رفتن به مطلب

افزایش ارزش شرکت اپل


پست های پیشنهاد شده

شرکت اپل  تغییراتی در پیش‌بینی‌‌های مالی خود انجام داده و آن را کاهش داد. پس از ۱۶ سال و به‌خاطر کاهش فروش آیفون و مشکلات پیش روی این شرکت در چین انجام شد. بسیاری از تحلیل‌گران به خاطر همین تغییر پیش‌بینی، نسبت به آینده‌ی اپل در بازگشت به فهرست شرکت‌های یک تریلیون دلاری امیدوار نیستند

اگر اپل بتواند پکیج رسانه‌ای خود را در سال ۲۰۱۹ ارائه کند، می‌توان رشد قابل توجهی را برای آن مشاهده کرد. پکیج مذکور، مدتی است در صدر اخبار قرار دارد و متشکل از محتوای موسیقی، استریم فیلم و تلویزیون و اخبار متنی خواهد بود.

اپل، جمعه‌ی گذشته را با قیمت ۱۶۶ دلار برای هر سهم و ۷۸۵ میلیارد دلار ارزش بازار، به پایان رساند. زمانی‌که شرکت اپل به ارزش یک تریلون دلار رسید، ارزش هر سهم ۲۰۶ دلار بود

بسیاری بر این عقیده پای بند هستند که خدمات رسانه‌ای اپل، تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲ درصد به درآمد کل این شرکت در بخش خدمات اضافه خواهد کرد. چنین افزایشی، تا سال ۲۰۲۳ حدود ۵ درصد درآمد کل شرکت و ۱۲ درصد درآمد به ازای هر سهم را افزایش خواهد داد.

عرضه‌ی خدمات، منجر به افزایش بازخرید سهام اپل هم خواهد شد. پس از دوران دشواری که در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر گذشته بر سهام‌داران اپل گذشت، آن‌ها درصورت مشاهده‌ی ثبات در روند شرکت در بخش‌های آیفون و خدمات، به خرید مجدد سهام و افزایش ارزش آن تشویق خواهند شد.

شایعات پیرامون پکیج رسانه‌ای اپل در سال گذشته‌ی میلادی به‌شدت جریان داشت. یکی از قوی‌ترین شایعات، همین ترکیب شدن خدمات موسیقی، فیلم و اخبار تحت یک برند و سرویس بود که با یک حق عضویت، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

اپل چندی پیش گزارش درآمدی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹ خود را منتشر کرد. در آن گزارش فصل تعطیلات نیز لحاظ شده بود. مسئولان اپل درآمد ۸۴.۳ میلیارد دلاری و سود ۱۹.۹۷ میلیارد دلاری را برای این مدت اعلام کردند. در مدت مشابه سال ۲۰۱۸، برای درآمد رقم ۸۸.۳ میلیارد دلار و سود نیز ۲۰.۱ میلیارد دلار اعلام شده بود.

اپل در سال گذشته‌ی میلادی، خبر خرید سرویس رسانه‌ای Texture را اعلام کردند. این سرویس، با حق عضویت ماهانه ۹.۹۹ دلار، نتفلیکس مجله و روزنامه محسوب می‌شود.

در بخش فروش آیفون، به‌نظر می‌رسد سطح بازار به یک بلوغ نسبی رسیده باشد. درواقع، هوبرتی پیش‌بینی می‌کند در سال مالی جاری با ثباتی نسبی در روند خرید و جایگزی گوشی‌های اپل رو‌به‌رو باشیم که اخبار رسیده از شرکت نیز تاحدودی آن را تأیید می‌کنند.

گزارشی منتشر شده است که در آن، خبر از ارائه‌ی سرویس اخبار بر پایه‌ی تکنولوژی‌های Texture در AppleNews می‌داد. آن گزارش، عرضه‌ی سرویس را در بهار ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرده بود. به‌هرحال، اکنون نیز ناشران اخبار و پیام‌هایی برای ملحق شدن به سرویس جدید دریافت کرده‌اند.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...