نیست. فضای خوبی وجود دارد ، اما شاید آنقدر که انتظار دارید با توجه به اینکه 10 سانتی متر از بدنه آن بیشتر از تراکس نیست ، اضافی باشد. در عقب تر ، صندوق عقب 430لیتر دومین بزرگترین در اینجا است ، هرچند نیسان رقمی با پشتی جمع نشده نقل نمی کند. در مورد صندوق عقب در اس‌تی که فاقد کف تقسیم چند صفحه ای درجه تی‌اس ، تی‌ای و تی‌ال است ، چیز هوشمندانه ای وجود ندارد ، اگرچه در مقایسه با رقیب های کوچکتر ، عرض بیشتری مشاهده می کنید. با پشتی تاشو تاشو ، تقریباً یک طبقه صاف و فضای زیادی وجود دارد. اگرچه نیاز به نشستن در سه روبرو دارید ، به اسپورتیج نگاه کنید. فاقد تونل انتقال قدرت بر فضای پای میانی و یک نیمکت راحت و گسترده است. یک خط پنجره بلند با گلخانه کم عمق بر روی دید تأثیر می گذارد. کیا با هولدن بالاترین لب را در اینجا شریک می شود. در حالی که بوت 564L نقل قول شده بزرگترین است ، فضایی کم عمق اما طولانی است. تکیه گاه عقب نیز با زاویه شیب دار به صورت ناخوشایند از بالای نیمکت عقب جمع می شود و فضای باربری قابل استفاده ای کمتر از حتی پژو کودک ایجاد می کند. از این نظر ، کیا بزرگ کمترین بسته بندی چشمگیر را دارد. منبع: https://peugeot2008huit.blog.fc2.com/blog-entry-57.html
  5. saraminai

    عوامل موثر بر افت قیمت خودرو

    یکی از بدیهیاتی که در بازار خودرو وجود دارد، این است که قیمت خودرو خارجی و داخلی بعد از گذشت زمان دچار تغییر می‌شود. در شرایط عادی که تورم شدید وجود نداشته باشد، زمان می‌تواند تأثیر منفی روی ارزش خودرو داشته باشد؛ اما کاهش ارزش خودرو خارجی تحت تأثیر چه عواملی صورت می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را محاسبه کرد؟ عوامل مختلفی در این زمینه تأثیرگذار هستند. چرا افت قیمت خودرو خارجی مهم است؟ افت قیمت که همان کاهش ارزش خودرو است، می‌تواند یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در زمان خرید خودرو باشد. فرض کنید که شما قصد خرید یک شاسی‌بلند چینی را داشته باشید که این روزها هم بازار خرید و فروش گرمی دارند. از طرف دیگر با صرف هزینه بیشتر می‌توانید یک خودروی ژاپنی با کیفیت را خریداری کنید. حتی ممکن است که هر دو خودرو از نظر امکانات و آپشن‌ها تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک باشند. بنابراین طبیعی است که ترجیح می‌دهید با صرف هزینه کمتر، خودرویی به روز و با امکانات قابل قبول را خریداری کنید؛ یعنی همان خودروی شاسی‌بلند چینی. اما مسئله‌ای که ممکن است از دید شما پنهان بماند این است که بعد از گذشت دو یا سه سال، خودروی چینی شما با افت قیمت شدیدتری نسبت به همان خودروی ژاپنی مواجه می‌شود. خودروهای خارجی تحت تأثیر کدام عوامل با افت قیمت روبرو می‌شوند؟ همان‌طور که برخی از عوامل مانند تغذیه نامناسب، بالا رفتن سن و کم‌تحرکی باعث می‌شوند که برخی از افراد نسبت به برخی دیگر با سرعت بیشتری دچار پیری شوند، خودروها هم با توجه به برخی دلایل، دچار استهلاک، فرسوده شدن و کاهش ارزش می‌شوند. 1- نحوه نگهداری همان‌طور که در بالاتر هم توضیح دادیم، نحوه نگهداری از خودرو بسیار مهم است و تأثیر قابل توجهی روی قیمت خودرو خارجی می‌گذارد. شاید بپرسید چرا؟ پاسخ این است که شما برخی از عوامل مانند عدم محبوبیت یک خودرو، یا میزان گرم بودن بازار خرید و فروش را نمی‌توانید کنترل کنید. اما میزان مسافت پیموده شده توسط خودرو و نحوه نگهداری از آن، کاملا دست شماست. به عبارتی شما حتی می‌توانید با نگهداری مناسب از خودرو، در شرایطی که بازار به نفع شما نیست، خودروی خود را با قیمت مناسبی در بازار دست دوم به فروش برسانید. چرا که همیشه خریداران به میزان تمیز بودن خودرو اهمیت زیادی می‌دهند. بنابراین اگر خودروی خود را به خوبی نگهداری می‌کنید، افت قیمت آن کمتر خواهد بود. 2- میزان کارکرد میزان کارکرد خودرو را به عبارتی می‌توان سن خودرو هم دانست. معمولا سن خودرو را به چند بازه زمانی تقسیم کرده و با توجه به آن، میزان افت قیمت خودرو را محاسبه می‌کنند. به صورت کلی از یک دقیقه تا یک سال که از عمر خودرو گذشته باشد، خودرو بین ۱ تا ۵ درصد نسبت به مدل صفر آن، کاهش قیمت را تجربه می‌کند. این کاهش قیمت برای خودرویی که عمری بین ۱ تا ۵ سال داشته باشد، می‌تواند بین ۵ تا ۲۰ درصد باشد و خودروهایی که بیش از ۵ سال کار کرده باشند، معمولا تا ۲۵ درصد افت قیمت پیدا می‌کنند. 3- مسافت طی شده قطعا با این مورد به خوبی آشنایی دارید. میزان مسافت پیموده شده توسط خودرو، نشان می‌دهد که این خودرو به چه میزان در سفرهای جاده‌ای و داخل شهری رفت و آمد داشته است. هر چه این رقم بالاتر باشد، نشان می‌دهد که خودروی مورد نظر کارکرد بیشتری داشته و احتمالا دچار استهلاک شده است. البته میزان استهلاک خودرو به نحوه نگهداری از آن هم وابسته است. به طوری که ممکن است یک خودرو با میزان مسافت پیموده شده بیشتر، از نظر فنی عملکرد بهتری نسبت به خودرویی داشته باشد که نگهداری صحیحی از آن صورت نگرفته اما مسافت کمتری را پیموده است. منبع: سایت گجت نیوز
  6. 1. مشخصات دقیق خودرو را در قولنامه ذکر کنید. اگر شما به عنوان خریدار مشخصات دقیق خودرو به ویژه شماره شاسی و سایر ویژگی‌های شناسنامه‌ای خودرو را در قرارداد ذکر نکنید، فروشنده می‌تواند به سادگی کلاه بزرگی بر سر شما بگذارد. یک فروشنده کلاه‌بردار در فاصله زمانی میان تنظیم قولنامه و مراجعه به مرکز تعویض پلاک، از فرصت استفاده کرده و خودروی دیگری را با ویژگی‌های متفاوت جایگزین خودرویی می‌کند که شما آن را خریداری کرده‌اید. در این صورت شما تا پس از خرید کامل خودرو و رانندگی با آن متوجه این موضوع نمی‌شوید. و چون مشخصاتی که تعیین‌کننده هویت خودرو است در قولنامه ذکر نشده، دیگر دستتان به جایی بند نخواهد بود. بنابراین مراقب باشید که در روز تعویض پلاک یک خودروی تصادفی را به جای خودروی تروتمیزی که کارشناسی شده است، تحویل نگیرید. 2. زیر بار فروش خودرو در غیاب کارشناس نروید. در این شیوه کلاه‌بردار به عنوان خریدار خودروی شما به صحنه می‌آید. پس از پسندیدن ماشین و نوشتن قرارداد، خریدار خود را از عیوب خودرو بی‌اطلاع نشان داده و آن‌ها را در قرارداد ذکر نخواهد کرد. احتمالا فروشنده نیز از این بی‌اطلاعی خوشحال شده و خود را طرف برنده معامله حساب خواهد کرد. اما زمانی که دو طرف در مرکز تعویض پلاک حاضر می‌شوند، خریدار یک کارشناس خودرو نیز به همراه دارد. در این حالت می‌تواند به طور مستند آسیب‌های خودرو را که در قرارداد ذکر نشده است، رو کرده و از شما طلب جبران خسارت نماید. بنابراین همواره به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. 3. برای خرید خودرو با شخص دیگری رقابت نکنید. یکی از شگردهای کلاه‌برداران در خرید و فروش خودرو این است که شخص دیگری را به عنوان مشتری دست به نقد خودرو به شما معرفی کرده و شما را وادار می‌کنند که برای از درست ندادن خودرو هرچه زودتر اقدام به خرید کنید. به همین دلیل ممکن است شما برای از دست ندادن یک فرصت مناسب عجله کرده و دقت کافی را در خرید به خرج ندهید. منبع: https://www.softgozar.com/news/47826/چگونه-در-خرید-و-فروش-خودرو-سرتان-کلاه-می‌رود؟
  7. به طور کلی جرایم راهنمایی و رانندگی بر چهار دسته هستند: تسلیمی‌: یکی از روش‌هایی که خلافی برای خودرو شما ثبت می شود، ارائه برگه جریمه توسط افسر راهنمایی و رانندگی است. در این نوع جریمه به دلیل رویت گواهینامه توسط افسر، مشخصات راننده متخلف در برگ خلافی خودرو ثبت می‌شود که به این روش جریمه خودرو جریمه تسلیمی می‌گویند. الصاقی: یک نوع دیگر جریمه خودرو قراردادن برگه جریمه روی خودرو توسط افسر راهنمایی و رانندگی بدون حضور راننده است. در این حالت به دلیل عدم‌حضور راننده، مشخصات راننده در برگه جریمه ثبت نمی‌شود. دوربینی: ثبت خلافی خودرو توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی نصب‌شده در معابر دوبرگی: زمانی‌که افسر راهنمایی و رانندگی به راننده متخلف دستور توقف می‌دهد اما راننده متوقف نمی‌شود خلافی خودرو به صورت دو برگی صادر می‌شود. مالکان خودرو تنها 60 روز برای پرداخت خلافی ماشین به‌صورت تسلیمی‌ فرصت دارند و در صورت عدم‌پرداخت ظرف مدت 60 روز، مبلغ خلافی خودرو دو برابر می‌شود. ضمن این‌که اگر مبلغ کل خلافی ماشین به بیش از 1 میلیون تومان برسد دستور توقف برای خودرو صادر می‌شود. بنابراین استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در نظر داشته باشید که جریمه خودرو به صورت تسلیمی‌ را جدی گرفته تا بعدا دچار پشیمانی نشوید. در گذشته برای دریافت استعلام خلافی خودرو شما مجبور بودید به مراکزی مانند پلیس 10+ مراجعه کنید، اما امروزه روش‌های زیادی برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت خلافی وجود دارد که شما با استفاده از این روش‌ها می‌توانید به‌صورت آنلاین اقدام به استعلام خلافی خودرو کنید: 1- استعلام خلافی با مراجعه به پلیس 10+ دفاتر پلیس 10+ مرجع حضوری استعلام خلافی خودرو محسوب می‌شوند. هزینه دریافت برگه خلافی خودرو (سال 98) 6500 تومان به اضافه 3300 تومان تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات (بررسی شکایت خلافی خودرو) است. بابت هر رديف خلافی قابل اعتراض هم مبلغ 300 تومان از شما دريافت مي‌شود. علاوه‌بر این در صورتی که پرینت لیست جریمه‌های شما بیشتر از 3 برگ باشد برای هر برگ هم مبلغ 1500 تومان پرداخت خواهید کرد. نکته مهم : برای افرادی که مبلغ خلافی خودرو آن‌ها بیش از 1 میلیون تومان است، مراجعه به دفاتر پلیس 10+ فایده ای ندارد و این افراد به منظور رفع کردن مشکل خلافی باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند. 2- استعلام خلافی خودرو با پلاک یکی از سوالات پرجستجوی کاربران در خصوص دریافت استعلام خلافی خودرو در مورد امکان گرفتن خلافی خودرو با پلاک است. پلیس راهور ناجا این امکان را فراهم کرده تا مالکین خودرو با استفاده از تلفن به اطلاعات جریمه خودرو دسترسی داشته باشند. برای این منظور کافی است با شماره 88288888 از تلفن‌های ثابت تهران یا 02188288888 از تلفن همراه یا شهرستان‌های خارج از استان تهران تماس بگیرید. این شماره تلفن گویا است که امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد (البته اگر از پس مشغولی این شماره تلفن برآمدید و توانستید تماس بگیرید). ناگفته نماند که شما با این روش فقط می‌توانید از جریمه خودرو خود باخبر شوید و به هیچ عنوان امکان پرداخت جریمه خودرو را ندارید. شماره‌گیری عدد 1: استعلام تخلفات رانندگی شماره‌گیری عدد 2: استعلام صدور گواهینامه و استعلام صدور کارت ماشین پس برای گرفتن خلافی خودرو با پلاک باید عدد 1 را شماره‌گیری کنید تا به اپراتور مربوطه وصل شوید. با دادن شماره پلاک به اپراتور مبلغ خلافی خودرو به شما داده خواهد شد. 3- خلافی خودرو آنلاین سامانه خلافی خودرو یا همان سایت پلیس راهور ناجا اصلی‌ترین و معتبرترین مرجع دریافت خلافی خودرو محسوب می‌شود. برای دریافت جریمه خودرو پرداخت نشده کافی است به آدرس rahvar120.ir مراجعه کنید. • اطلاعات سایت آفلاین است و به طور هفتگی آپدیت می‌شود. • در صورت پرداخت جریمه خودرو از طریق سایت، اطلاعات بعد از 72 ساعت در سامانه پلیس راهور درج می‌شود. • سایت راهور ۱۲۰ برای آی‌پی‌های خارج از کشور بسته است لذا اگر قصد استعلام خلافی خودرو از این سایت را دارید با آی‌پی‌های داخل کشور و بدون VPN به سامانه پرداخت قبض خلافی مراجعه کنید. علاوه‌بر سایت راهور ناجا وب سایت‌های دیگری هم هستند که همین خدمات را ارائه می‌کنند و اغلب هم در مقایسه با سایت راهور تجربه کاربری بهتری دارند. عمچنین علاوه بر 3 روش بالا، روش های دیگری مانند استفاده از اپلیکیشن های موبایل، استعلام پیامکی با کد VIN و استفاده از کد USSD نیز وجود دارد که جزئیات این روش ها را می‌توانید در لینک زیر بخوانید: www.hamrah-mechanic.com/mag/traffic-infringement-history/
  8. سوناتا فول NF مدل ۲۰۱۰ از خصوصصیات این مدل از سوناتا می‌توان به سادگی آن اشاره کرد. نوع طراحی داشبورد و غربیلک فرمان نیز به سادگی آن افزوده است و آن را تبدیل به خودروی کاملاً کلاسیک کرده است. اما از دیگر خصوصیات این خودرو به ظاهر ساده و کلاسیک می‌توان به فضای داخلی آن اشاره نمود که کاملاً جادار و بزرگ است به طوری که در مجموع ۵ سرنشین بزرگسال می‌توانند به راحتی در آن بنشینند و خودروی مناسب سفر در این زمینه می‌باشد. از سوی دیگر تغییرات ظاهری کمی در قسمت سپر و جلو پنجره آن نسبت به مدل اولیه ۲۰۰۶ آن که وارد ایران شد، انجام شده است. اما در مجموع در طراحی ظاهری آن تغییرات خاصی صورت نگرفته و بیشتر همان حالت کلاسیک خود را حفظ کرده است. شاید بتوان گفت افراد مسن در خرید خودرو بیشتر به سمت این خودرو اقبال نشان می‌دهند. لیفان ۸۲۰ مدل ۱۳۹۶ لیفان ۸۲۰ در سال ۱۳۹۵ وارد ایران شده و تولید و عرضه آن توسط شرکت کرمان خودرو صورت می‌گیرد. این خودرو اگرچه در مقایسه با رقبای کره‌ای خود هنوز هم خیلی جای پیشرفت دارد و نمی‌تواند با آنها رقابت کند، اما با توجه به قیمتی که دارد در محدوده خودروهای هم قیمتی خود خوب و متمایز به شمار می‌آید. داشتن سانروف، گرمکن صندلی جلو، روکش چرم برای صندلی‌ها، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، بلوتوث و دوربین عقب تنها بخشی از بهره‌مندی های این خودرو از تکنولوژی روز دنیا می‌باشد. هایما اس ۷ مدل ۱۳۹۵ اتوماتیک ۲۰۰۰ هایما اس۷ خودرویی شاسی بلند می‌باشد که سانروف برقی، شیشه های بالابر برقی در جلو و عقب، صندلی راننده ۸ حرکتی برقی گرمکن دار و بلوتوث، قسمتی از امکانات آن است. هایما اس۷ توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و موتور ۴ سیلندر دارد. شتاب خودرو از ۰ تا ۱۰۰ حدود ۵/۱۰ثانیه و ۸.۸ لیتر سوخت نیاز مصرفی آن برای مسافت ۱۰۰کیلومتر است. از نقاط منفی این خودرو طراحی کابین آن است که دقت و ظرافت لازم در آن انجام نشده و هنگام رانندگی با آن با مشکل عدم دید کافی به اطراف خودرو مواجه خواهید شد. به تمامی موارد ذکر شده می توان مزیت اقبال گسترده در بازار خرید و فروش خودرو برای هایما اس ۷ را اضافه کرد. ادامه ی این مطلب را می توانید در سایت یک پزشک بخوانید.
  9. افزایش نجومی قیمت خودروها از اوایل سال 97 و پس از آن، افزایش قیمت بنزین موجب شد تا استقبال از بازار خودرو دست‌دوم پرشورتر از قبل شود؛ زیرا توان خرید خودروی صفر برای مردم تضعیف شده و اغلب به سمت خرید خودروی دست دوم تمایل پیدا کرده‌اند. اما نکته چالش برانگیز در خرید خودرو کارکرده این است که طبق آمارها بیش از 75 درصد خودروهای کارکرده موجود در بازار، ایرادات فنی یا بدنه دارند و متاسفانه بیش از 80 درصد مالکان خودروها هم در زمان فروش، معایب خودرو را پنهان می‌کنند. خرید خودرو به ویژه خودرو کارکرده امری با ریسک بالا محسوب می‌شود. شما مطلع نیستید که مالک قبلی خودرو، چطور از خودرو نگه‌داری ‌کرده است. آیا خودرو تصادف شدید داشته یا نداشته؟ آیا خودرو نقص مهم فنی دارد یا ندارد؟ در حقیقت آسیب‌های فنی و بدنه را می‌توان مهم‌ترین و در عین حال مبهم‌ترین موضوع در خرید خودرو دست دوم دانست که شناسایی آنها از عهده هر کسی برنمی‌آید. بنابراین مهم‌ترین نکته در خرید خودروی دست دوم این است که به اندازه ارزش واقعی خودرو پول پرداخت کنید. آمارها نشان می‌دهد که 40 درصد خودروهای کارشناسی‌شده دارای حداقل یک قطعه رنگ‌شده هستند و 32 درصد خودروها هم ایرادات فنی دارند. دقت در آمار فوق و مشاهده افرادی که روزانه با کلاهبرداران خودرو مواجه می‌شوند به اندازه کافی ضرورت استفاده از کارشناسی خودرو پیش از خرید را اثبات می‌کند. شما وقتی خودروی موردنظرتان را نزد کارشناس مجرب می‌برید، خودرو از نظر ظاهری، فنی، بدنه و تصادف‌های احتمالی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا ارزش واقعی آن مشخص شود. این بهترین و مطمئن‌ترین راهی است که ریسک خرید خودروی دست دوم را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. برای اطلاع از مواردی که در کارشناسی خودرو ضروری و غیرقابل اجنتاب هستند می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید: https://www.hamrah-mechanic.com/car-inspection/
  10. برای خرید خودرو به خصوص در بازار پرنوسان ایران، مشکلات زیادی وجود دارد؛ از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به تغییرات شدید قیمت و عدم ثبات آن اشاره کرد که البته در صورت نبودن نظارت‌های لازم نیز این موضوع به مراتب بدتر می‌شود. در این بین عده‎‌ای هم برای حفظ سرمایه و دارایی خویش اقدام به خرید خودرو می‌کنند تا با بالا رفتن قیمت آن، ارزش پول خود را تا حدی حفظ کنند. همه این شرایط دست به دست هم داده تا خرید خودرو برای مصرف‌کننده واقعی، بسیار پیچیده شود و کمتر کسی بتواند بدون کمک خبرگان، تجربه خوبی را از خرید خود داشته باشد. در این مطلب سعی داریم برترین خودروهای بازار ایران را معرفی کنیم: دنا پلاس توربوشارژ: کیفیت نسبتا متفاوت‌ این خودرو نسبت به سایر رقبای چینی و یا داخلی و همچنین ظاهر قابل قبول آن توانست راه دنا را از دیگران جدا کند. دو سال پس از تولید نمونه اولیه، دنا بر روی پلتفرم پژو 405 طراحی شد و بعد از آن ایران‌خودرو در سال 1395 با تغییر طراحی دنا و با افزودن آپشن‌های متنوع، دنا پلاس توربوشارژ را روانه بازار کرد. دنا پلاس توربوشارژ از آن دسته از خودروهایی است که خیال خریدار را علاوه بر کیفیت خوب خود، بابت در دسترس بودن قطعات یدکی آسوده می‌کند و همین یکی از دلایلی است که بازار اقبال خوبی به این خودرو داخلی نشان داده است. رنو ساندرو اتوماتیک: رنو نیز از دیگر برندهایی است که در میان ایرانی‌ها بسیار طرفدار دارد و همین خوش‌بینی به این شرکت فرانسوی باعث شد تا از زمان ورود ساندرو به ایران در سال 94 توسط پارس خودرو، بازار با آغوش گرم پذیرای آن باشد. در این بین کیفیت ساخت و مونتاژ خوب این خودرو در کنار توانایی‌های فنی قابل توجهی که دارد خیلی‌ها را به تکاپوی خرید ساندرو انداخته است. این خودرو شباهت زیادی به نسخه هاچ بک ال۹۰ دارد و در دو نسخه اتومات و دنده‌ای تولید شده است. رنو ساندرو اتوماتیک هم در بخش ظاهری و هم در بخش فنی عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته و همین مسئله بالا بودن میزان خرید و فروش آن را توجیه می‌کند. پژو 207 اتوماتیک: کمتر ایرانی است که با برند پژو و خصوصا محصول 206 ناسازگار باشد و از کیفیت پایین آن گلایه کند. ورود پژو 206 به بازار ایران را بدون شک یکی از نقاط عطف صنعت خودرو کشور می‌توان نامید. خودوری جمع و جوری که خیلی زود به انتخاب اول جوانان تبدیل شد و بسیاری را به خود علاقه‌مند کرد. این نسخه از پژو نیز بعد از 206 با اقبال بسیار زیادی مواجه شد. به جرئت می‌توان گفت 207 اتوماتیک فروش بالای خود را مرهون دو فاکتور اصلی است: طراحی جذاب و چشم‌نواز و همچنین سواری خوبی که از موتور TU5 نشئت می‌گیرد. بعلاوه به دلیل حجم بالای خرید و فروش و اقبال به این محصول، لوازم یدکی به نسبت سایر رقبا در دسترس‌تر است و هزینه بالایی بابت بابت تعمیر به راننده تحمیل نخواهد شد. منبع: https://www.hamrah-mechanic.com/
×
×
  • اضافه کردن...