رفتن به مطلب

آموزش ویدیویی ایجاد سیستم تیکت و پشتیبانی در وردپرس با Awesome Support


پست های پیشنهاد شده

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

یکی از مهم‌ترین دغدغه وبمستران برای پشتیبانی انتخاب درست یک سیستم پشتیبانی و ارسال تیکت است. در واقع پشتیبانی در برخی سایت‌ها حرف اول را می‌زند. به هر حال وقتی سایتی ایجاد می‌شود، کاربران توقع پاسخگویی دارند. افزونه‌ها و CMS های زیادی نیز برای تیکت و پشتیبانی در وردپرس به صورت رایگان و تجاری ساخته شده‌اند که می‌توان از آنها استفاده کرد. اما در این مقاله قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای جامع و کاربردی برای ارسال تیکت و پشتیبانی در سایت بپردازم که با استفاده از آن قادر هستید تا از امکاناتی نظیر ارسال فایل، تعریف پشتیبان و.. بهره‌مند شوید. علاوه بر این موارد، بزرگترین مزیت این افزونه این است که به راحتی در پیشخوان وردپرس می‌توانید پاسخگوی کاربران خود باشید.

پشتیبانی در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با نام  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته بیش از ۱۰٫۰۰۰ نصب فعال داشته باشد و امتیاز ۴٫۵ از ۵ را کسب کند.

نصب و راه‌اندازی افزونه Awesome Support

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

پس از نصب و فعال‌سازی افزونه، مطابق تصویر زیر فهرستی در بخش پیشخوان سایت وردپرسی شما با نام تیکت‌ها افزوده خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به صفحه تیکت‌ها هدایت شوید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

برای شروع کار با افزونه، ابتدا به زیر منوی تنظیمات رفته و تنظیمات دلخواه خود را برای افزونه تیکت و پشتیبانی در وردپرس اعمال کنید.
مطابق تصویر زیر ابتدا به بخش تنظیمات> کلی> Misc مراجعه کرده و تنظیمات خود را سفارشی‌سازی کنید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

همانطور که در تصویر می‌بینید، قادر خواهید بود تا امکاناتی همچون موارد زیر را شخصی‌سازی کنید:

  • انتخاب پشتیبان پیش‌فرض
  • فعال و غیرفعال کردن عضویت در سیستم تیکت و پشتیبانی در وردپرس
  • حالت نمایش پاسخ‌های پشتیبانی در دو نوع قدیمی یا جدید
  • تعیین تعداد پاسخ‌ها در هر صفحه
  • نشان دادن تیکت‌های باز، هنگام کلیک روی “همه تیکت ها”
  • نمایش اعداد تیکت در پیشخوان
  • تعیین تعداد تیکت‌های قدیمی
  • فعال کردن واحد پشتیبانی، برای مواردی همچون واحد فروش، پشتیبانی، مشکلات و..

Product Management

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

پس از شخصی‌سازی موارد فوق با اسکرول کردن به سمت پایین یعنی در بخش Products Management نیز قادر به انجام موارد زیر برای تیکت و پشتیبانی در وردپرس خواهید بود:

  • امکان انتخاب محصولات ارائه شده در سایت برای تیکت و پشتیبانی در وردپرس
  • امکان همگام‌سازی و انتخاب محصولات ووکامرس در صورتی‌که از این افزونه فروشگاهی استفاده کرده باشید.
  • انتخاب محصولات برای ارائه تیکت و پشتیبانی در وردپرس از بخش Include Products
  • استثنا کردن محصولاتی که نمی‌خواهید برای آنها پشتیبانی ارائه گردد از بخش Exclude Products

صفحه افزونه‌ها

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

سپس با مراجعه به بخش صفحه افزونه‌ها نیز قادر خواهید بود تا موارد ذیل را شخصی‌سازی کنید:

ابتدا از بخش مقاله تیکت، صفحه پیش‌فرض برای ثبت تیکت را تعیین کنید. به صورت پیش فرض هنگام نصب افزونه صفحات مربوطه نیز در بخش برگه‌ها ساخته می‌شوند، اما اگر به هر دلیل صفحاتی از افزونه حذف شد می‌توانید به راحتی یک برگه جدید ایجاد کرده و با قرار دادن شورت‌کد مربوطه صفحه مورد نظر را برای تیکت و پشتیبانی در وردپرس نمایش دهید.

در بخش لیست تیکت ها نیز می‌توانید برگه مورد نظر برای نمایش تیکت کاربران را تعیین کنید. برای اینکه لیست تیکت‌ها را به کاربران نمایش دهید می‌توانید شورت کد مخصوص آن را در برگه مورد نظر قرار دهید.

در نهایت در بخش قوانین و مقررات نیز می‌توانید قوانین مربوط به ثبت تیکت و پشتیبانی در وردپرس را درج کنید تا برای کاربران نمایش داده شود. و در نهایت بر روی ذخیره تغییرات کلیک کرده و وارد مرحله بعد شوید.

در مرحله بعد به بخش تنظیمات> استایل مراجعه کنید تا بخش نمایش تیکت‌ها را نیز سفارشی‌سازی کنید.

استایل

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

مطابق تصویر فوق در این بخش می‌توانید پوسته دلخواه برای بخش تیکت و پشتیبانی در وردپرس را تعیین کنید. این افزونه در حال‌حاضر تنها دارای یک پوسته پیش‌فرض است، اما اگر تمایل دارید می‌توانید جزء توسعه دهندگان افزونه شده و برای آن پوسته‌ای طراحی کنید 🙂

با زدن تیک گزینه استفاده از ادیتور توسط مشتری نیز می‌توانید تا ادیتور وردپرس را برای کاربران نمایش دهید تا از ابزار موجود در ادیتور استفاده کنند.
و در نهایت در بخش رنگ‎ها، رنگ مورد نظر برای هر بخش از پشتیبانی سایت را تعیین کنید.

سپس به بخش ایمیل‌ها مراجعه کرده و بخش‌هایی همچون درج لوگو، هدر ایمیل ارسالی، فوتر ایمیل ارسالی، متن ایمیل ارسالی همراه با جزییات تیکت و موارد دیگری همچون محتوای ایمیل برای تیکت جدید، محتوای ایمیل پاسخ به تیکت‌ها، محتوای ایمیل هنگام بسته شدن تیکت و.. را تعیین کنید.

آپلود فایل

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

یکی از ویژگی‌های جالب این افزونه، امکان ارسال فایل با سایز دلخواه و هر نوع پسوندی در تیکت‌ها است که کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از آن هر نوع فایلی را با پشتیبانان رد و بدل کنند. (گاهی لازم است افراد مشکلات خود را در قالب یک فایل یا تصویر ارسال کنند.)

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

با مراجعه به تب پیشرفته نیز می‌توانید امکاناتی از قبیل برگه مورد نظر برای ریدایرکت برای کاربر هنگام ثبت‌نام در بخش پشتیبانی، دسترسی مدیر پشتیبانی به تمامی تیکت‌ها، دسترسی کارمندان پشتیبانی به تمامی تیکت‌ها و پاک کردن داده‌ها را انجام دهید.

پس از اینکه تنظیمات را به طور کامل شخصی‌سازی کردید به بخش تیکت‌ها> موضوعات مراجعه کنید و واحدهای مورد نظر را برای تیکت و پشتیبانی در وردپرس انتخاب کنید.

در زیر نیز نمایی از محیط پشتیبانی وردپرس که بین کاربر و مدیر پشتیبان سایت است را مشاهده می‌کنید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

ویژگی‌های افزونه

  • کاملا فارسی شده
  • قابلیت ارسال تیکت بصورت نامحدود توسط کاربران
  • قابلیت تعریف بی‌نهایت مسئول پاسخگویی توسط مدیر
  • قابلیت اطلاع رسانی ایمیلی تیکت‌ها
  • قابلیت ارسال تیکت توسط کاربران مهمان
  • قابلیت فیلتر تیکت‌ها
  • قابلیت تغییر وضعیت تیکت‌ها بدون نیاز به پاسخ‌دهی
  • امکان مشخص کردن سه وضعیت (تیکت باز ، تیکت بسته و در انتظار)
  • ارائه آمار تیکت‌ها
  • قابلیت ایجاد فیلدهای دلخواه (گزینه‌های دلخواه) در هنگام ارسال تیکت
  • قابلیت تنظیم تیکت‌ها به صورت عمومی/خصوصی
  • سازگاری با انواع قالب‌ها
  • تغییر رنگ و استایل دلخواه
  • مشاهده تیکت‌های قدیمی و جدید
  • درج قوانین برای ارسال تیکت‌ها
  • امکان ارسال فایل در تیکت‌ها با هر نوع فرمت دلخواه
  • و…

شاد و پیروز باشید..

نتیجه‌گیری نهایی

بعضی وبسایت‌ها به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که باید امکان برقراری ارتباط کاربران را فراهم کنند. برای این منظور می‌توانید از روش‌های ارسال دیدگاه، ارسال ایمیل و تماس تلفنی استفاده کنید اما گزینه‌ای که برای کاربران دارای جذابیت است، سیستم ارسال تیکت و پشتیبانی در وردپرس است. گزینه جالبی است که حتما پیشنهاد می‌شود فعالیت‌هایی مانند آموزش، هاستینگ، فروش خدمات و محصولات آن را حتما داشته باشند.

دانلود افزونه Awesome Support

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...